Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Trening

Får så vondt i leggene når jeg går

Trening Forumet for tips, diskusjoner og spørsmål angående trening og lavkarbokosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 15-08-08, 19:54   #1
Lindis
Juniormedlem
 
Lindis sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 15
Lindis er på en erverdig vei

Får så vondt i leggene når jeg går

Hver dag går jeg meg en tur i rask gange på ca 1 time.Problemet er bare at jeg får så vondt på framsiden av leggene.Melkesyre på en måte.Begynner 5 min.etter jeg er begynt å gå og varer da til jeg nesten er ferdig.
Er fryktlig irriterende for jeg får liksom ikke "gitt" det jeg orker på turen for får liksom ikke bena med meg.
Noen som vet hvorfor det er slik?Noe jeg kan gjøre med det?

__________________


Lindis

90-89-88-87-86-85-84-83-82-81-80-79-78-77-76-75-74-73-72-71-70
Lindis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert/Blodtypedietten Svar med sitat
Gammel 15-08-08, 20:12   #2
Kristin_B
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2008
Alder: 41
Innlegg: 41.479
Kristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastisk

Sv: Får så vondt i leggene når jeg går.

Hm...sånn var jeg også til og begynne med når jeg gikk turer.. Vet ikke hvorfor, men iblant så måtte jeg bare ha hviledager til smertene var helt borte. Har du gått turer lenge? Er du i god form? For det var nemlig ikke jeg, og tenkte at det var forklaringen

Kristin_B er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-08-08, 22:00   #3
__elly__
Medlem
 
__elly__ sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 97
__elly__ er på en erverdig vei

Sv: Får så vondt i leggene når jeg går.

En del som har slike smerter har beinhinnebetennelse, men det får en som regel hvis en trener for hardt. Gjerne på for hardt underlag som asfalt, dårlige sko og kombinasjon med løping...

Et annet tips til slitne ben... Kun når du går? Eller er har du "rastløse" ben, litt verking når du slapper av, kramper etc?? Magnesium gjør iallefall underverker for slike rare muskelplager

__________________
Drømmer om 80-tallet og gravidkule nr2. i løpet av året. Maxvekt: 117- minstevekt 86 kg.





__elly__ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-08-08, 22:35   #4
tommygutt
Seniormedlem
 
tommygutt sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Nedre Eiker, Mjøndalen
Alder: 47
Innlegg: 573
tommygutt har en fantastisk aura rundt segtommygutt har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Får så vondt i leggene når jeg går

Dette kan være en beinhinnebetennelse ja.

Hadde det selv i ten-årene og gjorde følgende for å bli kvitt smertene:

- Gode sko med god demping
- Sørg for å holde leggene så varme som mulig
- Støtt opp musklene i leggen med en støttebandasje når du trener/går tur. Da unngår du at musklene drar beinhinna nedover for hvert tråkk og dermed blir irritasjonen langt mindre.
- Sist men ikke minst, ikke åpne hardt enten du skal gå eller løpe. Begynn rolig, bli varm før du øker tempoet.

Lykke til :-)

__________________
"Gjør du som du alltid har gjort, oppnår du det du alltid har oppnådd"
tommygutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk Svar med sitat
Gammel 15-08-08, 22:38   #5
arkine
Seniormedlem
 
arkine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: vestfold
Alder: 70
Innlegg: 1.154
arkine er virkelig snillarkine er virkelig snillarkine er virkelig snillarkine er virkelig snill

Sv: Får så vondt i leggene når jeg går

sånn har jeg også ,,ikke når jeg går ,men når jeg sykler , et parr tre tråkk så er smertene der med en gang ,, de avtar noe etter en ti min på trimsyklen,,jeg tror og mener at kanskje det hjelper etter vert med trening
får jo innrømme at formen heller ikke er helt på topp

__________________
start 18.01.2016

arkine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: røykfri,og snart slank,,håper jeg Svar med sitat
Gammel 15-08-08, 22:48   #6
tommygutt
Seniormedlem
 
tommygutt sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Nedre Eiker, Mjøndalen
Alder: 47
Innlegg: 573
tommygutt har en fantastisk aura rundt segtommygutt har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Får så vondt i leggene når jeg går

Er man utrent og begynner litt for optimistisk, er det ikke uvanlig med litt slitasje. Dette går seg som regel alltid til etter hvert som formen kommer :-)

Stå på videre!

__________________
"Gjør du som du alltid har gjort, oppnår du det du alltid har oppnådd"
tommygutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk Svar med sitat
Gammel 16-08-08, 08:18   #7
Lindis
Juniormedlem
 
Lindis sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 15
Lindis er på en erverdig vei

Sv: Får så vondt i leggene når jeg går

Takker for svar her!
Nei jeg er ikke av de som har trent mest.Tar det i rykk og napp desverre.Har gått nå i en måneds tid og dette har begynt den siste uken.Har ikke vondt på noen måte ellers i leggene.Bare når jeg jogger eller går rask trimtur.
Vel,får håpe det kommer seg med formen da (opptimist)

__________________


Lindis

90-89-88-87-86-85-84-83-82-81-80-79-78-77-76-75-74-73-72-71-70
Lindis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert/Blodtypedietten Svar med sitat
Gammel 16-08-08, 10:51   #8
fjanni
Seniormedlem
 
fjanni sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Innlegg: 529
fjanni er virkelig snillfjanni er virkelig snillfjanni er virkelig snillfjanni er virkelig snill

Sv: Får så vondt i leggene når jeg går

Sånn hadde jeg det før også, men for å være helt ærlig så bet jeg tenna sammen og jogget videre. Det gav seg som regel etter de første 2 kilometerene og nå som jeg er litt bedre trent så kommer det ikke i det hele tatt.

fjanni er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse/fettfestivalen! Svar med sitat
Gammel 16-08-08, 11:11   #9
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Får så vondt i leggene når jeg går

det høres ut som legghinnebetennelse, som jeg har! Bare at jeg kjenner det på utsiden av leggene.
Eneste som hjelper er hvile noen dager (kanskje sykle eller noe isteden de dagene?) og bedre sko!

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 16-08-08, 13:33   #10
Tusta85
Seniormedlem
 
Tusta85 sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Alder: 38
Innlegg: 2.811
Tusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastisk

Sv: Får så vondt i leggene når jeg går

Kom deg til fysio!

Jeg hadde det slik, gikk til legen, ble henvist til fysio med beinhinnebetennelse. Fysio konstaterte at jeg gikk skjevt, og jeg fikk spesialsåler. nå kjenner jeg ingenting når jeg går med disse sålene. Genialt!

__________________
Jornalen min
I første omgang...


Tusta85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 16-08-08, 17:10   #11
Lindis
Juniormedlem
 
Lindis sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 15
Lindis er på en erverdig vei

Sv: Får så vondt i leggene når jeg går

Noe betennelse tror jeg ikke det er.Har jo ikke vondt ellers når jeg går.Får bare ta tiden til hjelp så går det vel over når jeg blir bedre trent.
Ja jeg går mye på assfalt men har fulldempede sko som er beregnet for dette.Til den prisen bør de være god hvertfall.Asic sine.Vet ikke om dere anbefaler noe annet kanskje.

__________________


Lindis

90-89-88-87-86-85-84-83-82-81-80-79-78-77-76-75-74-73-72-71-70
Lindis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert/Blodtypedietten Svar med sitat
Gammel 16-08-08, 18:26   #12
tommygutt
Seniormedlem
 
tommygutt sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Nedre Eiker, Mjøndalen
Alder: 47
Innlegg: 573
tommygutt har en fantastisk aura rundt segtommygutt har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Får så vondt i leggene når jeg går

Jeg hadde heller ikke smerter utenom trening, men fikk konstatert betennelse.

__________________
"Gjør du som du alltid har gjort, oppnår du det du alltid har oppnådd"
tommygutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk Svar med sitat
Gammel 17-08-08, 02:26   #13
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Får så vondt i leggene når jeg går

jeg har heller ikke vondt når jeg går normalt bare når det er litt tempo!
Jeg brydde meg ikke noe om det, nå er det kronisk. så best å få forebygd!

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 21-08-08, 16:40   #14
Runegutt
Seniormedlem
 
Runegutt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Nordland
Alder: 56
Innlegg: 1.818
Runegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlys

Sv: Får så vondt i leggene når jeg går

Beinhinnebetennelse er noe en hver god soldat har hatt :-)
Prøv andre sko, og oppoverbakker er mye bedre enn nedoverbakker.

Assics er greie de, men det finnes mye anna gøy. Skal prøve meg på marsjmerkeprøven i høst, og da velger jeg marsjstøvler og surbotane soler. Føttene mine trives bedre å gå fort med disse, enn med joggesko. Forstå det den som vil.

__________________


Runegutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg. Svar med sitat
Gammel 21-08-08, 17:06   #15
Zincite
Seniormedlem
 
Zincite sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 1.098
Zincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastisk

Sv: Får så vondt i leggene når jeg går

Hadde benhinnebetennelse i "ungdommen" selv. Det som hjalp best var en lege som stakk opp beninnene på forsiden av leggene med en tjukk sprøytespiss. Et triks som han hadde lært i militæret
Ikke direkte behagelig da det skjedde, men absolutt verdt det!! Vet ikke om alle leger er villige til å prøve heller.

Er jo uansett greit å sjekke hva det er. Om du presser deg for mye med en betennelse kan den som nevnt over bli kronisk. Da er det mye vanskeligere og tar lenger tid å bli bra.

Ellers hadde jeg hjelp av noen hælinnlegg som ofte anbefales for betennelse i akillesen. Kjøpte de på Løplabbet i Oslo. Tror de het noe med Tulip..

Fysioterapeuten jeg gikk til den gangen anbefalte også å tøye fremsiden av leggene, noe jeg følte lindret en del. Satte meg "på leggene" og løftet knærne opp slik at framsiden av føttene var mot gulvet og det strakk altså litt på fremsiden av leggene.

Håper det gir seg

Zincite er avlogget   Min kostholdsfilosofi: litt egenkomponert Svar med sitat
Gammel 14-09-08, 21:07   #16
Carlton
Nytt Medlem
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 38
Innlegg: 4
Carlton er på en erverdig vei

Sv: Får så vondt i leggene når jeg går

Du kan også hvis du har muligheten, prøve å unngå asfalt så mye som mulig. Mye deiligere uansett å ta seg en frisk gåtur i skogen, kanskje i litt terreng også.

Carlton er avlogget   Min kostholdsfilosofi: trening/"sunt" kosthold Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Vondt i hodet Pelen Ketolysekuren 5 18-02-08 14:12
Vondt i halsen sma Lavkarbo generelt 12 06-02-08 23:12
lukter vondt cilemora Ketolysekuren 11 05-09-07 08:58
Vondt i underkjeven... Kanutten Spørsmål og svar 2 03-02-07 17:58
Vondt Ablazed Spørsmål og svar 5 04-03-06 23:14


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:00.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no