Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Cavalier med stevia!

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 02-09-12, 17:23   #1
komatøs
Medlem
 
komatøs sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Oslo
Alder: 45
Innlegg: 76
komatøs er ny på veien

Cavalier med stevia!

Jeg fant Cavalier søtet med Stevia og erythritol på Røtter i dag!! Den måtte kjøpes, endelig en sjokolade med søtning magen tåler. Men så var det disse karbohydratene da... det står at den inneholder 36.8 gr, hvorav sukker (-arter) er 19.5 g, laktose er 17.7 gr og polyoler er 8.8 g...er det noen som vet hva jeg skal forholde meg til av antall karber her? Ble litt forvirret men kjøpte den lell

__________________
Smør skiene med tålmodighet
komatøs er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 03-09-12, 11:10   #2
Lillelord
Juniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 35
Lillelord er ny på veien

Sv: Cavalier med stevia!

Min erfaring er at karber er karber. Det som står på Atkinsbarene om effektive karber er bare tøv, er min erfaring ihvertfall. Ligg unna, kast den, hvis ketose er målet.

Lillelord er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Steinalderkost/høyfett-lavkarb Svar med sitat
Gammel 03-09-12, 11:18   #3
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Cavalier med stevia!

Opprinnelig lagt inn av Lillelord, her.

Min erfaring er at karber er karber. Det som står på Atkinsbarene om effektive karber er bare tøv, er min erfaring ihvertfall. Ligg unna, kast den, hvis ketose er målet.

Det er dog store individuelle forskjeller angående hvordan kroppen reagerer på søtstoffer. Jeg har ingen illusjoner om at det er sunt, men har målt blodsukker rundt inntak av feks en atkinsbar, og funnet at det i mitt tilfelle ikke påvirker i noen retning - ikke mer enn et eggemåltid, i alle tilfelle. Mens andre igjen vil oppleve at kroppen oppfatter måltidet helt annerledes.

Hva angår den steviasøtede cavalier-sjokoladen så må trådstarter i alle fall forholde seg til alt som ikke er polyoler.

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 03-09-12, 16:46   #4
komatøs
Medlem
 
komatøs sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Oslo
Alder: 45
Innlegg: 76
komatøs er ny på veien

Sv: Cavalier med stevia!

Opprinnelig lagt inn av Rin, her.

Det er dog store individuelle forskjeller angående hvordan kroppen reagerer på søtstoffer. Jeg har ingen illusjoner om at det er sunt, men har målt blodsukker rundt inntak av feks en atkinsbar, og funnet at det i mitt tilfelle ikke påvirker i noen retning - ikke mer enn et eggemåltid, i alle tilfelle. Mens andre igjen vil oppleve at kroppen oppfatter måltidet helt annerledes.

Hva angår den steviasøtede cavalier-sjokoladen så må trådstarter i alle fall forholde seg til alt som ikke er polyoler.

Oi, da er det masse masse og masse karber i denne! Tross stevia... Huff, ja det var vel for godt til å være sant

__________________
Smør skiene med tålmodighet
komatøs er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 06-09-12, 13:56   #5
lillemy01
Medlem
 
lillemy01 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 67
lillemy01 er på en erverdig vei

Sv: Cavalier med stevia!

å det var synd da! begynnte nesten å glede meg til det.

lillemy01 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Cavalier søtet med Stevia maynard Generell diskusjon 41 16-12-12 18:26
CAVALIER sjokolade silje Lavkarbo generelt 26 06-06-11 11:22
Cavalier sjokolade eneri evot Spørsmål og svar 1 23-02-09 18:25
Cavalier ... Miriell Ketolysekuren 3 14-05-08 17:32
Cavalier :-( Skorpia Lavkarbo generelt 13 01-05-04 17:10


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:01.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no