Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Konkurranse!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 25-08-10, 18:18   #26
Borghild
Seniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 738
Borghild har en fantastisk aura rundt segBorghild har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Konkurranse!

Opprinnelig lagt inn av unaturligslank, her.

En gang jeg slanket meg for lenge siden pleide jeg å synge en strofe av "walk on by" inni meg når jeg gikk forbi godtehyllene, skal gjenopplive den vanen og

Ha ha så rart å lese. For det gjør jeg fremdeles fra tid til annen. Det hender det kommer ut med høy lyd også. Har aldri innrømmet det før, men det hjelper.

Har klart meg bra i dag også - 9g karber. Det ble dag 4.

__________________
Ned 21 og målet er nådd.
Jeg har god tid; resten av livet faktisk
Borghild er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins/Eat Svar med sitat
Gammel 25-08-10, 18:25   #27
unaturligslank
Medlem
 
unaturligslank sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 428
unaturligslank er på en erverdig vei

Sv: Konkurranse!

Hahahahahaha
Det funker da!

__________________
Dag 0 dager uten sprekk!!


unaturligslank er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/Skaldeman 50+ Svar med sitat
Gammel 26-08-10, 08:03   #28
aslaug
Seniormedlem
 
aslaug sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.251
aslaug har en fantastisk aura rundt segaslaug har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Konkurranse!

Dag 1og 2 gikk fint!
Karber 2/2 dag klart under 30 karber.
Fett 2/2 dag med 70% fett

__________________



Sist redigert av aslaug : 26-08-10 kl 20:10.
aslaug er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 5-25-70 Svar med sitat
Gammel 26-08-10, 22:36   #29
Borghild
Seniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 738
Borghild har en fantastisk aura rundt segBorghild har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Konkurranse!

I dag er 5. dag og karboinntaket har vært som det skal.
Er kjempefornøyd med at blodsukkeret mitt nå i kveld ble målt til 4,3. Uten medisin - jippi.
Må bare lære meg til å holde meg rundt de 10-12 grammene da.

__________________
Ned 21 og målet er nådd.
Jeg har god tid; resten av livet faktisk
Borghild er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins/Eat Svar med sitat
Gammel 27-08-10, 16:29   #30
unaturligslank
Medlem
 
unaturligslank sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 428
unaturligslank er på en erverdig vei

Sv: Konkurranse!

I dag har jeg veldig lyst å sprekke, men det skal jeg ikke!
Dag 5

__________________
Dag 0 dager uten sprekk!!


unaturligslank er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/Skaldeman 50+ Svar med sitat
Gammel 27-08-10, 16:49   #31
Maramara
Medlem
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Sverige
Innlegg: 262
Maramara er på en erverdig vei

Sv: Konkurranse!

12 dager.... men det er i morgen som er den store testen. Bruker ikke sprekke med total sprekk. Jeg har 20 karber om dagen (ligger på 9-15 på hverdagene og 20 på helgene), sprekk bruker å havne på 25-30 karber. Teller alt, har en egen app i telefonen kjempe bra for da vet jeg alltid hvor mange karber jeg har igjen.
I morgen er det festival. Får droppe törr hvitvin, ikke fordi den har så mange karber, men med vin i kroppen, slinker mange fler karber ned enn uten vin, viljestyrken blir liksom ikke så sterk.....har lyst på vin i morgen.....

__________________
Min journal Delmål 5 kg til 14. Oktober. 2kg av 5kg



Start 5 mai. 2010
Maramara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Min Egen Lavkarbo verson ;) Svar med sitat
Gammel 27-08-10, 16:57   #32
Sunroad78
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Larvik
Alder: 46
Innlegg: 298
Sunroad78 er på en erverdig vei

Sv: Konkurranse!

Maramara: Kva for ein app har du som teller karber???

__________________
Min journal
Sunroad78 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - 50-100 gr kh pr dag Svar med sitat
Gammel 27-08-10, 17:11   #33
Maramara
Medlem
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Sverige
Innlegg: 262
Maramara er på en erverdig vei

Sv: Konkurranse!

Carb Master.
Den er amerikansk så mange av produktene må man lete etter, men jeg bruker appen 'Livsmedeldatabasen`(bor i Sverige) om det er matvarer jeg ikke finner eller er usikker på om stemmer med karbo inneholdet. Litt dumt at man ikke kan putte karber direkte, löser det med å legge til matvare med ca samme mengd karb. Men det kule er at man kan se på kalenderen alle grönne dager da man har holdt seg under karbogrensen, og der man har gått over blir det rödt.
Fyller også in hvor mye vann jeg drikker, bra for av og til (för) husket jeg ikke hvor mye vann jeg hadde drukket. Nå krysser jeg av vannmengden ettersom jeg drikker.

__________________
Min journal Delmål 5 kg til 14. Oktober. 2kg av 5kg



Start 5 mai. 2010
Maramara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Min Egen Lavkarbo verson ;) Svar med sitat
Gammel 27-08-10, 17:13   #34
Sunroad78
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Larvik
Alder: 46
Innlegg: 298
Sunroad78 er på en erverdig vei

Sv: Konkurranse!

Ok. Då skal eg sjekke den ut. Takk for raskt svar

__________________
Min journal
Sunroad78 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - 50-100 gr kh pr dag Svar med sitat
Gammel 27-08-10, 17:22   #35
unaturligslank
Medlem
 
unaturligslank sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 428
unaturligslank er på en erverdig vei

Sv: Konkurranse!

På denne kan man legge inn varer selv visstnok: Low Carb Diet Assistent
http://itunes.apple.com/no/app/low-c...330698488?mt=8

Google app lavkarbo, så får du opp mange tråder om emnet.

__________________
Dag 0 dager uten sprekk!!


unaturligslank er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/Skaldeman 50+ Svar med sitat
Gammel 27-08-10, 17:41   #36
Maramara
Medlem
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Sverige
Innlegg: 262
Maramara er på en erverdig vei

Sv: Konkurranse!

Opprinnelig lagt inn av unaturligslank, her.

På denne kan man legge inn varer selv visstnok: Low Carb Diet Assistent
http://itunes.apple.com/no/app/low-c...330698488?mt=8

Jeg hadde den först, likte den. Det jeg liker best med Carb Maste den kan passord-skyddes. Det synes jeg er godt når ungene og deres kompiser vil låne telefonen å spille.
På Low Carb DA var grafen på statistikken bedre.
Liker at man påšCarb Master kan legge in notater når man legger in vekten. Bra å kunne leggge in hvorfor man har ökning eller nedgang som skiller seg ut fra annet. Eller også kan man legge in trening i notaten.

__________________
Min journal Delmål 5 kg til 14. Oktober. 2kg av 5kg



Start 5 mai. 2010
Maramara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Min Egen Lavkarbo verson ;) Svar med sitat
Gammel 27-08-10, 22:35   #37
Nupsida
Seniormedlem
 
Nupsida sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Hamar
Alder: 31
Innlegg: 1.449
Nupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlys

Sv: Konkurranse!

Jeg er så stolt over at jeg ikke sprakk idag!! Er på tur i sverige, og for å komme der, tok vi "svenskebåten", og der var det jo selfølgelig MASSE MASSE GODT! Jeg var av den typen som handlet kilovis med snop når jeg var på slike taxfree steder.. Å denne gangen gikk jeg rundt å siklet på alt, "den har jeg lyst, åå, den er jo såå god, å nam! DENNE VIL JEG HA!" men, kunne jo ikke kjøpe slike ting for jeg var på kur, så kjøpte med meg ett par bokser med cola zero og noen sukkerfrie karameller. Var godt fornøyd med det Resten av familien derimot de hamstret jo inn med godteri og har kost seg med det idag, å jeg tok ikke EN bit! Flinke meg

__________________


Nupsida er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 28-08-10, 20:35   #38
raindew
Medlem
 
raindew sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Hamar
Innlegg: 101
raindew er på en erverdig vei

Sv: Konkurranse!

Opprinnelig lagt inn av Nupsida, her.

Jeg er så stolt over at jeg ikke sprakk idag!! Er på tur i sverige, og for å komme der, tok vi "svenskebåten", og der var det jo selfølgelig MASSE MASSE GODT! Jeg var av den typen som handlet kilovis med snop når jeg var på slike taxfree steder.. Å denne gangen gikk jeg rundt å siklet på alt, "den har jeg lyst, åå, den er jo såå god, å nam! DENNE VIL JEG HA!" men, kunne jo ikke kjøpe slike ting for jeg var på kur, så kjøpte med meg ett par bokser med cola zero og noen sukkerfrie karameller. Var godt fornøyd med det Resten av familien derimot de hamstret jo inn med godteri og har kost seg med det idag, å jeg tok ikke EN bit! Flinke meg

Gratulerer! Vet med erfaring at det er VANSKELIG å si nei... Hehe.

__________________

startvekt 11/7: 77.6kg --- 03/09: 74,6kg (pause) NY startvekt: 07/10: 77.5kg... jeg prøver igjen Min journal
raindew er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo/ketolyse Svar med sitat
Gammel 28-08-10, 20:38   #39
unaturligslank
Medlem
 
unaturligslank sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 428
unaturligslank er på en erverdig vei

Sv: Konkurranse!

Dag 6! Første lørdag uten noe godt på lenge.

__________________
Dag 0 dager uten sprekk!!


unaturligslank er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/Skaldeman 50+ Svar med sitat
Gammel 28-08-10, 20:46   #40
Nupsida
Seniormedlem
 
Nupsida sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Hamar
Alder: 31
Innlegg: 1.449
Nupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlys

Sv: Konkurranse!

Uff.. lurer på om jeg har sprukket idag med rundt 2 -3 karber for meget...
Håper bare det ikke ødelegger for ketosen!
Men men, imårgen er ny uke, og ny start

__________________


Nupsida er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 28-08-10, 23:07   #41
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Konkurranse!

Opprinnelig lagt inn av unaturligslank, her.

Det er om å gjøre å gå flest mulig dager uten å gå over den karbgrensa man har satt for seg selv.

Særlig for de som følger ketolyse bør det vel spesifiseres at man ikke skal gå under grensen heller (15g). Det er jo ikke om å gjøre å spise færrest mulig karber, men de riktige karbene.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 28-08-10, 23:10   #42
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Konkurranse!

Opprinnelig lagt inn av unaturligslank, her.

En gang jeg slanket meg for lenge siden pleide jeg å synge en strofe av "walk on by" inni meg når jeg gikk forbi godtehyllene, skal gjenopplive den vanen og

For meg funker det ikke å sette fokus på det man vil unngå. Hold hodet okupert med andre ting og ikke gå på butikken sulten, så legger man ikke merke til hyllene engang. Jeg ble for en stund siden stående i kø ved siden av sjokoladehylla og oppdaget at jeg ikke hadde sett på hylla på et halv år... enset ikke at den var der engang!
Å begynne å nynne om tingen vil virke helt motsatt, og bli det eneste jeg tenker på. I tillegg til at å høre sangen tilfeldig vil gi et enormt sug etter tingene...

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 29-08-10, 00:06   #43
Borghild
Seniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 738
Borghild har en fantastisk aura rundt segBorghild har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Konkurranse!

Da gikk det bra dag 8 også, takket være gode damer her på forumet. Jeg blir mer og mer glad i det og dere.

__________________
Ned 21 og målet er nådd.
Jeg har god tid; resten av livet faktisk

Sist redigert av Borghild : 08-09-10 kl 09:14.
Borghild er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins/Eat Svar med sitat
Gammel 29-08-10, 00:08   #44
unaturligslank
Medlem
 
unaturligslank sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 428
unaturligslank er på en erverdig vei

Sv: Konkurranse!

Jeg blir i godt humør av det jeg. Jeg "synger" en gla-sang variant.
Også føler jeg meg sterk og flink. Føler ikke at det blir noe mer fokus, jeg stopper jo ikke opp og ser. Går som regel alltid kjapt gjennom butikken og i kassa uansett. Også handler jeg aldri i rushen, så jeg blir aldri stående i kø ved godterihylla. Men vi er alle ulike, og man må finne en metode som fungerer for en selv

__________________
Dag 0 dager uten sprekk!!


unaturligslank er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/Skaldeman 50+ Svar med sitat
Gammel 29-08-10, 01:13   #45
Karbosara
Seniormedlem
 
Karbosara sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Fjerdingby
Alder: 57
Innlegg: 7.302
Karbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastisk

Sv: Konkurranse!

Hei! Hiver meg på her jeg og!
Hadde vært flink en uke nå, men hadde så sinnsykt søtsug at jeg gikk amoki godteriet til unga i går...og i dag spiser jeg sjokolade.

Så en konkurranse er tingen for meg nå merker jeg...

Begynner fra i morgen!

Altså når jeg våkner igjen...

__________________
fra Karbosara... vei mot lettere
tider!
Den siste nedtur-Velkommen hjem til meg! Blogg


Karbosara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren, startet 1.nov, 2007 Svar med sitat
Gammel 29-08-10, 01:28   #46
unaturligslank
Medlem
 
unaturligslank sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 428
unaturligslank er på en erverdig vei

Sv: Konkurranse!

Lykke til i morgen!

Jeg har lavkarbo-godteri som hvisker navnet mitt, men jeg skal ikke fore monsteret!
Blir bare verre for meg selv i morgen. Nå skal jeg istedet lage meg noen deilige kyllingvinger og så er det natta her og.

__________________
Dag 0 dager uten sprekk!!


unaturligslank er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/Skaldeman 50+ Svar med sitat
Gammel 29-08-10, 17:59   #47
Maramara
Medlem
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Sverige
Innlegg: 262
Maramara er på en erverdig vei

Sv: Konkurranse!

Kjempe sprekk i går. Ny dag! Ok, dag en......men nu er det skjerpings!!

__________________
Min journal Delmål 5 kg til 14. Oktober. 2kg av 5kg



Start 5 mai. 2010
Maramara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Min Egen Lavkarbo verson ;) Svar med sitat
Gammel 29-08-10, 23:33   #48
Borghild
Seniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 738
Borghild har en fantastisk aura rundt segBorghild har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Konkurranse!

Da var 8 dg gått og jeg har holdt meg under 12 gr karber. Da klarer jeg sikkert en uke til.
Lykke til videre alle sammen.

__________________
Ned 21 og målet er nådd.
Jeg har god tid; resten av livet faktisk

Sist redigert av Borghild : 08-09-10 kl 09:15.
Borghild er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins/Eat Svar med sitat
Gammel 30-08-10, 16:03   #49
Benedictee
Medlem
 
Benedictee sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Bergen
Alder: 40
Innlegg: 204
Benedictee er på en erverdig vei

Sv: Konkurranse!

Idag er det Mandag 30 august og jeg er igang igjen etter en ukes festival som har inneholdt både grisete hamburgere, pizza, sjokolader og baguetter..akk o ve. Kjenner at det har skjedd heftig mye med kroppen denne uka, men har ikke turt å gå på vekta idag. Vil komme meg tilbake på dietten og kjenne endringene før jeg går på den.
Den ene dagen på festival spiste vi kylling i curry med ris til...den risen var helt forferdlig, har ikke følt meg så fryktelig på lenge! Det går helt fint med cheeseburgere med masse dressing, men den lilleklumpen med ris ødela hele greia. Usj!

Startet dagen med 4 skiver bacon, 3 stekte egg og ca 10 tynne skiver agurk! En, to, tre, GO!

__________________


Benedictee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 30-08-10, 16:44   #50
Catalina79
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sunnmøre.
Alder: 44
Innlegg: 222
Catalina79 er på en erverdig vei

Sv: Konkurranse!

Super tråd!! Jeg skal holde meg under 15 karber.. og har ikke hatt en sprekk på.. hmm... 14 dager? Men, på fredag blir det en sprekk. Det vet jeg. (har bursdag.. og skal spise det jeg savner mest: frukt!!). Men slenger meg med her, så kommer jeg tilbake og konkurrerer over neste helg.

Lykke til folkens.

__________________

Startet på lavkarbo/ketolyse 8 juli. Over på vedlikehold 23 sep frem til mai/juni. Håper jeg.
Catalina79 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg? Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Trening, konkurranse og ketose? cathrine Trening 7 20-03-08 21:47
Konkurranse, vinn gavekort.. Hvor mange klarer du? mofe Generell diskusjon 38 17-10-07 14:29
Før og etterbilder konkurranse lowcaarbdieter Lavkarbo generelt 6 14-06-05 15:14


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:18.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no