Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Dr Lindbergs

Noen med oppmuntrende resultater etter kostomleggingen?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 08-06-04, 11:28   #1
Mamsen
Juniormedlem
 
Mamsen sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2004
Hvor: Fredikstad
Alder: 43
Innlegg: 38
Mamsen er på en erverdig vei

Noen med oppmuntrende resultater etter kostomleggingen?

...er kjempespent, begynte på lørdag. Vet dette er en "lang-tids" greie, men det er gøy å høre!

Mamsen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lav GI Svar med sitat
Gammel 08-06-04, 21:28   #2
Miriam
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2004
Innlegg: 138
Miriam har en fantastisk aura rundt segMiriam har en fantastisk aura rundt seg

Jeg begynte for 7 uker siden og har gått ned 3,5 kg og det er jeg superfornøyd med. Kiloene går jo ikke så fort av siden jeg ikke har så altfor mange kilo over trivselsvekt. I tilegg har jeg ikke trent heller. Men det beste av allt er at jeg ikke lengre hovner opp i fingrer og ledd. Ringer jeg ikke har brukt på lenge passer.

Jeg synes dette har vært lett og prinsippene i dette kostholdet er enkelt å følge.
Nå har grønnt for vært endel av mitt kosthold tidligere men det lille jeg inntok av hvetemel og sukker har ikke vært bra for meg.

I det hele tatt merker jeg generelll velvære(unntatt smerter pga bekkenløsningen) Det eneste som mangler nå er å få skikk på blodtrykket som ikke har villet gå ned siden fødsel.
Jeg har tatt en haug med prøver hos Fedon legen her i byen og neste uke vil jeg få svar. Er spent på det.

Dette kommer til å bli mitt kosthold heretter.

Lykke til

Miriam er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo! Har 8-10 kg som sitter som spikret men nå skal de av. Svar med sitat
Gammel 08-06-04, 22:00   #3
guro
Sterk og fri!
 
guro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Alder: 59
Innlegg: 9.453
guro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastisk

Resultatrapport

Jeg la om i oktober og er kjempefornøyd.

Jeg har lært mye og oppnådd gode vektresultater, bedret humør og overskudd.

Når det gjelder vekta har jeg gått ned gjevn hele tiden, i snitt en halv kilo i uka. Jeg er halvveis i vektreduseringsprosjektet (for ikke å si slanking) mitt, men det er jo ikke slutt med variert og næringsrik mat når vektmålet er nådd.

Skal innrømme at jeg synes det har vært mye jobb: matlaging, handling, planlegging og oppvask. Men det er absolutt værdt det. Og nå sitter det i 'finga', går av seg selv. Ikke at jeg er utlært, eller har forbedringpotensiale. Jeg regner med at livslang læring gjelder her også.

Lykke til! Du har gjort et godt valg!

__________________
-lig hilsen Guro
guro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Rent og naturlig, uten melk, hvete, sukker, gjær, svin og sånt Svar med sitat
Gammel 12-04-07, 11:42   #4
Pipp
Seniormedlem
 
Pipp sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2004
Hvor: Sarpsborg
Alder: 51
Innlegg: 13.866
Pipp er bare helt fantastiskPipp er bare helt fantastiskPipp er bare helt fantastiskPipp er bare helt fantastiskPipp er bare helt fantastiskPipp er bare helt fantastiskPipp er bare helt fantastiskPipp er bare helt fantastiskPipp er bare helt fantastiskPipp er bare helt fantastiskPipp er bare helt fantastisk

Sv: Noen med oppmuntrende resultater etter kostomleggingen?

Jeg har vel ikke gått ned så mye ivekt, men merker at det tærer på fettet i kroppen. Har fått mye mere energi og ikkevondt og oppblåst imagen lengre....

Pipp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Holdt vekten i 2 år snart Svar med sitat
Gammel 21-05-07, 02:59   #5
Dolphin
Seniormedlem
 
Dolphin sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Bergen
Alder: 45
Innlegg: 1.884
Dolphin begynner å bli godt kjentDolphin begynner å bli godt kjentDolphin begynner å bli godt kjentDolphin begynner å bli godt kjentDolphin begynner å bli godt kjentDolphin begynner å bli godt kjent

Sv: Noen med oppmuntrende resultater etter kostomleggingen?

Heia.
Jeg begynte å legge om kosten for 5-6 uker siden og har gått ned 2,7 kg. 1,1kg av de siden fredag da jeg begynte på lindbergs ketogene kost/ diet, men det er nok mest vann som forsvinner i starten...men de 1,6kg før er nok også endel fett som har forsvunnet så kostomlegging funker

__________________
Dolphin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Ketogen Kost Svar med sitat
Gammel 21-05-07, 14:25   #6
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Noen med oppmuntrende resultater etter kostomleggingen?

Sjekk denne inspirerende tråden: http://forum.lavkarbo.no/showthread....ighlight=andre

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 18-09-07, 11:33   #7
natteravn
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: sør trønderlag
Alder: 47
Innlegg: 25
natteravn er på en erverdig vei
Red face

Sv: Noen med oppmuntrende resultater etter kostomleggingen?

Opprinnelig lagt inn av Mamsen, her.

...er kjempespent, begynte på lørdag. Vet dette er en "lang-tids" greie, men det er gøy å høre!

hei på deg
jeg begynte med kostomlegging tidlig i sommer, jeg kuttet ut brød, ris, pasta, sukker og potet.
på 2 mnd. har jeg gått ned 10 kilo.
Det var kjempevanskelig i starten og finne gode allternativ til disse matvarene men nå er det helt ok.
Når dette er sakt så begynner jeg nå på eurodietten for å ta av de siste 10 - 15 kiloene. men jeg går glatt tilbake til mitt nye kosthold etterpå fordi jeg føler jeg ikke trenger eller har behov for de mer.

natteravn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: eurodietten/lavkarb. Svar med sitat
Gammel 18-09-07, 11:41   #8
Merre
Juniormedlem
 
Merre sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: sørlandet
Alder: 52
Innlegg: 39
Merre er på en erverdig vei

Sv: Noen med oppmuntrende resultater etter kostomleggingen?

Opprinnelig lagt inn av Mamsen, her.

...er kjempespent, begynte på lørdag. Vet dette er en "lang-tids" greie, men det er gøy å høre!

Har gått på lavkarbo siden 14. august. Er i gang med min femte uke nå.

Da jeg har vondt i beina pga min overvekt, har jeg ikke trent eller gått tur.

__________________



Start 13-08-07
Merre er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 18-09-07, 11:45   #9
SusieBlues
Seniormedlem
 
SusieBlues sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Bislett
Alder: 46
Innlegg: 3.854
SusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressurs

Sv: Noen med oppmuntrende resultater etter kostomleggingen?

Jeg er på uke 7 nå. Har gått ned ca 4,5 kg. Merker at kroppen ser bedre ut! Klærne passer bedre!
Og her inne finner jeg flere gode forslag til deilig mat enn jeg rekker å lage...

SusieBlues er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 18-09-07, 21:17   #10
L.S
Nytt Medlem
 
L.S sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Oslo
Alder: 42
Innlegg: 9
L.S er på en erverdig vei

Sv: Noen med oppmuntrende resultater etter kostomleggingen?

Sambo og jeg begynte i juli, og kiloene har rast av oss, selv om det egentlig ikke var hovedmålet. Vi ville bli sunnere og mer bevisste på hva vi putter i oss, og det har vi klart, i tillegg til -10 kg på sambo og -7 kilo på meg!

L.S er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo alà Lindberg Svar med sitat
Gammel 18-09-07, 21:32   #11
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Noen med oppmuntrende resultater etter kostomleggingen?

Har ekstreme oppmuntrende resultater etter omlegginga... Er kvitt bulemien, vannet i kroppen og panikkangsten. Hvorfor angsten dro sin vei vet jeg ikke, men borte er den En liten bi-ting, ca 8 kilo er også borte...

Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 18-09-07, 21:47   #12
Linn H
Seniormedlem
 
Linn H sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Oslo
Alder: 48
Innlegg: 1.981
Linn H er veldig godt liktLinn H er veldig godt liktLinn H er veldig godt liktLinn H er veldig godt liktLinn H er veldig godt liktLinn H er veldig godt liktLinn H er veldig godt liktLinn H er veldig godt likt

Sv: Noen med oppmuntrende resultater etter kostomleggingen?

det er jo fantastisk å høre!! Må være en utrolig lettelse for deg

Linn H er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 19-09-07, 13:45   #13
MorStine
Seniormedlem
 
MorStine sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Eidsvoll
Alder: 44
Innlegg: 1.651
MorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt likt

Sv: Noen med oppmuntrende resultater etter kostomleggingen?

Jeg er jo forsåvidt litt motsatt av de over her. Jeg har gått på ketolyse siden i mai, gått ned 21 kg og har 3 igjen til mitt mål. Siden jeg har holdt på i 3 1/2 mnd med lavkarbo sitter det nå i fingrene med å lage hjemmelaget skikkelig mat hver dag. Det går så fint, håper jeg klarer det videre (klart jeg gjør ) og at dette blir en livsvarig levemåte. Mannen er og innstilt på Fedon fra oktober

__________________
Er nå i gang med LCHF
It's no hocus pocus, it's all about the focus!
MorStine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen diett Svar med sitat
Gammel 19-09-07, 13:54   #14
Knubbelubba
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 136
Knubbelubba er ny på veien

Sv: Noen med oppmuntrende resultater etter kostomleggingen?

Hei MorStine! Du er jammen flink! Jeg synes du har gått fort ned i vekt!!

Knubbelubba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo/blodtypediett Svar med sitat
Gammel 19-09-07, 14:35   #15
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Noen med oppmuntrende resultater etter kostomleggingen?

Ser tråden er litt gammel, meg jeg vil også være med å motivere

Limer inn noe jeg skrev et annet sted, med litt modifikasjoner ift at dette opprinnelig var et svar til en frustrert sjel!

Sitat:

Jeg har vært overvektig hele livet, så jeg vil ikke ha det alt for travelt med å gå de ned igjen, og jeg vet jo at jeg gjør det på en måte som får kroppen min til å trives veldig godt underveis, og som vil gjøre det lett for meg å holde vekten når jeg en gang er der jeg skal være.
Og alt som har skjedd i tillegg! Det er nesten for meg mirakuløst! Jeg har slitt mye med migrene, jeg har ikke migrene lenger, jeg har hatt pollenallergi hver vår, både den vanlige snørringa samt at jeg har klødd opp håndbakene mine til kjøttkaker, jeg har reagert på dyr og vært allergisk mot sitrus og nøtter. Jeg har ikke allergi lenger. En helt nydelig vår, kunne kose med bikkja da jeg var hjemme hos folka mine sist, og jeg kan spise nøtter igjen !!
Om jeg så ikke hadde gått ned et gram, så hadde jeg hatt det mye bedre enn noensinne. I det store bildet blir vektnedgangen en super bieffekt. Jeg sto i utgangspunktet på randen av diabetes, og det var derfor jeg begynte å skifte kosthold. Jeg står ikke på randen av noe som helst lenger.
Det er med andre ord et stooort bilde.
Jeg har holdt på i ca et år, i og med insulinresistensen min har det gått sakte, men det har gått nedover. Det har til og med gått litt oppover igjen, men så har det snudd. Jeg har hatt platåer over i hvert fall to måneder! Og jeg trodde jeg skulle bli gæern! Men med støtte fra forumet, og litt forskning i maten så gikk det seg til igjen.

I tillegg kan jeg da nevne at jeg måler meg, bryst, midje, mage og hofter, og har mistet tilsammen over seksti cm over det hele, midja alene står i tickeren min.
Jeg kan faktisk si at jeg har fått et nytt liv, enn hvor haleluja det høres ut

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Sukker - en ulv i fåreklær HP Artikler 15 03-04-09 09:23
En litt lengre innføring i PCOS Albertine PCOS og karbohydratkontroll 1 27-10-08 00:03
PCO noen med erfaring eller kunnskap? Maz PCOS og karbohydratkontroll 10 08-04-08 11:34
Og hva er hodet ditt opptatt av.... Carbokiller Generell diskusjon 20 29-08-04 22:01
En liten själ talar med Gud Fedonisten Livets lyse side 1 05-05-04 19:57


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:47.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no