Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Shake til frokost?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 26-03-08, 13:51   #1
supha
Seniormedlem
 
supha sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Fredrikstad
Alder: 41
Innlegg: 785
supha har en fantastisk aura rundt segsupha har en fantastisk aura rundt seg

Shake til frokost?

Er det noe shake vi kan drikke? Nå tenker jeg sånn ferdigshake feks nutrilett osv.. Er så dårlig på å spise frokost...Går feks ann å lage en shake og tilsette litt cocosa slik at jeg får i meg fett til frokost også.

Evt er det noen som har oppskrift på shake uten frukt? Jeg har proteinpulver...

__________________
Vekt den 09.aug 09: 72.8




supha er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fettfestivalen -Ekstrem Skaldeman Svar med sitat
Gammel 26-03-08, 14:01   #2
Distrea
Støttemedlem
 
Distrea sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Drammen
Alder: 53
Innlegg: 4.837
Distrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastisk

Sv: Shake til frokost??

er du sulten da? tror ikke du må spise før du er sulten.

Distrea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: samma det, bare jeg er i ketose Svar med sitat
Gammel 26-03-08, 14:05   #3
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Sv: Shake til frokost?

Proteinpulver, væske, litt bær? Eller litt kakao og søtstoff? Eller kanskje litt kaffe?

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 26-03-08, 14:08   #4
supha
Seniormedlem
 
supha sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Fredrikstad
Alder: 41
Innlegg: 785
supha har en fantastisk aura rundt segsupha har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Shake til frokost??

Opprinnelig lagt inn av Distrea, her.

er du sulten da? tror ikke du må spise før du er sulten.



Er ikke sulten. Men alle maser liksom på at jeg bør spise frokost...

__________________
Vekt den 09.aug 09: 72.8




supha er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fettfestivalen -Ekstrem Skaldeman Svar med sitat
Gammel 26-03-08, 14:11   #5
Distrea
Støttemedlem
 
Distrea sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Drammen
Alder: 53
Innlegg: 4.837
Distrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastisk

Sv: Shake til frokost?

kjenner til det. alle som spiser "vanlig karbemat"?

jeg syns det er ennå værre å dytte en en shake.

Distrea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: samma det, bare jeg er i ketose Svar med sitat
Gammel 26-03-08, 14:12   #6
supha
Seniormedlem
 
supha sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Fredrikstad
Alder: 41
Innlegg: 785
supha har en fantastisk aura rundt segsupha har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Shake til frokost?

Opprinnelig lagt inn av Lise, her.

Proteinpulver, væske, litt bær? Eller litt kakao og søtstoff? Eller kanskje litt kaffe?


Kanskje jeg skal ta meg "råd" til litt bringebær? Høres godt ut. Er ikke mer enn litt over 3. Men er usikker på om jeg kan spise det nå som jeg har nilling uke?? Men man kan lage shake kvelden før? Det blir ikke dårligere smak osv

__________________
Vekt den 09.aug 09: 72.8




supha er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fettfestivalen -Ekstrem Skaldeman Svar med sitat
Gammel 26-03-08, 14:13   #7
supha
Seniormedlem
 
supha sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Fredrikstad
Alder: 41
Innlegg: 785
supha har en fantastisk aura rundt segsupha har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Shake til frokost?

Opprinnelig lagt inn av Distrea, her.

kjenner til det. alle som spiser "vanlig karbemat"?

jeg syns det er ennå værre å dytte en en shake.

Hehe faktisk mest her på forumet. Men det er bare velment da. Er aldri sulten om morgenen, blir egentlig litt kvalm hvis jeg døtter imeg litt mat.

__________________
Vekt den 09.aug 09: 72.8




supha er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fettfestivalen -Ekstrem Skaldeman Svar med sitat
Gammel 26-03-08, 14:18   #8
Distrea
Støttemedlem
 
Distrea sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Drammen
Alder: 53
Innlegg: 4.837
Distrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastisk

Sv: Shake til frokost?

å ja, nå er ikke jeg så inn i ketolyse, men jeg har en forestilling om at på ketogen kost skal man spise når man er sulten og spise til man er mett, så hvis man ikke er sulten når man står opp ser ikke jeg noe problem med å vente til man er sulten. .. men hvis det er snakk om å ikke spise før kvelden... da må litt sunn fornuft inn

Distrea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: samma det, bare jeg er i ketose Svar med sitat
Gammel 26-03-08, 14:21   #9
supha
Seniormedlem
 
supha sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Fredrikstad
Alder: 41
Innlegg: 785
supha har en fantastisk aura rundt segsupha har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Shake til frokost?

Opprinnelig lagt inn av Distrea, her.

å ja, nå er ikke jeg så inn i ketolyse, men jeg har en forestilling om at på ketogen kost skal man spise når man er sulten og spise til man er mett, så hvis man ikke er sulten når man står opp ser ikke jeg noe problem med å vente til man er sulten. .. men hvis det er snakk om å ikke spise før kvelden... da må litt sunn fornuft inn

Jeg spiser lunsj, middag og kveldsmat. Men har vært flink de 2 siste dagene, har spist 1 kokt egg til frokost. Maulet det i bilen. Hehe

__________________
Vekt den 09.aug 09: 72.8




supha er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fettfestivalen -Ekstrem Skaldeman Svar med sitat
Gammel 26-03-08, 14:28   #10
Begod
Seniormedlem
 
Begod sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Nordland
Alder: 55
Innlegg: 1.900
Begod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastisk

Sv: Shake til frokost?

Jeg bruker shake til frokost hver eneste dag. Vann, ca 30gram proteinpulver og litt olivenolje er perfekt til å svelge ned alle kosttilskuddene med.

Jeg bruker denne, vær obs på at den inneholder aspartam og kasein.

http://www.tn.no/shop/produkt.aspx?id=740

Jeg holder meg mett i 3-4 timer etter en shake.

Må bare legge til at det er viktig at du velger en god olje, etter min mening så er alle lavpris oljer ubrukelige slik at man må på mega eller andre butikker med stort utvalg for å finne skikkelige oljer. Jeg bruker en kaldpresset jomfruolje fra Kreta som heter Gaea.

__________________
Hvis du vet at noe ikke er bra for deg, så ikke spis det.

Sist redigert av Begod : 26-03-08 kl 14:39.
Begod er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eat + DVP og egne erfaringer Svar med sitat
Gammel 26-03-08, 14:29   #11
Distrea
Støttemedlem
 
Distrea sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Drammen
Alder: 53
Innlegg: 4.837
Distrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastisk

Sv: Shake til frokost?

Tror det er maaange på ketogen kost som spiser tre måltider om dagen.

man holder seg jo mett mye lenger på fertt og proteiner.
Jeg skal ikke være bastant å si at det er lurt å ikke spise frokost, men tror ikke det er noe krise hvis du ikke gjør det heller

håper noen kommer og arresterer meg vis jeg tar helt feil her

Distrea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: samma det, bare jeg er i ketose Svar med sitat
Gammel 26-03-08, 14:36   #12
supha
Seniormedlem
 
supha sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Fredrikstad
Alder: 41
Innlegg: 785
supha har en fantastisk aura rundt segsupha har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Shake til frokost?

Opprinnelig lagt inn av Begod, her.

Jeg bruker shake til frokost hver eneste dag. Vann, ca 30gram proteinpulver og litt olivenolje er perfekt til å svelge ned alle kosttilskuddene med.

Jeg bruker denne, vær obs på at den inneholder aspartam og kasein.

http://www.tn.no/shop/produkt.aspx?id=740

Jeg holder meg mett i 3-4 timer etter en shake.

Tenkte jeg kunne smelte litt cocosa og helle oppi. Nam. Får trikse og mikse litt

__________________
Vekt den 09.aug 09: 72.8




supha er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fettfestivalen -Ekstrem Skaldeman Svar med sitat
Gammel 26-03-08, 14:38   #13
supha
Seniormedlem
 
supha sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Fredrikstad
Alder: 41
Innlegg: 785
supha har en fantastisk aura rundt segsupha har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Shake til frokost?

Opprinnelig lagt inn av Distrea, her.

Tror det er maaange på ketogen kost som spiser tre måltider om dagen.

man holder seg jo mett mye lenger på fertt og proteiner.
Jeg skal ikke være bastant å si at det er lurt å ikke spise frokost, men tror ikke det er noe krise hvis du ikke gjør det heller

håper noen kommer og arresterer meg vis jeg tar helt feil her


Jeg skulle ønske at jeg kunne stå opp tidlig og spise god frokost.Men jeg er sånn person som står opp kun 20 min før jeg skal på jobb og da orker jeg ikke å stå og steke mat.

Tusen takk for svar Distrea

__________________
Vekt den 09.aug 09: 72.8




supha er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fettfestivalen -Ekstrem Skaldeman Svar med sitat
Gammel 26-03-08, 14:38   #14
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Shake til frokost?

Shake til frokost er vel bedre enn ingenting. Men da bør du absolutt lage den selv IKKE bruke Nutrilett sine eller andre ferdigblandede (med unntak av kanskje Atkins sine).

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 26-03-08, 14:41   #15
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Sv: Shake til frokost?

Jeg leste en ... eh ... nettavis-arikkel (ja, jeg vet, dårlig kilde ) for en tid tilbake som sa at man ikke måtte ha frokost med en gang.

Når jeg studerte, så hendte det at jeg laget meg en shake og tok med på termos og drakk når jeg kom frem og var sulten.

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 26-03-08, 14:44   #16
supha
Seniormedlem
 
supha sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Fredrikstad
Alder: 41
Innlegg: 785
supha har en fantastisk aura rundt segsupha har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Shake til frokost?

Opprinnelig lagt inn av Nille, her.

Shake til frokost er vel bedre enn ingenting. Men da bør du absolutt lage den selv IKKE bruke Nutrilett sine eller andre ferdigblandede (med unntak av kanskje Atkins sine).

Men jeg synes det er vanskeligst å vite hvor mye fett skal jeg spise.
Ligger på ca 130 g hver dag, da regner jeg ikke med fett som er svinekotlett osv. Synes du at det er for lite fett? Jeg spiser så mye fett som jeg klarer i hvert måltid. Alltid minst 50 g meierismør til middag og alltid 5 ss med olivenolje til lunsj+2 ss cocosa i tillegg.

__________________
Vekt den 09.aug 09: 72.8




supha er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fettfestivalen -Ekstrem Skaldeman Svar med sitat
Gammel 26-03-08, 15:03   #17
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Shake til frokost?

Opprinnelig lagt inn av supha, her.

Men jeg synes det er vanskeligst å vite hvor mye fett skal jeg spise.
Ligger på ca 130 g hver dag, da regner jeg ikke med fett som er svinekotlett osv. Synes du at det er for lite fett?

130 gram fett høres helt greitt ut det. Det er ikke noe problem å spise mer heller. Du skal ikke telle fettet. Og ikke være redd for det. Om du ikke vil ha Cocosa i shaken behøver du ikke det heller. Gjør det som passer deg best du.

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 26-03-08, 15:13   #18
supha
Seniormedlem
 
supha sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Fredrikstad
Alder: 41
Innlegg: 785
supha har en fantastisk aura rundt segsupha har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Shake til frokost?

Opprinnelig lagt inn av Nille, her.

130 gram fett høres helt greitt ut det. Det er ikke noe problem å spise mer heller. Du skal ikke telle fettet. Og ikke være redd for det. Om du ikke vil ha Cocosa i shaken behøver du ikke det heller. Gjør det som passer deg best du.


Tuuusen takk for svar Nille. Jeg har jo ikke gått ned eneste gram etter jeg begynte her, så jeg prøver å vri hjernen min for å finne ut hva jeg gjør feil. Da er det godt å ha sånne mennesker som deg, som har gode tips og råd

__________________
Vekt den 09.aug 09: 72.8




supha er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fettfestivalen -Ekstrem Skaldeman Svar med sitat
Gammel 26-03-08, 17:57   #19
supha
Seniormedlem
 
supha sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Fredrikstad
Alder: 41
Innlegg: 785
supha har en fantastisk aura rundt segsupha har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Shake til frokost?

Tenkte jeg skal skulle bruke kokosmelk i shaken, går det under det samme som fløte? Skal egentlig ikke ha så mye fløte i nilleuka..

__________________
Vekt den 09.aug 09: 72.8




supha er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fettfestivalen -Ekstrem Skaldeman Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
PCO noen med erfaring eller kunnskap? Maz PCOS og karbohydratkontroll 10 08-04-08 11:34
Årstidsbunden viktminskning ssskaldeman Lavkarbo generelt 11 04-12-06 19:30
Rocky's treningsdagbok, Tones slankedagbok ;-) Caxa Åpne dagbøker 257 31-08-06 14:00


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:29.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no