Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Da har jeg shoppet bøker!

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 30-09-04, 15:54   #1
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 48
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Da har jeg shoppet bøker!

Føler jeg trenger å utvide biblioteket litt...

  • GI-lister for kost i balanse
  • Den nye kokeboken naturlig slank
  • Gå ned i vekt med south beach-dietten
  • Fedon Lindbergs pasta
  • Atkins nye slankerevolusjon (den nye norske)
Bestillt hos Haugen bok, lurer på om de kommer allerede i morgen...

Lenke til haugen her: http://forum.lavkarbo.no/f36-til-bokhandelen.html

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 30-09-04, 16:27   #2
dingpot
Seniormedlem
 
dingpot sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Hvor: Rogaland
Innlegg: 542
dingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressurs

Jeg sitter akkurat og sikler etter atkins bokpakken, jeg! Men jeg er egentlig litt usikker på om jeg skal kjøpe hele pakken, eller bare "den nye slankerevolusjonen" alene... ELLER om jeg skal kjøpe south beach boka! hehe! Jeg har egentlig ikke bestemt meg for hvilken diett jeg vil følge av dem, og de er ikke akkurat den samme dietten.

Men et spørsmål: bør jeg kjøpe den engelske eller den norske utgaven av "den nye slankerevolusjonen"? jeg leser at det er noen feil i den norske versjonen, men igjen at de engelske målene ikke stemmer overens med norske mål??

__________________
Hilsen DingPot - Alveprinsessen

Ingenting er umulig -det umulige tar bare lenger tid. Namaste

"Hvis du gjør som du alltid har gjort, får du som du alltid har fått"
dingpot er avlogget   Min kostholdsfilosofi: naturlige råvarer/lavkarbo Svar med sitat
Gammel 30-09-04, 16:36   #3
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 48
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

2004 utgaven av "den nye slankerevolusjonen" skal være oppdatert, jeg har bestilt den nå... Litt spent på oversettelsen!

Så, du kjøper den du er mest komfortabel med, orginalen er alltid best, for _noe_ går alltid tapt ved oversettelse...

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 30-09-04, 16:47   #4
dingpot
Seniormedlem
 
dingpot sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Hvor: Rogaland
Innlegg: 542
dingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressurs

Da bestilte jeg atkins bokpakken! Kan jo være greit med de andre bøkene også! 150 kroner mer kan man jo ikke akkurat kalle ruinering!! så kan jeg heller kjøpe south beach boka senere, hvis jeg skulle føle at atkins ikke passer for meg.

__________________
Hilsen DingPot - Alveprinsessen

Ingenting er umulig -det umulige tar bare lenger tid. Namaste

"Hvis du gjør som du alltid har gjort, får du som du alltid har fått"
dingpot er avlogget   Min kostholdsfilosofi: naturlige råvarer/lavkarbo Svar med sitat
Gammel 30-09-04, 17:53   #5
Marianne
Livsdesigner
 
Marianne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 4.596
Marianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastisk
Thumbs up

Herlig med bøker!

Nå ble jeg misunnelig, nå! Jeg vil også ha...


Men du, jeg tror at alle disse diettene har noe for seg, og at en kombinasjon kan være ideell. Tenk på alle oppskrifter man har å fråtse i da!

Nå hoppet jeg på South Beach uten å ha lest ferdig boka , men jo mer kunnskap man får, jo lettere er det å trekke det som passer en selv best.
Lurer på om jeg skal kjøpe Pasta-boka til Lindberg i hvert fall, den er ikke så dyr. Har jeg plass til flere kokebøker, forresten? Nei.

Men kos deg med bøkene!
Ha en lærerik dag!
marianne

__________________
Marianne

I expand my life to include the possibilities of miracles!
Marianne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg m/egne tilpasninger Svar med sitat
Gammel 30-09-04, 18:41   #6
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 48
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Det fine med kokeboken til Lindberg er at den inneholder omtrent like mye teori som oppskrifter, og den er en oppdatering av 'Naturlig Slank' som er noe utdatert. Eggeplommer er for eksempel ikke lengre så farlig...

Jeg skal lese alt dette for å få oversikt over hva som finnes der ute, og hva noen faktisk følger når de sier de spiser South Beach...

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 30-09-04, 19:38   #7
melene
Medlem
 
melene sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2004
Hvor: Rogaland
Alder: 59
Innlegg: 127
melene har en fantastisk aura rundt segmelene har en fantastisk aura rundt seg

Opprinnelig lagt inn av HP

Det fine med kokeboken til Lindberg er at den inneholder omtrent like mye teori som oppskrifter, og den er en oppdatering av 'Naturlig Slank' som er noe utdatert. Eggeplommer er for eksempel ikke lengre så farlig...

Jeg skal lese alt dette for å få oversikt over hva som finnes der ute, og hva noen faktisk følger når de sier de spiser South Beach...

Gleder meg til å høre dommen over South Beach... Av en eller anne grunn frykter jeg slakt av Atkins-tilhengere, helt ubegrunnet... Det må være fordi jeg syns de er så utrolig dyktige her inne, og vet så mye.
Som jeg skrev et annet sted, er ikke boken godt lagt opp, jeg foretrekker "koke"bøker som er mer oppslagsverk, her er det helt annerledes. Så det er viktig å lese hele boken... Og igjen, for meg var det en åpenbaring, det jeg har klart de siste månedene med South Beach har jeg aldri tidligere klart.

Lykke til med lesingen!

__________________


melene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: SBD Svar med sitat
Gammel 30-09-04, 20:38   #8
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av melene

Gleder meg til å høre dommen over South Beach... Av en eller anne grunn frykter jeg slakt av Atkins-tilhengere, helt ubegrunnet...

Atkins tilhengere har ikke TID til å slakte andre dietter/filosofier, - vi har nok med å forsvare oss mot angrep utenfra !! Dessuten tror jeg de fleste som har lest noen lavkarbo bøker har "sett lyset" og funnet ut at når alt kommer til alt er de dønn like !! Av de oppskriftene jeg har i mappa mi og laget jevnlig er det ikke mange fra Atkins bøkene. Det er en salig blanding av Atkins, Lindberg, South Beach, The Zone, Protein Power, Schwartbein, Neanderthin, CAD..... hele røkla. Jeg husker ikke engang hvem som er hvem......

Men de skal bli spennende å høre HP sin mening om Atkins for Life kontra South Beach siste fase.... ... siden de jeg kjenner sier de er helt prikklike...

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 30-09-04, 20:45   #9
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 48
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Og jeg synes det er spennede å finne ut hva alle snakker om...

Kansje jeg skal finne fram Sone boken igjen når jeg er ferdig med Lindberg stoffet jeg nå fordyper meg i...

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 01-10-04, 19:29   #10
Marianne
Livsdesigner
 
Marianne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 4.596
Marianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastisk
Smile

Så mye godt, så mange steder

Jeg synes utfordringen er å virkelig bruke alle de gode oppskriftene i de mange bøkene mine.

Når jeg er sulten og vil ha mat NÅ og titter i kjøleskapet og finner brokkoli og blomkål og løk og egg og avocado. Jeg skal lage middag med en proteinrett, to grønnsakretter og kanskje linser til eller salat. DA blar jeg da.

I min drømmeverden hadde jeg hatt et regneark/database hvor alle oppskrifter var lagt inn med ingredienser, så kunne jeg legge inn hva jeg hadde i kjøleskapet og finne ut hvilken oppskrift fra hvilken bok jeg kunne bruke.
Akkurat som Tøm-kjøleskapet som man finner på mange matsider på internett.
Jeg har jo kokebøker for tusenvis av kroner og VIL bruke dem. Og dessuten er jeg litt avhengig av bilder. Det ER litt stusslig med hele kokebøker uten ett eneste bilde.

Guten Appetitt!
marianne

__________________
Marianne

I expand my life to include the possibilities of miracles!
Marianne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg m/egne tilpasninger Svar med sitat
Gammel 02-10-04, 13:08   #11
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 48
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Da har bøkene kommet!

Mine første kommentarer....

Atkins boken: Denne var slunket, harry forord av Celina, også var det oversetteren da.... den samme som begikk den forrige boka på norsk... blir spennede...

Fedon pasta - denne var liten og tynn denne...

Gi listene viste jeg at var tynne....

South Beach: En veldig dyr pocket bok? Gleder meg til å se litt inni...

Også Kokeboken til Fedon da... Et praktverk, intet mindre - gleder meg til å lese!

Det var første inntrykkene - mer følger

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Lavt stoffskifte MHM Stoffskifte / hormonproblemer 64 18-03-07 15:58


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:17.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no