Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

De forskjellige søtningsstoffene

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 19-06-08, 20:50   #1
Sulphur
Medlem
 
Sulphur sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Vestfold
Alder: 43
Innlegg: 417
Sulphur er virkelig snillSulphur er virkelig snillSulphur er virkelig snillSulphur er virkelig snill

De forskjellige søtningsstoffene

Jeg leser i ketolyseboka om de forskjellige søtningsstoffene som er tillatt, og tenker som så at det har skjedd en del på den fronten siden da den boka jeg har ble gitt ut. Bl.a. står det ingenting om Splenda og Sukrin. Mulig det står en oversikt over det en annet sted som jeg ikke har fått med meg, men er det noen som vil være grei å vise til en oppdatert oversikt over hva slags søtningsstoffer som er greit å spise (selvsagt i små mengder) og som ikke påvirker blodsukkeret eller oppfattes som glukose i tarmen?

__________________
Journalen min.


Sulphur er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 19-06-08, 21:49   #2
Marita
Seniormedlem
 
Marita sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Alder: 39
Innlegg: 1.426
Marita begynner å bli godt kjentMarita begynner å bli godt kjentMarita begynner å bli godt kjentMarita begynner å bli godt kjentMarita begynner å bli godt kjentMarita begynner å bli godt kjent

Sv: De forskjellige søtningsstoffene

Har ingen komplett liste til deg.. Men kan jo si hva jeg spiser selv, og hva jeg styrer unna?

Spiser: Sucralose (Splenda), Natreen, Maltitol (og maltitolsirup), Mannitol

Spiser ikke: Aspartam (siden det er et forferdelig nifst søtstoff - og det kan gi stagnasjon i vekttapet), xylitol og sorbitol

Har ikke hatt behov for flere søtstoff sålangt jeg, tror jeg Er stort sett maltitol og sucralose det går i, maltitol i sjokoladene, sucralose i cola light og begge deler i endel godteri fra debron

__________________
Besøk meg gjerne på: Maritas vei mot et bedre liv
Marita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Har funnet mitt eget opplegg :) Svar med sitat
Gammel 19-06-08, 22:51   #3
Sense
Medlem
 
Sense sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Innlegg: 124
Sense er ny på veien

Sv: De forskjellige søtningsstoffene

Opprinnelig lagt inn av Marita, her.

Har ingen komplett liste til deg.. Men kan jo si hva jeg spiser selv, og hva jeg styrer unna?

Spiser: Sucralose (Splenda), Natreen, Maltitol (og maltitolsirup), Mannitol

Spiser ikke: Aspartam (siden det er et forferdelig nifst søtstoff - og det kan gi stagnasjon i vekttapet), xylitol og sorbitol

Har ikke hatt behov for flere søtstoff sålangt jeg, tror jeg Er stort sett maltitol og sucralose det går i, maltitol i sjokoladene, sucralose i cola light og begge deler i endel godteri fra debron


Hvorfor er aspartam nifst? Overalt jeg leser så påpekes det at det IKKE er et farlig stoff....

__________________
Sense er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 19-06-08, 23:35   #4
Marita
Seniormedlem
 
Marita sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Alder: 39
Innlegg: 1.426
Marita begynner å bli godt kjentMarita begynner å bli godt kjentMarita begynner å bli godt kjentMarita begynner å bli godt kjentMarita begynner å bli godt kjentMarita begynner å bli godt kjent

Sv: De forskjellige søtningsstoffene

Opprinnelig lagt inn av Sense, her.

Hvorfor er aspartam nifst? Overalt jeg leser så påpekes det at det IKKE er et farlig stoff....

Lest mye forskjellig negativt om stoffet jeg, de viktigste er vel at det er kreftfremkallende, påvirker sentralnervesystemet og skader dna'et Er tråder om det her inne også, f.eks http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=19720 - bruk søkefunksjonen!

__________________
Besøk meg gjerne på: Maritas vei mot et bedre liv
Marita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Har funnet mitt eget opplegg :) Svar med sitat
Gammel 20-06-08, 10:03   #5
Sense
Medlem
 
Sense sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Innlegg: 124
Sense er ny på veien

Sv: De forskjellige søtningsstoffene

Nå har jeg lest masse omkring dette, og jeg tror det er mye skremselspropaganda og sensasjonspreget journalistikk omkring denne aspartamen. Aspartam har faktisk vært brukt som søtningstoff i 20 år og antall forskninger og dokumentasjon om at dette IKKE er et farlig stoff er ganske mye høyere enn motsatt dokumentasjon.

Jeg setter heller min lit til EFSA (European Food Safety Authority) enn èn italiensk forskning. Har hørt mye rart om diverse forskningsrapport fra Italia. Faktisk så ble det påvist at disse rottene som fikk kreft (hvis det er den undersøkelsen som skremmer folk) allerede led av diverse sykdommer, og det ble bevist at rottene IKKE fikk kreft av aspartamen. Det viser vel seriøsiteten..

En undersøkelse av 500 diverse rapporter og undersøkelser gjort av EFTA konkluderte nok en gang med at dette er et helt trygt stoff selv i mengder som er høyere enn det anbefalte (som tilsvarer ca. 14 bokser med lightbrus f.eks). Som regel kombineres ulike typer søtningsstoffer i mat og man vil svært sjelden eller aldri klare å komme opp i de potensielt farlige mengder.

Alt med måte -og det gjelder vel det aller meste

__________________
Sense er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 20-06-08, 11:47   #6
Nike
Seniormedlem
 
Nike sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 44
Innlegg: 847
Nike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlys

Sv: De forskjellige søtningsstoffene

Opprinnelig lagt inn av Marita, her.

Har ingen komplett liste til deg.. Men kan jo si hva jeg spiser selv, og hva jeg styrer unna?

Spiser: Sucralose (Splenda), Natreen, Maltitol (og maltitolsirup), Mannitol

Spiser ikke: Aspartam (siden det er et forferdelig nifst søtstoff - og det kan gi stagnasjon i vekttapet), xylitol og sorbitol

Har ikke hatt behov for flere søtstoff sålangt jeg, tror jeg Er stort sett maltitol og sucralose det går i, maltitol i sjokoladene, sucralose i cola light og begge deler i endel godteri fra debron

Trodde det var aspartam i Natreen jeg?

Nike er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kalrestr/ Ren mat Svar med sitat
Gammel 20-06-08, 12:02   #7
Marita
Seniormedlem
 
Marita sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Alder: 39
Innlegg: 1.426
Marita begynner å bli godt kjentMarita begynner å bli godt kjentMarita begynner å bli godt kjentMarita begynner å bli godt kjentMarita begynner å bli godt kjentMarita begynner å bli godt kjent

Sv: De forskjellige søtningsstoffene

Opprinnelig lagt inn av Nike, her.

Trodde det var aspartam i Natreen jeg?

Nei, det er cyclamat og sakkarin i natreen

__________________
Besøk meg gjerne på: Maritas vei mot et bedre liv
Marita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Har funnet mitt eget opplegg :) Svar med sitat
Gammel 22-06-08, 09:48   #8
Flisa
Medlem
 
Flisa sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Bærum
Innlegg: 75
Flisa er på en erverdig vei

Sv: De forskjellige søtningsstoffene

Hei,

Vil også bare fortelle dere om stevia som er et naturlit søtstoff som ikke er lov i Norge enda, men du får kjøpt det på www.stevia.no Jeg har bestilt det, og barna liker det. Dessuten har den ingen påvirkning på blodsukkeret.
Vi bruker bare bitte litt hver gang, så det er veldig drøyt...

Litt info:
BRUKSOMRÅDE: Stevia er sukkerplanten over alle. Steviosid, som den inneholder, er minst 200 ganger søtere enn sukker. Den brukes av mange til te og i det hele tatt i stedet for sukker. Blad og urteaktige skudd kan tørkes og brukes i de fleste sammenhenger der sukker brukes.

DIVERSE: Planten kan brukes av diabetikere uten risiko, da den ikke påvirker blodsukkeret. Den inneholder heller ikke karbohydrater som gir grobunn for karies - du får altså ikke hull i tennene av stevia. Tvert imot viser undersøkelser at stevia beskytter tennene og motvirker karies. I Japan og i en del andre land står den for omlag for ca. 50% av søtningsstofforbruket.

__________________
Hilsen Flisa



Flisa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-06-08, 23:52   #9
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: De forskjellige søtningsstoffene

Sense: Du kan si hva du vil, men jeg er en stor tilhenger av REN mat fra rene kilder. Aspartame er helkjemisk, og det er ingen hemmelighet at det inneholder methanol. Jeg vet ikke med deg, men det er ikke noe jeg vil ha i kroppen min, uansett mengde

Et annet tankekors, er at det meste av den forskningen som er i aspartamens favør er utført inhabilt, mens mye av det du leser av det som påviser skadene er utført uavhengig.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 23-06-08, 16:02   #10
Sense
Medlem
 
Sense sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Innlegg: 124
Sense er ny på veien

Sv: De forskjellige søtningsstoffene

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Sense: Du kan si hva du vil, men jeg er en stor tilhenger av REN mat fra rene kilder. Aspartame er helkjemisk, og det er ingen hemmelighet at det inneholder methanol. Jeg vet ikke med deg, men det er ikke noe jeg vil ha i kroppen min, uansett mengde

Et annet tankekors, er at det meste av den forskningen som er i aspartamens favør er utført inhabilt, mens mye av det du leser av det som påviser skadene er utført uavhengig.

Det er flott vi kan velge hva vi inntar av både fast og flytende hver og en av oss ....og hvem vi stoler på av kilder. Nå er jeg trygg på de kildene jeg henviste til, men det må jo hver og en av oss finne utav hva de vil stole på.

Jeg anser ikke EFSA som innhabile og tviler på at det sitter korrupte tjenstemenn der som samarbeider om å beskytte aspartamen. Sannhenten kommer alltid for en dag og denne forskningen har pågått i mange, mange år. Jeg stoler personlig mye mer på dette enn det jeg har klart å skrape frem av det motsatte. Skal man mistenke både den ene og andre veien, så kan man ikke stole på noe/noen.

Jeg tror forøvrig det finnes en helserisiko i mye mat, muligens også i en del av det vi i dag anser som trygt (ren mat). Jeg tror det er mengden som avgjør (stort sett). Skal jeg tenke på alle mulige farer så må jeg nesten begynne å dyrke selv, holde dyr selv... osv, osv. Det har jeg ikke mulighet til.

Men for all del hver med sitt

__________________
Sense er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 23-06-08, 19:44   #11
Sulphur
Medlem
 
Sulphur sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Vestfold
Alder: 43
Innlegg: 417
Sulphur er virkelig snillSulphur er virkelig snillSulphur er virkelig snillSulphur er virkelig snill

Sv: De forskjellige søtningsstoffene

Jeg er fortsatt i villrede, jeg altså.

Her er en lavkarboartikkel som er kritisk til maltitol.

__________________
Journalen min.


Sulphur er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 24-06-08, 00:21   #12
energibunten
Seniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2007
Alder: 52
Innlegg: 648
energibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjent

Sv: De forskjellige søtningsstoffene

jaja, jeg bruker nå aspartam som effektivt insektsmiddel. Det var der det startet på 70-tallet, som insektsmiddel, men det smakte søtt...

Sist nå utryddet jeg fluene og larvene i matavfallsdunken min med et par dryss ila en dag. Vet ikke hva jeg stoler på jeg...

Maurplager, aspartam.... blomsterfluer i vasken, dryss litt aspartam noen dager...

energibunten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo, hel sunn mat Svar med sitat
Gammel 24-06-08, 10:28   #13
Sense
Medlem
 
Sense sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Innlegg: 124
Sense er ny på veien

Sv: De forskjellige søtningsstoffene

Opprinnelig lagt inn av energibunten, her.

jaja, jeg bruker nå aspartam som effektivt insektsmiddel. Det var der det startet på 70-tallet, som insektsmiddel, men det smakte søtt...

Sist nå utryddet jeg fluene og larvene i matavfallsdunken min med et par dryss ila en dag. Vet ikke hva jeg stoler på jeg...

Maurplager, aspartam.... blomsterfluer i vasken, dryss litt aspartam noen dager...

Maurmiddel smaker fortreffelig og så blir man rusa på litt metanol også -billig rus

__________________
Sense er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 24-06-08, 13:59   #14
energibunten
Seniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2007
Alder: 52
Innlegg: 648
energibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjent

Sv: De forskjellige søtningsstoffene

ja metanol er ofte årsaken til blind vold...

Brorparten av de rapporter Food and Drug Adm (FDA) i USA mottar ila året er linket til aspartam.

Har også akkurat lest om MSG (smaksforsterker). Som i aspartam er dette også laget av frie amminosyrer som er rimelig snikende og tøff på kroppen vår (les hjerne). Amminosyrer bør komme fra proteiner i sunn mat, ikke i tilsetninger er min konklusjon.

energibunten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo, hel sunn mat Svar med sitat
Gammel 24-06-08, 14:59   #15
Nike
Seniormedlem
 
Nike sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 44
Innlegg: 847
Nike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlys

Sv: De forskjellige søtningsstoffene

Sitter her med en kopp usøtet Rooibos-te - kastet ut splendaen og natreenen i morges, for godt, har jeg bestemt. (Har kastet de ut før, men endte opp med å kjøpe inn nytt.. ) Denne gangen skal jeg la kroppen bruke tid til å finne de naturlige søtsmakene i mat og drikke. Erfaringsmesig vet jeg at om man holder seg helt borte fra tilsatt salt, blir maten etter en stund naturlig både saltere og mer smakfull - hvorfor skal det ikke være slik med det søte? Jeg skal gi det en real sjanse, om ikke annet!

Nike er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kalrestr/ Ren mat Svar med sitat
Gammel 24-06-08, 15:09   #16
Alyssa
Seniormedlem
 
Alyssa sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2006
Alder: 47
Innlegg: 4.446
Alyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastisk

Sv: De forskjellige søtningsstoffene

Min erfaring er absolutt at det blir sånn som du sier med det søte også

Alyssa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 24-06-08, 15:21   #17
Nike
Seniormedlem
 
Nike sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 44
Innlegg: 847
Nike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlys

Sv: De forskjellige søtningsstoffene

Opprinnelig lagt inn av Alyssa, her.

Min erfaring er absolutt at det blir sånn som du sier med det søte også

Gleder meg til bærene smaker enda søtere, og jeg kan lage meg deilig smoothie uten annet enn naturen selv Føler jeg har tatt en riktig beslutning nå med å leve rent.

Nike er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kalrestr/ Ren mat Svar med sitat
Gammel 24-06-08, 16:07   #18
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: De forskjellige søtningsstoffene

Absolutt! Nå kan det ikke falle meg inn å sukre f.eks jordbær eller bringebær!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 25-06-08, 10:51   #19
Nike
Seniormedlem
 
Nike sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 44
Innlegg: 847
Nike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlys

Sv: De forskjellige søtningsstoffene

Dag 2 uten kunstig søtt (eller sukker), og bringebærene er allerede minst dobbelt så søte som igår! Herlig!

Nike er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kalrestr/ Ren mat Svar med sitat
Gammel 25-06-08, 11:15   #20
SusieBlues
Seniormedlem
 
SusieBlues sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Bislett
Alder: 47
Innlegg: 3.854
SusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressurs

Sv: De forskjellige søtningsstoffene

Dette med søtstoff har jeg tenkt mye på.
Er enig med Photo i at det beste er å spise helt naturlige ting, så det er det jeg går for. Og helt enig i at man ikke trenger å sukre bær! Jordbærene er gode nå!!
Jeg holder meg unna aspartam så godt det lar seg gjøre. Tror nok at det i liten mengde er relativt ufarlig, men det er tross alt helt kjemisk fremstilt.
Prøver egentlig å slutte med all søtning av ting.
Mine unntak:
Natreen i rømmegrøt. Rømmegrøt er veldig bra som frokost for meg. Magen stortrives i forhold til når jeg spiser andre ting grytidlig om morgenen. Men klarer ikke rømmegrøt uten litt søtning, så da blir det flytende søtstoff (blander seg best). Disse få dråpene er lite i forhold til hvor bra frokost dette er for meg.
Sukrin til vafler. Elsker vafler. Kan spise de uten søtning også, men ekstra kos med.
Og da Dag Viljen P har skrevet positivt om sukrin som søtstoff, så velger jeg å tro på det. (Hjemme hos oss er det godt nok argument å si: Dag Viljen sier det er greit, så!)

Fint at vi kan ha denne diskusjonen for å se hva andre lavkarbere mener om dette.

__________________
________________


Min journal: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=15258
SusieBlues er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 25-06-08, 14:41   #21
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: De forskjellige søtningsstoffene

Sukrin er jeg litt nysgjerrig på. Jeg føler meg relativt uavhengig søtning, men noen ganger er det ok.
Jeg har i dag vært innom tre plantebutikker og spurt om Steviafrø. De vet ikke hva det er en gang. Sukk.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 25-06-08, 17:30   #22
SusieBlues
Seniormedlem
 
SusieBlues sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Bislett
Alder: 47
Innlegg: 3.854
SusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressurs

Sv: De forskjellige søtningsstoffene

Kjøp heller en ferdig stevia-plante, photo

__________________
________________


Min journal: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=15258
SusieBlues er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
De forskjellige fasene ... Kokkosbolla Eurodiett 1 08-10-07 20:28
Jeg forstår ikke hvorfor det er FY å spise de tillate søtningsstoffene? Tette80 Ketolysekuren 11 25-04-07 23:31
Karbohydratinntak på de forskjellige kostfilosofiene? BiggestLooser Spørsmål og svar 7 25-09-06 22:58
2 forskjellige bøker? elian Induksjonen 8 28-07-04 22:13


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:56.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no