Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Forkynner du?

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 21-09-10, 17:29   #1
Timona
Medlem
 
Timona sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Innlegg: 245
Timona er på en erverdig vei

Forkynner du?

Jeg har fått en litt lei "uvane" etter at jeg begynte med lavkarbo. Jeg trives så godt på lavkarbo, både helsemessig,vektmessig og ikke minst kooooser jeg meg med maten.
Det som er "problemet" er at jeg ikke kan la være i fortelle det til de fleste kjente jeg møter på. Jeg står der med stjerner i øynene og legger ut, klarer rett og slett ikke å la det være

Uff hadde jeg møtt på noen som gjorde det samme, hadde jeg nesten blitt litt beklemt på vedkommenes vegne.
*Skal lære meg å ikke dra frem lavkarboprekenen i tid og utide*

Hva med deg?

Timona er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 21-09-10, 17:37   #2
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Forkynner du?

Jeg også prater om det med begeistring, men kun til de jeg vet er interessert i slikt.

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 21-09-10, 17:47   #3
Timona
Medlem
 
Timona sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Innlegg: 245
Timona er på en erverdig vei

Sv: Forkynner du?

Opprinnelig lagt inn av ada-emilie, her.

Jeg også prater om det med begeistring, men kun til de jeg vet er interessert i slikt.

Ja jeg prøver å sile ut hvem som er interessert eller ikke, men må innrømme at jeg kan virke noe "frelst"

Timona er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 21-09-10, 22:11   #4
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Forkynner du?

Jeg trer ikke mitt nye kosthold nedover hodet på noen nei. Men Lille Gubben synes det er fryktelig morsomt og elsker å fortelle til alle at jeg ikke spiser karbohydrater lenger... Og da må jeg forklare litt. Den vanligste reaksjonen er:"Men hva spiser du når du ikke spiser brød eller poteter? 3-4-5 egg om dagen, det er farlig for kolesterolet det! Og den sjokoladen der er FEIT altså, du vet det?!"

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 21-09-10, 22:24   #5
Queen of Wands
Medlem
 
Queen of Wands sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Buskerud
Innlegg: 390
Queen of Wands er ny på veien

Sv: Forkynner du?

Litt når kosthold kommer på banen, til de nærmeste arbeidskollegene. Det jeg først og fremst nevner er at jeg har halvert astmamedisinen min. Sier aldri hvor mye jeg har gått ned! En på jobben har faktisk begynt med moderat lavkarbo, og sier hun er veldig positivt overraska, for det går så lett og hun går ned fortere enn vanlig. Dette er en dame som slanker seg stadig vekk da, de samme 3 kiloene. Men hun betrakter det nok som en KUR. Jeg forkynner ikke på den måten at jeg sier jeg har gjort en livsstilendring, bare nevner noen bra ting jeg selv har oppnådd med lavkarbo.

__________________





5 kg til påske
Queen of Wands er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 21-09-10, 22:58   #6
xtra
Medlem
 
xtra sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Trondheim
Alder: 58
Innlegg: 325
xtra har en fantastisk aura rundt segxtra har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Forkynner du?

Jeg forteller til de som spør, ellers ikke. Ingen liker nyfrelste

__________________
xtra
xtra er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 21-09-10, 23:05   #7
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Forkynner du?

Jeg forteller også til de som spør, ellers synes jeg vel det angår andre fint lite hva jeg har på tallerkenen.

De som kjenner til meg registrerer det vel når jeg himler med øynene over dagblad-forsider eller uttalelser om hvordan noen mener de er kjempesunne når de bytter ut helmelk med lettmelk, eller propper i seg en eller annen yoghurt eller grov baguette e.l. Men da gjør jeg stort sett ikke annet enn å peke på sukkerinnholdet - "resten" snakker jeg bare om på forespørsel.

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 22-09-10, 11:01   #8
Furine
Supermoderator
 
Furine sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Heime på berget, ved havet
Innlegg: 4.044
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Sv: Forkynner du?

Om folk er interessert og spør, så kan eg finne på å seie ting, ja. Men elles held eg klokeleg kjeft. Folk får jo heilt andenaud av tanken på fett, kolesterol etc. Eg gidd ikkje alltid å ta "kampen" mot vrangforestillingane deira. Eg har vel nemt lavkarbo eit par gongar til ein person eg kjenner, fordi personen går på kolesteroldempande medisin, og et alt anna enn sunt etter mine mål og meiningar (lyst brød, ferdigmat, fruktyoghurt, appelsinjuice), men då fekk eg berre høyre at personen var arveleg belasta, så slik måtte det vere. Jaja.

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 22-09-10, 11:01   #9
Snorkfrøken__
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 176
Snorkfrøken__ er ny på veien
Smile

Sv: Forkynner du?

Nei, jeg prøver ikke å "forkynne" om lavkarbo-kostholdet mitt til noen. Hvis noen kommenterer at jeg har gått ned i vekt og spør hvordan, da svarer jeg at jeg er forsiktig med poteter, ris, brød osv.

Vi er jo alle forskjellige og jeg oppfordrer aldri noen til å begynne på lavkarbo.

Men jeg skjønner godt at det er lett å snakke mye om noe som funker for sin egen kropp, har hold på å gå i den fella selv

__________________
Snorkfrøken__ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 22-09-10, 11:13   #10
Beatrixie
Medlem
 
Beatrixie sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 137
Beatrixie er ny på veien

Sv: Forkynner du?

Jeg forteller om kostholdsomleggingen til de som bemerker at jeg har gått ned i vekt,og spør hvordan jeg har fått det til

__________________
Totalt vekttap




Delmål


Beatrixie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF/Ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-09-10, 15:28   #11
blåbær
Seniormedlem
 
blåbær sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Alder: 41
Innlegg: 2.213
blåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt likt

Sv: Forkynner du?

Jeg har noen jeg har litt lyst å frelse bare litt (pga. helseproblemer, ikke vekt), men har ikke gjort det ennå hvertfall.

__________________


blåbær er avlogget   Min kostholdsfilosofi: God mat! Svar med sitat
Gammel 22-09-10, 15:59   #12
Timona
Medlem
 
Timona sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Innlegg: 245
Timona er på en erverdig vei

Sv: Forkynner du?

Opprinnelig lagt inn av xtra, her.

Jeg forteller til de som spør, ellers ikke. Ingen liker nyfrelste

Haha jeg vet det så godt, men klarer liksom ikke å la være

Nå skal det sies at jeg ikke prøver å "frelse" alle, men jeg kan nok godt holde lavkarbokostholdet mitt litt mer for meg selv

Mehn herregud så bra lavkarbokosthold er da!

Timona er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-09-10, 17:01   #13
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Forkynner du?

Om folk ikke liker at man snakker begeistret for hvor bra man synes noe er har de et problem. Å prakke noe på andre er helt en annen sak.

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 22-09-10, 17:07   #14
Kula
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 1.389
Kula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastisk

Sv: Forkynner du?

Opprinnelig lagt inn av xtra, her.

Jeg forteller til de som spør, ellers ikke. Ingen liker nyfrelste


Aha! Det forklarer hvorfor omgangskretsen er tynnet ut...


:-)

Kula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 22-09-10, 17:23   #15
mamz
Medlem
 
mamz sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Alder: 56
Innlegg: 310
mamz er på en erverdig vei

Sv: Forkynner du?

Opprinnelig lagt inn av xtra, her.

Jeg forteller til de som spør, ellers ikke. Ingen liker nyfrelste

Hehe...bra sagt, er nok nyfrelst jeg ja og snakker nok litt om det ja

mamz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 22-09-10, 17:32   #16
Bee
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordland
Alder: 42
Innlegg: 1.699
Bee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt likt

Sv: Forkynner du?

Jeg gjorde det tidligere, men har kutta det ut nå. Enten ble folk så begeistra at jeg ikke fikk annet og gjøre på fritida enn å svare på lavkarbospørsmål, eller så fikk jeg høre om hvor dritt det var når det "ikke funka" for dem. Såe...

Bee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - for life Svar med sitat
Gammel 22-09-10, 18:51   #17
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: Forkynner du?

Opprinnelig lagt inn av ada-emilie, her.

Om folk ikke liker at man snakker begeistret for hvor bra man synes noe er har de et problem. Å prakke noe på andre er helt en annen sak.

Jeg støtter denne.

Folk skal få lov til å spise hva de vil, men folk flest TROR faktisk at brødskiva og potetene er sunne. Det er da jeg reagerer. Og så reagerer jeg når noen kommenterer at de vil gå ned i vekt og gjør det med "trene mer og ikke spise seg mett"-prinsippet. Har f.eks. fått kommentar at jeg kommer til å få vitaminmangel mens kommentatoren spiste på ei brødskive med margarin og noe magert på. En liten sammenligning av våre lunsjer hadde vist at jeg hadde fått i meg masse mer vitaminer og mineraler enn ham.

Folk er faktisk som regel interesserte. Jeg mener at jeg ikke er helt bak mål når det gjelder det å lese kroppsspråk, og vanligvis uttrykker de genuin interesse. Som regel er det bare kort opplisting av hva man kan spise og hva man ikke kan spise. En del spør bare for å være høflige, og tror at jeg er gal når jeg forteller det. Da forklarer jeg bare kort at evolusjonelt sett har vi spist korn og sukker for kort tid til å ha tilpasset oss det. Og at jeg hadde fått dia2 hvis jeg hadde fortsatt med høykarbo, men med lavkarbo vil jeg ikke få det.

Men ja, jeg forkynner. Jeg er ikke ute etter at alle skal spise som meg, men jeg vil gjerne at de skal VITE at for mye karbohydrater ikke er bra for oss og at mettet fett er sunt. De trenger ikke å kutte ut brødet eller poteten hvis de ikke vil, men nå vet de i alle fall at det ikke er sunt.

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat
Gammel 22-09-10, 22:44   #18
Imp
Seniormedlem
 
Imp sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hurum
Alder: 45
Innlegg: 1.075
Imp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlys

Sv: Forkynner du?

Hehehe. Jeg kjenner meg igjen, jeg liker også å snakke om hvor fantastisk det er for meg å spise lavkarbo. Dessverre er tilhørerne svært skeptiske, eller så sier de "jammen, grønnsaker og kjøtt spiser jo jeg også!" Min mor bare blåser av meg. Hun er syltynn, har alltid vært det. Hun spiser sånn ca 6-8 TJUKKE kneippbrødskiver hver dag, helst med billig coopsyltetøy på..så hun tror ikke på meg vet dere.

__________________

(Tio)mamma til Snuppa 07 og Fjokken 10 og gift med Skycrane
Barna våre er et resultat av lavkarbo da jeg har PCOS
Og så er jeg minus 27 kg!



Imp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 22-09-10, 23:02   #19
sistegang
Seniormedlem
 
sistegang sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Buskerud
Alder: 60
Innlegg: 714
sistegang er et fyrlyssistegang er et fyrlyssistegang er et fyrlyssistegang er et fyrlyssistegang er et fyrlys

Sv: Forkynner du?

Opprinnelig lagt inn av xtra, her.

Jeg forteller til de som spør, ellers ikke. Ingen liker nyfrelste

Det gjør jeg også, men det er veldig mange som spør - så jeg "forkynner" veldig mye.
"Salatgjengen" på jobben øker stadig.

__________________


sistegang er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:54.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no