Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Inn og ut av ketose ...

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 26-09-07, 10:00   #1
Håp
Juniormedlem
 
Håp sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Innlegg: 14
Håp er ny på veien

Inn og ut av ketose ...

Jeg skjønner ingenting, men håper noen kan gi meg litt hjelp. Først må jeg vel bekjenne at jeg har blitt testoholiker... Stripsene viser alt fra helt negativ, spor av ketose til moderat på en og samme kveld... Det som nå er saken er at jeg sprakk på søndag med et stort sjokoladekakestykke (nam, nam...) Vel så skjerpet jeg meg skikkelig, og allerede mandagskveld viste stripsen moderat ketose igjen. Tirsdag var jeg også kjempeflink. Spiste egg og bacon og agurt til frokost selvlaget kyllingsalat til lunsj og grillet kylling og grønnsaker til middag. Men om kvelden i går var stripsen negativ! Jeg hadde ikke touchet karber i det hele tatt, bortsett fra min vante porsjon grønnsaker som aldri har fått meg ut av ketose før. Nå har jeg gitt opp/sprukket, så i dag spiste jeg to rugsprø til frokost Er så lei atlså. Finner liksom ingen kur som funker for meg jeg... Er det noen som forstår hvorfor jeg ikke fortsatt var i ketose i går?

Håp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Har ikke bestemt meg enda Svar med sitat
Gammel 26-09-07, 10:46   #2
natteravn
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: sør trønderlag
Alder: 47
Innlegg: 25
natteravn er på en erverdig vei

Sv: Inn og ut av ketose...

Hei på deg.
Så sant som dette er skrevet vet jeg lite hva ketose er eller hva det gjør med kroppen, Men hvorfor være så opptatt ev den. For min del er det kun vekta og målbåndet som har noe å si.
Nå vet jeg ikke hvilken kurer du har brukt tidligere, men jeg har gått ned 10 kilo bare på å kutte ut brød,pasta,ris,potet og sukker. og dette på et par mnd. Nå har jeg begynt med eurodietten for å klare å komme ned de 10 siste kiloene.
Jeg trener med raske turer ca 1 1/2 time hver dag og dette virker.
Dette er nå min 5 dag i fase 1 og jeg har gått ned 3 kilo.
Noe som jeg synes er fantastisk. Men de dagene jeg ikke rørte meg sto vekta stille.
Vektnadgang må en jobbe for.
Så kjære deg gå litt inn i deg selv og tenk over hvilken jobb du gjør hver dag og evaluer om det er nok. Tenk litt langsiktig, sett deg små mål. bruk 1 år på prosjekte ditt så skal du se det funker.
Dette vet jeg da jeg har vært på utallige kurer selv og bruk enormt mye penger.
Nå går jeg til legen min for å veie meg og han er virkelig motiverende. Og ikke minst så er jeg nødt til å treffe han ved en senere anledning slik at jeg passer meg vel for å gå opp.
Dette er litt av mine erfaringer. Så opp med hodet dette skal du få til.
Natteravn

__________________


natteravn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: eurodietten/lavkarb. Svar med sitat
Gammel 26-09-07, 13:45   #3
Smula
Seniormedlem
 
Smula sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Innlegg: 1.200
Smula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt likt

Sv: Inn og ut av ketose...

Går du ned i mål/vekt, da?
Der er jo liksom det som er hovedhensikten her, ikke å få en pen rosafarge på stixen.
Og en ting til: Hvis du sprakk på søndag, og er frustrert idag, onsdag over lite resultat - da gir du muligens litt fort opp...

Smula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 26-09-07, 17:52   #4
Håp
Juniormedlem
 
Håp sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Innlegg: 14
Håp er ny på veien

Sv: Inn og ut av ketose...

Opprinnelig lagt inn av Smula, her.

Går du ned i mål/vekt, da?
Der er jo liksom det som er hovedhensikten her, ikke å få en pen rosafarge på stixen.
Og en ting til: Hvis du sprakk på søndag, og er frustrert idag, onsdag over lite resultat - da gir du muligens litt fort opp...

For et surt svar ...

Håp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Har ikke bestemt meg enda Svar med sitat
Gammel 26-09-07, 18:03   #5
Distrea
Støttemedlem
 
Distrea sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Drammen
Alder: 53
Innlegg: 4.837
Distrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastisk

Sv: Inn og ut av ketose...

Opprinnelig lagt inn av Håp, her.

For et surt svar ...

nei da... det er ikke surt svar men noen ganger har man behov for nå høre sannheten også Du veit... vektnedgang kommer ikke gratis

Legger på noen smil, så du ikke tror jeg er sur
Lykke til

Distrea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: samma det, bare jeg er i ketose Svar med sitat
Gammel 26-09-07, 19:30   #6
Smula
Seniormedlem
 
Smula sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Innlegg: 1.200
Smula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt likt

Sv: Inn og ut av ketose...

Opprinnelig lagt inn av Håp, her.

For et surt svar ...

Jaha.
Jo, bare hyggelig, du.
Hva forventet du å høre, da?

Smula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 29-09-07, 23:11   #7
lokkebiff
Seniormedlem
 
lokkebiff sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Tromsø
Alder: 46
Innlegg: 10.266
lokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisk

Sv: Inn og ut av ketose ...

...og her går det....????

__________________
..lev livet carpe diem..


-35 kilo er jeg stolt av
Men jeg er enda stoltere over å ha holdt vekta i 5 år
lokkebiff er avlogget   Min kostholdsfilosofi: streng Skaldeman Svar med sitat
Gammel 29-09-07, 23:45   #8
Bulldog
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Inn og ut av ketose ...

Opprinnelig lagt inn av lokkebiff, her.

...og her går det....????

Ikke?

  Svar med sitat
Gammel 30-09-07, 11:38   #9
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Inn og ut av ketose...

Opprinnelig lagt inn av Håp, her.

For et surt svar ...


Jeg syns ikke det var et surt svar. Det er jo sannheten.
Her får du fakta på bordet. Det er ikke alltid en liker det, men det viser seg å ha bedre resultat enn å dulle med folk og fortelle det de helst vil høre (hva det er er forskjellig fra person til person). Det finnes ingen mirakelkur.

Fargen på stix forteller bare hva som skjer i urinen din og ikke om kroppen forbrenner fett eller ikke.

Om du spiser det du skal og ligger unna det du IKKE skal spise - spiller fargen på stixen 0-null rolle.

Om du gir opp på grunn av farge på stix vet jeg ikke riktig hva jeg skal si uten at du føler at jeg er enda surere.

Legg vekk stixen - konsentrer deg om å spise riktig. Bruk vekt og mål som parametre og husk at dette tar tid. Kroppen må få lov å venne seg til nytt kosthold. Og uten en viss mengde tålmodighet er det få som oppnår målene sine.

Kan trøste deg med at det er likt for alle. Alle lurer på masse i begynnelsen, alle står stille kortere eller lengre tid i begynnelsen, alle har på et eller annet tidspunkt lyst til å gi opp. Hadde det vært lett å slanke seg hadde det ikke vært overvektige mennesker, og heller ikke forum som dette. Vi er her for å sparke deg i gang og fortelle deg hva du kan gjøre for å oppnå målet ditt.

Du må lære hva din kropp tåler/ikke tåler. Det kan ta tid. For noen kort, for noen lang.

Så stå på, spis riktig og ikke gi deg. Da VIL du se resultater til slutt !

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 30-09-07, 15:07   #10
Nicpins
Seniormedlem
 
Nicpins sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Melhus
Alder: 53
Innlegg: 991
Nicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastisk

Sv: Inn og ut av ketose ...

Opprinnelig lagt inn av Håp, her.

Finner liksom ingen kur som funker for meg jeg... Er det noen som forstår hvorfor jeg ikke fortsatt var i ketose i går?

Heihei Håp!
Ser ut som om du ikke har bestemt deg helt for kostholdsfilosofi ennå...?
Jeg har opplevd at det er lettest å få fremgang og gå ned i vekt hvis man
har bestemt seg helt spesifikt for en filosofi, og så holde seg knallhardt
til den/ evt. til boka. Da er det mye lettere å finne ut hva man evt.
kan prøve å endre på hvis vektnedgangen stopper opp. Det er også lettere
for andre på forumet å gi deg nyttige råd, tips, veiledning, hvis de vet
hvilken filosofi du følger. Alle kostholdsfilosofier innen lavkarbo har sine
"uoffisielle eksperter" her inne.

Lykke til videre!
Klemmer fra Nic

__________________

Livet handler om hvordan man håndterer Plan B.
Nicpins er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - 54 kg med Ketolyse og generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 01-10-07, 15:04   #11
reidun50
Medlem
 
reidun50 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Alta
Alder: 66
Innlegg: 215
reidun50 er en juvelreidun50 er en juvelreidun50 er en juvel

Sv: Inn og ut av ketose ...

Går du ned i mål/vekt, da?
Der er jo liksom det som er hovedhensikten her, ikke å få en pen rosafarge på stixen.
Og en ting til: Hvis du sprakk på søndag, og er frustrert idag, onsdag over lite resultat - da gir du muligens litt fort opp...

Ja, tøft å få høre sannheten,
Jeg har også slitt, og er nå i en periode der jeg sliter med vekta! Feira bursdag og spiste kaker (ikke mye!) i tre dager, og dermed var det gjort!
Spiser riktig nå,(ei uke) og står stille, men vet etter å ha holdt på siden juni at noen uker bare er sånn! Det kan gå tre - fire uker før vekta rører seg igjen!

Her er det bare å ikke gi opp!!!!


Lykke til videre.

__________________


Mål: Midje???
1.delmål: Kanskje 85 kg (minus 20 kilo)
Men viktigst for meg at det går litt innover i midja!
reidun50 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo Svar med sitat
Gammel 01-10-07, 16:27   #12
Sprudle
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Inn og ut av ketose...

Opprinnelig lagt inn av Smula, her.

Der er jo liksom det som er hovedhensikten her, ikke å få en pen rosafarge på stixen.

Hi, hi Jeg lo så jeg nesten ramla av stolen!

  Svar med sitat
Gammel 01-10-07, 17:43   #13
Smula
Seniormedlem
 
Smula sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Innlegg: 1.200
Smula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt likt

Sv: Inn og ut av ketose ...

Bra noen gjorde det, da.
Men jeg tror nok jeg frastår å hjelpe mer, iallefall på denne tråden...

Smula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-10-07, 09:20   #14
Torkil
Seniormedlem
 
Torkil sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 65
Innlegg: 1.714
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk

Sv: Inn og ut av ketose ...

Hei
Jeg håper ikke vi har mistet håpet?
Stix kan være ett tveegget sverd og det er mange tråder om det. Vi må fortsette å fortelle at de for en del ikke er verdt bryet, da det gir for mye frustrasjon.
Mange har glede av å se at de er i ketose , og å kunne sjekke etter en liten utskeielse. Andre får problemer, en liten del har ikke utslag tross ketose og har varierende utslag på stixen " inn og ut" men går fortsatt ned. Da skal man stole på vekttap og de andre fordelene som følger av å være i ketose og ikke la seg slå ut av at stixen av og til ikke gir utslag.

Vennlig Hilsen
Torkil

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Ketose - inn og ut av ketose...? hva skjer da? Chumpsy Lavkarbo generelt 31 16-07-11 21:01
Ulikt utslag på ulike ketostix Lubbelura Ketolysekuren 7 06-04-09 00:01
Ut og inn av ketose Dissemage Ketolysekuren 9 12-06-07 15:17
Ut og inn av ketose Tuttan Lavkarbo generelt 8 01-06-07 15:08


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:08.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no