Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Tips mot dårlig ånde??? please..

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 04-08-05, 23:48   #1
Chumpsy
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2005
Innlegg: 146
Chumpsy er ny på veien

Tips mot dårlig ånde??? please..

Hva gjør dere mot dårlig ånde???

Har begynt å merke det nå... hehe.. regner med Lakerol er bannlyst.. noen tips??

Chumpsy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 04-08-05, 23:53   #2
Helene
Seniormedlem
 
Helene sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Alder: 37
Innlegg: 2.399
Helene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressurs

Min erfaring er at nesten ingenting funker mot ketose ånde.. tannpuss og lakerol hjelper litt.. men det kommer nedenifra derfor vanskelig å fjerne..

__________________
Hilsen Helene.




Helene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert som ligner ketolyse Svar med sitat
Gammel 04-08-05, 23:57   #3
Gunnar
Medlem
 
Gunnar sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Romsdal
Alder: 46
Innlegg: 95
Gunnar er veldig godt liktGunnar er veldig godt liktGunnar er veldig godt liktGunnar er veldig godt liktGunnar er veldig godt liktGunnar er veldig godt liktGunnar er veldig godt likt

Har ikke prøvd det mot "keton-ånde", men Zincoral (sinkoral?) er det mest effektive jeg har prøvd mot dagen-derpå-ånde før man får kommet seg hjem og pussa tenner.
Kjøpes på apotek, tror jeg.
Sink er i det hele tatt et brukbart stoff, og tablettene har langtids virkning.
Seks timer eller noe sånt.

G

__________________
Let us eat and drink, for tomorrow we diet. - Wendy Morgan

Gunnar er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins-ish Svar med sitat
Gammel 05-08-05, 11:15   #4
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Tygge persille.

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 05-08-05, 16:46   #5
Kristian
Seniormedlem
 
Kristian sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: M & R
Alder: 57
Innlegg: 1.443
Kristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt av

Drikker du nok vann? mener det kan være en årsak til ketoseånde. Jeg for min del har aldri hatt det. Hadde nok fått høre det fra barna hvis jeg hadde hatt det.

Kristian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins og jeg dietten Svar med sitat
Gammel 05-08-05, 17:28   #6
205gti16v
Medlem
 
205gti16v sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2005
Hvor: Kristiansand
Alder: 44
Innlegg: 324
205gti16v er et fyrlys205gti16v er et fyrlys205gti16v er et fyrlys205gti16v er et fyrlys205gti16v er et fyrlys205gti16v er et fyrlys

Dama mi har vore 2 veker i ketose utan at det har vore plagsomt, og ho drikk mykje vatn.

205gti16v er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lutz,Skaldeman,Polezynski,Kwaznievski. Svar med sitat
Gammel 07-08-05, 02:50   #7
Chumpsy
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2005
Innlegg: 146
Chumpsy er ny på veien

Jeg drikker plenty med vann... får vel pøse på med mere...

Chumpsy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 07-08-05, 13:21   #8
wannabeslim
Juniormedlem
 
wannabeslim sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2005
Alder: 44
Innlegg: 16
wannabeslim er ny på veien

Tror det gårr greit med sånne firkantete greier du legger på tungen som smelter.... (sorry.. husker ikke hva de heter...) Mener å ha lest et sted at det skal gå greit... (Men ville dobbeltsjekket det, altså....)

__________________









wannabeslim er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 08-08-05, 21:35   #9
Christian
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Aug 2005
Alder: 52
Innlegg: 2
Christian er på en erverdig vei

Hei!
Jeg er ny her og ny "bruker" av ketolysekuren men tenkte å komme med mine erfaringer allikevel....
Jeg fant noen små grønne Läckerol Liquid Shox tabletter (tror de er uten karbohydrater..) de funker supert når en føler at munnen avgir lukt.
Masse vann er også viktig!

Christian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 09-08-05, 16:54   #10
Torkil
Seniormedlem
 
Torkil sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 65
Innlegg: 1.714
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk
Talking

Opprinnelig lagt inn av Christian

Hei!
Jeg er ny her og ny "bruker" av ketolysekuren men tenkte å komme med mine erfaringer allikevel....
Jeg fant noen små grønne Läckerol Liquid Shox tabletter (tror de er uten karbohydrater..) de funker supert når en føler at munnen avgir lukt.
Masse vann er også viktig!

Lukten skyldes, at fett nedbrytes til ketoner. Ketoner er egentlig en gruppe av løsemidler, der likesom f.eks sprit utåndes i små mengder. Ketoner gir grunnlaget for ketolysestixen som måler de ketonene som slipper ut i urinen.( man både tisser og puster iut fett i ketose - men dessverre , mengden er liten, i et forsøk som foregikk over en måned var forskjellen 1 kg på to forsøkspåersoner en i ketose, tvillingebroren ikke i ketose, men på samme energimengde - au det blev en digresjon)

Lukten er som aceton ( som også en et ketonstoff) og verst i starten, mange lukter det bare selv. Vann kan ikke fjerne lukten og heller ikke redusere den, men det er jo viktig av mange andre grunner. Persille virker ved hvitløksånde, neppe ved ketoner - eller hva tror du Lise?
Altså må lukten maskeres . De " bladene" som smelter på tungen kan brukes, ditto Läkerols " perler med mentoil/pebbermynte) - fikk den i Danmark og vet ikke om de finner her på garden.

Vennlig Hilsen
Torkil

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 30-08-06, 11:55   #11
Hyper
Seniormedlem
 
Hyper sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2006
Hvor: Kristiansand
Alder: 41
Innlegg: 6.709
Hyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressurs

Sv: Tips mot dårlig ånde??? please..

Jeg har kjøpt noen pastiller på helsekosten som heter Tazink...
Disse skal suges på, og ikke spises flere av enn 8 om dagen(lakserende effekt)

Jeg jobber som frisør, og røyker, og har tidligere vært avhengig av sukkerfri tyggis...

Men disse funker!
Veldig sterke på smak...

Koster vel en 40-50 kroner per eske, men de varer en stund...

__________________

Hyper er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Melk Kristian Generell ernæringsdebatt 39 06-06-05 04:52
Dårlig ånde!! ;) Tingeling Induksjonen 11 04-05-05 00:31
Naturell yoghurt mot dårlig ånde og tannkjøttsykdommer mofe Nyheter / media 0 21-03-05 14:54
Dårlig ånde og kvalme Bamseline Lavkarbo generelt 3 04-03-05 22:13
Tips mot hard mage..... Jeannie Kosttilskudd 23 26-01-05 16:54


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no