Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Januar/februar-startere! Med vekt og oppskrifter

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 04-03-11, 21:50   #401
hope10
Seniormedlem
 
hope10 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 656
hope10 er ny på veien

Sv: Januar/februar-startere! Med vekt og oppskrifter

Opprinnelig lagt inn av Mekkal, her.

Tror du ikke det kan dreie seg om forholdet mellom muskler og fett? Dersom du har gått ned 6 cm er det jo noe (ganske mye, faktisk) som er borte, og husker jeg riktig så er du begynt å trene litt, og i starten bygger du mye muskler, som veier mye mer enn fett.

Selv har jeg gått ned 9 kilo på 8 uker, men bare 7 cm på samme tiden.

Jeg ville jubla over de 6 cm, formen er viktigere enn hva vekta sier

Det er jo sant Tusen takk for oppmuntringen Jeg har gått ned 86,kg siden 3 januar, og 40 cm totalt, så jeg er jo superfornøyd, å jeg trener ikke,men trimmer, så det er sikkert det samme, jeg går turer og svømmer, ikke styrketrening osv på treningssenter, men muskler er jo også med på å få vekten ned, så jeg bør være glad


Wow, er du kommet til 9 kg, 1 kg igjen så har du tatt av 10 kg

__________________


hope10 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 04-03-11, 22:28   #402
Mekkal
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Lofoten
Alder: 49
Innlegg: 47
Mekkal er på en erverdig vei

Sv: Januar/februar-startere! Med vekt og oppskrifter

Opprinnelig lagt inn av hope10, her.

Det er jo sant Tusen takk for oppmuntringen Jeg har gått ned 86,kg siden 3 januar, og 40 cm totalt, så jeg er jo superfornøyd, å jeg trener ikke,men trimmer, så det er sikkert det samme, jeg går turer og svømmer, ikke styrketrening osv på treningssenter, men muskler er jo også med på å få vekten ned, så jeg bør være glad


Wow, er du kommet til 9 kg, 1 kg igjen så har du tatt av 10 kg

Takk, takk Ja, dette går rette veien for oss begge

Svømming er en av de mest effektive trenings/trimmetodene som fins, da du bruker hele kroppen, og bruker masse muskler. Så der har du nok litt av forklaringen. Dersom du ikke har gjort dette noe særlig før vil du oppleve en stor økning i muskelmassen de første ukene før dette begynner å flate ut, og da skal du se at du ikke bare minker i cm, da begynner kiloene å rase av.

40 cm inn på 2 mnd er jo helt fantastisk Du er på rett vei

__________________
Startet 10.januar 2011.

Sjekk gjerne bloggen min: http://forum.lavkarbo.no/blog.php?u=24287

Mekkal er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 04-03-11, 22:31   #403
hope10
Seniormedlem
 
hope10 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 656
hope10 er ny på veien

Sv: Januar/februar-startere! Med vekt og oppskrifter

Opprinnelig lagt inn av Mekkal, her.

Takk, takk Ja, dette går rette veien for oss begge

Svømming er en av de mest effektive trenings/trimmetodene som fins, da du bruker hele kroppen, og bruker masse muskler. Så der har du nok litt av forklaringen. Dersom du ikke har gjort dette noe særlig før vil du oppleve en stor økning i muskelmassen de første ukene før dette begynner å flate ut, og da skal du se at du ikke bare minker i cm, da begynner kiloene å rase av.

40 cm inn på 2 mnd er jo helt fantastisk Du er på rett vei

Er det Trener jo skikkelig jeg da

Jeg visste ikke det, å jeg har gjort det før, men da med en unge på armen, så dermed kun ært i annet, ikke svømt 1 time i strekk 3 ganger i uken, jippi kanskje det løsner for meg etterhvert da når musklene er på plass Tusen takk for det svaret OPPMUNTRENDE

__________________


hope10 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 04-03-11, 23:46   #404
IKJ
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Bodø
Alder: 42
Innlegg: 390
IKJ er på en erverdig vei

Sv: Januar/februar-startere! Med vekt og oppskrifter

Hørtes deilig ut å svømme.... Det er noe jeg enda ikke takler, stå å dusje og skifte klær i "offentligheten", og funnet alle slags unskyldninger hver gang svigermor har spurt oss.... Til slutt sa jeg til henne at jeg klarer ikke! Men det nærmer seg kjenner jeg! Det er faktisk en slags belønning for meg den dagen jeg klarer å ta med ongene på badeland

__________________


IKJ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 05-03-11, 01:09   #405
Mekkal
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Lofoten
Alder: 49
Innlegg: 47
Mekkal er på en erverdig vei

Sv: Januar/februar-startere! Med vekt og oppskrifter

Opprinnelig lagt inn av hope10, her.

Er det Trener jo skikkelig jeg da

Jeg visste ikke det, å jeg har gjort det før, men da med en unge på armen, så dermed kun ært i annet, ikke svømt 1 time i strekk 3 ganger i uken, jippi kanskje det løsner for meg etterhvert da når musklene er på plass Tusen takk for det svaret OPPMUNTRENDE

Skulle ønske jeg var noe til svømmer. Jeg tok svømmeknappen da jeg var liten, men det var såvidt. Svømmer som en skiftenøkkel :-D

Så jeg må velge andre alternativer når jeg skal trimme

__________________
Startet 10.januar 2011.

Sjekk gjerne bloggen min: http://forum.lavkarbo.no/blog.php?u=24287

Mekkal er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 05-03-11, 08:13   #406
hope10
Seniormedlem
 
hope10 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 656
hope10 er ny på veien

Sv: Januar/februar-startere! Med vekt og oppskrifter

Opprinnelig lagt inn av Mekkal, her.

Skulle ønske jeg var noe til svømmer. Jeg tok svømmeknappen da jeg var liten, men det var såvidt. Svømmer som en skiftenøkkel :-D

Så jeg må velge andre alternativer når jeg skal trimme

Ikke meningen å le, men som en skiftenøkkel, har jeg aldri hørt før

Er mange andre måter å trene på, så det gjør jo ingenting,men jeg liker ikke å trene i treningssenter, så jeg syns det er best å gå tur, å svømme (når jeg bare er kommet meg ut i vannet...)

__________________



Sist redigert av hope10 : 05-03-11 kl 20:27.
hope10 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 05-03-11, 08:40   #407
Mekkal
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Lofoten
Alder: 49
Innlegg: 47
Mekkal er på en erverdig vei

Sv: Januar/februar-startere! Med vekt og oppskrifter

Opprinnelig lagt inn av hope10, her.

Ikke meningen å le, men som en skiftenøkkel, har jeg aldri hørt før

Er mange andremåter å trene på, så det gjør jo ingenting,men jeg liker ikke å trene i treningssenter, så jeg syns det er bes å gå tur, å svømme (når jeg bare er kommet meg ut i vannet...)

Bare le Det gjør ungene mine på 8 og 11 også, så det er jeg vant med

Jeg er heller ikke noe glad i Tarzanloftet, og trives best ute i skog om mark, så jeg tar meg heller en skitur om vinteren og en fjell/fisketur om sommeren. Det er sunt for både kropp og sjel.

__________________
Startet 10.januar 2011.

Sjekk gjerne bloggen min: http://forum.lavkarbo.no/blog.php?u=24287

Mekkal er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 05-03-11, 18:56   #408
Husmor27
Medlem
 
Husmor27 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Buskerud
Innlegg: 293
Husmor27 er på en erverdig vei

Sv: Januar/februar-startere! Med vekt og oppskrifter

Hei hører vel hjemme her da

hope10: Jeg er nok som deg med tanke på trening. Gå tur & svømme er min greie Også snuser jeg litt på dette zumba greiene , det kan jo være et friskt pust av og til..

__________________
]♥✩☾ Til vanlig er jeg slank og bedårende, men i dag har jeg fri!☾✩♥♥
Husmor27 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥Andersen/Lindberg♥ Svar med sitat
Gammel 05-03-11, 19:31   #409
FrøkenBianca
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Skreia
Alder: 39
Innlegg: 74
FrøkenBianca er på en erverdig vei

Sv: Januar/februar-startere! Med vekt og oppskrifter

litt ut av det blå, men .. lagde meg akkurat kakao av kokos-melk, vann og en dæsj fløte.. med krem! Jeg er frelst!
God helg alle sammen ;D

FrøkenBianca er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo og ph-balanse.. diabetiker Svar med sitat
Gammel 06-03-11, 18:03   #410
megselv
Medlem
 
megselv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Råholt
Alder: 39
Innlegg: 470
megselv er ny på veien

Sv: Januar/februar-startere! Med vekt og oppskrifter

Opprinnelig lagt inn av Linnis, her.

Startvekt: 87,7 kg (veid 01.01.11)
31.01.11 : 87,4 kg ( oppstartdagen med ketolyse)
18.02.11 : 83,6 kg
04.03.11 : 82,4 kg

Etter forrige helgs utskeielse er jeg endelig tilbake i ketose og ned i vekt igjen!
Gikk opp 800g forrige helg!! Helt utrolig hva disse karbene gjør med kroppen!! Heldigvis er det bursdagsfeiring kun 1 gang i året så da var det vel lov?

Så bra at du er på rett vei igjen

Opprinnelig lagt inn av FrøkenBianca, her.

litt ut av det blå, men .. lagde meg akkurat kakao av kokos-melk, vann og en dæsj fløte.. med krem! Jeg er frelst!
God helg alle sammen ;D

Nam, nam

Opprinnelig lagt inn av hope10, her.

Det er jo sant Tusen takk for oppmuntringen Jeg har gått ned 86,kg siden 3 januar, og 40 cm totalt, så jeg er jo superfornøyd, å jeg trener ikke,men trimmer, så det er sikkert det samme, jeg går turer og svømmer, ikke styrketrening osv på treningssenter, men muskler er jo også med på å få vekten ned, så jeg bør være glad


Wow, er du kommet til 9 kg, 1 kg igjen så har du tatt av 10 kg

Du er superflink

__________________
Ketolyse her
Oppstart 24 januar
megselv er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 07-03-11, 06:49   #411
Fero
Medlem
 
Fero sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 130
Fero er ny på veien

Sv: Januar/februar-startere! Med vekt og oppskrifter

Jajamensann, mandag igjen, og vekta viser OPP 0,7 kilo. Er nå omtrent tilbake på startvekt etter en drøy måned i ketose. Skal prøve å gå tilbake til brøderstatninger igjen da jeg mistenker at magen min skriker etter fiber om dagen :s Også får det være nulltoleranse ovenfor lettbrus og lettsaft.

Da var det mitt nye mål denne uken (og det blir hardt): ingen ASPARTAM! Og ellers ikke noe kunstig søtning utover en sukett eller no i teen. Hadet bra Atkinsbarer også, nå er jeg suuuur, så dere får ligge på vent i kjøleskapet

__________________
Det er bedre å prøve og feile, enn å ikke prøve i det hele tatt!


Handle på iHerb.com? Bruk gjerne min kode og få $5 i rabatt første gang! **TAD607**
Fero er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert ketogen diett Svar med sitat
Gammel 07-03-11, 09:46   #412
FrøkenBianca
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Skreia
Alder: 39
Innlegg: 74
FrøkenBianca er på en erverdig vei

Sv: Januar/februar-startere! Med vekt og oppskrifter

Jeg kom over et godt tips her, som fikk meg til å tenke at jeg hadde spist for mye (og jeg følte vekta gikk feil vei..)
Det var å ta antall gram proteiner du trenger i løpet av ett døgn (1 til 3 pr gram kroppsvekt) og så trenger du like mye i antall gram av fett.. for å få riktig mengde energi..
Jeg har gått ned et nytt kg på ett par dager nå etter ny utregning..
Vet at man ikke skal telle kcal o.l på ketolyse, men jeg, for min del, følte at jeg spiste for mye og levde litt på vanen om at man MÅÅ spise så å så mye i løpet av en dag

FrøkenBianca er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo og ph-balanse.. diabetiker Svar med sitat
Gammel 07-03-11, 15:18   #413
hope10
Seniormedlem
 
hope10 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 656
hope10 er ny på veien

Sv: Januar/februar-startere! Med vekt og oppskrifter

Opprinnelig lagt inn av Fero, her.

Jajamensann, mandag igjen, og vekta viser OPP 0,7 kilo. Er nå omtrent tilbake på startvekt etter en drøy måned i ketose. Skal prøve å gå tilbake til brøderstatninger igjen da jeg mistenker at magen min skriker etter fiber om dagen :s Også får det være nulltoleranse ovenfor lettbrus og lettsaft.

Da var det mitt nye mål denne uken (og det blir hardt): ingen ASPARTAM! Og ellers ikke noe kunstig søtning utover en sukett eller no i teen. Hadet bra Atkinsbarer også, nå er jeg suuuur, så dere får ligge på vent i kjøleskapet

Liten trøst men jeg har også opp 0,7 kg denne uken fatter ikke hvorfor, men uansett sånn er det, ingen søtning, ingen erstatningsprodukter eller noe... men jeg gikk i det minste ned 6 cm denne uken, som en liten trøst...

__________________


hope10 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 07-03-11, 17:19   #414
Mekkal
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Lofoten
Alder: 49
Innlegg: 47
Mekkal er på en erverdig vei

Sv: Januar/februar-startere! Med vekt og oppskrifter

Opprinnelig lagt inn av Fero, her.

Jajamensann, mandag igjen, og vekta viser OPP 0,7 kilo. Er nå omtrent tilbake på startvekt etter en drøy måned i ketose. Skal prøve å gå tilbake til brøderstatninger igjen da jeg mistenker at magen min skriker etter fiber om dagen :s Også får det være nulltoleranse ovenfor lettbrus og lettsaft.

Da var det mitt nye mål denne uken (og det blir hardt): ingen ASPARTAM! Og ellers ikke noe kunstig søtning utover en sukett eller no i teen. Hadet bra Atkinsbarer også, nå er jeg suuuur, så dere får ligge på vent i kjøleskapet

Dette med aspartam er visstnok et omstridt tema. Jeg har lest her inne at det er mange som mener at det er best å unngå det når man er på slankern. Selv har jeg vært syk i 2 uker nå, og jeg har på denne tiden spist som vanlig, og drukket mengder med Coca-Cola Zero, som inneholder aspartam. Jeg fortsetter å gå ned i vekt, riktignok ikke like mye som før jeg fikk influensa, men så har jeg nesten ikke rørt på kroppen de siste 14 dagene heller.
I dag fant jeg denne artikkelen på Nettavisen:
http://www.side2.no/helse/article3105665.ece

Her konkluderer forskerne med at aspartam ikke er helsefarlig, eller har noen innvirkning på sultfølelse eller fedme. Nå er ikke jeg lege, men jeg tenker at dersom noen av dere merker at dere går mere ned de periodene dere ikke drikker lettbrus, kan det kanskje like gjerne være koffeinet som spiller inn. Jeg mener å ha lest at for mye koffein kan spille inn, og at enkelte omtaler det som en "partystopper". Selv drikker jeg en kanne (av og til to) kaffe om dagen, i tillegg til lettbrus, så det virker ikke som det er det for meg, men dette er visstnok individuelt.

Uansett tror jeg at det viktigste er at man har en diett man er komfortabel med selv. Da blir det lettere å holde oppe motivasjonen over tid. Bedre å gå ned 0,5 kg. pr. uke i 6 mnd enn 1 kg. pr uke i 2 mnd.....

__________________
Startet 10.januar 2011.

Sjekk gjerne bloggen min: http://forum.lavkarbo.no/blog.php?u=24287

Mekkal er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 07-03-11, 18:12   #415
Fero
Medlem
 
Fero sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 130
Fero er ny på veien

Sv: Januar/februar-startere! Med vekt og oppskrifter

Opprinnelig lagt inn av hope10, her.

Liten trøst men jeg har også opp 0,7 kg denne uken fatter ikke hvorfor, men uansett sånn er det, ingen søtning, ingen erstatningsprodukter eller noe... men jeg gikk i det minste ned 6 cm denne uken, som en liten trøst...

6 cm er da slettes ikke verst

Jeg tror jeg var bitter og lei når jeg skrev innlegget i dag tidlig, og jeg tenker at egentlig tror jeg ikke det er en halvliter cola zero annenhver dag som er problemet, eller et glass fun light i ny og ne. Jeg har aldri hatt utpreget søtsug (derimot en syk ulvehunger for alt salt og potetgullish), men jeg har slitt med overspising. Nå spiser jeg myyyyye mindre enn før, men det er et slit om jeg ikke engang kan unne meg en stakkars brus. Tror jeg er litt desperat og kanskje ikke skal være like streng, jeg vet ikke Takk for innspill fra dere andre her ang. aspartamen i allefall, det er lest og notert! Og det samme med innlegget om proteiner/fett!

Jeg drikker mer te enn kaffe nå, og har noen teer som er koffeinfrie. Bruker fortsatt stort sett 2 suketter i de fleste teene, men drikker en god del mindre kaffe i allefall, så er jo blitt litt mindre koffein på meg jevnt over. Og føler jeg like godt kan drikke fanta light, men colasmaken er så sabla god da gitt

Jeg skal ikke gi opp, jeg skal ikke gi opp, jeg skal ikke gi opp!!! Så, til dere andre? Noen av dere har vel veid dere og glist til vekta i dag? Share the joy!

__________________
Det er bedre å prøve og feile, enn å ikke prøve i det hele tatt!


Handle på iHerb.com? Bruk gjerne min kode og få $5 i rabatt første gang! **TAD607**
Fero er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert ketogen diett Svar med sitat
Gammel 07-03-11, 22:22   #416
Specialized
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 10
Specialized er på en erverdig vei

Sv: Januar/februar-startere! Med vekt og oppskrifter

Begynte ikke før søndag 27. februar, altså sånn 8-9 dager siden, har gått ned 3kg, så er happy med det. Hadde det j..lig de første tre dagene, skallebank og følte meg generelt skikkelig drit, men nå føler jeg meg helt topp, med unntak av at jeg svetter noe helt infernalsk! Sitter stille på jobb, nydusja og med deo, og svetter noe helt sykt i armhulene. Føler meg helt dust. Aldri hatt noe stress med det før.

Sleit litt med den ensformige maten i starten, men kom over det etterhvert. Nå går det ganske greit. Det største savnet var å kunne drikke noe annet enn vann (drakk mye juice og melk før), så det hjalp faktisk veldig da jeg skjønte jeg kunne drikke lettbruss. Drikker litt 7up free når det er som verst. Den er sinnsykt god, og ser ikke ut for å påvirke kroppen min noe særlig (med et lite forbehold om at jeg ikke har særlig mange dagers grunnlag). Når det ikke passer å ordne mat så tar jeg en liten Dahlblads Prolite shake. Det er nok ikke egentlig ment for ketolyse, men tilpasser mengden. Der får en også mange viktige tilskudd. Jeg er ikke egentlig så opptatt av hvor mange kilo jeg ender på, men var 99 da jeg starta, så det hadde vært kjekt å ta av 20kg og ende under 80, men jeg føler meg relativt sprek og sterk som jeg er, så det er ingen krise for meg hva vekten viser så lenge kroppen føles og ser fornuftig ut. Spiser faktisk en del karbohydrater, helt sikkert opp mot 50g, men får utslag på Ketostixen, så da bør jeg vel være fornøyd med det...

Skal også legge til at jeg savner vanlig mat fortsatt, spesielt brød og pizza og slike ting, men spiser Taco (litt forsiktig med krydderet og salsaen), og knuser heller et par skjell og blander en "taco-salat" enn å lage meg 5-6 skjell som vanlig. Tror det går klar under 50g, holder meg iallfall i ketose. Kommer nok til å fortsette å tenke lavkarbo etter dietten og, fordi det føles bra, men å holde på sånn som dette veldig lenge gidder jeg nok ikke. Samtidig forstår jeg heller ikke hvorfor ikke alle som vil ha av noen kilo gjør dette. Helt fantastisk i forhold til resultatet så langt! Føles nesten som at kiloene seiler bort på en fjøl...

Specialized er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 07-03-11, 22:52   #417
Mekkal
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Lofoten
Alder: 49
Innlegg: 47
Mekkal er på en erverdig vei

Sv: Januar/februar-startere! Med vekt og oppskrifter

Opprinnelig lagt inn av Specialized, her.

Skal også legge til at jeg savner vanlig mat fortsatt, spesielt brød og pizza og slike ting, men spiser Taco (litt forsiktig med krydderet og salsaen), og knuser heller et par skjell og blander en "taco-salat" enn å lage meg 5-6 skjell som vanlig. Tror det går klar under 50g, holder meg iallfall i ketose. Kommer nok til å fortsette å tenke lavkarbo etter dietten og, fordi det føles bra, men å holde på sånn som dette veldig lenge gidder jeg nok ikke. Samtidig forstår jeg heller ikke hvorfor ikke alle som vil ha av noen kilo gjør dette. Helt fantastisk i forhold til resultatet så langt! Føles nesten som at kiloene seiler bort på en fjøl...

Velkommen

Dersom du leter under "Oppskrifter" finner du mye bra du kan erstatte det du kaller "vanlig mat" med. Selv spiser jeg mye av et proteinbrød, oppskriften der finner du på bloggen min. Til tacoen vil jeg sterkt anbefale at du bruker Kavli skivet ost med jalapeno, legger den på matpapir, og kjører den i mikroen 2-3 minutter. Da blir den som en kjeks, og smaker helt fantastisk til taco, med litt rømme oppå. Enjoy!

Flott start, forresten! Lykke til videre

__________________
Startet 10.januar 2011.

Sjekk gjerne bloggen min: http://forum.lavkarbo.no/blog.php?u=24287

Mekkal er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 08-03-11, 20:16   #418
nisse
Medlem
 
nisse sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 449
nisse er på en erverdig vei

Sv: Januar/februar-startere! Med vekt og oppskrifter

I dag har jeg bestemt meg for å prøve blomkålmos. namm. litt fløte, smør og salt i. spiste stekt kalkunbryst til.
anbefalles

__________________


nisse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-03-11, 22:38   #419
Specialized
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 10
Specialized er på en erverdig vei

Sv: Januar/februar-startere! Med vekt og oppskrifter

Mekkal, Takk for det. Skal teste brødet ditt jeg. Regna noe på antall karber per brødskive? Savner en fersk brødskive med ost! Godt tips ang. taco også, vil bli testet.

Sånn det er nå om dagen så spiser jeg gjerne lite eller ingenting karboer i løpet av dagen bare for å kunne spise litt karber til middag. I dag ble det pepperbiff, bearnaise og salat (med paprika), så da ble det egentlig nok karber der.

Specialized er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-03-11, 22:59   #420
fjellnisse
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Nord-Tr lag
Innlegg: 16
fjellnisse er på en erverdig vei

Sv: Januar/februar-startere! Med vekt og oppskrifter

Hallo
Har registrert meg her idag. Har tyvlest her noen dager da hehe... til øynene har blitt store og våte

Har siden starten på året redusert matinntaket og spesielt med hensyn til sukker. En liten gottemons som meg har klart å holde seg unna sjokolade og annen godis i 1 1/2 mnd...
Trimming er innført i passe mengde og ikke minst regelmessig mengde. Har nå bestemt meg for å prøve lavkabo da. Starta for fult på det idag og har bakt ett par brød av oppskrifter jeg har funnet her inne. Er litt avhengig av brød spsiellt pga jobben. Spiser ofte i arbeidsbilen og ute i friluft på sommeren og har dermed ikke tilgang på kantine og sånn som mange andre. Men vil jo etterhvert prøve ut litt forskjellig mat da.
Har jo noen kg som bør vekk da hehe... Spennende å se hva andre gjør og hva som fungerer for de forskjellige. Finnes vel ingen fasit på dette da som jeg forstått. Gleder meg å se om dette fungerer for meg da...
Har en langtidsplan da selv om en helst skulle sett alle kg forsvant over natta, selv om en har brukt mange år å bygd opp en kropp som er egnet for fart hehe.



Sist redigert av fjellnisse : 08-03-11 kl 23:14.
fjellnisse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 08-03-11, 23:16   #421
Fero
Medlem
 
Fero sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 130
Fero er ny på veien

Sv: Januar/februar-startere! Med vekt og oppskrifter

Oooohhh, jeg kom hjem fra kveldsvakt og var egentlig ikke sulten. Men så bare tok gnomen i magen overhånd og fikk meg til å spise masse dritt. Dumme gnom! Og jeg bare "jaja, jeg bare sitter her og trøkker i meg bacongull og piska krem med kakaopulver, for det er så sunt å spise seg sprekkferdig klokka elleve på kvelden".

Det starta riktignok bra da, for jeg hadde kvitta meg med alt vannet det virket som jeg hadde i kroppen ved veiedagen i går. Nå har jeg riktignok veiedag hver dag, for jeg liker å holde styr på ting, men jeg oppdaterer her hver mandag

Dette innlegget hadde egentlig ingen mening eller hensikt, så da sier jeg god natt, og ikke la matgnomen ta overhånd! Vi er da sjefer over eget matinntak, eller hva? I hvertfall nesten hele tiden!!

__________________
Det er bedre å prøve og feile, enn å ikke prøve i det hele tatt!


Handle på iHerb.com? Bruk gjerne min kode og få $5 i rabatt første gang! **TAD607**
Fero er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert ketogen diett Svar med sitat
Gammel 09-03-11, 00:21   #422
wammis
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 6
wammis er på en erverdig vei

Sv: Januar/februar-startere! Med vekt og oppskrifter

Huff nesten litt skuffet etter en bra ukes start.., og vektnedgang på 1.5 kilo på en uke, har jeg nå gått opp 700 gr., kjente motivasjonen var på bånn og har gått igjennom i hode mitt hva har skjedd var borte på besøk i helge helgen, og det var utrfordrende.., holdt meg til det jeg skulle,men ble lite vanndrikke og for lite fett..,håper det er det som er grunnen.....
men skal holde ut og ikke gi meg...

wammis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: prøver meg på ketolyse Svar med sitat
Gammel 09-03-11, 13:35   #423
Mekkal
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Lofoten
Alder: 49
Innlegg: 47
Mekkal er på en erverdig vei

Sv: Januar/februar-startere! Med vekt og oppskrifter

Opprinnelig lagt inn av Specialized, her.

Mekkal, Takk for det. Skal teste brødet ditt jeg. Regna noe på antall karber per brødskive? Savner en fersk brødskive med ost! Godt tips ang. taco også, vil bli testet.

Sånn det er nå om dagen så spiser jeg gjerne lite eller ingenting karboer i løpet av dagen bare for å kunne spise litt karber til middag. I dag ble det pepperbiff, bearnaise og salat (med paprika), så da ble det egentlig nok karber der.

Brødet har ca 40 karber (mesteparten fra solsikkefrøene), og jeg vil anta at det blir ca 30 skiver +/- så sier vi maks 1,5 pr. skive tror jeg at vi er på trygg grunn. En viktig ting å huske på er å ikke ha for mye mandler i nøtteblandingen, da blir det for mye kakesmak. De er der for fuktighetens del. Dersom du vil ha brødet litt grovere, er det fullt mulig å IKKE male en del av frøene i kjøkkenmaskinen, men spare litt for å blande i til slutt. Det funker godt

Det taco-tipset var et jeg selv fikk da jeg spurte hva man kan spise til taco. Jeg likte det så godt at vi har spist taco flere ganger i det siste. Jeg kan også lage meg en 4-5 slike til kvelds, de er nydelige med litt smør, hvitost og agurk på.

__________________
Startet 10.januar 2011.

Sjekk gjerne bloggen min: http://forum.lavkarbo.no/blog.php?u=24287

Mekkal er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 09-03-11, 21:22   #424
vinterfrisk
Medlem
 
vinterfrisk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Oppland
Alder: 40
Innlegg: 51
vinterfrisk er på en erverdig vei

Sv: Januar/februar-startere! Med vekt og oppskrifter

Jeg hadde veiedag i går. Slik ser min vektnedgang ut til nå:
04.01.11: 82,0kg
11.01.11: 79,6 kg
18.01.11: 78,6 kg
25.01.11: 78,5 kg
01.02.11: 77,3 kg
2 uker jeg ikke målte..
22.02.11: 76,3 kg
01.03.11: 75,8 kg
08.03.11: 75,4 kg

Totalt: 6,6 kg ned. Går ikke så raskt dette her, men nedgang er nedgang så får bare være fornøyd med det

-lykke til videre alle sammen

__________________
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wvjvWGe/]


vinterfrisk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse-Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 10-03-11, 13:41   #425
Mekkal
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Lofoten
Alder: 49
Innlegg: 47
Mekkal er på en erverdig vei

Sv: Januar/februar-startere! Med vekt og oppskrifter

To måneder i dag, and here are the facts:

Start
10.01: 88.0 kg.
17.01: 86.3 kg.
24.01: 85.2 kg.
31.01: 83.7 kg.
07.02: 82.7 kg.
10.02: 81.4 kg. 1 mnd. Ned 6.6 kg.
14.02: 82.4 kg.?
21.02: 80.4 kg.
28.02: 79.4 kg.
07.03: 79.2 kg.
10.03: 77.8 kg. 2 mnd. Ned 10.2 kg

Nådde målet på 10 kg før 1.april, og det er jeg meget godt fornøyd med Nå skal jeg ned til 75, så får vi se derfra. Ikke umulig at jeg tar to-tre til når jeg først er i gang

Er mest fornøyd med at jeg ikke la på meg i perioden 20.02 - 05.03 da jeg var syk, og bare satt i sofaen. Nå er jeg begynt på arbeid igjen, og da er det mere nedgang umiddelbart.

__________________
Startet 10.januar 2011.

Sjekk gjerne bloggen min: http://forum.lavkarbo.no/blog.php?u=24287

Mekkal er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Handleliste til startere K`s choice Ketolysekuren 93 10-09-11 16:23
Januar-startere. Er det mange av oss der ute? Chin Ketolysekuren 456 02-02-11 13:33
Mars-startere! Mimosaen Ketolysekuren 138 18-06-10 16:09
November-startere Linda Kristin Ketolysekuren 365 02-04-10 00:04
September-startere! Lillevoff Ketolysekuren 184 14-01-10 23:29


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:18.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no