Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Hvor mange kalorier får du i deg?

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 15-06-06, 13:47   #1
AnnaV
Medlem
 
AnnaV sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 397
AnnaV begynner å bli godt kjentAnnaV begynner å bli godt kjentAnnaV begynner å bli godt kjentAnnaV begynner å bli godt kjentAnnaV begynner å bli godt kjentAnnaV begynner å bli godt kjent

Hvor mange kalorier får du i deg?

Vet liksom ikke helt hvorfor jeg plutselig begynte med å holde oversikt over kalorier jeg fikk i meg, men for ca to uker siden fant jeg ut at jeg skulle skrive ned alt jeg spiste i en periode, bare for å sjekke, liksom, ettersom jeg stort sett har spist på lykke og fromme.
Fikk meg en overraskelse gitt...
Jeg har nok lagt skyhøyt over det som anbefales min vekt og høyde. I og for seg gjør det ingenting, jeg har jo klart å holde meg stabil på vekten siden juni i fjor, men likevel så fikk jeg en slags tankevekker - og en litt guffen følelse som jeg nå ikke helt klarer riste av meg. Iflg skjema (som, jada, jeg vet vi ikke bryr oss om på Atkins) skal jeg ha 1800 kcal for å holde meg stabil (1,75 høy, 59 kilo). Klar over hvor SULTEN jeg hadde vært - hele dagen - om jeg skulle holde meg til det? Klar over hvor lite mat det er, egentlig?

Hvor mange kalorier får dere andre i dere? Er det meg som er unormalt glupsk eller, som synest at dette er lite????

__________________




"Jeg spiser for å leve - jeg lever ikke for å spise"
AnnaV er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins - egenkomponert Svar med sitat
Gammel 15-06-06, 13:52   #2
nøtta
Seniormedlem
 
nøtta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Alder: 37
Innlegg: 3.224
nøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressurs

Sv: Hvor mange kalorier får du i deg?

jeg får i meg 2500 ca på lavkarbo, men hvis du klarer og holde vekten med den mengden du spiser nå , så er det vel ikke noe problem ??

__________________
-lig hilsen nøtta

Skal ned 5 kilo.
vekt mandag 26jan 77kilo.
vekt mandag 2 feb 75.7
nøtta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo max 50 om dagen. Svar med sitat
Gammel 15-06-06, 13:54   #3
AnnaV
Medlem
 
AnnaV sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 397
AnnaV begynner å bli godt kjentAnnaV begynner å bli godt kjentAnnaV begynner å bli godt kjentAnnaV begynner å bli godt kjentAnnaV begynner å bli godt kjentAnnaV begynner å bli godt kjent

Sv: Hvor mange kalorier får du i deg?

Nei, en skulle jo tro det - men nå har hele greia satt griller i hodet på meg og jeg tar meg selv i å kutte ned for å nærme meg 1800, liksom. Har en tendens til å bli opphengt i sånt jeg, og da klarer jeg liksom ikke helt riste meg løs fra det. Utrolig slitsomt.

__________________




"Jeg spiser for å leve - jeg lever ikke for å spise"
AnnaV er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins - egenkomponert Svar med sitat
Gammel 15-06-06, 13:57   #4
Borealis
Seniormedlem
 
Borealis sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 54
Innlegg: 1.383
Borealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt likt

Sv: Hvor mange kalorier får du i deg?

Jeg teller ikke kalorier. Og veier mere enn du gjør....skal mere ned, men ikke så mye som til 59.
Men, jeg bare VET at jeg ligger over 1800 kcal/dg. Jeg eter mye nøtter, oljer, cocosa, seterrømme, smør, bacon, osv.
Jeg tror slike kcal-beregninger er ment til kalorirestriktive dietter, ikke LK-livsstil! Mener å ha lest (guri, æ har læst så mange LK-bøker i det siste! Men trur det var Skaldemans) at på et LK-kosthold kan man gå ned i vekt, til tross for at man summa sumarum inntar FLERE kalorier enn på en kalori-restriktiv diett. Og Skaldeman nevner jo Skaldemans fordel-eller-hva-han-kalte-det! (At man går ned i vekt, til tross for høyt kalori-inntak)

Jeg er ikke kjempe-overvektig, men går sakte men sikkert ned. Og ærlig talt, jeg TELLER verken kcal eller karbohydrater....

Borealis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karbohydratredusert & styrketrening Svar med sitat
Gammel 15-06-06, 13:59   #5
nøtta
Seniormedlem
 
nøtta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Alder: 37
Innlegg: 3.224
nøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressurs

Sv: Hvor mange kalorier får du i deg?

man skal ikke telle kcal på lavkarbo (ihvertfall ikke i første omgang) det har ingen ting med hverandre og gjøre ... kroppen fungerer på to forskjellige meter når man spiser lavkarbo og lavkalori ....

Nille eller noen andre forklarer sikkert dette litt proffere

__________________
-lig hilsen nøtta

Skal ned 5 kilo.
vekt mandag 26jan 77kilo.
vekt mandag 2 feb 75.7
nøtta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo max 50 om dagen. Svar med sitat
Gammel 15-06-06, 14:02   #6
Fjonken
Seniormedlem
 
Fjonken sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Sola
Alder: 58
Innlegg: 4.132
Fjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressurs

Sv: Hvor mange kalorier får du i deg?

Har ikke telt kalorier på evigheter, men jeg antar jeg kommer godt over 2000 - 2500 hver dag. Heller jo i meg 3 doser mct-olje og eter cf rett fra boksen. Samt bader mye av maten i kokosmelk, rømme og fløte.. Blir kalorier av det, men det driter jeg i for jeg trives og har det så inderlig godt helsemessig nå. På lavkalori lå jeg på 1500 og gikk så vidt ned 100 gr i uka.. og det til tross for massiv trening. Og aldri har jeg vært så sulten som da.. Ufattelig hva jeg gjorde med meg sjøl den gangen. Har det så mye mye bedre både fysisk og psykisk på LKarb enn på LKalorien..

__________________
Fjonken
Æresmedlem av morovirusforeningen
Medlem av fredagsklubben
Medlem av piskeklubben




Opp i vekt etter ferien.. 28.07.06 : 83,6 kg
Fjonkens vekt 04.08.06 : 83,4 kg
Fjonkens vekt 11.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 18.08.06 : 84,1 kg
Fjonkens vekt 25.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 01.09.06 : 82,4 kg
Fjonkens vekt 21.09.06 : 80,5 kg
Fjonken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 15-06-06, 14:07   #7
AnnaV
Medlem
 
AnnaV sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 397
AnnaV begynner å bli godt kjentAnnaV begynner å bli godt kjentAnnaV begynner å bli godt kjentAnnaV begynner å bli godt kjentAnnaV begynner å bli godt kjentAnnaV begynner å bli godt kjent

Sv: Hvor mange kalorier får du i deg?

Greien med lavkarbo er vel at noe sånt som at 25 prosent av kaloriene fra proteiner brukes bare til å forbrenne proteinen selv, liksom - at man dermed får en del "gratis"? Synest å huske jeg leste dette et sted...

__________________




"Jeg spiser for å leve - jeg lever ikke for å spise"
AnnaV er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins - egenkomponert Svar med sitat
Gammel 15-06-06, 14:07   #8
bubavon
Medlem
 
bubavon sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: oslo
Alder: 41
Innlegg: 106
bubavon har en fantastisk aura rundt segbubavon har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hvor mange kalorier får du i deg?

Jeg er oppe i 5000 kcal. eller mer på dager jeg trener veldig mye, som feks, en 3-4 timers løpetur. Men på vanlige dager ligger jeg ca. rundt 2500-3000, men ærlig talt teller jeg ikke dette så nøye, jeg spiser til jeg er mett når jeg er sulten, ferdig med saken.

Men det er altså slik at når du spiser lavkarbo. klarer kroppen din å forbrenne det du får i deg mye bedre, fordi du ikke skiller ut så mye insulin, som har som oppgave å lagre fett på kroppen til hardere tider.

bubavon er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ''Weston A. Price'' Svar med sitat
Gammel 15-06-06, 14:08   #9
Fjonken
Seniormedlem
 
Fjonken sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Sola
Alder: 58
Innlegg: 4.132
Fjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressurs

Sv: Hvor mange kalorier får du i deg?

Stemmer det.. Du bruker noen kalorier på å fordøye og forbrenne proteinet.. Det er såkalt minuskalorier..

__________________
Fjonken
Æresmedlem av morovirusforeningen
Medlem av fredagsklubben
Medlem av piskeklubben




Opp i vekt etter ferien.. 28.07.06 : 83,6 kg
Fjonkens vekt 04.08.06 : 83,4 kg
Fjonkens vekt 11.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 18.08.06 : 84,1 kg
Fjonkens vekt 25.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 01.09.06 : 82,4 kg
Fjonkens vekt 21.09.06 : 80,5 kg
Fjonken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 15-06-06, 14:15   #10
AnnaV
Medlem
 
AnnaV sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 397
AnnaV begynner å bli godt kjentAnnaV begynner å bli godt kjentAnnaV begynner å bli godt kjentAnnaV begynner å bli godt kjentAnnaV begynner å bli godt kjentAnnaV begynner å bli godt kjent

Sv: Hvor mange kalorier får du i deg?

Opprinnelig lagt inn av bubavon

jeg spiser til jeg er mett når jeg er sulten, ferdig med saken.
.

Det er jo /var jo dette jeg gjorde også - fatter ikke at jeg absolutt skulle begynne å regne på det, har aldri gjort det før. Nå har jeg imidlertid blitt opphengt i hele dritten.... Aaaargh....

__________________




"Jeg spiser for å leve - jeg lever ikke for å spise"
AnnaV er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins - egenkomponert Svar med sitat
Gammel 15-06-06, 14:26   #11
Fjonken
Seniormedlem
 
Fjonken sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Sola
Alder: 58
Innlegg: 4.132
Fjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressurs

Sv: Hvor mange kalorier får du i deg?

Finn noe annet å stikke hodet ned i AnnaV.. så glemmer du fort kaloridjevelen.. Og hjelper ikke det så les lavkaloridagbøkene inne på SN, og se der hvor de sliter med sult og annen styggedom.. og pris deg lykkelig for at du aldri mer behøver å telle kalorier..

__________________
Fjonken
Æresmedlem av morovirusforeningen
Medlem av fredagsklubben
Medlem av piskeklubben




Opp i vekt etter ferien.. 28.07.06 : 83,6 kg
Fjonkens vekt 04.08.06 : 83,4 kg
Fjonkens vekt 11.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 18.08.06 : 84,1 kg
Fjonkens vekt 25.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 01.09.06 : 82,4 kg
Fjonkens vekt 21.09.06 : 80,5 kg
Fjonken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 15-06-06, 14:32   #12
AnnaV
Medlem
 
AnnaV sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 397
AnnaV begynner å bli godt kjentAnnaV begynner å bli godt kjentAnnaV begynner å bli godt kjentAnnaV begynner å bli godt kjentAnnaV begynner å bli godt kjentAnnaV begynner å bli godt kjent

Sv: Hvor mange kalorier får du i deg?

Opprinnelig lagt inn av Fjonken

Finn noe annet å stikke hodet ned i AnnaV.. så glemmer du fort kaloridjevelen.. Og hjelper ikke det så les lavkaloridagbøkene inne på SN, og se der hvor de sliter med sult og annen styggedom.. og pris deg lykkelig for at du aldri mer behøver å telle kalorier..

Sant nok, fjonken. Det er nok av dem på SN som spiser tynnere og tynnere skiver med mindre og mindre nugatti og tror at det er veien å gå. Litt trist, egentlig. Å leve sulten, vel, det unner jeg ingen.
Er sikkert bare en liten fase jeg går igjennom, regner med å falle av tellelasset snart nok (pes i lengden å drive å måle på det!) - "problemet" er bare at jeg er vant til å veie meg hver mandag for å se til at jeg holder meg stabil, og nå er bor jeg på hotell i 6 uker uten veiemuligheter og uten muligheter til å lage min egen mat som jeg kjenner, er vant til og stoler på. Noen dager her og der på hotell eller en ferieuke eller to går jo finfint, men 6 uker er litt lenge - kan rekke å gå på en smell der - var vel derfor jeg begynte å telle til å begynne med, for å unngå det, liksom...

__________________




"Jeg spiser for å leve - jeg lever ikke for å spise"
AnnaV er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins - egenkomponert Svar med sitat
Gammel 15-06-06, 14:58   #13
manikken
Medlem
 
manikken sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2006
Hvor: østlandet
Innlegg: 150
manikken er ny på veien

Sv: Hvor mange kalorier får du i deg?

Hei på deg. Så lenge du er "fornuftig" og styrer unna karbobombene skal det sikkert gå bra, du har jo hatt stabil vekt i et år nå. Men jeg skjønner det er litt frustrerende når du ikke har den full kontrollen over kostholdet som du er vant til. Opp med hodet

__________________

start: 28.nov 2008

manikken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 15-06-06, 15:14   #14
AnnaV
Medlem
 
AnnaV sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 397
AnnaV begynner å bli godt kjentAnnaV begynner å bli godt kjentAnnaV begynner å bli godt kjentAnnaV begynner å bli godt kjentAnnaV begynner å bli godt kjentAnnaV begynner å bli godt kjent

Sv: Hvor mange kalorier får du i deg?

Opprinnelig lagt inn av manikken

Hei på deg. Så lenge du er "fornuftig" og styrer unna karbobombene skal det sikkert gå bra, du har jo hatt stabil vekt i et år nå. Men jeg skjønner det er litt frustrerende når du ikke har den full kontrollen over kostholdet som du er vant til. Opp med hodet

Ikkenoe karbobomber her i gården, nei. Nekter å få i meg dritten, hotell eller ei.

__________________




"Jeg spiser for å leve - jeg lever ikke for å spise"
AnnaV er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins - egenkomponert Svar med sitat
Gammel 15-06-06, 16:34   #15
Dorothy
Medlem
 
Medlem siden: May 2005
Innlegg: 245
Dorothy er ny på veien

Sv: Hvor mange kalorier får du i deg?

Er det koldtbord på hotellet? Det fine med det er at man selv kan velge hva man vil Skal selv på hotell-weekend fra søndag til tirsdag, og der er det heldigvis koldtbord/ buffet.

__________________


Dorothy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Lindberg (Lavkarbo) Svar med sitat
Gammel 15-06-06, 17:27   #16
Dante
Medlem
 
Dante sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Innlegg: 277
Dante har en fantastisk aura rundt segDante har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hvor mange kalorier får du i deg?

Jeg teller ikke kcal så jeg aner ikke hvor mye jeg får i meg. Aner ikke hvor mye de eurodiettproduktene inneholder heller. Spiser ett måltid i tillegg, men til nå har det mest vært salat eller grønnsaker fra den lovlige lista.

Dante er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 15-06-06, 17:34   #17
AnnaV
Medlem
 
AnnaV sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 397
AnnaV begynner å bli godt kjentAnnaV begynner å bli godt kjentAnnaV begynner å bli godt kjentAnnaV begynner å bli godt kjentAnnaV begynner å bli godt kjentAnnaV begynner å bli godt kjent

Sv: Hvor mange kalorier får du i deg?

Opprinnelig lagt inn av Dorothy

Er det koldtbord på hotellet? Det fine med det er at man selv kan velge hva man vil Skal selv på hotell-weekend fra søndag til tirsdag, og der er det heldigvis koldtbord/ buffet.

Det er sikkert et supert koldtbord på hotellet, men jeg har 12 timers arbeidstid her nede / 7 dager i uken fram til 10. juli, så jeg tilbringer mesteparten av våken-tiden i et pressesenter med tysk kantinemat...

__________________




"Jeg spiser for å leve - jeg lever ikke for å spise"
AnnaV er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins - egenkomponert Svar med sitat
Gammel 15-06-06, 17:34   #18
Georgine
Supermoderator
 
Georgine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 54
Innlegg: 6.457
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Sv: Hvor mange kalorier får du i deg?

Jeg bruker fitday så jeg har total kontroll de dagene jeg legger inn der. Gjennomsnittet siste måneden er 1400 kalorier per dag...

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat
Gammel 15-06-06, 17:48   #19
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Hvor mange kalorier får du i deg?

Har ikke telt på lenge jeg, så jeg aner ikke hva jeg spiser, men jeg veier 64 kg (+/-) og spiser sikkert et sted mellom 1800 og 2500 pr dag. (Gjorde det da jeg talte). Så lenge du spiser lavkarbo skal du ikke henge deg opp i det tallet !! Men begynner du på lett/høykarbo kost igjen må du nok sulte for å holde vekta ja !

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 15-06-06, 18:29   #20
AnnaV
Medlem
 
AnnaV sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 397
AnnaV begynner å bli godt kjentAnnaV begynner å bli godt kjentAnnaV begynner å bli godt kjentAnnaV begynner å bli godt kjentAnnaV begynner å bli godt kjentAnnaV begynner å bli godt kjent

Sv: Hvor mange kalorier får du i deg?

Opprinnelig lagt inn av Georgine

Jeg bruker fitday så jeg har total kontroll de dagene jeg legger inn der. Gjennomsnittet siste måneden er 1400 kalorier per dag...

Ialledager...jeg hadde ALDRI vært mett om jeg skulle leve på det...

__________________




"Jeg spiser for å leve - jeg lever ikke for å spise"
AnnaV er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins - egenkomponert Svar med sitat
Gammel 15-06-06, 18:44   #21
Georgine
Supermoderator
 
Georgine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 54
Innlegg: 6.457
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Sv: Hvor mange kalorier får du i deg?

Opprinnelig lagt inn av AnnaV

Ialledager...jeg hadde ALDRI vært mett om jeg skulle leve på det...

Det trodde ikke jeg at jeg skulle være heller.. det har blitt mindre og mindre kalorier den siste tiden... for et par måneder siden lå jeg på 1800. Før jeg begynte med lavkarbo så lå jeg på godt over 2000 per dag.

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat
Gammel 15-06-06, 18:59   #22
Mylos
Juniormedlem
 
Mylos sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Alder: 55
Innlegg: 35
Mylos er på en erverdig vei

Sv: Hvor mange kalorier får du i deg?

Opprinnelig lagt inn av nøtta

man skal ikke telle kcal på lavkarbo (ihvertfall ikke i første omgang) det har ingen ting med hverandre og gjøre ... kroppen fungerer på to forskjellige meter når man spiser lavkarbo og lavkalori ....

Hva når man gjør som Ole Brum og sier "Ja takk, begge deler..."? Eurodietten er jo både lavkarbo og lavkalori. Hvordan fungerer egentlig kroppen da? Noen som vet???

__________________
.Sssslan(g/k)ende hilsen fra Mylos


"Vær ikke redd om det går langsomt fremover, vær bare redd for å stå på stedet hvil." Kinesisk ordtak
Mylos er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodietten Svar med sitat
Gammel 15-06-06, 19:35   #23
Stella
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2006
Hvor: Aust Agder
Alder: 40
Innlegg: 106
Stella er på en erverdig vei

Sv: Hvor mange kalorier får du i deg?

I følge fitday får jeg i meg rundt 1200 kcal om dagen Er begyndt på mct nå så det hjælper vel det

Stella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 15-06-06, 19:56   #24
Ziggy
Gjest
 
Medlem siden: Sep 2005
Alder: 56
Innlegg: 1.123
Ziggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastisk

Sv: Hvor mange kalorier får du i deg?

Teller ikke jeg heller, men med den fettmengden jeg spiser, så antar jeg at jeg ligger på mellom 3-4000 kcal pr dag, og jeg går ned ca. 1 kilo pr uke.

Ziggy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Wolfgang Lutz / Optimal Ernæring Svar med sitat
Gammel 15-06-06, 20:02   #25
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: Hvor mange kalorier får du i deg?

Jeg vet jeg faar i meg mellom 600-1000 kcal or dag, og at det er for lite, saa jeg har sluttet aa telle for lenge siden...

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Fakta og feiloppfatinger om Atkins Ernæringsmessige Tilnærming HP Atkins kosthold 22 24-06-08 16:56
Atkins' diett - farlig eller genial? donjuanwannabe Lavkarbo generelt 27 22-05-08 08:08
1000 tråden!!! HP Livets lyse side 1036 23-05-06 13:44
Om riktig sammensatt kosthold donjuanwannabe Lavkarbo generelt 2 08-09-04 10:07


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:30.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no