Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Lavkarbo, kolestrol og ernæringsfysiologer!

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 20-01-10, 16:03   #1
Impulsiw
Seniormedlem
 
Impulsiw sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Øvre romerike
Alder: 57
Innlegg: 12.140
Impulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastisk

Lavkarbo, kolestrol og ernæringsfysiologer!


Var på startkurs i dag i forbindelse med min søknad om slankeoperasjon.

I dag var det en ernæringsfysiolog der. Hun tegnet og forklarte om farlig mettet fett og kolestrol i egg osv. Tegnet og fortalte om at kosthold skulle se slik og slik ut - veldig likt Grete Roede.

Jeg nevnte lavkarbo. Da sa hun at atkins og den slags var farlig, det var faktisk 2 stykker i USA som har dødd av det. Mettet fett førte til høyt kolestrol og slag! Prøvde å si noe om at kroppen selv produserer kolestrol og da sa hun at nettopp derfor skal man være forsiktig med fettet. Jeg prøvde å snakke om at det kanskje er kombinasjonen av fett og karbohydrater som var farlig men hun ble nesten sur og dekket seg bad statens ernæringsråd.

Jeg kunne desverre ikke skilte med mitt eget kolestrol da. Men etter kurset ringte jeg ernæringsfysiologen jeg hadde vært hos før jul (hennes kollega) og mine kolestrolverdier er fine. Hadde 6. Det farlige kolestrolet var langt under farlig nivå og det gode var også fint. Alle prøver var fine og langtidssukkeret var bra (enda jeg har dia2, kostholdsregulert)

Kolestrolet økte fra 6 til 7.7 da jeg begynte med lavkarbo. Og jeg ble skremt og kuttet ut. Men da kom blodsukkeret i ubalanse og vekta økte. Så begynte jeg lavkarbo livet igjen og har levd FETT i over 1 år nå. Bacon, egg, rømme, fløte.. ja dere vet . Nå var som sagt kolestrolet ned på det jeg hadde før jeg begynte.

Synd jeg ikke kunne fortelle henne det... at jeg er frisk som en fisk til tross for mettet fett! HAHA liksom...

Men alle på kurset går nå for de magre kostholet med altfor mye karbohytdrater pga at det er det "Roma" prediker...

Veldig glad for at jeg tok til fornuft - takket være flinke folk her - og begynte lavkarbolivet igjen.


__________________
[IMG]file:///C:/DOCUME%7E1/Turid/LOKALE%7E1/Temp/moz-screenshot.png[/IMG][IMG]file:///C:/DOCUME%7E1/Turid/LOKALE%7E1/Temp/moz-screenshot-1.png[/IMG]
Filmsnutter av snuppen Min journal Pommehagen
Operert med gastric bypas ved Asker og bærum sykehus 10 mai 2010

Impulsiw er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedonaktig Svar med sitat
Gammel 20-01-10, 16:59   #2
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 39
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo, kolestrol og Ernæringsfysiologer!

Hvis det funker for dem, så er det jo kjempeflott Men godt en kan bruke sitt eget hode og finne ut ting på egenhånd.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 20-01-10, 17:15   #3
Impulsiw
Seniormedlem
 
Impulsiw sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Øvre romerike
Alder: 57
Innlegg: 12.140
Impulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo, kolestrol og Ernæringsfysiologer!


Joda, men det er de færreste som tør å prøve lavkarbo hvis ernæringsfysiologen sier det er usunt og i værste fall dødlig

__________________
[IMG]file:///C:/DOCUME%7E1/Turid/LOKALE%7E1/Temp/moz-screenshot.png[/IMG][IMG]file:///C:/DOCUME%7E1/Turid/LOKALE%7E1/Temp/moz-screenshot-1.png[/IMG]
Filmsnutter av snuppen Min journal Pommehagen
Operert med gastric bypas ved Asker og bærum sykehus 10 mai 2010

Impulsiw er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedonaktig Svar med sitat
Gammel 20-01-10, 17:23   #4
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 39
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo, kolestrol og Ernæringsfysiologer!

Opprinnelig lagt inn av Impulsiw, her.


Joda, men det er de færreste som tør å prøve lavkarbo hvis ernæringsfysiologen sier det er usunt og i værste fall dødlig

det er mye mulig, men da må de først lære seg å tenke selv

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 21-01-10, 21:50   #5
LenaBeatrice
Seniormedlem
 
LenaBeatrice sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Ørje, Indre Østfold
Alder: 53
Innlegg: 1.213
LenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjent

Sv: Lavkarbo, kolestrol og Ernæringsfysiologer!

Opprinnelig lagt inn av Impulsiw, her.



Mettet fett førte til høyt kolestrol og slag! Prøvde å si noe om at kroppen selv produserer kolestrol og da sa hun at nettopp derfor skal man være forsiktig med fettet..

Kroppen produserer ca 80% av det kolesterolet den trenger selv.
Med mere kolesterol i kosten senker kroppen sin egen produksjon.
Det er med andre ord ikke så veldig lett å påvirke kolesterolveridene i nevneverdig grad ved å spise kolesterol.

Når det er sagt så ble det allerede på 1930-tallet vist gjennom undersøkelser at av de som var åreforklakede var det ikke sånn at de hadde høyere kolesterol enn andre.
De med lavt kolesterol var like åreforkalkede

Det finnes heller ingen studier som beviser noen sammenheng mellom mettet fett i kosten og hejrte- og karsykdommer.
Ikke en gang WHO kunne konkludere med dette i sin siste rapport om fett.

Tenk også på at det overskuddsfettet som finnes på kroppen i våre fettceller er lagret i form av mettet fett.
Dette mettede fettet må ut i blodet for å kunnne brukes.
Så, ville kroppen vår vært konstruert på den måten hvis den ikke hadde godt av mettet fett?
Vi brenner kroppsfett, altså mettet fett i større eller mindre grad hver dag for å kunne leve.

__________________
Minus 45 kilo med Atkins

Bloggen min (lavkarbomat, helse m.m)
Før bilder
Etter bilder
LenaBeatrice er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 21-01-10, 21:57   #6
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo, kolestrol og Ernæringsfysiologer!

Opprinnelig lagt inn av Dreamy, her.

Kroppen produserer ca 80% av det kolesterolet den trenger selv.
Med mere kolesterol i kosten senker kroppen sin egen produksjon.
Det er med andre ord ikke så veldig lett å påvirke kolesterolveridene i nevneverdig grad ved å spise kolesterol.

Når det er sagt så ble det allerede på 1930-tallet vist gjennom undersøkelser at av de som var åreforklakede var det ikke sånn at de hadde høyere kolesterol enn andre.
De med lavt kolesterol var like åreforkalkede

Det finnes heller ingen studier som beviser noen sammenheng mellom mettet fett i kosten og hejrte- og karsykdommer.
Ikke en gang WHO kunne konkludere med dette i sin siste rapport om fett.

Tenk også på at det overskuddsfettet som finnes på kroppen i våre fettceller er lagret i form av mettet fett.
Dette mettede fettet må ut i blodet for å kunnne brukes.
Så, ville kroppen vår vært konstruert på den måten hvis den ikke hadde godt av mettet fett?
Vi brenner kroppsfett, altså mettet fett i større eller mindre grad hver dag for å kunne leve.

Jeg tror at

Sitat:

åreforkalkede

er et ord som blir misvisende brukt i mange sammenhenger! Ikke bare tror, jeg vet... Men det er kanskje greitt å si det om ting man ikke kjenner noe særlig til??

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 21-01-10, 22:06   #7
LenaBeatrice
Seniormedlem
 
LenaBeatrice sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Ørje, Indre Østfold
Alder: 53
Innlegg: 1.213
LenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjent

Sv: Lavkarbo, kolestrol og Ernæringsfysiologer!

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Jeg tror at er et ord som blir misvisende brukt i mange sammenhenger! Ikke bare tror, jeg vet... Men det er kanskje greitt å si det om ting man ikke kjenner noe særlig til??

Nå er jeg ikke helt sikker på hva du mener eller vil frem til? *forvirret*

__________________
Minus 45 kilo med Atkins

Bloggen min (lavkarbomat, helse m.m)
Før bilder
Etter bilder
LenaBeatrice er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 21-01-10, 22:11   #8
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo, kolestrol og Ernæringsfysiologer!

Opprinnelig lagt inn av Dreamy, her.

Nå er jeg ikke helt sikker på hva du mener eller vil frem til? *forvirret*

Åreforkalkning er et ord man bruker når man ikke vet grunn...

"Ho er jo helt åreforkalka" kan man si om ei dame som ikke er helt på nett..

"Åreforkalkning på øynene.." det er egentlig macula degenerasjon..

I blodårer kan det være avleiring av fett.. Kalk ER og blir et salt..

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 21-01-10, 22:15   #9
LenaBeatrice
Seniormedlem
 
LenaBeatrice sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Ørje, Indre Østfold
Alder: 53
Innlegg: 1.213
LenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjent

Sv: Lavkarbo, kolestrol og Ernæringsfysiologer!

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Åreforkalkning er et ord man bruker når man ikke vet grunn...

"Ho er jo helt åreforkalka" kan man si om ei dame som ikke er helt på nett..

"Åreforkalkning på øynene.." det er egentlig macula degenerasjon..

I blodårer kan det være avleiring av fett.. Kalk ER og blir et salt..

Da sier jeg aterosklerose, som var det jeg mente, men det er ikke alle som kjenner til det ordet :-)

__________________
Minus 45 kilo med Atkins

Bloggen min (lavkarbomat, helse m.m)
Før bilder
Etter bilder
LenaBeatrice er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 23-01-10, 03:37   #10
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 48
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo, kolestrol og Ernæringsfysiologer!

Opprinnelig lagt inn av Impulsiw, her.

kolestrol i egg osv.

Nå har vel myten om at egg øker kolestrolet vært avkreftet (selv av VG!) i 15 år, så hun følger kanskje ikke helt med i timen?

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 23-01-10, 10:05   #11
Impulsiw
Seniormedlem
 
Impulsiw sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Øvre romerike
Alder: 57
Innlegg: 12.140
Impulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo, kolestrol og Ernæringsfysiologer!

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Nå har vel myten om at egg øker kolestrolet vært avkreftet (selv av VG!) i 15 år, så hun følger kanskje ikke helt med i timen?

Det var det jeg lurte på også...mente at egget var frikjent

__________________
[IMG]file:///C:/DOCUME%7E1/Turid/LOKALE%7E1/Temp/moz-screenshot.png[/IMG][IMG]file:///C:/DOCUME%7E1/Turid/LOKALE%7E1/Temp/moz-screenshot-1.png[/IMG]
Filmsnutter av snuppen Min journal Pommehagen
Operert med gastric bypas ved Asker og bærum sykehus 10 mai 2010

Impulsiw er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedonaktig Svar med sitat
Gammel 23-01-10, 10:12   #12
Impulsiw
Seniormedlem
 
Impulsiw sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Øvre romerike
Alder: 57
Innlegg: 12.140
Impulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo, kolestrol og Ernæringsfysiologer!


I følge forskning.no blir får du en smartere baby hvis du spiser egg og bacon i svangerskapet.

http://www.forskning.no/artikler/2010/januar/239468

Så her om dagen at de mener det har gunstig effekt hos voksne også

Da er det bar å kjøre på!

__________________
[IMG]file:///C:/DOCUME%7E1/Turid/LOKALE%7E1/Temp/moz-screenshot.png[/IMG][IMG]file:///C:/DOCUME%7E1/Turid/LOKALE%7E1/Temp/moz-screenshot-1.png[/IMG]
Filmsnutter av snuppen Min journal Pommehagen
Operert med gastric bypas ved Asker og bærum sykehus 10 mai 2010

Impulsiw er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedonaktig Svar med sitat
Gammel 24-01-10, 14:36   #13
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo, kolestrol og ernæringsfysiologer!

Det er ikke akkurat nytt at de fleste ernæringsfysiologer er livredd for fett og forfekter et kosthold med mye karbohydrater, selv om det heldigvis finnes hederlige unntak der ute. Selv følger jeg et opplegg for overvektige gravide på Rikshospitalet, og jeg hadde min første time med ernæringsfysiolog for 2 uker siden. Det var en bortkastet time kan man si, hvor hun stort sett brukte tiden sin på å fotelle meg at jeg burde bytte ut mine 4 skiver norvegia med mager ost, spise mer frukt og kutte ut nøtter og avokado pga kaloriinnholdet Jeg fikk med meg noen brosjyrer om kosthold og diabetes 2 (siden mye av poenget med opplegget jeg følger er å forebygge svangerskapsdiabetes), og jeg må si at jeg er meget skuffet over at Norges Diabetesforbund fortsatt anbefaler et kosthold rikt på karbohydrater. Blant annet anbefaler de frukt til hvert måltid, og angående lavkarbo sier de følgende (jeg siterer):

Sitat:

I den senere tid har kosthold med lavt innhold av karbohydrater blitt en populær måte å gå ned i vekt på. Enkelte hevder også at personer med diabetes kan ha god nytte av å redusere på karbohydratinntaket, da det først og fremst er karbohydratene i kosten som bidrar til at blodsukkeret øker etter et måltid. Nyere anbefalinger konkluderer imidlertidig med at en stor andel av energiinntaket bør bestå av karbohydrater også hos de som har diabetes

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat
Gammel 24-01-10, 15:58   #14
Impulsiw
Seniormedlem
 
Impulsiw sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Øvre romerike
Alder: 57
Innlegg: 12.140
Impulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo, kolestrol og ernæringsfysiologer!


Hoff..kjenner at jeg nesten blir dårlig må jo være leverandørene av metformin osv..som taler tenker jeg.

Hvis jeg skal leve vanlig karbokost må jeg jo spise mer metformin. Tror ikke det er så bra for kroppen i lengden heller.. Insulin har en rekke bivirkninger også.

__________________
[IMG]file:///C:/DOCUME%7E1/Turid/LOKALE%7E1/Temp/moz-screenshot.png[/IMG][IMG]file:///C:/DOCUME%7E1/Turid/LOKALE%7E1/Temp/moz-screenshot-1.png[/IMG]
Filmsnutter av snuppen Min journal Pommehagen
Operert med gastric bypas ved Asker og bærum sykehus 10 mai 2010

Impulsiw er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedonaktig Svar med sitat
Gammel 24-01-10, 23:08   #15
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 48
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo, kolestrol og ernæringsfysiologer!

Opprinnelig lagt inn av Cyan, her.

Sitat:

Nyere anbefalinger konkluderer imidlertidig med

Fantastisk! De sier faktisk ikke noe om hva forskningen sier, men hva ANBEFALINGENE konkluderer med. Det blir jo omtrent som å avslutte enhver diskusjon med "du er dum!"

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 25-01-10, 02:11   #16
Nemii
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 130
Nemii har en fantastisk aura rundt segNemii har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Lavkarbo, kolestrol og Ernæringsfysiologer!

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Åreforkalkning er et ord man bruker når man ikke vet grunn...

"Ho er jo helt åreforkalka" kan man si om ei dame som ikke er helt på nett..

"Åreforkalkning på øynene.." det er egentlig macula degenerasjon..

I blodårer kan det være avleiring av fett.. Kalk ER og blir et salt..

Voldsom til kverulering over et ord..?? Og hva mener du egentlig?
Siden du ville kverulere, vil jeg også!
Leger og fagbøker oversetter aterosklerose med åreforkalkning.
Fra medisinsk ordbok kan man lese at aterosklerose, eller åreforkalkning er en kronisk fortykkelse arterieveggen, arrdannelse, fettavleiring og forkalkning i karveggen.
Kalk er et salt - ja, som etterhvert ofte avsettes i aterosklerosen, selv om det er opphopningen av fett (kolesterol og lipider) som kommer først, sammen med betennelsesceller og økt mengde glatte muskelceller.

Så såvidt jeg har lært og lest er åreforkalkning og aterosklerose synonymt.
Man vet patogenesen, selv om de kostholdsmessige årsaksfaktorene er noe omdiskuterte

__________________


Nemii er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Kan man gå på lavarbo hvis man har litt høyt kolestrol? bambi87 Spørsmål og svar 2 01-07-09 22:06
Kolestrol og for mye jern i blodet (hematomakrose)? Trinelise Ketolysekuren 14 03-11-08 11:42


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:33.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no