Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Oppblåst og sting i magen

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 01-02-08, 13:49   #1
Nikoline
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 6
Nikoline er på en erverdig vei

Oppblåst og sting i magen

Jeg har gått på ketolysekuren i 4 uker nå. Første uken gikk jeg ned ca 0,7 kg og var godt fornøyd. Etter det har jeg ikke gått ned noe, uten pendlet på en vekt med 1 kg forskjell. Den siste tiden har jeg også vært veldig oppblåst og sting i magen. Jeg går ikke så mye på do, men det er vel ikke uvanlig på denne kuren. Nå lurer jeg på å slutte på kuren, ettersom jeg ikke går ned og opplever ubehag i magen. Jeg tror nemlig jeg trenger mer fiber for at magen som skal fungere. Er det noe flere som opplever det samme? Noen som har tips om hva det kan komme av?

En vanlig dag i mat:
Frokost
: eggrøre med skinke og ost

Lunsj: salat med skinke, salami og laks
Middag: kjøtt/fisk/kylling med grønnsaker og noen saus.

Jeg har som mål å gå ned ca 5-7 kg, og vil bruke kuren for sen forsette med noe lignende Lindberg. Dette gjorde jeg før jeg startet på ketolyse og da klarte jeg å holde vekten stabil men ønsker å få bort de der ekstra kiloene rundt magen.

Nikoline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 01-02-08, 15:12   #2
Siljevi
Juniormedlem
 
Siljevi sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 29
Siljevi er på en erverdig vei

Sv: Oppblåst og sting i magen

Opprinnelig lagt inn av Nikoline, her.

Jeg har gått på ketolysekuren i 4 uker nå. Første uken gikk jeg ned ca 0,7 kg og var godt fornøyd. Etter det har jeg ikke gått ned noe, uten pendlet på en vekt med 1 kg forskjell. Den siste tiden har jeg også vært veldig oppblåst og sting i magen. Jeg går ikke så mye på do, men det er vel ikke uvanlig på denne kuren. Nå lurer jeg på å slutte på kuren, ettersom jeg ikke går ned og opplever ubehag i magen. Jeg tror nemlig jeg trenger mer fiber for at magen som skal fungere. Er det noe flere som opplever det samme? Noen som har tips om hva det kan komme av?

En vanlig dag i mat:
Frokost: eggrøre med skinke og ost
Lunsj: salat med skinke, salami og laks
Middag: kjøtt/fisk/kylling med grønnsaker og noen saus.

Jeg har som mål å gå ned ca 5-7 kg, og vil bruke kuren for sen forsette med noe lignende Lindberg. Dette gjorde jeg før jeg startet på ketolyse og da klarte jeg å holde vekten stabil men ønsker å få bort de der ekstra kiloene rundt magen.

*******************

Jeg synes kanskje det ser ut som om du spiser litt lite? Får du i deg nok fett? og ikke minst grønnsaker? Varierte grønnsaker, ikke bare agurk og bladsalat
Har du kanskje gått ned mye før du begynte på ketolyse?

Siljevi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 01-02-08, 15:50   #3
Nikoline
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 6
Nikoline er på en erverdig vei

Sv: Oppblåst og sting i magen

I salaten pleier jeg å ha isbergsalat, tomater og paprika. På kveldene spiser jeg ofte asparges, rosenkål, sopp, løk, brokkoli og noen ganger blomkål.

Jeg spiser også fett på morgenen (tilskudd, ost og fløte), på salaten har jeg alltid en dressing av seterrømme og på kvelden blir det en fet saus. I tillegg kan jeg spise litt ost eller avokado som mellommåltid. Så jeg tror jeg får i meg nok fett. Det er jo mest mettet fett, men vet ikke om det har mye å si.

Nikoline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-02-08, 00:48   #4
Megvel
Seniormedlem
 
Megvel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 51
Innlegg: 2.547
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Sv: Oppblåst og sting i magen

I utgangspunktet er ketolyse for dem som trenger å gå ned mye, over 10kg.

Drikker du vannet ditt (godt over 2L)
Tar du ketolysetablettene trofast?
Får du i deg nok fiber?
Tar du noen som helst medisiner?
Er målet ditt realistisk (BMI?)

Isberg er fint innpakka vann, har veldig lite næring. Hjertesalat og andre grønnere salater har mye mer næring i seg! Altså antioksidanter, vitaminer.

Jeg pleide, helt i begynnelsen av atkins-kuren (induksjonen er veldig lik ketolysekuren), legge linfrø i bløt (viktig!) i en kopp på kjøkkenbenken på kvelden, og ha dem oppi eggerøra om morgenen. Gjør underverker for trege mager!!! Du kan også forsøke å legge til Virgin Cocosa (helsekosten), mange får svært førende effekt av den!

__________________
Nyttårsforsett: Å spise kun god mat som er bra for meg. Nå konvertert Atkins-spiser!!! Min journal-velkommen inn! Jeg er bestandig frisk, sånn er det! Ammehjelpen

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Gammel 02-02-08, 11:17   #5
Nikoline
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 6
Nikoline er på en erverdig vei

Sv: Oppblåst og sting i magen

Jeg er medviten om at kuren er for de som skal ned litt mer enn meg. Men mitt resonnement for å bruke kuren, er at jeg hadde et lignende kosthold (bare litt mer karbo) før starten og at jeg klarte å holde vekten med det. Men så ønsket jeg å kvitte meg med de der ekstra kiloene, og dermed syntes at kuren kunne brukes. Jeg har også litt for høy fettprosent, så målet er realistisk.

Jeg drikker nok vann (rundt 2 liter om dagen) og spiser mine tabletter på morgenen. Jeg er litt usikker på hvor mye fiber jeg får i meg, og det er nok det min mage trenger. I går spiste jeg 2 fiberrik og håper det kan sette litt fart på magen. Men disse innholder jo så mye karbo så jeg åker nok ut fra ketosen nå.

Nikoline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-02-08, 12:56   #6
Megvel
Seniormedlem
 
Megvel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 51
Innlegg: 2.547
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Sv: Oppblåst og sting i magen

Et "lille runde", en rugsprø (av de største) og et kliknekkebrød ag huntonitt-typen, inneholder alle omtrent 5KH av tilgjengelige karber, resten er fiber!

__________________
Nyttårsforsett: Å spise kun god mat som er bra for meg. Nå konvertert Atkins-spiser!!! Min journal-velkommen inn! Jeg er bestandig frisk, sånn er det! Ammehjelpen

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Gammel 03-02-08, 14:51   #7
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Oppblåst og sting i magen

Du har fått mange gode råd her, men jeg vil også anbefale deg å spise grønnsaker til hvert måltid, det er fiber i grønnsaker, og det kan i lengden hjelpe på magen din.
Når det gjelder ikke ønsket vektnedgang (selv om jeg er enig i at det kanskje er litt lite du skal gå ned i forhold til at du velger en ketogen diett), så har du opp til flere potensielle partystoppere.
Jeg ser du bruker fløte, ost og rømme for å få i deg nok fett, mange klarer ikke å gå ned i vekt om de spiser mye meieriprodukter. Noen kan ikke spise tomater når de skal ned i vekt. Om du drikker en del kaffe, te, alkohol, lightbrus er dette også potensielle partystoppere. Som Megvel sier, så er isbergssalat lite vits i spise. Det er masse spennende salattyper med mer smak og næringsinnhold. Ruccola f.eks er en supersalat, og smaker dødsgodt !
Bedre måter å få i seg fett på kan være å steke maten i meierismør (det er egentlig det eneste man burde steke maten sin i), bruke smør som saus, ta de feteste bitene av kjøttet (ribbe f.eks), og ta tilskudd som cocosa (kokosfett, kjøpes på helsekost).
Og en av de viktigste tingene! Spis deg mett! Du skal spise så du er passe mett, og du skal ikke rekke å bli ordentlig sulten igjen til neste måltid. La det aldri gå mer enn seks timer mellom to måltider, og legg deg aldri sulten. Om du begynner å sulte vil du bremse forbrenningen.

Og husk på at 5-7 kg vil gå MYE saktere enn om du skulle hatt f.eks tredve kg overvekt. Det kan være nok med at du begynner med litt letter mosjon. Gå en halvtime time i rask gange, småjogg litt, svøm i basseng dersom du har tilgang på det, litt lettere trim i treningsstudio noen ganger i uka. Hard trening når du er i ketose vil de fleste slite litt med.
Lykke til

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Oppblåst i magen michij Ketolysekuren 3 20-01-08 12:56
Oppblåst og vondt i magen ...? Eliram Ketolysekuren 5 25-08-07 10:28
Vondt i magen av karbo ... guro_no Ketolysekuren 4 10-06-07 18:48
Oppblåst mage Sonny Fysisk og mental helse 19 26-01-07 14:20
Luft i magen Tiril77 Fysisk og mental helse 9 23-01-05 00:57


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:40.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no