Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Kake/dessert og snacks

Sukrin, tørr kakebunn?

Kake/dessert og snacks Her kan du poste dine lavkarbo-oppskrifter av desserter, snacks, lavkarbokaker og andre lavkarbovennlige godterier.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 11-04-09, 13:42   #1
Liv
Seniormedlem
 
Liv sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Sørlandet
Innlegg: 1.685
Liv er virkelig snillLiv er virkelig snillLiv er virkelig snillLiv er virkelig snillLiv er virkelig snill

Sukrin, tørr kakebunn?

Nå har jeg brukt sukrin 2 ganger i nøtte/mandelbunner, men det som til vanlig (med sukker) blir saftig og deilig blir nå tørt og smuldrete...
Er det anderledes med splenda, eller må man leve med tørre kaker??

__________________
Liv er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF/Skaldemanaktig Svar med sitat
Gammel 12-04-09, 12:47   #2
LineJM
Seniormedlem
 
LineJM sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Bergen
Innlegg: 630
LineJM er på en erverdig vei

Sv: Sukrin, tørr kakebunn?

Tror at det er annerledes med splenda, det har iallefall blitt saftige kakebunner for meg med splenda. Er ikke kjemisk kompetent til å forklare detaljene men detskjer noe med sukrin når den varmes opp som gjør ting tørre....

__________________

"Don't believe anything you read on the net. Except this. Well, including this, I suppose" -Douglas Adams
"Hey, who wouldn't want to find a frog in their coffee? It's not like the stuff is good to drink anyway, and now you have a frog to play with." Hurog-Kyria
LineJM er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Neris and India's Idiot Proof Diet Svar med sitat
Gammel 12-04-09, 16:28   #3
Liv
Seniormedlem
 
Liv sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Sørlandet
Innlegg: 1.685
Liv er virkelig snillLiv er virkelig snillLiv er virkelig snillLiv er virkelig snillLiv er virkelig snill

Sv: Sukrin, tørr kakebunn?

Opprinnelig lagt inn av LineJM, her.

Tror at det er annerledes med splenda, det har iallefall blitt saftige kakebunner for meg med splenda. Er ikke kjemisk kompetent til å forklare detaljene men detskjer noe med sukrin når den varmes opp som gjør ting tørre....

Ok, takk skal du ha!
har du laget mandelbunn med godt resultat med splenda?

__________________
Liv er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF/Skaldemanaktig Svar med sitat
Gammel 12-04-09, 16:40   #4
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Sukrin, tørr kakebunn?

Jeg har laget med splenda og jeg synes ikke den ble tørr...

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 12-04-09, 16:45   #5
Liv
Seniormedlem
 
Liv sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Sørlandet
Innlegg: 1.685
Liv er virkelig snillLiv er virkelig snillLiv er virkelig snillLiv er virkelig snillLiv er virkelig snill

Sv: Sukrin, tørr kakebunn?

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

Jeg har laget med splenda og jeg synes ikke den ble tørr...

takk takk...
Har bare smakt splenda en gang, bakte da en sjokoladekake som var oppskrift på i et ukeblad(reklame for splenda), men syntes da at det hadde en grusom bismak...Håper det bare var den spesielle kaken..

__________________
Liv er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF/Skaldemanaktig Svar med sitat
Gammel 12-04-09, 16:51   #6
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Sukrin, tørr kakebunn?

Opprinnelig lagt inn av olav-rob, her.

takk takk...
Har bare smakt splenda en gang, bakte da en sjokoladekake som var oppskrift på i et ukeblad(reklame for splenda), men syntes da at det hadde en grusom bismak...Håper det bare var den spesielle kaken..

Jeg synes splenda gir bismak om man bruker for mye, jeg bruker veldig lite, feks 1ts pr 2dl fløte når jeg lager krem. Og det smaker søtt. Jeg brukte 3ts med splenda i suksessterten til Gerd.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 12-04-09, 17:06   #7
Liv
Seniormedlem
 
Liv sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Sørlandet
Innlegg: 1.685
Liv er virkelig snillLiv er virkelig snillLiv er virkelig snillLiv er virkelig snillLiv er virkelig snill

Sv: Sukrin, tørr kakebunn?

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

Jeg synes splenda gir bismak om man bruker for mye, jeg bruker veldig lite, feks 1ts pr 2dl fløte når jeg lager krem. Og det smaker søtt. Jeg brukte 3ts med splenda i suksessterten til Gerd.

Ok, den er grei. Notert!!
Ble så skuffa når jeg smakte kaka mi i går, liker IKKE tørre mandelbunner, da kan det være det samme med hele kaka.
Tusen takk for hjelpa.

__________________
Liv er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF/Skaldemanaktig Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Tørr hud RAGNA Lavkarbo generelt 17 11-02-09 17:46
Tørr i halsen Breem Ketolysekuren 6 28-01-09 23:25
Tørr i munnen kiril Ketolysekuren 3 06-12-08 12:47
Tørr i munnen? Mamzen5 Lavkarbo generelt 4 28-11-08 22:01
Kakebunn/rullekake Carbokiller Bakst 41 09-03-07 10:50


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:30.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no