Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Lavkarbo i Oslo

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 29-10-10, 19:22   #1
Tvilling82
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Indre Østfold
Innlegg: 54
Tvilling82 er på en erverdig vei

Lavkarbo i Oslo

Skal til Oslo i morra (på Mamma Mia), og lurte på om det er noen gode lavkarbo restauranter vi kan prøve?
Har egentlig vurdert å skeie ut med Peppes siden pizza er det ENESTE jeg virkelig savner innimellom, men vet ikke helt...

Tvilling82 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 29-10-10, 19:32   #2
Opheliia
Seniormedlem
 
Opheliia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Trondheim
Alder: 34
Innlegg: 661
Opheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlys

Sv: Lavkarbo i Oslo

Har hørt folk nevne her inne Djengis Khan?

__________________
Livet er ikke perfekt, men det er alltid perfekte øyeblikk
Opheliia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Litt av alt og masse vektløfting :D Svar med sitat
Gammel 29-10-10, 19:46   #3
Vintergumman
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Spydeberg
Innlegg: 154
Vintergumman er på en erverdig vei

Sv: Lavkarbo i Oslo

Æææsj, om du savner pizza så ikke skei ut med noe sånt skvip som peppes da!

Jeg synes grill-buffeten på mr. Hong var udmerket. (Ligger ikke så langt fra nasjonaltheateret). Et så mye du vil for 199 (trur eg).

Vintergumman er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse - trur eg Svar med sitat
Gammel 29-10-10, 19:50   #4
Opheliia
Seniormedlem
 
Opheliia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Trondheim
Alder: 34
Innlegg: 661
Opheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlys

Sv: Lavkarbo i Oslo

Hvis du scroller ned forresten, så er det en del andre like tråder ang å spise i Oslo

__________________
Livet er ikke perfekt, men det er alltid perfekte øyeblikk
Opheliia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Litt av alt og masse vektløfting :D Svar med sitat
Gammel 29-10-10, 20:15   #5
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Lavkarbo i Oslo

Ja, hvor er det buffeer? Tør aldri gå ut å få mat servert,jeg. Må ha full kontroll.

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 29-10-10, 20:20   #6
Jorkla
Medlem
 
Jorkla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Drammen sammen med <3 Kjetil <3
Alder: 36
Innlegg: 383
Jorkla har en fantastisk aura rundt segJorkla har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Lavkarbo i Oslo

Opprinnelig lagt inn av Vintergumman, her.

Æææsj, om du savner pizza så ikke skei ut med noe sånt skvip som peppes da!

Jeg synes grill-buffeten på mr. Hong var udmerket. (Ligger ikke så langt fra nasjonaltheateret). Et så mye du vil for 199 (trur eg).

Åhh Mr hong <3 meeeeen man blir liksom alt for fort mett!!! *urk*

Jorkla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Så lite karbohydrater som mulig. Svar med sitat
Gammel 29-10-10, 20:22   #7
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo i Oslo

Djengis Khan i Torggata er fantastisk bra! Du bestemmer helt selv akkurat hva du skal ha på tallerkenen og du kan spise så mye du vil for 169,-

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 29-10-10, 21:05   #8
Opheliia
Seniormedlem
 
Opheliia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Trondheim
Alder: 34
Innlegg: 661
Opheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlys

Sv: Lavkarbo i Oslo

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Djengis Khan i Torggata er fantastisk bra! Du bestemmer helt selv akkurat hva du skal ha på tallerkenen og du kan spise så mye du vil for 169,-

Neste gang jeg er i Oslo skal jeg teste ut det stedet! Nå har jeg lest så mye om dette her. Men det høres jo ut som et sted med utenlandsk mat?

__________________
Livet er ikke perfekt, men det er alltid perfekte øyeblikk
Opheliia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Litt av alt og masse vektløfting :D Svar med sitat
Gammel 29-10-10, 21:47   #9
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo i Oslo

Opprinnelig lagt inn av Opheliia, her.

Neste gang jeg er i Oslo skal jeg teste ut det stedet! Nå har jeg lest så mye om dette her. Men det høres jo ut som et sted med utenlandsk mat?

Poenget er at du kan velge selv!
Alt bortsett fra kjøttet(lam, okse, kylling, reker, crabstic etc) er lagt opp som buffet!
Du tar det du vil skal stekes på en tallerken, tar det med til "luken" der du velger kjøttet og så ser du det blir stekt på en sånn langstekeplate- ting og får det igjen i andre enden!
Så kan du velge hva du vil ha til av suser, salat etc. Er seff ris/poteter etc for de som vil ha det!

Man kan også bestille en klassisk biff feks som på andre restauranter!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 29-10-10, 22:05   #10
RødLinse
Medlem
 
RødLinse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 75
RødLinse er på en erverdig vei

Sv: Lavkarbo i Oslo

Jeg tror at hvis du spør pent om mere grønnsaker og null potet/ris/pasta, så ville ingen restaurant si nei til det. Ingen bra restaurant i alle fall

__________________




Svømming 40/180 min
Zumba10/240 min
RødLinse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 29-10-10, 22:11   #11
Opheliia
Seniormedlem
 
Opheliia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Trondheim
Alder: 34
Innlegg: 661
Opheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlys

Sv: Lavkarbo i Oslo

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Poenget er at du kan velge selv!
Alt bortsett fra kjøttet(lam, okse, kylling, reker, crabstic etc) er lagt opp som buffet!
Du tar det du vil skal stekes på en tallerken, tar det med til "luken" der du velger kjøttet og så ser du det blir stekt på en sånn langstekeplate- ting og får det igjen i andre enden!
Så kan du velge hva du vil ha til av suser, salat etc. Er seff ris/poteter etc for de som vil ha det!

Man kan også bestille en klassisk biff feks som på andre restauranter!

Artig! Høres veldig bra ut! Flere steder skulle blitt lagt opp på den måten

__________________
Livet er ikke perfekt, men det er alltid perfekte øyeblikk
Opheliia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Litt av alt og masse vektløfting :D Svar med sitat
Gammel 29-10-10, 22:15   #12
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo i Oslo

Tapas! Det er den perfekte lavkarbomaten, i tillegg til at det er fatastisk godt
Forøvrig ville jeg heller valgt Djenghis enn Hong om man skal gå for mongolsk buffet. Både pga maten generelt, og fordi Hong er litt....Eh, møkkete.
Jeg ser Mamma mia er i spektrum, da er jo djengis uansett mye nærmere.

Like ved spektrum har man forøvrig Cafe Con Bar som har fantastisk god cæsar salat. Men det kan være ganske fullt der på kvelden.

Men det er jo ikke til å komme utenom at dette er den ultimate lavkarbo-restauranten: http://www.trancher.no/

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 30-10-10, 00:40   #13
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo i Oslo

Mm, trancher har jeg ikke testet ennå, men jeg tror sannelig jeg skal bestille bord der til samboer-bursdag! God tanke, fint tips.

Og, jeg synes ikke det er så innmari vanskelig å spise lavkarbo på restaurant, jeg. Biff får man som regel gladelig servert med grønnsaker/salat istedet for poteter når man spør. Thai og indisk er helt supert når man ikke spiser ris/nan. Salater og omeletter er åpenbare vinnere, tapas har jeg aldri spist ute selv, men det virker jo også særdeles godt egnet. Jeg tror ikke man blir sittende med tom tallerken med mindre man legger besøket til en pastarestaurant med snever meny... eller et bakeri

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 30-10-10, 01:57   #14
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo i Oslo

Opprinnelig lagt inn av 157cm, her.

med mindre man legger besøket til en pastarestaurant med snever meny... eller et bakeri

Eller kjederestaurantene! Som Egon o.l...

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 30-10-10, 02:04   #15
xtra
Medlem
 
xtra sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Trondheim
Alder: 58
Innlegg: 325
xtra har en fantastisk aura rundt segxtra har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Lavkarbo i Oslo

Hm, skrev visst i feil tråd

__________________
xtra
xtra er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 30-10-10, 11:09   #16
BlirFjong
Seniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Sandnes
Alder: 41
Innlegg: 595
BlirFjong er en juvelBlirFjong er en juvelBlirFjong er en juvel

Sv: Lavkarbo i Oslo

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Eller kjederestaurantene! Som Egon o.l...

På Egon har jeg alltid fått ekstra salat/eller grønnsaker i stedet for poteter/ris når jeg spør. De har ikke reagert i det hele tatt på det. De ekstra grønnsakene var gjerne ikke de fjongeste i verden men det funket

__________________
30/30 i Jillian Michaels 30 day shred!!


BlirFjong er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyseinspirert livsstilsendring :-) Svar med sitat
Gammel 30-10-10, 11:11   #17
Opheliia
Seniormedlem
 
Opheliia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Trondheim
Alder: 34
Innlegg: 661
Opheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlys

Sv: Lavkarbo i Oslo

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Eller kjederestaurantene! Som Egon o.l...

Jeg spurte etter ekstra grønnsaker på Egon en gang...jeg fikk bare noen ekle grønnsaker. Greit, jeg er litt kresen, men de grønnsakene bestod bare av asparges og en annen ting som jeg ikke vet hva er...jeg er ikke så glad i asparges og slikt, så endte opp med å bare spise kjøttet. Ble nå mett da...men ja, kunne like så godt laga biff hjemme

__________________
Livet er ikke perfekt, men det er alltid perfekte øyeblikk
Opheliia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Litt av alt og masse vektløfting :D Svar med sitat
Gammel 30-10-10, 13:19   #18
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo i Oslo

Opprinnelig lagt inn av BlirFjong, her.

På Egon har jeg alltid fått ekstra salat/eller grønnsaker i stedet for poteter/ris når jeg spør. De har ikke reagert i det hele tatt på det. De ekstra grønnsakene var gjerne ikke de fjongeste i verden men det funket

De få gangene jeg har spist på Egon har det stort sett vært slapp issalt med masse mais som slattilbehør... Og det syns jeg er trist å bruke tid og krefter på når det finnes så mange bra alternativer der ute!

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 31-10-10, 10:44   #19
BlirFjong
Seniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Sandnes
Alder: 41
Innlegg: 595
BlirFjong er en juvelBlirFjong er en juvelBlirFjong er en juvel

Sv: Lavkarbo i Oslo

Det er en annen erfaring enn hva jeg hadde på Egon i Stavanger, Fikk salat men ikke noe mais eller annet skvip i. Men fikk ganske lite da, så var litt skuffet over det. Er ikke et sted jeg går ofte da, har bare vært der en gang

__________________
30/30 i Jillian Michaels 30 day shred!!


BlirFjong er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyseinspirert livsstilsendring :-) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Lavkarbo-restaurant i Oslo! Lille Kalori Fridolina Lavkarbo generelt 34 15-05-10 14:02
Lavkarbo-restaurant i Oslo? Majja Ketolysekuren 35 13-02-09 23:09
Lavkarbo pølser i Stavanger og Oslo Nille Lavkarbo generelt 3 13-09-06 18:05
Lavkarbo i Oslo sentrum? AnnaV Spørsmål og svar 2 16-02-06 11:33


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:11.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no