Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Dårlig ånde, halsbrann, forkjøla!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 20-07-07, 11:30   #1
Nivanna
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Grimstad
Alder: 42
Innlegg: 118
Nivanna er ny på veien

Dårlig ånde, halsbrann, forkjøla!

Hei dere!

Ett par spm fra meg :

Jeg er nå vært på kuren i 5 dager, og 3 dager har jeg vært i ketose, dårlig ånde har jeg fått med meg at man får, men hva gjør dere for å bli kvitt den? Jeg føler at jeg er uutholdelig å være ved siden av, og ikke smaker det noe godt selv heller :P Man kan jo ikke ha sukkerfri tyggegummi, pga sorbitol, men har dere noen andre tips?

Ellers så har jeg hatt irriterende halsbrann hele tiden, ikke sånn vondt, men irriterende, kan det ha noe med at jeg er forkjøla og egentlig er veldig sår i halsen?

Finnes det noen halstabletter man kan ta uten carbs?

Noen andre som har hatt sånn halsbrann?

ellers har jeg smugkikka på vekta (fy fy) og har til nå gått ned 3 kg ser det ut til :P

__________________




Nivanna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 20-07-07, 13:05   #2
sjokoman
Medlem
 
sjokoman sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: rogaland
Alder: 52
Innlegg: 349
sjokoman har en fantastisk aura rundt segsjokoman har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Dårlig ånde, halsbrann, forkjøla!

agurk og melk hjelper mot halsbrann,men vi kan jo ikke ha melk.. en liten sup med fløte kanskje....eller bare litt agurk.
mot ånden finnes det noen typer munnvann(sett en på reklame) som en skyller og sytter ut. det må jo være lov.
lykke til

sjokoman er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 20-07-07, 17:16   #3
Maxxx
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2005
Alder: 50
Innlegg: 119
Maxxx er ny på veien

Sv: Dårlig ånde, halsbrann, forkjøla!

3 kg på 5 dager er jo en pangstart da! Selv om mesteparten er vann tyder det på at kroppen reagerer veldig bra på ketose. (tror jeg)
Når det gjelder tyggegummi har jeg bestilt: https://www.drlindbergs.no/page/inde...3&parentid=218
Jeg pleier skjelden å ta 2-3 pr dag, men de er gode og friske. Tyggegummi har ikke hatt negativ effekt på min vektreduksjon i hvert fall.

__________________


Maxxx er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generelt lavkarbo Svar med sitat
Gammel 20-07-07, 17:49   #4
Nivanna
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Grimstad
Alder: 42
Innlegg: 118
Nivanna er ny på veien

Sv: Dårlig ånde, halsbrann, forkjøla!

Takk for tips, drakk en skvip fløte i går, og litt agurk, og det hjalp Så da er ihvertfall det vekke, for nå.. Føler at jeg ikke har så dårlig ånde heller som jeg har hatt i dag, men kanskje det er noe med hva jeg har spist?

Jeg kan jo se om den tyggegummien passer for meg, takk for bra tips igjen

__________________




Nivanna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 24-07-07, 09:11   #5
Smula
Seniormedlem
 
Smula sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Innlegg: 1.200
Smula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt likt

Sv: Dårlig ånde, halsbrann, forkjøla!

Jeg kan ikke si at jeg har hørt om noen som har fått halsbrann av denne dietten, nei. Så sjansene for at det kommer av noe annet er store.
Hvis agurk hjelper mot halsbrann, er det jo bare å kjøre på, men ellers finnes det tyggetabletter på apoteket som hjelper mot det også.

Ellers så oppdaget jeg at de sukkerfrie Ricola-tablettene visstnok er søtet med søtningsmidler man kan bruke på ketolyse. Så hvis du fremdeles er sår i halsen, kan det være en idé å prøve dem - men bare dobbeltsjekk at de ikke inneholder sorbitol eller xylitol! Er nesten 99% sikker på at det ikke sto på pakken, men det kan jo være at jeg blingsa.

Smula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-09-10, 01:03   #6
Tomsverden
Medlem
 
Tomsverden sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Asker/Oslo
Alder: 41
Innlegg: 190
Tomsverden er på en erverdig vei

Sv: Dårlig ånde, halsbrann, forkjøla!

Jeg opplever det motsatte! Jeg er nærmest kvitt min halsbrann! Merker det litt noen ganger, men da er det fordi jeg ikke har spist på maaange timer.

__________________
Min Journal -> http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=35177 Min blogg -> http://Tomsverden.blogg.no
Tomsverden er avlogget   Min kostholdsfilosofi: PSFM - Egen definert! Svar med sitat
Gammel 08-09-10, 07:03   #7
Krøllerellerei
Seniormedlem
 
Krøllerellerei sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 635
Krøllerellerei er ny på veien

Sv: Dårlig ånde, halsbrann, forkjøla!

Det hadde jeg og, men det gikk bedre etterhvert. Jeg fikk noen svar da jeg spurte her på forumet. Les denne tråden.

__________________
Journalen min



Krøllerellerei er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 08-09-10, 07:35   #8
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Dårlig ånde, halsbrann, forkjøla!

På apoteket får du kjøpt en serie drops som heter Fribol. De er helt "lovlige" og finnes i flere varianter, blant annet halstabletter!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Dårlig ånde? hallaise Induksjonen 6 13-08-07 23:21
Tips mot dårlig ånde??? please.. Chumpsy Ketolysekuren 10 30-08-06 11:55
Dårlig ånde!! ;) Tingeling Induksjonen 11 04-05-05 00:31
Naturell yoghurt mot dårlig ånde og tannkjøttsykdommer mofe Nyheter / media 0 21-03-05 14:54
Dårlig ånde og kvalme Bamseline Lavkarbo generelt 3 04-03-05 22:13


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:35.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no