Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Atkins Barer

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 07-08-06, 10:20   #1
ellenmaria
Medlem
 
ellenmaria sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Fetsund
Alder: 43
Innlegg: 62
ellenmaria er på en erverdig vei
Question

Atkins Barer

Lurer fært på dette med karbeinnholdet i Atkinsbarene, jeg. Står på dem at hvis man regner på karbene, skal man bare regne med to av de 8,3 karbene som er totalen i feks Morningshine. Men det skurrer litt for meg i og med at det står overalt at man skal regne med karbene i ABSOLUTT ALT! Og da stemmer det vel ikke at man kan 'hoppe over' de 6,3 karbene i denne baren?

Har til nå brukt dem som mellommåltid for å få til å spise hver fjerde time, men tror nå kanskje jeg lurer meg sjøl litt... Skal jeg regne 8,3 eller 2??

Ikke lett dette her..

ellenmaria er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 07-08-06, 10:44   #2
Georgine
Supermoderator
 
Georgine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 54
Innlegg: 6.457
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Sv: Atkins Barer

Du skal regne 2, resten er sukkeralkoholer som ikke påvirker blodsukkeret ditt

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat
Gammel 07-08-06, 10:56   #3
ellenmaria
Medlem
 
ellenmaria sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Fetsund
Alder: 43
Innlegg: 62
ellenmaria er på en erverdig vei

Sv: Atkins Barer

Det var godt å høre.. Fortsetter med dem, jeg da

ellenmaria er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 07-08-06, 11:01   #4
Georgine
Supermoderator
 
Georgine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 54
Innlegg: 6.457
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Sv: Atkins Barer

Opprinnelig lagt inn av ellenmaria

Det var godt å høre.. Fortsetter med dem, jeg da

Vær klar over at enkelte opplever stagnasjon i vekten ved å spise disse...

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat
Gammel 07-08-06, 11:04   #5
ellenmaria
Medlem
 
ellenmaria sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Fetsund
Alder: 43
Innlegg: 62
ellenmaria er på en erverdig vei

Sv: Atkins Barer

Skal ikke ned så mange kilo, og spiser ikke så veldig mye av det heller, så prøver meg fram litt, jeg.

ellenmaria er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 07-08-06, 11:14   #6
Georgine
Supermoderator
 
Georgine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 54
Innlegg: 6.457
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Sv: Atkins Barer

Opprinnelig lagt inn av ellenmaria

Skal ikke ned så mange kilo, og spiser ikke så veldig mye av det heller, så prøver meg fram litt, jeg.

Det er alltid det beste

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat
Gammel 07-08-06, 11:27   #7
eno
Juniormedlem
 
eno sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2006
Alder: 50
Innlegg: 30
eno er på en erverdig vei

Sv: Atkins Barer

Disse barene er kjekke. Jeg måtte ha med meg noen på båtturen i helga, for å få i meg noe når båtsjuken meldte sin ankomst. Også er det ikke alltid så lett å lage mat på båt.

Første biten var ikke videre god, men etter tre barer i løpet av to dager, fikk jeg faktisk sansen for dem!!!

Men vekta har stagnert, så jeg skal nok vente litt før jeg tar en ny. Er nå nede i 70, og de siste fem kg hadde vært godt å få vekk!

Lykke til videre!
Mvh

__________________
Eno


eno er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse? Svar med sitat
Gammel 07-08-06, 11:49   #8
ellenmaria
Medlem
 
ellenmaria sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Fetsund
Alder: 43
Innlegg: 62
ellenmaria er på en erverdig vei

Sv: Atkins Barer

Har ikke gått ned noe i kilo, jeg, men rumpa har blitt merkbart mindre, så da gidder jeg ikke å bry meg om den teite vekta.. Morning Shine med sjokkis syns jeg er HERRLIGE, flott å spise etter trening feks!

Eller som i går, da jeg hadde lyst på noe godt.. Mmm...

ellenmaria er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 07-08-06, 12:04   #9
Chamomilla
Seniormedlem
 
Chamomilla sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Innlegg: 2.453
Chamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjent

Sv: Atkins Barer

Hm, kanskje gi de en ny sjanse. Prøvde de en gang, og syntes ikke de var gode.

__________________
Journal
..lever du dagen i dag godt gjøres alle gårsdager til lykkelige drømmer og hver eneste morgendag blir et bilde på håp.
Chamomilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Steinalder-inspirert Svar med sitat
Gammel 07-08-06, 12:19   #10
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: Atkins Barer

jeg forstår ikke at dere greier å spise de... som jenta fra landet, så minner de meg faktisk om den dårlige hjemmebrenten vi kjøpte til festene da jeg var 15-16 år.... men det er sikkert sukkeralkoholene

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 07-08-06, 13:17   #11
ellenmaria
Medlem
 
ellenmaria sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Fetsund
Alder: 43
Innlegg: 62
ellenmaria er på en erverdig vei

Sv: Atkins Barer

Den lille MorningShine?? Syns den er veldig god, jeg. God til kaffen om kvelden etter trening feks.. Men mannen liker de ikke, så han spiser advantage decadence istedet.
Men bruken begrenser seg jo selv, da, for de er DYRE!!

ellenmaria er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 07-08-06, 13:20   #12
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: Atkins Barer

synes ikke noen av de ernoe å skryte av jeg da... viss jeg spiser noen av de, så greier jeg et par tygg av den hazelnut crunch baren...

I england har de noe som heter low GI bars og de er knallgode... men litt vanskelig å få tak i her da...

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 08-08-06, 10:40   #13
Charmtassen
Seniormedlem
 
Charmtassen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Hedmark
Alder: 63
Innlegg: 7.717
Charmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastisk

Sv: Atkins Barer

Leste litt på denne tråden i går, så jeg måtte i butikken og kjøpe et par jeg da - sånn at jeg kunne få testet også ...
Kjøpte begge de to "barene" de hadde i butikken - Hazelnut og "den andre" (som jeg ikke husker navnet på), og i løpet av kvelden var de borte begge to ...
Vet ikke om jeg plutselig utviklet nøtteallergi eller om det bare var at jeg satte noe i halsen - men når jeg spiste den med hasselnøtter så begynte jeg å hoste og harke, øynene og nesa rant og jeg så ikke ut! Men godt synes jeg likevel at det smakte!
Den andre var kjedeligere i smaken synes jeg, men da satte jeg i hvert fall ikke noe i vrangen

Dagen derpå ...: I dag tidlig følte jeg det som om jeg hadde et blylodd i magen og hadde små-vondt i hodet. Begge deler har nesten gitt seg nå - etter en god frokost, minst 1 liter vann og et par kopper kaffe. Var sikker på at det skulle vises på vekta også, sånn kjentes det ut i hvert fall.

Min konklusjon: 1 - én - bar i ny og ne ved helt spesielle tilfeller (nødsituasjoner) kan jeg godt tenke meg, men noe mer blir det nok ikke. Prisen inviterer heller ikke til at det skal bli noe daglig inntak av disse barene synes jeg, selv om jeg sikkert hadde hatt råd til det.

__________________
Sneglen kommer også frem!


Charmtassen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 08-08-06, 11:09   #14
Fjonken
Seniormedlem
 
Fjonken sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Sola
Alder: 58
Innlegg: 4.132
Fjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressurs

Sv: Atkins Barer

Da jeg var nybegynner ble disse barene min store søthungerredning og min nødmat. Men nå... greier dem ikke rett og slett. De smaker gugge og sure tær og dessuten er de blitt så søte at det er vanskelig å få svelget dem. Kanskje likebra siden jeg nå begynner å nærmer meg målvekta og må belage meg på at ting vil ta tid. Med barer på menyen ville nok alt ha stoppet helt opp.

__________________
Fjonken
Æresmedlem av morovirusforeningen
Medlem av fredagsklubben
Medlem av piskeklubben




Opp i vekt etter ferien.. 28.07.06 : 83,6 kg
Fjonkens vekt 04.08.06 : 83,4 kg
Fjonkens vekt 11.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 18.08.06 : 84,1 kg
Fjonkens vekt 25.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 01.09.06 : 82,4 kg
Fjonkens vekt 21.09.06 : 80,5 kg
Fjonken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Fakta og feiloppfatinger om Atkins Ernæringsmessige Tilnærming HP Atkins kosthold 22 24-06-08 16:56
Atkins' diett - farlig eller genial? donjuanwannabe Lavkarbo generelt 27 22-05-08 08:08
Lavkarbo resurser HP Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger 32 01-08-05 11:13


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:28.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no