Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

lavkarbohydrat dietter

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 21-11-04, 15:48   #1
mikeheal
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Nov 2004
Alder: 54
Innlegg: 8
mikeheal er på en erverdig vei

lavkarbohydrat dietter

Er det noen som har noen erfaring med my-lowcarbdiet.com? Jeg er veldig spent på framgangen. Har nettopp begynt på den for 3 dager siden. Et par jeg jobber med sier de er godt fornøyd med den. Men det er vist ikke så mange som har hørt om den??

En venn av meg som er ernæringsfysiolig - sier til meg at det er alt for mye oppstyr rundt disse lavkarbohydrat diettene. Mosjon og at man inntar mindre kalorier enn hva man trenger er det viktigste. Men at opplegget så helt greit ut, så lenge man klarer å følge det. Jeg tror uansett at man kan få bedre effekt av slankingen hvis man i tillegg følger en lavkarbohydrat diett.

- Mike, litt for tykk og spent slanker!

mikeheal er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Din filosfi/hvilken du følger Svar med sitat
Gammel 21-11-04, 18:28   #2
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Hei Mike, og velkommen til oss !!

My-lowcarbdiet.com er stort sett det samme opplegget som de fleste andre lavkarbo versjoner. Den skiller seg fra noen av dem med en "spisedag" i uka. Noe som funker for noen, men ikke for andre. Uansett hvilken lavkarbo versjon man følger så er alfa og omega å finne måten som passer for DEG. Du finner fort ut hva DIN kropp tåler.

Å ha en spisedag i uka går på teorien om Leptin. Leptin er kontrollfunksjonen som styrer forbrenningen, både i hjernen og i cellene i kroppen. Leptin kontrollerer hormonene våre, bl.a. veksthormon og stoffskiftehormoner (for å si det veldig enkelt). Det som skjer når vi spiser for lite er at leptin nivået går ned og kroppen "sparer". Når vi spiser for mye stiger leptinnivået og kroppen kjemper mot fettet, dvs. forbrenner. Om man spiser lite (mindre enn kroppen vil ha) er da teorien at man med en spisedag i uka vil vi "lure" kroppen til å forbrenne mer.

Jeg kjenner flere innen flere lavkarbo retninger som praktiserer det de kaller for "refeed" - noen gjennomfører spisingen i løpet av en dag, andre innen 1 time. Og for noen funker det. For noen funker det en stund. Helt til kroppen oppfatter hva som skjer. Og for noen funker det ikke i det hele tatt - been there, done that, wore that t-shirt, - for å si det sånn !!

Hva ernæringsfysiologer sier kommer litt an på hva de har lært. Lindberg har flere ansatt i sin stall, - de har et noe annet syn enn de som bare teller kalorier. Meningene er delte - også innen det faget. Det er klart du må ta inn færre kalorier enn det du forbrenner for å ta av, men så kommer det an på da, hvor mye en forbrenner - og hvordan du forbrenner. Jeg har telt kalorier jeg, - telt og telt og sultet og sultet..... Fremdeles må jeg sjekke kaloriene. Men i tillegg teller jeg karbohydrater. For meg er kombinasjonen av begge viktig. De fleste på lavkarbo teller IKKE kalorier, - mest fordi det ikke er nødvendig for dem.

Jeg tror du har gjort et klokt valg med lavkarbo. Hvordan akkurat dietten din virker i forhold til de andre vet jeg ikke. Som sagt er det høyst personlig og veldig variabelt fra person til person hva som virker. Og hovedsaken er at det virker for DEG !!

Om du trenger hjelp og støtte og tips - eller om du ikke oppnår ønsket resultat, - er det bare å spørre her i forumet. Vi har masse teorier og erfaringer og deler gjerne !!

Det skal bli spennende å høre mer om hvordan det går med deg.

Lykke til videre !!

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Alt Du Vil Vite Om Dietter..... Nille Livets lyse side 0 27-05-04 15:28


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:49.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no