Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Tips til dere som mistenker lavt stoffskifte og ønsker høyere forbrenning

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 24-08-09, 17:58   #26
sykavsukker
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 134
sykavsukker er på en erverdig vei

Sv: Tips til dere som mistenker lavt stoffskifte og ønsker høyere forbrenning

Jeg har også alle symptomene, lav temperatur og lavt blodtrykk (kan det ha noe å si?) Mormor hadde lavt stoffskifte, mamma har lavt stoffskifte men prøvene mine var fine. Alikevell har også jeg stått stille i to år og ikke spist noe særlig. Men jeg trodde lavkarbo generelt var godt for stoffskiftet?
Jeg blir ihvertfall syk av karber, det VET jeg!

__________________


Hilsen ei som blir syk av sukker uten å ha diabetes
Hjemmeside: http://www.myaloevera.no/trinedahloanes/hjem
sykavsukker er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo -søker den rette Svar med sitat
Gammel 25-08-09, 07:50   #27
Mr. Muscle
Medlem
 
Mr. Muscle sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Randaberg
Innlegg: 234
Mr. Muscle er ny på veien

Sv: Tips til dere som mistenker lavt stoffskifte og ønsker høyere forbrenning

Opprinnelig lagt inn av Viclin, her.

Sjekk tempen din om morgenen, Photo, så får du gjerne en indikator i tillegg til de andre symptomene.

Lav kroppstemperatur om morgenen er faktisk helt naturlig uavhenig av om du har lavt eller høyt stoffskifte.
I løpet av natten synker kroppstemperaturen og du når et absolutt minimunmspunkt (nadir) ca. 2 timer før spontan oppvåkning.
Har du litt ugrei døgnrytme kan nadir være forskjøvet til et annet tidspunkt på døgnet.
Denne indikatoren kan med andre ord være svært upresis.

__________________


Mr. Muscle er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Absolutt NULL karbohydrater Svar med sitat
Gammel 25-08-09, 07:52   #28
Mr. Muscle
Medlem
 
Mr. Muscle sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Randaberg
Innlegg: 234
Mr. Muscle er ny på veien

Sv: Tips til dere som mistenker lavt stoffskifte og ønsker høyere forbrenning

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Så nå lurer jeg på; Burde jeg ta prøvene hos legen, eller prøve kelp først? Vet du, Mr. Muscle, hvor lang tid det vil ta før man eventuelt vil merke en effekt av dette kosttilskuddet? Sånn at jeg har et tidsperspektiv på å merke en eventuell bedring/endring.
Og, hehe, det evige spørsmålet: Hvor mye koster dette tilskuddet? Eller finnes det forskjellige typer, og i tilfelle, er det noen merker som er bedre enn andre?

Jeg bruker følgende type Kelp: http://www.helseshoppen.no/produktde...fm?prodid=1008
Du bør merke effekt 1 til 2 dager etter at du tar din første dose.

__________________


Mr. Muscle er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Absolutt NULL karbohydrater Svar med sitat
Gammel 25-08-09, 08:02   #29
Mr. Muscle
Medlem
 
Mr. Muscle sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Randaberg
Innlegg: 234
Mr. Muscle er ny på veien

Sv: Tips til dere som mistenker lavt stoffskifte og ønsker høyere forbrenning

Opprinnelig lagt inn av matitt, her.

Jeg kjøpte Kelp, for jeg visste at jeg hadde lavt stoffskifte, men legen ville ikke gi meg levaxin pga jeg lå AKKURAT innenfor "normalen". Han har siden gått med på å gi meg levaxin, har gått på det ca en mnd nå. Vet du om det er noe poeng i / "farlig" å spise Kelp sammen med Levaxin? Har jo en boks som bare står her..

Det er ikke farlig å spise kelp sammen med Levaxin, men dersom skjoldbrukskjertelen ved hjelp av kelp begynner å produsere mer tyroksin kan du muligens få symptom på høyt stoffskifte. Ettersom disse kan være ubehagelige bør du dermed redusere (evt. kutte ut) levaxin.

__________________


Mr. Muscle er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Absolutt NULL karbohydrater Svar med sitat
Gammel 25-08-09, 08:04   #30
Mr. Muscle
Medlem
 
Mr. Muscle sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Randaberg
Innlegg: 234
Mr. Muscle er ny på veien

Sv: Tips til dere som mistenker lavt stoffskifte og ønsker høyere forbrenning

Kan for øvrig nevne at etter å ha stått stille noen dager begynte vektnedgangen på nytt etter å ha tatt kelp. 1,5kg på 3 dager.
I går glemte jeg å ta kelp, pluss at jeg spiste 2 melkepletter. Det resulterte i en oppgang på 0,4kg

__________________


Mr. Muscle er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Absolutt NULL karbohydrater Svar med sitat
Gammel 25-08-09, 08:38   #31
Viclin
Seniormedlem
 
Viclin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 1.407
Viclin er en juvelViclin er en juvelViclin er en juvel

Sv: Tips til dere som mistenker lavt stoffskifte og ønsker høyere forbrenning

Opprinnelig lagt inn av Mr. Muscle, her.

Lav kroppstemperatur om morgenen er faktisk helt naturlig uavhenig av om du har lavt eller høyt stoffskifte.
I løpet av natten synker kroppstemperaturen og du når et absolutt minimunmspunkt (nadir) ca. 2 timer før spontan oppvåkning.
Har du litt ugrei døgnrytme kan nadir være forskjøvet til et annet tidspunkt på døgnet.
Denne indikatoren kan med andre ord være svært upresis.

Ja, jeg vet det. Det var derfor jeg skrev gjerne en indikator i stedet for et symptom. Men det ER en indikator, for ytterst få med lavt stoffskifte har høy kroppstemperatur. Det er ikke dermed sagt at lav kroppstemperatur = lavt stoffskifte, men at det KAN være det. Akkurat det samme som at andre friske mennesker, eller med andre sykdommer, kan ha ett av de andre symptomene. Det vil jo ikke si at de har lavt stoffskifte av den grunn.
Men har man mange symptomer, og i tillegg lav kroppstemperatur så er det jo noe man bør se på. Bare kroppstemperaturen i seg selv har jo ikke allverdens å si.

Viclin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 25-08-09, 11:02   #32
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Tips til dere som mistenker lavt stoffskifte og ønsker høyere forbrenning

Jeg har hatt lav kroppstemperatur i mange år, men er gjerne varm, hvilket legen forklarer med at jeg er varm i forhold til omgivelsene, i forhold til folk med mer normal kroppstemperatur, om dere skjønner!?

Det er disse jeg har fått (eller, de er på vei i posten nå, antar jeg), ser ut til at virkestoffene er identiske med de som Mr. Muscle linket til.

Hvor lenge har du stått stille, Mr. Muscle? Jeg har stått stille i mer eller mindre to år, så jeg begynner å ha litt for lett for å se etter løsninger overalt ...

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 25-08-09, 12:21   #33
Mr. Muscle
Medlem
 
Mr. Muscle sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Randaberg
Innlegg: 234
Mr. Muscle er ny på veien

Sv: Tips til dere som mistenker lavt stoffskifte og ønsker høyere forbrenning

Opprinnelig lagt inn av Viclin, her.

Ja, jeg vet det. Det var derfor jeg skrev gjerne en indikator i stedet for et symptom. Men det ER en indikator, for ytterst få med lavt stoffskifte har høy kroppstemperatur. Det er ikke dermed sagt at lav kroppstemperatur = lavt stoffskifte, men at det KAN være det. Akkurat det samme som at andre friske mennesker, eller med andre sykdommer, kan ha ett av de andre symptomene. Det vil jo ikke si at de har lavt stoffskifte av den grunn.
Men har man mange symptomer, og i tillegg lav kroppstemperatur så er det jo noe man bør se på. Bare kroppstemperaturen i seg selv har jo ikke allverdens å si.

Jeg forstod hva du mente, men jeg syntes likevel det var på sin plass med en liten presisering
Det finnes mange symptomer på for lavt stoffskifte, blant annet at en har lett for å fryse. Jeg sliter selv med det uten Kelp, mens andre går i shorts går jeg i bukse og ullgenser

__________________


Mr. Muscle er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Absolutt NULL karbohydrater Svar med sitat
Gammel 25-08-09, 12:42   #34
Mr. Muscle
Medlem
 
Mr. Muscle sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Randaberg
Innlegg: 234
Mr. Muscle er ny på veien

Sv: Tips til dere som mistenker lavt stoffskifte og ønsker høyere forbrenning

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Jeg har hatt lav kroppstemperatur i mange år, men er gjerne varm, hvilket legen forklarer med at jeg er varm i forhold til omgivelsene, i forhold til folk med mer normal kroppstemperatur, om dere skjønner!?

Det er disse jeg har fått (eller, de er på vei i posten nå, antar jeg), ser ut til at virkestoffene er identiske med de som Mr. Muscle linket til.

Hvor lenge har du stått stille, Mr. Muscle? Jeg har stått stille i mer eller mindre to år, så jeg begynner å ha litt for lett for å se etter løsninger overalt ...

Jeg har kun gått på lavkarbodiett i 4 uker nå så nicket mitt er fremdeles en smule ironisk Fleskepannekaken hadde vel vært mer presist .
Nå vet jeg ikke hva du veier, men det er gjerne en helt ok vekt? Da gjør det vel ikke noe om du står stillt, så lenge du ikke går opp?
Jeg stod stillt noen dager etter at jeg gikk på en smell sist helg. Etter en karbokveld står jeg naturlig nok stille en 3-4 dager, men dagen etter at jeg begynte å ta Kelp igjen gikk jeg nedover igjen. Kan selvsagt være at jeg kom over kneika samtidig, men jeg ble hvertfall varmere i kroppen samt at jeg fikk mer energi og det er jo positivt.
Glemte tabletten i går samt at jeg spiste 2 melkepletter. De 2 melkeplettene var kanskje skyld i at jeg gikk opp 0,4kg til idag, men det kan jo være mangel på jod. Eller en kombinasjon? Eller det kan skyldes veskebalansen var forskjellig fra i går morges til i dag morges.

Jod er uansett et must skal skjoldbruskkjertelen kunne produsere stoffskiftehormonet tyroksin og folk som spiser minimalt med saltvannsfisk, skalldyr og melkeprodukt får ikke i seg nok jod.
Multivitamin inneholder også jod, men ikke på langt nær så mye som i en Kelp kapsel.
På min boks står det ikke hvor mye jod den inneholder, det kommer nok ann på kvaliteten på tangen (som jo kelp er).
Ble fortalt av de på helsekosten hvor mye den inneholdt (de måtte ringe produsenten å spørre). Tror det var 200mg (men er langt ifra sikker).
De multivitaminene jeg har inneholder 50 mikrogram per tablett og er nok i minste laget.
Kjøpte min første Kelp boks for noen år siden og hadde i grunnen glemt ut hele greia, til jeg fant boksen bakerst i et skap. Da jeg begynte å ta dem igjen merket jeg at mange av mine symptom på lavt stoffskifte forsvant og jeg kjøpte selvsagt en boks til. Nå skal jeg ta minst 1-2 resten av livet. Det er iallefall planen

Linken din virket ikke, men står det på boksen at den inneholder tang så vil jeg tro at du er "good to go".

Uansett så har jeg gått ned 17 kilo på 4 uker og er meget fornøyd med det

__________________


Mr. Muscle er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Absolutt NULL karbohydrater Svar med sitat
Gammel 25-08-09, 13:13   #35
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Tips til dere som mistenker lavt stoffskifte og ønsker høyere forbrenning

Opprinnelig lagt inn av Mr. Muscle, her.

Jeg har kun gått på lavkarbodiett i 4 uker nå så nicket mitt er fremdeles en smule ironisk Fleskepannekaken hadde vel vært mer presist .
Nå vet jeg ikke hva du veier, men det er gjerne en helt ok vekt? Da gjør det vel ikke noe om du står stillt, så lenge du ikke går opp?
Jeg stod stillt noen dager etter at jeg gikk på en smell sist helg. Etter en karbokveld står jeg naturlig nok stille en 3-4 dager, men dagen etter at jeg begynte å ta Kelp igjen gikk jeg nedover igjen. Kan selvsagt være at jeg kom over kneika samtidig, men jeg ble hvertfall varmere i kroppen samt at jeg fikk mer energi og det er jo positivt.
Glemte tabletten i går samt at jeg spiste 2 melkepletter. De 2 melkeplettene var kanskje skyld i at jeg gikk opp 0,4kg til idag, men det kan jo være mangel på jod. Eller en kombinasjon? Eller det kan skyldes veskebalansen var forskjellig fra i går morges til i dag morges.

Jod er uansett et must skal skjoldbruskkjertelen kunne produsere stoffskiftehormonet tyroksin og folk som spiser minimalt med saltvannsfisk, skalldyr og melkeprodukt får ikke i seg nok jod.
Multivitamin inneholder også jod, men ikke på langt nær så mye som i en Kelp kapsel.
På min boks står det ikke hvor mye jod den inneholder, det kommer nok ann på kvaliteten på tangen (som jo kelp er).
Ble fortalt av de på helsekosten hvor mye den inneholdt (de måtte ringe produsenten å spørre). Tror det var 200mg (men er langt ifra sikker).
De multivitaminene jeg har inneholder 50 mikrogram per tablett og er nok i minste laget.
Kjøpte min første Kelp boks for noen år siden og hadde i grunnen glemt ut hele greia, til jeg fant boksen bakerst i et skap. Da jeg begynte å ta dem igjen merket jeg at mange av mine symptom på lavt stoffskifte forsvant og jeg kjøpte selvsagt en boks til. Nå skal jeg ta minst 1-2 resten av livet. Det er iallefall planen

Linken din virket ikke, men står det på boksen at den inneholder tang så vil jeg tro at du er "good to go".

Uansett så har jeg gått ned 17 kilo på 4 uker og er meget fornøyd med det

Jeg har levd lavkarbo i tre år, og gikk ned bortimot nitten kg de første syv månedene. Og etter det har jeg stått stille, og naturligvis har jeg forsøkt utalige kombinasjoner over god tid for å finne min nøkkel.
Jeg vil ikke påstå at min vekt er tilfredsstillende. Jeg er 167 cm høy og veier pluss minus åtti kg, altså minst ti femten kg overvekt fortsatt. Det som holder meg gående er at jeg er kvitt helseplager i form av f.eks migrene, allergi, reflux og søvnproblemer.
Jeg tror nok at jeg også på sikt vil få undersøkt stoffskiftet mitt, men i mellomtiden kan jeg aldri tro at et inntak av kelp som er fullstendig naturlig kan skade.
For å være ærlig så vet jeg ikke om din stillstand skyldes jod-mangel, men kan like godt være en kombinasjon av de naturlige variablene samt utskeielser. Jeg har hatt to små sprekker i hele min lavkarbokarriere, så jeg vet at det ikke er mitt problem . Det går i rykk og napp for de fleste (enn om ikke alle opplever at det går to år uten nødvendig vektnedgang).
Og, etter å ha lest meg litt mer opp om stoffskifteproblemer, og snakket med folk som har det tror jeg at kun "selvmedisinering", enn i ufarlige former ikke holder i lengden, og man bør ta seg en tur til legen og få tatt de nødvendige blodprøvene, dersom man mistenker lavt stoffskifte!!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 25-08-09, 13:47   #36
Mr. Muscle
Medlem
 
Mr. Muscle sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Randaberg
Innlegg: 234
Mr. Muscle er ny på veien

Sv: Tips til dere som mistenker lavt stoffskifte og ønsker høyere forbrenning

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Jeg har levd lavkarbo i tre år, og gikk ned bortimot nitten kg de første syv månedene. Og etter det har jeg stått stille, og naturligvis har jeg forsøkt utalige kombinasjoner over god tid for å finne min nøkkel.
Jeg vil ikke påstå at min vekt er tilfredsstillende. Jeg er 167 cm høy og veier pluss minus åtti kg, altså minst ti femten kg overvekt fortsatt. Det som holder meg gående er at jeg er kvitt helseplager i form av f.eks migrene, allergi, reflux og søvnproblemer.
Jeg tror nok at jeg også på sikt vil få undersøkt stoffskiftet mitt, men i mellomtiden kan jeg aldri tro at et inntak av kelp som er fullstendig naturlig kan skade.
For å være ærlig så vet jeg ikke om din stillstand skyldes jod-mangel, men kan like godt være en kombinasjon av de naturlige variablene samt utskeielser. Jeg har hatt to små sprekker i hele min lavkarbokarriere, så jeg vet at det ikke er mitt problem . Det går i rykk og napp for de fleste (enn om ikke alle opplever at det går to år uten nødvendig vektnedgang).
Og, etter å ha lest meg litt mer opp om stoffskifteproblemer, og snakket med folk som har det tror jeg at kun "selvmedisinering", enn i ufarlige former ikke holder i lengden, og man bør ta seg en tur til legen og få tatt de nødvendige blodprøvene, dersom man mistenker lavt stoffskifte!!

Jeg tror nok også at min stillstand skyldes utskeielser og ikke jod mangel, men ettersom mange av mine symptom på lavt stoffskifte forsvant med Kelp så hjelper det nok likevel. Har selv vært hos lege, samt tatt håranalyse og fått påvist lavt stoffskifte, men innenfor normalen. Normalen er ganske vid dersom du spør en lege. Sier legen at du har lavt, men innenfor normalen kan du nok konkludere med lavt stoffskifte.
Leste at normalen strekker seg fra 1-4 på målinge hos legen. Spør når du oppsøker legen om å få den nøyaktige verdien. Sier han/hun 1,3 f.eks. så bør du ikke nøye deg med at testen er "normal"
Men for all del ta en tur til legen. Mine innlegg er ikke ment å erstatte konsultasjon med lege. Det håper jeg alle som leser et hvilket som helst forum forstår.
Gi gjerne tilbakemelding på hvilket nivå du blir målt til.
Du kan jo ta en blodprøve før du begynner på Kelp og en etter bare for å se om det gir noen forskjell

Sånn til slutt: 2 år uten vektnedgang høres mystisk ut. Du bruker vel ingen blodsukkerøkende søtstoffer, maltitol, xylitol, sorbitol etc.?
Kan jo selvsagt skyldes økt muskelmasse, men tvilsomt at dette er eneste årsaken når du veier 80kg. Med mindre du er ekstremt muskuløs selvsagt, det er jo ikke problem dersom de siste 15 kiloene dine er muskler, da er jo 80 helt normalt

Spiser du forresten masse grønnsaker og slikt? Da kunne muligens min filosofi hjulpet?

__________________



Sist redigert av Mr. Muscle : 25-08-09 kl 13:56.
Mr. Muscle er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Absolutt NULL karbohydrater Svar med sitat
Gammel 25-08-09, 13:58   #37
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Tips til dere som mistenker lavt stoffskifte og ønsker høyere forbrenning

Opprinnelig lagt inn av Mr. Muscle, her.

Jeg tror nok også at min stillstand skyldes utskeielser og ikke jod mangel, men ettersom mange av mine symptom på lavt stoffskifte forsvant med Kelp så hjelper det nok likevel. Har selv vært hos lege, samt tatt håranalyse og fått påvist lavt stoffskifte, men innenfor normalen. Normalen er ganske vid dersom du spør en lege. Sier legen at du har lavt, men innenfor normalen kan du nok konkludere med lavt stoffskifte.
Leste at normalen strekker seg fra 1-4 på målinge hos legen. Spør når du oppsøker legen om å få den nøyaktige verdien. Sier han/hun 1,3 f.eks. så bør du ikke nøye deg med at testen er "normal"
Men for all del ta en tur til legen. Mine innlegg er ikke ment å erstatte konsultasjon med lege. Det håper jeg alle som leser et hvilket som helst forum forstår.
Gi gjerne tilbakemelding på hvilket nivå du blir målt til.
Du kan jo ta en blodprøve før du begynner på Kelp og en etter bare for å se om det gir noen forskjell

Sånn til slutt: 2 år uten vektnedgang høres mystisk ut. Du bruker vel ingen blodsukkerøkende søtstoffer, maltitol, xylitol, sorbitol etc.?
Kan jo selvsagt skyldes økt muskelmasse, men tvilsomt at dette er eneste årsaken når du veier 80kg. Med mindre du er ekstremt muskuløs selvsagt, det er jo ikke problem dersom de siste 15 kiloene dine er muskler, da er jo 80 helt normalt

Ja, kjenner godt til de vide normalene på verdier, det gjelder mer enn stoffskifte, tro meg
Jeg har eliminert kostholdet mitt fullstendig for alle partystoppere, bruker ingen søtstoffer, spiser ikke meieriprodukter (som jeg heller ikke tåler) etc etc.
Det er mest sannsynlig noe fysiologisk som gjør det, jeg har en sterk insulinresistens, og er disopnert for en blanding av dia 1 og 2 (lada -latent autoimmun diabetes hos voksne), så kroppen min har muligens mer enn nok med å hanskes med blodsukker og insulin.
Jeg skal forøvrig til Willumsens kvinneklinikk i Drammen i oktober, som er meget lavkarboorienterte og har ekspertise innenfor PCO/PCOS og insulinresistens. De opererer med langt strammere verdispenn enn allmennlegestanden, og jeg vil gjerne se på muligheten for å medisineres med metformin/glucophag.
I mellomtiden trøster jeg meg med en langt bedre helse enn jeg noensinne kunne drømme om for tre år siden, og tross alt en betydelig vektreduksjon.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 25-08-09, 19:37   #38
Mr. Muscle
Medlem
 
Mr. Muscle sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Randaberg
Innlegg: 234
Mr. Muscle er ny på veien

Sv: Tips til dere som mistenker lavt stoffskifte og ønsker høyere forbrenning

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Ja, kjenner godt til de vide normalene på verdier, det gjelder mer enn stoffskifte, tro meg
Jeg har eliminert kostholdet mitt fullstendig for alle partystoppere, bruker ingen søtstoffer, spiser ikke meieriprodukter (som jeg heller ikke tåler) etc etc.
Det er mest sannsynlig noe fysiologisk som gjør det, jeg har en sterk insulinresistens, og er disopnert for en blanding av dia 1 og 2 (lada -latent autoimmun diabetes hos voksne), så kroppen min har muligens mer enn nok med å hanskes med blodsukker og insulin.
Jeg skal forøvrig til Willumsens kvinneklinikk i Drammen i oktober, som er meget lavkarboorienterte og har ekspertise innenfor PCO/PCOS og insulinresistens. De opererer med langt strammere verdispenn enn allmennlegestanden, og jeg vil gjerne se på muligheten for å medisineres med metformin/glucophag.
I mellomtiden trøster jeg meg med en langt bedre helse enn jeg noensinne kunne drømme om for tre år siden, og tross alt en betydelig vektreduksjon.

Dersom du har dårlig virkende insulin (resistens) vil bukspyttkjertelen produsere mer insulin for å kompensere for dette. Dersom du ikke inntar karbohydrater vil ikke kjertelen ha behov for å produsere mer ettersom blodsukkeret ikke er høyt nok. Likevel har du fremdeles insulin i blodet som ikke får gjort jobben ettersom det ikke fungerer skikkelig. Å ha insulin i blodet betyr jo at kroppen har startet en fettlagring den ikke klarer å fullføre. Det er også vanskelig for kroppen og lagre fett og frigjøre fett på samme tid (logisk nok).
Muligens dette er problemet ditt?
Dette var ihvertfall slik jeg forstod det i Fedon Lindberg sin bok.

PS Nå er jeg ikke sikker på om kroppen kvitter seg med insulin i blodet som ikke fungerer, men det kan du jo spørre legen om. Evnt. ta en blodprøve.

Hvis så er tilfelle at du fremdeles har insulin i blodet så er det jo gjerne ikke så rart at det fører til autoimmun diabetes ettersom kroppen reagerer på insulinet som noe unaturlig og bestemmer seg for å ta knekken på det som produserer insulinet.

__________________


Mr. Muscle er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Absolutt NULL karbohydrater Svar med sitat
Gammel 25-08-09, 19:46   #39
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Tips til dere som mistenker lavt stoffskifte og ønsker høyere forbrenning

Opprinnelig lagt inn av Mr. Muscle, her.

Dersom du har dårlig virkende insulin (resistens) vil bukspyttkjertelen produsere mer insulin for å kompensere for dette. Dersom du ikke inntar karbohydrater vil ikke kjertelen ha behov for å produsere mer ettersom blodsukkeret ikke er høyt nok. Likevel har du fremdeles insulin i blodet som ikke får gjort jobben ettersom det ikke fungerer skikkelig. Å ha insulin i blodet betyr jo at kroppen har startet en fettlagring den ikke klarer å fullføre. Det er også vanskelig for kroppen og lagre fett og frigjøre fett på samme tid (logisk nok).
Muligens dette er problemet ditt?
Dette var ihvertfall slik jeg forstod det i Fedon Lindberg sin bok.

PS Nå er jeg ikke sikker på om kroppen kvitter seg med insulin i blodet som ikke fungerer, men det kan du jo spørre legen om. Evnt. ta en blodprøve.

Hvis så er tilfelle at du fremdeles har insulin i blodet så er det jo gjerne ikke så rart at det fører til autoimmun diabetes ettersom kroppen reagerer på insulinet som noe unaturlig og bestemmer seg for å ta knekken på det som produserer insulinet.

Interessant. Du er nok inne på noe. Jeg vet at Chunky, en annen bruker her på forumet har forsket litt på mine vegne også, og er spent på hvilken konklusjon han kan komme fram til.
Jeg tror nok dessverre legen min kommer til kort her, og er dermed spent på hva de vil si på nevnte kvinneklinikk, ettersom dette er mer deres spesialfelt, mens legen min mer er en ... allmenlege, en meget god sådan, men dette tror jeg dessverre han vet for lite om. Dessuten ser han jo ut fra at f.eks c-peptid må være over 1400 før det er snakk om insulinresistens, mens mitt er "bare" på 900. Inntil 2001 opererte allmenlegestanden med en smertegrense på 600. Lindberglegene og andre lavkarboorienterte legesentre operer med 700. Ser du bildet?

Jeg har som sagt spist strikt lavkarbo i tre år, og skulle naturligvis ha gått ned det jeg trengte på dette tidspunktet, men noe er helt klart ikke som det skal være, og jeg håper jeg finner det ut snart.

Fikk et tips om å sjekke stoffskiftet før jeg begynte med kelp, i tilfelle jeg kan se en bedring. Skal se det litt an, har nettopp fått tablettene.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 25-08-09, 20:52   #40
Mr. Muscle
Medlem
 
Mr. Muscle sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Randaberg
Innlegg: 234
Mr. Muscle er ny på veien

Sv: Tips til dere som mistenker lavt stoffskifte og ønsker høyere forbrenning

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Interessant. Du er nok inne på noe. Jeg vet at Chunky, en annen bruker her på forumet har forsket litt på mine vegne også, og er spent på hvilken konklusjon han kan komme fram til.
Jeg tror nok dessverre legen min kommer til kort her, og er dermed spent på hva de vil si på nevnte kvinneklinikk, ettersom dette er mer deres spesialfelt, mens legen min mer er en ... allmenlege, en meget god sådan, men dette tror jeg dessverre han vet for lite om. Dessuten ser han jo ut fra at f.eks c-peptid må være over 1400 før det er snakk om insulinresistens, mens mitt er "bare" på 900. Inntil 2001 opererte allmenlegestanden med en smertegrense på 600. Lindberglegene og andre lavkarboorienterte legesentre operer med 700. Ser du bildet?

Det er vel en grunn til ordtaket: "En allmennlege kan litt om mye, mens en spesialist kan mye om litt"
Håper legene på kvinneklinikken er i stand til å hjelpe deg.

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Fikk et tips om å sjekke stoffskiftet før jeg begynte med kelp, i tilfelle jeg kan se en bedring. Skal se det litt an, har nettopp fått tablettene.

Mitt tips?
Tør nesten vedde en femmer på at stoffskifteprøve 2 viser høyere stoffskifte enn prøve 1. Keep me updated

__________________


Mr. Muscle er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Absolutt NULL karbohydrater Svar med sitat
Gammel 25-08-09, 21:42   #41
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Tips til dere som mistenker lavt stoffskifte og ønsker høyere forbrenning

Så spørs det da, om jeg har tålmodighet til å vente . Men om effekten av kelp går over så fort, så er det vel også mulig å slutte med tablettene noen dager før man tar prøvene, eller?

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 26-08-09, 12:07   #42
Mr. Muscle
Medlem
 
Mr. Muscle sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Randaberg
Innlegg: 234
Mr. Muscle er ny på veien

Sv: Tips til dere som mistenker lavt stoffskifte og ønsker høyere forbrenning

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Så spørs det da, om jeg har tålmodighet til å vente . Men om effekten av kelp går over så fort, så er det vel også mulig å slutte med tablettene noen dager før man tar prøvene, eller?

Det tar vel ikke så veldig lang tid å få time hos fastlegen?

Uansett så vil jeg tro at virkningen av Kelp forsvinner ganske raskt dersom du deponerer tablettene. Skjoldbrukskjertelen bruker jo jodet med en gang, det er jo derfor du får høyt stoffskifte av å ta for mange av de.
Men for sikkerhetsskyld er det kanskje lurt å vente til blodprøve er tatt?

__________________


Mr. Muscle er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Absolutt NULL karbohydrater Svar med sitat
Gammel 26-08-09, 12:28   #43
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Tips til dere som mistenker lavt stoffskifte og ønsker høyere forbrenning

Opprinnelig lagt inn av Mr. Muscle, her.

Det tar vel ikke så veldig lang tid å få time hos fastlegen?

Uansett så vil jeg tro at virkningen av Kelp forsvinner ganske raskt dersom du deponerer tablettene. Skjoldbrukskjertelen bruker jo jodet med en gang, det er jo derfor du får høyt stoffskifte av å ta for mange av de.
Men for sikkerhetsskyld er det kanskje lurt å vente til blodprøve er tatt?

Nei, da. Du har rett i det. Er dette prøver man får umiddelbart svar på?

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 26-08-09, 12:32   #44
Anitra
Seniormedlem
 
Anitra sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Skien
Alder: 53
Innlegg: 817
Anitra har en fantastisk aura rundt segAnitra har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Tips til dere som mistenker lavt stoffskifte og ønsker høyere forbrenning

Da har jeg fått tak i Kelp, og begynner med en gang! Håper det hjelper på forbenningen

__________________
Bloggen
Anitra er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 26-08-09, 13:12   #45
Mr. Muscle
Medlem
 
Mr. Muscle sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Randaberg
Innlegg: 234
Mr. Muscle er ny på veien

Sv: Tips til dere som mistenker lavt stoffskifte og ønsker høyere forbrenning

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Nei, da. Du har rett i det. Er dette prøver man får umiddelbart svar på?

Du får neppe svar på dem med en gang, tar vel typisk en uke, men blodprøven du tar får jo ingen påvirkning av de Kelp tablettene du tar ETTER blodprøven
Ta blodprøven, begynn med Kelp, få svar (og ta ny prøve)

__________________


Mr. Muscle er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Absolutt NULL karbohydrater Svar med sitat
Gammel 26-08-09, 13:36   #46
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Tips til dere som mistenker lavt stoffskifte og ønsker høyere forbrenning

Yay! Jeg fikk time i morgen kl 10:15

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 27-08-09, 11:55   #47
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Tips til dere som mistenker lavt stoffskifte og ønsker høyere forbrenning

Jah, nå har jeg vært og tatt blodprøver. Legen kunne forøvrig fortelle meg at jeg hadde tatt prøver i 2008, og skjønte ikke helt hvorfor de ikke var på labarket mitt som går helt tilbake til 2005. Uansett, de var på TSH 2,5, og FT4 13,4. Referanseverdiene er henholdsvis på 0,2-4,0 for TSH, og 10-20 (ca, husker ikke nøyaktig) for FT4.
Forhøyede verdier av TSH kan indikere lavt stoffskfite (hypothyerose).
Etter å ha forsket litt på nettet så er det visst alt for høye tak på TSH, og at man faktisk kan regne med et alt over 2,0 kan være for mye. Så nå er jeg mildt sagt litt forvirra. Men jeg får se hvordan blodprøvene er i dag. Jeg kunne ringe dem på mandag og bestille labarkene i posten. Legen var veldig positivt innstilt på en 2. opinion fra Dr Willumsen på Kvinneklinikken i Drammen.
Puslespill, altså

PS: Jeg begynte med halv dose kelp i dag. Maks anbefalt dagsdose er fire tabletter, så jeg tok altså to. Blir spennende å se om det har noen innvirkning. Har f.eks noe muskelsmerter (stikk) som er plagsomme, samt flere andre symptomer som kan indikere lavt stoffskifte som jeg er spent på om vil avta/forsvinne.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 27-08-09, 12:04   #48
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Tips til dere som mistenker lavt stoffskifte og ønsker høyere forbrenning

Opprinnelig lagt inn av Mr. Muscle, her.

Sånn til slutt: 2 år uten vektnedgang høres mystisk ut. Du bruker vel ingen blodsukkerøkende søtstoffer, maltitol, xylitol, sorbitol etc.?
Kan jo selvsagt skyldes økt muskelmasse, men tvilsomt at dette er eneste årsaken når du veier 80kg. Med mindre du er ekstremt muskuløs selvsagt, det er jo ikke problem dersom de siste 15 kiloene dine er muskler, da er jo 80 helt normalt

Spiser du forresten masse grønnsaker og slikt? Da kunne muligens min filosofi hjulpet?

Leste litt bakover i tråden og ser at du har redigert innlegget.
For å svare deg på det siste her, så nei, haha, her er det ikke mye muskler, gitt! Jeg ligger faktisk 3 kg under laveste normalvekt av muskler for kvinner. I alle fall gjorde jeg det da jeg tok en vektanalyse for ca et år siden, så det er ikke "problemet". Jeg har hva som klassifiseres som lett benbygning, med smale hofter og tynne armer og bein.
Masse og masse grønnsaker, jeg spiser en del. Jeg har ikke telt kh på en stund, men spiser som regel to ganger om dagen, noen ganger tre, og da spiser jeg f.eks ti femten rosenkål/en kvart bunt brokkoli/mos av en kvart bunt blomkål, og /eller et par slever coleslaw (laget av kål, selleristing, vårløk, paprika og diverse krydder).
Jeg har prøvd å leve uten grønnsaker i tre måneder, jeg er vel opphavet til den berømmelige fettfestivalen (om enn ikke på noen måte oppfinneren av prinsippene), uten at det gjorde nevneverdig for vekta mi utover den første uka som i og for seg går innenfor mine naturlige variabler.
Det skakke være lett. Mitt "siste håp" om ingenting annet jeg så langt har prøvd eller nå setter i gang fungerer, er å gå til akupunktør.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 27-08-09, 12:32   #49
Homer Simpson
Medlem
 
Homer Simpson sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 55
Innlegg: 387
Homer Simpson har en fantastisk aura rundt segHomer Simpson har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Tips til dere som mistenker lavt stoffskifte og ønsker høyere forbrenning

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

For å svare deg på det siste her, så nei, haha, her er det ikke mye muskler, gitt! Jeg ligger faktisk 3 kg under laveste normalvekt av muskler for kvinner.

Kanskje det forklarer litt av problemet? Jo mere muskler jo høyere forbrenning vet du...

Nå skal det sies at jeg har trent ganske hard styrketrening 3 ganger i uka siden november i fjor uten å gå ned noe som helst. Men har jo fått merkbart større muskler da, og litt strammere kropp her og der.

Jeg syntes dette var en veldig interessant tråd fordi jeg sliter veldig med å gå ned selv. Jeg tok blodprøver for et par år siden som tydet på lavt stoffskifte, men ikke nok til å få medisiner selvsagt. (Husker ikke verdiene her og nå men kan legge de ut senere.) Så i går var jeg på den lokale helsekost-sjappa og fikk dem til å bestill Kelpasan. De skulle få dem på tirsdag, så nå er det bare å vente i spenning.
Kult hvis dere andre publiserer resultatene her etterhvert...

__________________


Homer Simpson er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 27-08-09, 12:45   #50
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Tips til dere som mistenker lavt stoffskifte og ønsker høyere forbrenning

Opprinnelig lagt inn av Homer Simpson, her.

Kanskje det forklarer litt av problemet? Jo mere muskler jo høyere forbrenning vet du...

Nå skal det sies at jeg har trent ganske hard styrketrening 3 ganger i uka siden november i fjor uten å gå ned noe som helst. Men har jo fått merkbart større muskler da, og litt strammere kropp her og der.

Jeg syntes dette var en veldig interessant tråd fordi jeg sliter veldig med å gå ned selv. Jeg tok blodprøver for et par år siden som tydet på lavt stoffskifte, men ikke nok til å få medisiner selvsagt. (Husker ikke verdiene her og nå men kan legge de ut senere.) Så i går var jeg på den lokale helsekost-sjappa og fikk dem til å bestill Kelpasan. De skulle få dem på tirsdag, så nå er det bare å vente i spenning.
Kult hvis dere andre publiserer resultatene her etterhvert...

Ja, det er godt mulig. Men jeg trener, altså! Ikke hardt, for det har jeg ingen glede av, og vet at jeg kommer til å ramle av om jeg gjør noe jeg ikke liker. Kan ikke jogge på grunn av knær, så jeg går mest mulig, og trener en rutine med yoga hver eneste dag, samt noen andre isometriske øvelser i tillegg. Merker forskjell, også. At kroppen på en måte "bærer bedre", lettere i ryggen, liksom.
Jeg kommer også til å kjøpe meg klippekort på Tøyenbadet når økonomien tillater det.
Jeg har visst også såkalt underutviklet muskulatur i beina. I følge leger på Lovisenberg som utredet meg for Cushing/Addison i 2004 (hvilket jeg ikke hadde). Men jeg har normal muskulatur i bekken, mage og rygg, og litt lite i armene. De er også generelt tynne, og det er lite fett på dem. Æsj, at det skal være så vanskelig.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Lavt stoffskifte Jabba Stoffskifte / hormonproblemer 16 23-05-09 15:18
Lavt stoffskifte? Distrea Stoffskifte / hormonproblemer 5 17-06-07 21:14
Lavt stoffskifte? Enid Fysisk og mental helse 11 23-03-07 23:26
Lavt stoffskifte MHM Stoffskifte / hormonproblemer 64 18-03-07 15:58
Har du lavt stoffskifte? Fluffy Stoffskifte / hormonproblemer 16 15-02-07 21:24


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:11.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no