Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Et spørsmål om ketoner

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 18-04-09, 16:04   #1
Svane
Medlem
 
Svane sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Alder: 54
Innlegg: 150
Svane er virkelig snillSvane er virkelig snillSvane er virkelig snillSvane er virkelig snill

Et spørsmål om ketoner

Er det noen som har vært borti måling av ketoner i urin?

Min sønn er syk og har vært hos lege og levert urinprøve. Den viste 4 + på ketoner. Er det mye? Noen som kjenner skalaen? Legens konklusjon var at ungen er dehydrert og har spist lite - noe som sikkert stemmer. Men altså, betyr dette at gutten er i ketose? Noen som vet?

Svane er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Lindberg Svar med sitat
Gammel 18-04-09, 16:07   #2
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Et spørsmål om ketoner

Høres riktig ut med dehydrert og lite mat spist.
Det kan slå ut med ketoner om man har spist fet mat og måler for tidlig også, stixen vet ikke forskjell på fett fra maten eller at man forbrenner fett...

Dersom legen ikke sa noe mere på dette, så er det nok ikke noe du trenger å tenke på. Vi er nok i ketose dann og vann alle sammen og helt sikkert når vi er syke og spiser lite.

Riktig god bedring til gutten!

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 18-04-09, 16:21   #3
Svane
Medlem
 
Svane sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Alder: 54
Innlegg: 150
Svane er virkelig snillSvane er virkelig snillSvane er virkelig snillSvane er virkelig snill

Sv: Et spørsmål om ketoner

Takk for svaret, Imse!

Jeg ble bare litt nysgjerrig på ketoner, siden jeg i det siste har lest ganske mye om dette. Fikk meg ikke til å spørre legen, for om gutten var i ketose eller ikke var ikke nøye der og da.

Gutten har etter alt å dømme urinveisinfeksjon, kombinert med at han fikk vaksine på skolen i går (kikhoste, difteri, stivkrampe og polio) ble det nok litt mye for immunforsvaret hans.

Svane er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Lindberg Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Ketoner i kveldsurin, men ikke ketoner i morgenurin? Afrodithe Ketolysekuren 3 24-03-09 09:28
Ketoner *anne* Ketolysekuren 4 15-05-07 08:17
Ketoner i urinen Sniff Ketolysekuren 2 15-08-06 22:13
Ketoner Atkins-Anne Atkins kosthold 1 08-03-05 20:21


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:38.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no