Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Metformin

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 27-12-08, 14:46   #1
Grovsnus
Medlem
 
Grovsnus sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 460
Grovsnus er virkelig snillGrovsnus er virkelig snillGrovsnus er virkelig snillGrovsnus er virkelig snill

Metformin

Er det noen som har erfaring med Metformin?
Virkning?
bivirkninger?
Mvh Grovsnus
Ha et godt Nytt Aar


ps.
er det bivirkning av honning.
ds.

Grovsnus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Er tilbake til en mellomting Ketolyse/Skaldemann Svar med sitat
Gammel 27-12-08, 15:00   #2
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: metformin

Har brukt metformin i drøyt 3 år.
Holder blodsukkeret mitt under flott kontroll. Den nye legen min lurte faktisk på om jeg virkelig hadde dia 2.
Fettet har fått en ny fordeling på kroppen min. Mer over hofter og lår, mindre rundt midjen, som jo er "farligst".

Har ikke merket andre bivirkninger enn at jeg får litt mageknip og løs mage dersom jeg tar tablettene på tom mage.

Har aldri hørt om bivirkninger av honning annet enn at små barn(under 1 år) ikke skal ha det pga at naturlig honning kan inneholde små mengder av bakterien Clostridium botulinum, den samme synderen som kan forårsake akutte symptomer (botulisme) etter inntak av forurenset rakfisk, grævfisk, spekemat og enkelte andre matvarer som ikke blir kokt eller gjennomstekt.

Godt nytt år!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 27-12-08, 15:27   #3
Grovsnus
Medlem
 
Grovsnus sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 460
Grovsnus er virkelig snillGrovsnus er virkelig snillGrovsnus er virkelig snillGrovsnus er virkelig snill

Sv: metformin

takker for det svaret.
Nå er jeg passe over hofter og lår, det er 6-packen som har utvikla seg til tønne.
men det er kanskje anna fett-fordeling på kvinner og menn?

Mvh Grovsnus
Ps.
Bi-virkning av honning ! Tenke -tenke
ds

Grovsnus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Er tilbake til en mellomting Ketolyse/Skaldemann Svar med sitat
Gammel 27-12-08, 17:00   #4
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: metformin

Allergi fra naturprodukter

Selv om honning tradisjonelt anses som sunt og helsebringende, er det også på sin plass å minne om at det som et ekte naturprodukt inneholder en rekke stoffer vi kan utvikle allergi mot; nektar fra forskjellige planter, med tilskudd av stoffer fra insekter som lever av planter og plantesaft. Honning vil også kunne inneholde sporer fra muggsopp. Biene selv bidrar med sekreter fra spyttkjertlene i hodet og i halsen. Ytterligere allergener kommer fra pollen. Innholdet av pollen i honning vil variere med hensyn til mengde og hvilke planter det kommer fra, slik at barn som har tålt en type honning kan få alvorlige allergiske reaksjoner på annen type.

Hentet fra nrk.no

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Metformin Nike PCOS og karbohydratkontroll 42 17-08-10 12:19
Metformin Susanne Spørsmål og svar 13 16-03-09 12:29
Metformin beginner Ketolysekuren 11 25-01-09 22:02
Metformin cilemora PCOS og karbohydratkontroll 19 09-11-07 19:26
Metformin Albertine PCOS og karbohydratkontroll 4 27-08-04 11:28


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:25.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no