Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Kostholdet etter lavkarbo

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 16-01-06, 11:28   #1
Nette
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2006
Alder: 46
Innlegg: 23
Nette er på en erverdig vei

Kostholdet etter lavkarbo

Hei,
Jeg ønsker å spørre dere der ute som ser ut til å ha lang erfaring med å spise lavkarbomat om dette er en livstil eller en midlertidig diett. Selv går jeg nå inn i min tredje uke med å unngå karbohydrater i mest mulig grad. Jeg gjør dette for å gå ned ca 5kg i vekt etter å ha blitt inspirert av ett kollegapar av min mann. Men det jeg lurer på er hva skjer så etter at jeg forhåpentligvis har lykkes med å gå ned mine ønskede kilo? Hvis jeg går tilbake til 2 brødmåltider om dagen igjen og ris/pasta til middag + frukt har kanskje hele lavkarbodietten vært forgjeves? Kan man satse på å leve med en mellomting, tro? Eller er det enten eller...Hva med grovbrød à la Ingers rugbrød (som jeg forsåvidt har spist veldig mye av ellers også) og kutte ut potet/ris/pasta til middagen. Men hva med fettet som vi tillater oss å spise nå slik som mye fløte, crème fraîche, oster etc etc. Det vil jo bli tatt opp som fett i kroppen pga tidligere inntak av grovbrød på dagen. Eller? Vet jeg høres uvitende på dette området, og det er jo derfor jeg spør da jeg vet det sitter mange der ute som innhar erfaring med dette.
Spent Nette


Sist redigert av HP : 16-01-06 kl 12:13.
Nette er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 16-01-06, 11:34   #2
nøtta
Seniormedlem
 
nøtta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Alder: 37
Innlegg: 3.224
nøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressurs

Sv: Kostholdet etter lavkarbo

Lavkarbo er ikke en diett men en livsstil, men du kan jo evt gradvis gaa over til Lindeberg da kan du spise rugbrod og frukt !!! bare vaer litt mer forsiktig med fettet.

Men vent ikke ta meg det kommer en som er myye storre og fetere sa den lille bukken og sprang videre

(haaper dere tar humoren, det jeg mente var at det helt sikkert kommer noen og svarer litt mer utfyllende etter meg )

__________________
-lig hilsen nøtta

Skal ned 5 kilo.
vekt mandag 26jan 77kilo.
vekt mandag 2 feb 75.7
nøtta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo max 50 om dagen. Svar med sitat
Gammel 16-01-06, 11:57   #3
guro
Sterk og fri!
 
guro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Alder: 59
Innlegg: 9.453
guro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastisk

Sv: Kostholdet etter lavkarbo

Her kommer den store og skikkelig fete bukkene bruse!

Jeg vet av erfaring at det finnes ikke noe ETTER lavkarbo - ikke at jeg egentlig trodde det heller, men nå vet jeg. Dette er en livsstil!

__________________
-lig hilsen Guro
guro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Rent og naturlig, uten melk, hvete, sukker, gjær, svin og sånt Svar med sitat
Gammel 16-01-06, 14:38   #4
Nette
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2006
Alder: 46
Innlegg: 23
Nette er på en erverdig vei

Sv: Kostholdet etter lavkarbo

Vil det si at dere aldri, aldri mer skal spise hjemmebakte kanelboller og melkesjokolade?? En diett er jo noe man spiser en kort periode, et kosthold er for alltid. Men jeg skjønner jo også at jeg ikke kan gå tilbake til der jeg var før hvis jeg vil holde vekten. Men en mellomting hadde liksom vært best da. Kommer til å bli en høne til slutt (les: spiser jo sinnsykt med egg!) !!

Nette

Nette er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 16-01-06, 14:45   #5
Anne
Tar i mot hjelp....
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 22.191
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Sv: Kostholdet etter lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Nette

Vil det si at dere aldri, aldri mer skal spise hjemmebakte kanelboller og melkesjokolade??
Nette

Tro det eller ei, men melkesjokoladelysten blir borte. Kjøp deg heller litt god 70%sjokolade...Lindt eller Valrohna feks. Du vender deg fort til at en bit er nydelig.(men vent til du har kommet godt i gang da)
Kanelbolla er det verre med.... Ingen har sagt at du ALDRI KAN , men spørsmålet er om du vil...når du merker hvor godt Lavkarbo-kosthold gjør deg. Og som du sier....ikke tilbake til det som gjorde at du la på deg, men en liten kontrollert utskeielse er det mange som tåler etter hvert. Ikke fortvil. Bare gå i gang du....

__________________
2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn
Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP Svar med sitat
Gammel 16-01-06, 15:16   #6
ssskaldeman
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Sörmland, Sverige
Alder: 82
Innlegg: 316
ssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjent

Sv: Kostholdet etter lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Nette

Hei,
Jeg ønsker å spørre dere der ute som ser ut til å ha lang erfaring med å spise lavkarbomat om dette er en livstil eller en midlertidig diett. (snip)
Spent Nette

Det är väldigt enkelt. Äter man den mat vi är avsedda att äta så får man en bra hälsa och man tappar smaken för kanelbollar. Då finns det ingen anledning att gå tillbaka till dålig mat. Lawkarbo är alltså en livsstil.

Men man behöver inte bli någon fakir. Ett och annat avsteg spelar ingen roll. Det enda som är viktigt är att man går tillbaka till naturlig mat dagen efter.

Sten Sture

ssskaldeman er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 16-01-06, 15:37   #7
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Kostholdet etter lavkarbo

Ja trangen til søtt avtar noe helt vanvittig etter 1-2 uker med lite karbohydrater (om man ikke spiser seg ihjel på søtsak-erstatninger, de kan bidra til å opprettholde sukkertrangen!).
Søte matvarer du elsket før, kan smake altfor søtt og merkelig etter noen uker uten dem.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 16-01-06, 16:40   #8
Nette
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2006
Alder: 46
Innlegg: 23
Nette er på en erverdig vei

Sv: Kostholdet etter lavkarbo

Takk for alle svar. Jeg synes selv jeg klarer meg fint uten søtsaker nå,(iallefall nå som jeg vet jeg absolutt IKKE skal ha) og det er vel kanskje helst _det_ jeg bør bli flinkere til å unngå etterhvert også. Får prøve å si nei til kaker og godis midt i uka. Får heller unne seg litt dessert i helga. Hva med rødvin? 70% sjokolade er jeg glad i fra før så det kan man jo ta med seg bort + litt nøtter . Så hvis jeg bare kan unne meg en skive rugbrød med godt pålegg på og ett knekkebrød eller to i løpet av dagen skal jeg klare å leve sånn. (Hører dere at jeg prøver å fiske ut av dere om jeg kan spise litt karbohydrater..hehehe..)

Nette er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 16-01-06, 16:45   #9
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Kostholdet etter lavkarbo

Lindberg sier ja til både knekkebrød, rugbrød, rødvin, mørk sjokolade og nøtter.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 16-01-06, 16:53   #10
Kristian
Seniormedlem
 
Kristian sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: M & R
Alder: 57
Innlegg: 1.443
Kristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt av

Sv: Kostholdet etter lavkarbo

Du må selv finne ut av hva som funker for deg, det som er klart er at du ikke skal spise akkurat som før for da blir du som før og det i løpet av en uke eller to. Med mindre du setter igang å trener veldig mye da, begynner du å trene så har du gjort en forandring til det bedre og da kan det hende at du klarer å holde nede vekta.

Kristian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins og jeg dietten Svar med sitat
Gammel 16-01-06, 17:34   #11
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Kostholdet etter lavkarbo

"Livet etter lavkarbo" - ja si det !
For meg er lavkarbo en livsstil - ikke en "kur". Ketolyse kuren er en "kur". Da spiser du lite karber til du har tatt av det du skal. men begynner du å spise "normalt" igjen etterpå vil du utvilsomt legge på deg det du har tapt og mere til. Etter en kur må det alltid følge en kostomlegging. Hvilken filosofi du velger er opp til deg, - men du kan ALDRI gå tilbake til gamle matvaner og holde vekta !

Du kan godt spise sjokolade, boller, chips og kaker etc, men bare av og til. Ikke en gang i uka en gang faktisk. Da kryper kiloene sakte men sikkert på. Spar slike ting til spesielle anledninger som fester og bursdager. Som flere sier her, smaken forandrer seg. Du finner andre ting du liker bedre. Masse gode oppskrifter her inne. Jeg blir bedt om å ta med meg den og den kaka til bursdager og/eller fester jeg skal i. Lavkarbo men det vet ikke de som spør. De syns bare kaka var god !

Og etter å ha nytt Lind Excellence 85% smaker melkesjokolade kvalmt.....

Vin ?? selvfølgelig kan du kose deg med vin. Men i en "slankeperiode" bør det begrenses til max et par glass i uka. Ikke en hel flaske hver dag hele helga ! Når du vedlikeholder kan du tillate deg mer ... Det er forskjellig fra person til person hvor mye de tåler. Både av mangde før de blir drita og hva du kan spise/drikke uten å legge på seg.

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 16-01-06, 17:42   #12
Nette
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2006
Alder: 46
Innlegg: 23
Nette er på en erverdig vei

Sv: Kostholdet etter lavkarbo

Da skal jeg lete meg litt frem blant oppskriftene her etter ting man kan unne seg innimellom!
Tror kanskje jeg lander på ett mer Fedon Lindberg kosthold etter dette slik at jeg kan igjen kose meg med litt brød. Og jeg må si at jeg merker nå som jeg er i ketose at utholdenheten er mye mindre. Jeg er vant til å gå turer/jogge, men føler en merkbar stagnasjon fordi kroppen ikke får karbohydrater.

Nette

Opprinnelig lagt inn av Nille

"Livet etter lavkarbo" - ja si det !
For meg er lavkarbo en livsstil - ikke en "kur". Ketolyse kuren er en "kur". Da spiser du lite karber til du har tatt av det du skal. men begynner du å spise "normalt" igjen etterpå vil du utvilsomt legge på deg det du har tapt og mere til. Etter en kur må det alltid følge en kostomlegging. Hvilken filosofi du velger er opp til deg, - men du kan ALDRI gå tilbake til gamle matvaner og holde vekta !

Du kan godt spise sjokolade, boller, chips og kaker etc, men bare av og til. Ikke en gang i uka en gang faktisk. Da kryper kiloene sakte men sikkert på. Spar slike ting til spesielle anledninger som fester og bursdager. Som flere sier her, smaken forandrer seg. Du finner andre ting du liker bedre. Masse gode oppskrifter her inne. Jeg blir bedt om å ta med meg den og den kaka til bursdager og/eller fester jeg skal i. Lavkarbo men det vet ikke de som spør. De syns bare kaka var god !

Og etter å ha nytt Lind Excellence 85% smaker melkesjokolade kvalmt.....

Vin ?? selvfølgelig kan du kose deg med vin. Men i en "slankeperiode" bør det begrenses til max et par glass i uka. Ikke en hel flaske hver dag hele helga ! Når du vedlikeholder kan du tillate deg mer ... Det er forskjellig fra person til person hvor mye de tåler. Både av mangde før de blir drita og hva du kan spise/drikke uten å legge på seg.

Nette er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 16-01-06, 18:35   #13
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Kostholdet etter lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Nette

Og jeg må si at jeg merker nå som jeg er i ketose at utholdenheten er mye mindre. Jeg er vant til å gå turer/jogge, men føler en merkbar stagnasjon fordi kroppen ikke får karbohydrater.

Kan trøste deg med at det er forbigående. Tror de fleste her inne kan bevitne at de orker mer og har mer overskudd når kroppen har vent seg til å brenne fett som drivstoff (det er litt mer komplekst enn det, men får å si det enkelt). Kroppen din venner seg fort til det nye og da kommer formen tilbake. For noen tar det en ukes tid, for andre et par tre. Det er FEIL at kroppen/hjernen må ha karbohydrater for å fungere skikkelig !

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 16-01-06, 19:17   #14
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Kostholdet etter lavkarbo

Signerer det Nille skriver oppfor her. Jeg ble dårlig de første par dagene i ketose, men tredje/fjerde dagen fikk jeg et energinivå jeg ikke har hatt siden jeg var barn!! Alle rundt meg bemerket det også, jeg var FANTASTISK energisk! Så det er kroppen trenger karbo for å fungere skikkelig, for å ha utholdenhet, er bare bullshit.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 16-01-06, 20:38   #15
nøtta
Seniormedlem
 
nøtta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Alder: 37
Innlegg: 3.224
nøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressurs

Sv: Kostholdet etter lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Iset

Signerer det Nille skriver oppfor her. Jeg ble dårlig de første par dagene i ketose, men tredje/fjerde dagen fikk jeg et energinivå jeg ikke har hatt siden jeg var barn!! Alle rundt meg bemerket det også, jeg var FANTASTISK energisk! Så det er kroppen trenger karbo for å fungere skikkelig, for å ha utholdenhet, er bare bullshit.

Iset !!!!!!!!!!!!!!!!!!! kom deg inn i dagboka de , vi vil ha oppdatering * streng *

__________________
-lig hilsen nøtta

Skal ned 5 kilo.
vekt mandag 26jan 77kilo.
vekt mandag 2 feb 75.7
nøtta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo max 50 om dagen. Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
graviditet og Lavkarbo Lynx Lynx Lavkarbo generelt 16 28-10-05 15:25
Syk etter sprekk Roy82 Atkins kosthold 5 30-03-05 20:03
Omvending til lavkarbo Marianne Lavkarbo generelt 12 25-03-05 10:12
Matallergi av lavkarbo ??? Nille Lavkarbo generelt 1 12-12-04 22:02


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:42.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no