Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Drikke

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 15-03-09, 11:54   #1
Momse
Medlem
 
Momse sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Bergen
Alder: 48
Innlegg: 443
Momse har en fantastisk aura rundt segMomse har en fantastisk aura rundt seg

Drikke

Lurer på om jeg drikker nok, jeg...Får sikkert ned 1,5-2 liter vann i løpet av dagen. Men så var det denne te'en, da! Drikker en hel del grønn te (Green tea and lemon)...Kanskje opptil noen liter pr dag (Bruker glass som tar ca 3,5 - 4 dl, og det blir noe glass pr dag, både på jobb og hjemme)
Det jeg egentlig lurer på er om jeg kan regne med denne te'en...eller om det liksom bare er vannet som "teller"? Grønn te skal jo være bra, eller!?

__________________
Momse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-03-09, 14:10   #2
Skautrollet
Medlem
 
Skautrollet sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Østfold
Alder: 59
Innlegg: 341
Skautrollet er en juvelSkautrollet er en juvelSkautrollet er en juvel

Sv: Drikke

Du kan regne med teen i ditt daglige inntak, du er jo kjempeflink til å drikke

__________________
[i][color="YellowGreen"]15 kg minus i 2009
Skautrollet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 15-03-09, 16:21   #3
Momse
Medlem
 
Momse sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Bergen
Alder: 48
Innlegg: 443
Momse har en fantastisk aura rundt segMomse har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Drikke

Opprinnelig lagt inn av Skautrollet, her.

Du kan regne med teen i ditt daglige inntak, du er jo kjempeflink til å drikke

Ååå, så bra!! Er visst blitt en tekjerring
Takk, takk

__________________
Momse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-03-09, 18:17   #4
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Drikke

Hei,
Nå drikker jeg bare svart te da men jeg mener å ha lest her inne at te ikke skal regnes med på “vann kvota”. Vann er vann og te regnes med i væskeinntak – visstnok ikke helt det samme. Sliter med å redusere te og øke vann inntaket – har aldri drukket mye vann, selv da jeg jobbet i varmere strøk.

Mvh,
arnakristin

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-03-09, 20:09   #5
Momse
Medlem
 
Momse sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Bergen
Alder: 48
Innlegg: 443
Momse har en fantastisk aura rundt segMomse har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Drikke

Opprinnelig lagt inn av arnakristin, her.

Hei,
Nå drikker jeg bare svart te da men jeg mener å ha lest her inne at te ikke skal regnes med på “vann kvota”. Vann er vann og te regnes med i væskeinntak – visstnok ikke helt det samme. Sliter med å redusere te og øke vann inntaket – har aldri drukket mye vann, selv da jeg jobbet i varmere strøk.

Mvh,
arnakristin

Hmmm...hadde håpet at te var greit, liksom...Er jo vann med smak Hehe....Oooog jeg drikker jo som sagt en del te!

__________________
Momse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-03-09, 20:57   #6
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Drikke

Hei,
Her er en av de siste innleggende vedrørende drikke - VANN http://forum.lavkarbo.no/showthread....=v%E6skeinntak

Jobber med vanninntaket og nå går det på varmt vann - iflg en tidligere medstudent fra Kina så kurerer kokt vann ALT... men sliter fortsatt med å komme opp i anbefalte mengder.

mvh,
arnakristin

Mvh,

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-03-09, 21:27   #7
Momse
Medlem
 
Momse sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Bergen
Alder: 48
Innlegg: 443
Momse har en fantastisk aura rundt segMomse har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Drikke

Opprinnelig lagt inn av arnakristin, her.

Hei,
Her er en av de siste innleggende vedrørende drikke - VANN http://forum.lavkarbo.no/showthread....=v%E6skeinntak

Jobber med vanninntaket og nå går det på varmt vann - iflg en tidligere medstudent fra Kina så kurerer kokt vann ALT... men sliter fortsatt med å komme opp i anbefalte mengder.

mvh,
arnakristin

Mvh,

Takk for linken!! Ble litt klokere, selvom det ikke sto så mye ang te, da Skjønner jo det med tilsetningsstoffer ol, men teen er jo bare te... (Jooo, jeg bruker 2 suketter pr glass...holder på å trappe ned!) Drikker jo som regel 1,5 - 2 liter vann uansett, det må vel vere greit Hadde bare vært myyye bedre om jeg kunne regne med teen og...

__________________
Momse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-03-09, 21:42   #8
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Drikke

Hei,
Det var den eneste linken jeg fant i forbifarten. Søkemotoren her på forumet er ikke helt god, så søke på ord med mindre enn 4 bokstaver er så og si umulig. Dersom du søker på ordet te så får du ingen resultater, det samme gjelder også ord som øl og MCT, voldsomt irriterende…
Vi får vel fortsette å drikke ”forurenset” vann såkalt te, he, he…

Mvh,
arnakristin

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-03-09, 22:07   #9
Momse
Medlem
 
Momse sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Bergen
Alder: 48
Innlegg: 443
Momse har en fantastisk aura rundt segMomse har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Drikke

Opprinnelig lagt inn av arnakristin, her.

Hei,
Vi får vel fortsette å drikke ”forurenset” vann såkalt te, he, he…

Mvh,
arnakristin

Ja, gjett om jeg skal...er jo helt avhengig av det "forurensete vannet" Er så godt å ha noe varmt å drikke når jeg er på jobb (jobber ute hele dagene), blir gjerne litt mindre te og litt mer vann når det blir varmere i været

__________________
Momse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-03-09, 22:11   #10
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Drikke

Når jeg som sykepleier registrerer væske inntaket til en pasient, regner jeg jo med ALT, så jeg ville ha regnet med teen, jeg da!

Og med fare for å gjenta meg selv, man skal drikke nok, men det er ikke om å gjøre å drikke mest mulig!
Jeg er ingen tørst person, er så og si aldri tørst, og drikker vel i minste laget hver dag, men har da overlevd i mer enn 40 år!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 15-03-09, 23:11   #11
Momse
Medlem
 
Momse sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Bergen
Alder: 48
Innlegg: 443
Momse har en fantastisk aura rundt segMomse har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Drikke

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Når jeg som sykepleier registrerer væske inntaket til en pasient, regner jeg jo med ALT, så jeg ville ha regnet med teen, jeg da!

Da gjør jeg rett og slett det
Og da får jeg iallefall i meg nok væske

__________________
Momse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 16-03-09, 02:11   #12
Susanne
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 69
Susanne er på en erverdig vei

Sv: Drikke

På Grete Roede- kursene sier de at man helst skal drikke 2 liter vann om dagen, og hvis man drikker kaffe og te, så må man drikke like mengder vann som kaffe/te I TILLEGG til de to literne med vann! Dette fordi te og kaffe er vanndrivende...

Vet ikke om dette stemmer, men jeg tenker iallefall litt på dette i løpet av dagen, jeg drikker mest rent vann, så koser jeg meg heller med en tekopp på kvelden

__________________





Susanne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 16-03-09, 08:01   #13
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Drikke

Har fått beskjed her inne om at det er gamle myter at te og kaffe er vanndrivende, så.....

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 16-03-09, 08:47   #14
danish
Seniormedlem
 
danish sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Innlegg: 535
danish er en juveldanish er en juveldanish er en juvel

Sv: Drikke

Opprinnelig lagt inn av Susanne, her.

På Grete Roede- kursene sier de at man helst skal drikke 2 liter vann om dagen, og hvis man drikker kaffe og te, så må man drikke like mengder vann som kaffe/te I TILLEGG til de to literne med vann! Dette fordi te og kaffe er vanndrivende...

Vet ikke om dette stemmer, men jeg tenker iallefall litt på dette i løpet av dagen, jeg drikker mest rent vann, så koser jeg meg heller med en tekopp på kvelden

Det er en gammel myte. Det finnes lite forskning som støtter det. Koffein øker faktisk væskeopptaket.

Ingen tilsier at vi trenger så grusomt mye vann heller. Det eneste man oppnår er å forskyve mineralbalansen i kroppen (les: miste mineraler i urin) og utsette nyrene for unødvendig mye arbeid.

__________________
In the act of breathing there are two gifts of grace: taking in the air and being relieved of it. The former oppresses, the latter refreshes; life is so wonderfully mixed. Thank God when he burdens you, and thank him when he sets you free again.
danish er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kwasniewskis bulldog (mettet fett/kolesterol + litt stivelse/alkohol + høyverdig protein) Svar med sitat
Gammel 18-03-09, 16:52   #15
dydde
Sperret
 
Medlem siden: Feb 2008
Alder: 38
Innlegg: 378
dydde er på en erverdig vei

Sv: Drikke

Opprinnelig lagt inn av danish, her.

Det er en gammel myte. Det finnes lite forskning som støtter det. Koffein øker faktisk væskeopptaket.

Ingen tilsier at vi trenger så grusomt mye vann heller. Det eneste man oppnår er å forskyve mineralbalansen i kroppen (les: miste mineraler i urin) og utsette nyrene for unødvendig mye arbeid.

Helt korrekt, tror du folk før i tida gikk med 1.5 liter vannflaske på ryggen å sippet hele tiden? neppe. Vann er vanvittig oppskrytt, drikk når du er tørst og bare da, ikke drikk for å drikke. Kroppen sier i fra når den trenger noe.

dydde er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Min Svar med sitat
Gammel 19-03-09, 12:58   #16
Skippy
Seniormedlem
 
Skippy sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Gjøvik
Alder: 56
Innlegg: 616
Skippy har en fantastisk aura rundt segSkippy har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Drikke

Med fare for å være for lite vitenskapelig. Hadde kaffe og te vært vanndrivende, hadde jeg sett ut som en sviske. Og sikker alle andre "kaffekjerringer". Men jeg har også et inntrykk av at jeg må drikke vann i tillegg til all kaffen og teen. Kanskje vi kan regne kaffe og te som "halv mengde"? At en liter kaffe=1/2 liter vann?

Skippy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 19-03-09, 13:09   #17
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Drikke

Kroppen trenger 2,5l vann hver dag for å holde organene i gang. I tillegg kommer det som skal fukte huden, håret osv. Noe vann får vi fra maten, men på langt nær nok. Jeg ville aldri gamblet med vannintaket

Husk i tillegg er det vannet som skylle restene etter fettforbrenninga ut av kroppen i urin og svette.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 19-03-09, 13:18   #18
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Drikke

Forøvrig, litt off-topic, er 22.mars verdens vanndag
http://www.lommelegen.no/807717/verdens-vanndag-22-mars

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hva kan man drikke? lillegull Ketolysekuren 4 03-01-09 21:29
Kan jeg drikke te? *Missmaya* Lavkarbo generelt 1 01-04-08 19:29
Drikke kristweh Ketolysekuren 7 07-09-07 11:35
Kan jeg drikke.... Mocca Induksjonen 6 16-01-04 00:01


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no