Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Lite fett i kosten

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 01-08-13, 08:43   #1
Jennifer87
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 4
Jennifer87 er på en erverdig vei

Lite fett i kosten

Hei. Er det mulig å oppnå ketose selv om man ikke spiser veldig mye fett? Dvs jeg tåler det veldig dårlig, bi kvalm og får fettdiare med en gang... Kan jeg holde med innenfor grensa for karbs hver dag og ikke spise masse fett/smør osv? Hva er grensa for ant karb hver dag?

Jennifer87 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ... Svar med sitat
Gammel 01-08-13, 09:06   #2
FrøkenStress
Juniormedlem
 
FrøkenStress sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 29
FrøkenStress er på en erverdig vei

Sv: Lite fett i kosten.

Opprinnelig lagt inn av Jennifer87, her.

Hei. Er det mulig å oppnå ketose selv om man ikke spiser veldig mye fett? Dvs jeg tåler det veldig dårlig, bi kvalm og får fettdiare med en gang... Kan jeg holde med innenfor grensa for karbs hver dag og ikke spise masse fett/smør osv? Hva er grensa for ant karb hver dag?

Ikke noe problem med lite fett i ketose, så lenge du og kroppen din fungerer godt man kommer i ketose av lite karbo, uavhengig av hvor mye fett.
Hvor mange karbo som er lovlig må du finne ut av. Jeg ramler ut av ketose om jeg overstiger 10, noen kan innta mange fler jeg er i ketose, men har uker hvor jeg nesten ikke spiser fett, men masse proteiner. Bare kjenn hva som føles greit for deg

FrøkenStress er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 01-08-13, 10:47   #3
index
Seniormedlem
 
index sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.199
index er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressurs

Sv: Lite fett i kosten

Hvis du holder deg under grensa for karbo og spiser lite fett, får du jo knapt i deg næring! Ett sted skal du hente energien fra, og da er du avhengig av fett. Men fett finnes i mange former, du kan få i deg ganske mye ved å velge de rette matvarene uten at det føles som fett. Egg f.eks er rundt 50% fett, og marmorerte nakkekoteletter er både saftige og fettrike. Kyllinglår og vinger er også bra, forutsatt at du også spiser skinnet der fettet sitter. Og laks, helt topp. Med en god saus og masse grønnsaker til blir dette bra. Husk at du ikke skal spise smør rett fra pakken og drikke olje, bare du passer på å spise naturlig fete råvarer så får du i deg det du trenger.

index er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fritt etter S.Hexeberg Svar med sitat
Gammel 01-08-13, 11:11   #4
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Lite fett i kosten

Opprinnelig lagt inn av index, her.

Hvis du holder deg under grensa for karbo og spiser lite fett, får du jo knapt i deg næring! Ett sted skal du hente energien fra, og da er du avhengig av fett. Men fett finnes i mange former, du kan få i deg ganske mye ved å velge de rette matvarene uten at det føles som fett. Egg f.eks er rundt 50% fett, og marmorerte nakkekoteletter er både saftige og fettrike. Kyllinglår og vinger er også bra, forutsatt at du også spiser skinnet der fettet sitter. Og laks, helt topp. Med en god saus og masse grønnsaker til blir dette bra. Husk at du ikke skal spise smør rett fra pakken og drikke olje, bare du passer på å spise naturlig fete råvarer så får du i deg det du trenger.

Signerer!

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Lavkarbo - lite fett, lite karber og mye proteiner knut1969 Lavkarbo generelt 23 03-08-13 00:19
For lite fett? Mithila Spis deg ned i vekt med Skaldeman 4 23-02-11 18:32
Leter etter tråd om kolesterol og fett i kosten Camomilla Spørsmål og svar 4 07-01-11 16:33
For lite fett lille74 Ketolysekuren 12 12-08-09 20:26
Jeg siterer fra Fitnes magasin ang for lite karbo i kosten elian Lavkarbo generelt 9 16-12-08 17:39


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:51.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no