Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Pro-Phase... er det noen vits?

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 28-05-06, 13:30   #1
elian
Stressa 4-barns mor
 
elian sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2004
Hvor: Sarpsborg
Alder: 46
Innlegg: 2.216
elian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastisk

Pro-Phase... er det noen vits?

Jeg fikke n prøvepakke i posten på noen tabletter som heter Pro-Phase m/ krom.

"Pro-Phase egner seg som kosttilskudd for vektreduksjon og vekttap. Phaseolus Vulgaris ekstrakter virker som alpha-amylase inhibitor og hindrer opptak av energi i form av karbohydrater fra stivelse. Krom regulerer blodsukkeret og kan dempe søthunger. Dosering 2-3 tabletter 20min før stivelsesrike måltider. Max døgsdose er 12 tabletter."

Er det noe hjelp i sånt?

jeg tar 3 stk. hver gang jeg skal spise et måltid som inneholder enten brød, pasta, ris eller poteter. Og før maten på lørdagskvelden, for da blir det som regel bittelitt ekstra. Jeg vet ikke om de har noen som helst effekt. Men jeg innbilder meg nå det da.... Har ikke gått OPP i hvertfall

Noen som har erfaring?

__________________

elian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon (frem til p-hormonene har forlatt kroppen) Svar med sitat
Gammel 28-05-06, 13:42   #2
Faxe83
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2005
Alder: 49
Innlegg: 33
Faxe83 er på en erverdig vei

Sv: Pro-Phase... er det noen vits?

Pro-phase er en naturlig stivelsesstopper og har fungert kjempebra for meg1 Det stopper kroppen i aa gjore om mer enn halvparten av stivelsen for eksempel brod og ris til sukker. Merkelig at det ikke har vert mer snakk om pro-phase her paa forumet, for det er virkelig et bra produkt syns jeg.

Faxe83 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generel antialdring - Ray&Terry's longevity programme (www.fantastic-voyage.net) Svar med sitat
Gammel 28-05-06, 13:44   #3
elian
Stressa 4-barns mor
 
elian sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2004
Hvor: Sarpsborg
Alder: 46
Innlegg: 2.216
elian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastisk

Sv: Pro-Phase... er det noen vits?

Opprinnelig lagt inn av Faxe83

Pro-phase er en naturlig stivelsesstopper og har fungert kjempebra for meg1 Det stopper kroppen i aa gjore om mer enn halvparten av stivelsen for eksempel brod og ris til sukker. Merkelig at det ikke har vert mer snakk om pro-phase her paa forumet, for det er virkelig et bra produkt syns jeg.

Oi!! Så godt å høre!!! Da skal jeg fortsette å ta de For kjenner jeg sånn postordrefirmaer rett, så dumper det vel snart en ny boks ned i postkassa mi her

Men tar du de før hvert måltid, eller bar når du skal spise noe med en del karbo i?

__________________

elian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon (frem til p-hormonene har forlatt kroppen) Svar med sitat
Gammel 28-05-06, 14:10   #4
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Pro-Phase... er det noen vits?

Grunnen til at det ikke er snakk om slike såkalte "kosttilskudd" som stivelseblocker, karboblocker, fettblocker etc. her på forumet er at de ikke har noe som helst å gjøre i et lavkarbo kosthold. Det er også liten eller ingen virkning av slike midler. Om man går på et "liksom lavkarbo" kosthold (går på lavkarbo kost, men bare av og til og ikke hver dag, for man MÅ jo koooose seg av og til, iallefall et par ganger i uka, med sukker/kake og chips og pasta og poteter og.....) da kan det nok ha en viss virkning og det funker slikkert på lavkalori også. Men som sagt, har du lagt om kostholdet til et seriøst lavkarbo kosthold - der hvor du ikke spiser visse matvarer fordi de ikke er bra for kroppen din, trenger du da ikke "kosttilskudd" for å "blocke" disse stoffene som stivelse, fett, karber og sukker ut ?! Fettet vi spiser ser sunt fett kroppen trenger ! Og går man på et lavkarbo kosthold spiser man lite stivelse !

Forsøk som har blitt gjort har også vist at det kun er produsentens forsøk/forskning som har gitt positive effekter av slike "kosttilskudd". Jeg skriver "kosttilskudd" i "" fordi ekte kosttilskudd er tilskudd kroppen trenger bl.a. for å utnytte næringen vi tar til oss i form av skikkelig og ren mat. Alle "blockerne" er IKKE tilskudd kroppen trenger....

Negativ ? Jeg ?

Hallooooo, det finnes ingen vidunderpille. Hadde det vært en pille som funket som hadde det bare vært den til salgs og den som hadde oppfunnet den hadde vært verdensberømt og kjemperik.

DET FINNES INGEN SNARVEIER !

Men hvem som helst må gjerne kaste penger ut vinduet og spise så mye vidunderpiller man bare vil. For min del har jeg mange andre (og viktigere) ting å bruke pengene mine på !

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 28-05-06, 14:17   #5
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Pro-Phase... er det noen vits?

Viser forøvrig til diskusjon om det samme i februar 2004:

http://forum.lavkarbo.no/showpost.php?p=107274&postcount=8

Da ble det også klart og tydlig gitt beskjed om at vi ikke anbefaler eller markedsfører bruk av slike midler på dette forumet.

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 28-05-06, 14:38   #6
elian
Stressa 4-barns mor
 
elian sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2004
Hvor: Sarpsborg
Alder: 46
Innlegg: 2.216
elian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastisk

Sv: Pro-Phase... er det noen vits?

Jeg detter liksom alltid ned på jorda igjen, etter at du har svart på "den-type-innlegg"......

Du bare ER klok du.... Jeg tenker liksom alltid sånn hvissomatte....... Dumt, dumt, dumt.....

Men så tenker jeg også sånn at, jeg legger jo ikke PÅ meg av det.... Så jeg KAN jo ta det i tilfelle det skulle gjøre at jeg går ned..... Hmm....

Kan tenke meg Nille blir rød i toppen og vil sparke meg i rumpa nå.....

__________________

elian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon (frem til p-hormonene har forlatt kroppen) Svar med sitat
Gammel 28-05-06, 14:50   #7
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Pro-Phase... er det noen vits?

*spark*

Bare gjentar jeg Elian.... DET FINNES INGEN SNARVEIER !

(Om man finner noe man tror er en snarvei så viser det seg som oftest at man summa sumarum bruker enda lenger tid på den enn om man hadde tatt hovedveien. To skritt frem, og et tilbake.. etc. etc.)

Det er det samme som med disse hurtigkurene; Joa, man går raskt ned, men det går like raskt opp og igjen, pluss litt til... !

Du har vel ikke tenkt å bruke tusenvis på kroner i piller resten av livet for å holde det vedlike vel ??

Vi kjenner hverandre så godt at jeg tar sjansen på å si: Det ER lov å bruke hue ! Uten at du blir fornærma !!

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 29-05-06, 12:37   #8
Fjonken
Seniormedlem
 
Fjonken sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Sola
Alder: 58
Innlegg: 4.132
Fjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressurs

Sv: Pro-Phase... er det noen vits?

Signerer Nilles innlegg. Dette her har jeg fått erfart alt for mange ganger. Det meste som tilbys av slike "vidundermidler" er ikke laget for å få fettet av kroppen din, men for å få pengene ut av lommeboka di. Du kommer garantert ikke noe fortere i mål med slike tabletter. Og når du da endelig kommer i mål etter mye fustrasjon og forbannelse er det fordi du omsider kommer tilbake til kilden og følger filosofien riktig. Og det gjør du først når du har innsett at snarveiene ikke fører frem. Så hvorfor utsette deg for slike falske håp og grensesløse fustrasjoner. Hvorfor gå omveien via slurvete diett og nødløsninger, når du like godt kan nå målet raskere ved å gå rett fram og på linje med filosofien?

__________________
Fjonken
Æresmedlem av morovirusforeningen
Medlem av fredagsklubben
Medlem av piskeklubben




Opp i vekt etter ferien.. 28.07.06 : 83,6 kg
Fjonkens vekt 04.08.06 : 83,4 kg
Fjonkens vekt 11.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 18.08.06 : 84,1 kg
Fjonkens vekt 25.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 01.09.06 : 82,4 kg
Fjonkens vekt 21.09.06 : 80,5 kg
Fjonken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 29-05-06, 17:57   #9
Faxe83
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2005
Alder: 49
Innlegg: 33
Faxe83 er på en erverdig vei

Sv: Pro-Phase... er det noen vits?

Det er sant at et ideelt lavkarbokosthold bestaar av mat uten noe saerlig stivelse overhodet. Likevel syns mange det er veldig vanskelig aa folge et saa strikt lavkarbokosthold som andre (jeg selv har fulgt lavkarbokosthold VELDIG strikt, men jeg ble for tynn). Stivelsesstoppere som pro-phase osv hindrer kroppen i aa gjore om halvparten av stivelsen til sukker i kroppen, og det hjelper jo veldig for kvasi-lavkarboere! Skjonner ikke hva som er saa galt med aa bruke preparater som dette, naar det er et helt naturlig bonneekstrakt uten bivirkninger. En annen positiv effekt av stivelsesstoppere er at det hjelper til aa senke den generelle GLen i all stivelsesholdig mat (til og med gronnsaker osv), saa selv paa et relativt strikt lavkarbokosthold kan dette faktisk ha noe for seg, dersom man er opptatt aa faa i seg saa lite sukker som mulig (slik som jeg). Dermed kan preparater som pro-phase faktisk redusere alle de negative virkningene Hoy-GL mat kan ha paa kroppen (som diabetes, mangel paa energi, insulinresistens osv). Det finnes faktisk en 'kunstig' stivelsesstopper som heter Glycobay som kan faes hos legen og er beregnet paa folk som er ner ved aa utvikle diabetes. Selvsagt er det bedre aa kutte ut stivelsesholdig mat overhodet, men jeg syns det er lite tollerant aa hevde at 'stivelsesstoppere' ikke har noe med lavkarbo aa gjore, naar slike preparater faktisk bidrar til aa halvere karboinntak fra stivelsesholdig mat samt redusere GLen paa et rikt antall matvarer - OG ER HELT NATURLIG!! Det funker faktisk saapass bra at jeg er MEGET forundret over at folk virker saa pass negativt innstilt her paa forumet... For overvektige vil bruk av stivelsesblokkere mest sansynlig fore til enda storre vekttap, noe som er utelukkende positivt.

Faxe83 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generel antialdring - Ray&Terry's longevity programme (www.fantastic-voyage.net) Svar med sitat
Gammel 29-05-06, 19:05   #10
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Pro-Phase... er det noen vits?

Man kan syns hva man vil om stivelse stoppere (og andre stoppere), og som sagt må folk spise hva de vel og bruke pengene sine på hva de vil.

MEN

nå er det altså slik at her på DETTE forumet anbefaler vi ikke piller og pulver. Vi anbefaler et lavkarbo kosthold bestående av mat - evt. med tillegg av vitamin og mineral tilskudd. Også protein tilskudd for de som trener såpass at de trenger det. Men altså aller helst så naturlig mat som mulig med så lite bruk av kunstige tilsetninger, pulver eller piller som mulig.

Om man velger å leve et såkalt "kvasi-lavkarbo" kosthold må en så klart bare gjøre det. Men om man hiver innpå en pille eller to for å kunne ta en porsjon med høykarbo/høy stivelse/høy GI/GL mat, så bør man vel kanskje vurdre om lavkarbo kosthold i det hele tatt er noe å satse på ? Da der det kanskje bedre å satse på en annen type kosthold man kan klare å leve med uten piller og pulver ?

Vet ikke helt hva som menes med strickt lavkarbo. Om man finner balansen og det som passer ens kropp skal man hverken bli for tynn eller for tjukk. Det er jo det som er cluet med lavkarbo da. Å lære å kjenne sin egen kropp, hva den tåler/ikke tåler, - hva som skal til for at den skal trives og fungere optimalt. De fleste som har lavkarbo som livsstil, kanskje etter en slankeperiode, - eller de som har lagt om kostholdet fordi kroppen trives bedre med denne typen mat, har funnet SIN måte. Noen spiser matvarer en annen ikke tåler eller kan spise. Noen ligger høyere i karber enn andre. Blir man for tynn eller tykk på en slik kost har man ikke lykkes i å finne den rette balansen og bør (som flere gjør) se om et annet kosthold er bedre for ens kropp. Det kan like gjerne være Grete Roede som Skaldeman - eller en blanding. Og jeg syns iallefall det er trist om man ikke klarer å finne en måte å gjøre dette på uten hjelp av piller og pulver.

Vi snakker alså ikke bare om slankekurer her, men om en total kostholdsendring/omlegging ! De av medlemmene vår som sliter seriøst med vekttapet sitt - på grunn av forskjellige sykdomstilstander, psykiske årsaker eller annet, HAR prøvd det meste av piller, blockere og det som finnes og kan foreskrives av lege - eller bestilles på mer eller mindre lugubre nettsider - uten at det har hjulpet. Det et derfor de er her !

Jeg har ganske så lang fartstid innen lavkarbomiljø (både i USA/Canada og her), og har sett blockere av flere typer komme og gå. Felles for de fleste som begynner med slike "tilskudd" er at de noen tusenlapper senere finner ut at det ikke har hjulpet etter forventningene eller gitt noen fordeler kostholdet ikke allerede gir.

Så kall meg gjerne negativ, - om det er negativt å anbefale et naturlig kosthold fremfor piller og pulver, så "be my guest" ! Jeg får nok sove i natt også !

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Rocky's treningsdagbok, Tones slankedagbok ;-) Caxa Åpne dagbøker 257 31-08-06 14:00
sukker og karbofritt liv - mulig i lengden? bikini Lavkarbo generelt 11 22-05-06 12:14
En liten själ talar med Gud Fedonisten Livets lyse side 1 05-05-04 19:57


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:25.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no