Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Hvilket proteinpulver synes du er best?

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 09-08-07, 11:28   #1
Hedda:)
Seniormedlem
 
Hedda:) sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Innlegg: 1.731
Hedda:) er en juvelHedda:) er en juvelHedda:) er en juvel
Question

Hvilket proteinpulver synes du er best?

Jeg har lyst til å kjøpe meg proteinpulver som er god på smak (jordbær eller vanilje, kanskje?) som jeg kan drikke til frokost, f.eks. Jeg hater å spise rett etter jeg har våknet, så jeg ser for meg at jeg kan drikke det og heller spise litt når jeg kommer frem på jobben.

Jeg liker veldig god de ferdigblandete fra Mulitpower, men jeg kan jo tenke meg de ikke er like gode om man blander de selv. Jeg liker også godt shakene fra Atkins.

Derfor spør jeg, hvilket proteinpulver vil du anbefalle meg?

__________________


Min journal
Hedda:) er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat
Gammel 09-08-07, 11:42   #2
Trolljenta
Seniormedlem
 
Trolljenta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 2.146
Trolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt av

Sv: Hvilket proteinpulver synes du er best?

Jeg har smakt to typer...
Sjokolade fra Dahlblads og Whey Tech Vanilje fra proteinfabrikken. Sistnevnte selger de på den kosttilskuddsbutikken som ligger over veien fra Anker (het proteinfabrikken før, men lurer på om den har byttet navn).
Synes begge smakte godt når jeg kjøpte de, men nå orker jeg ingen av dem, synes de smaker alt for søtt.
Ellers har jeg fått anbefalt Prozyme og protein delite av andre.

__________________
Min lavkarbo blogg
Trolljenta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 10-08-07, 09:21   #3
Hedda:)
Seniormedlem
 
Hedda:) sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Innlegg: 1.731
Hedda:) er en juvelHedda:) er en juvelHedda:) er en juvel

Sv: Hvilket proteinpulver synes du er best?

Noen fler?

__________________


Min journal
Hedda:) er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat
Gammel 10-08-07, 09:29   #4
KrissiFontaine
Medlem
 
KrissiFontaine sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Alder: 58
Innlegg: 282
KrissiFontaine er virkelig snillKrissiFontaine er virkelig snillKrissiFontaine er virkelig snillKrissiFontaine er virkelig snill

Sv: Hvilket proteinpulver synes du er best?

Jeg har kun prøvd Prozyme med vanilje. Bare 0,6 gr karb pr. 100 gr. Synes det smakte godt.

__________________
Mine Tanita-tall


KrissiFontaine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 23-08-07, 18:52   #5
Dixie
Juniormedlem
 
Dixie sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Alder: 49
Innlegg: 23
Dixie er på en erverdig vei

Sv: Hvilket proteinpulver synes du er best?

Kjøpte Whey Tech med skogsbærsmak. Drakk de to første porsjonene i dag og jeg er skikkelig kvalm. Det er noe av det søteste og ekleste jeg har smakt noen gang. Må legge til at jeg blander med vann, ikke melk. Kunne gjerne tenkt meg noe tips jeg også, for denne orker jeg ikke.

Dixie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Dixies Fedonaktinske filosofi Svar med sitat
Gammel 23-08-07, 19:21   #6
LMPH
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2007
Innlegg: 24
LMPH er på en erverdig vei

Sv: Hvilket proteinpulver synes du er best?

Opprinnelig lagt inn av Trolljenta, her.

Jeg har smakt to typer...
Sjokolade fra Dahlblads og Whey Tech Vanilje fra proteinfabrikken. Sistnevnte selger de på den kosttilskuddsbutikken som ligger over veien fra Anker (het proteinfabrikken før, men lurer på om den har byttet navn).
Synes begge smakte godt når jeg kjøpte de, men nå orker jeg ingen av dem, synes de smaker alt for søtt.
Ellers har jeg fått anbefalt Prozyme og protein delite av andre.

Produktene fra Proteinfabrikken er søtet med sucralose, som blir omdannet til sukker i kroppen. Jeg vil derfor ikke anbefale produkter fra Proteinfabrikken til personer som går på lavkarbo.

Derimot synes jeg Prozyme fra Tech Nutrition er et veldig godt produkt. Det har en god smak (vanilje er best), er svært godt sammensatt og er søtet med aspartam, som ikke omdannes til sukker i kroppen.

LMPH er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Paleo Svar med sitat
Gammel 23-08-07, 19:52   #7
safran
Seniormedlem
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 565
safran er virkelig snillsafran er virkelig snillsafran er virkelig snillsafran er virkelig snill

Sv: Hvilket proteinpulver synes du er best?

Opprinnelig lagt inn av LMPH, her.

Produktene fra Proteinfabrikken er søtet med sucralose, som blir omdannet til sukker i kroppen. Jeg vil derfor ikke anbefale produkter fra Proteinfabrikken til personer som går på lavkarbo.

Øh? Splenda inneholder da sucralose? Og den er jo anbefalt her inne, eller?

safran er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Grete Roede/Fedonish Svar med sitat
Gammel 23-08-07, 20:02   #8
Georgine
Supermoderator
 
Georgine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 54
Innlegg: 6.457
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Sv: Hvilket proteinpulver synes du er best?

Det aller besteste proteinpulveret er Protein Delite og særlig da sjokolade med sjokoladebiter

Nydelig på smak, på konsistens og blandet med erlet eller fløte så er det rene himmelen for sjokoladeelskere.

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat
Gammel 23-08-07, 21:43   #9
Valeriana
Medlem
 
Valeriana sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 253
Valeriana har en fantastisk aura rundt segValeriana har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hvilket proteinpulver synes du er best?

Opprinnelig lagt inn av LMPH, her.

sucralose, som blir omdannet til sukker i kroppen

Dette stemmer ikke, sukralose blir ikke brutt ned i kroppen og passerer derfor ufordøyd gjennom systemet. I tillegg er sukralose ekstremt mye søtere enn sukker så det skal svært lite til av stoffet for å gi søt smak.

Dette betyr ikke nødvendigvis at det er sunt å bruke sukralose, men det er en helt annen sak.

Valeriana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 24-08-07, 12:26   #10
Dixie
Juniormedlem
 
Dixie sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Alder: 49
Innlegg: 23
Dixie er på en erverdig vei

Sv: Hvilket proteinpulver synes du er best?

Har nå bestilt Protein Delite med sjokoladesmak fra Lindberg. Satser på at den smaker bedre. Whey Tech gikk ned i dag også, men denne gangen brukte jeg lunket vann ved en feiltagelse. Søtsmaken ble faktisk ikke så intens da. Helte nedpå og stappet umiddelbart en tyggis i munnen etterpå.

__________________
Første mål: -13 kg

Dixie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Dixies Fedonaktinske filosofi Svar med sitat
Gammel 28-10-07, 16:07   #11
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Hvilket proteinpulver synes du er best?

Opprinnelig lagt inn av LMPH, her.

Produktene fra Proteinfabrikken er søtet med sucralose, som blir omdannet til sukker i kroppen. Jeg vil derfor ikke anbefale produkter fra Proteinfabrikken til personer som går på lavkarbo.

Hm. Hvor har du denne opplysningen fra ?

Sucralose er det samme som Splenda og blir IKKE omdannet til sukker i kroppen. Det er trygt både på Ketolyse og Atkins, i tillegg til at det anbefales av den amrikaske diabetes organisasjonen.

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 08-04-08, 16:05   #12
Pc-snuppa
Medlem
 
Pc-snuppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus et sted
Alder: 52
Innlegg: 191
Pc-snuppa er virkelig snillPc-snuppa er virkelig snillPc-snuppa er virkelig snillPc-snuppa er virkelig snill

Sv: Hvilket proteinpulver synes du er best?

Opprinnelig lagt inn av LMPH, her.

Produktene fra Proteinfabrikken er søtet med sucralose, som blir omdannet til sukker i kroppen. Jeg vil derfor ikke anbefale produkter fra Proteinfabrikken til personer som går på lavkarbo.

Derimot synes jeg Prozyme fra Tech Nutrition er et veldig godt produkt. Det har en god smak (vanilje er best), er svært godt sammensatt og er søtet med aspartam, som ikke omdannes til sukker i kroppen.

Dette stemmer overhodet ikke.
Derimot vil SORBITOL omgjøres til sukker i kroppen.

Derfor er det ganske uforståelig at veldig mange av produktene som liksom skal være diabetikervennlig, inneholder nettopp dette søtningsstoffet (eller FRUKTOSE for den del!!!).

Men jeg har stor forståelse for at det kan være litt forvirrende med alle søtningsstoffene der ute, som gjør at det er og blande de forskjellige sammen

(Hurra for store Ifa som IKKE inneholder sorbitol, så vi som trenger en liten oppfrisker i munnen innimellom, har i allefall èn ting vi kan spise en gang i mellom.)

__________________
Hilsen fra mei

Lavkarbo har gitt meg livet tilbake igjen!
Pc-snuppa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins :-) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvorfor bruke proteinpulver? mofe Kosttilskudd 93 09-08-07 17:04
Proteinpulver! Ninja Lavkarbo generelt 12 07-01-07 01:16
Hvilket proteinpulver? cathrine Lavkarbo generelt 3 10-09-06 18:26
Spørsmål om proteinpulver monkey Lavkarbo generelt 4 19-04-06 18:53
Proteinpulver rsy Kosttilskudd 16 14-04-05 14:54


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:17.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no