Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

"Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Lukket tråd
 
Trådverktøy
Gammel 30-10-13, 08:49   #21426
sonim
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2013
Innlegg: 370
sonim er virkelig snillsonim er virkelig snillsonim er virkelig snillsonim er virkelig snillsonim er virkelig snill

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av silje21, her.

Lurer på hvorfor det for enkelte menn.... er sååå mye verre for de å være syk, enn oss.. eller i dette tilfellet meg. feber, forkjølelse, jobb og skole er meg.. mannen er hjemme hele tiden og har det så synnsykt ille >.< ... snufs!

okey, ferdig utblåst^^
spørsmål til: hva er smart å trene/mosjonere når man er ganske ferdig med å være syk, men ikke er helt på topp enda?

Haha, ja har merket meg at menn er omtrent dødssyke av influensa...morsom stereotypi ;-)

Men å trene sånn halvveis frisk eller rettere sagt når man er på bedringens vei er vel aldri spesielt lurt uansett. Kroppen trenger litt tid før man er i full vigør. Men typisk lett trening ut fra ens eget nivå går bra. Bevegelighetstrening, styrketrening med vekter, men helst unngå høyintensiv trening med høy puls den første tiden. Øke gradvis tempo og intensitet.

Personlig bruker jeg trene lettere vekter og styrke de første dagene etter "ferdig" sykdomsperiode"

sonim er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo
Gammel 30-10-13, 09:39   #21427
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av silje21, her.

Lurer på hvorfor det for enkelte menn.... er sååå mye verre for de å være syk, enn oss.. eller i dette tilfellet meg. feber, forkjølelse, jobb og skole er meg.. mannen er hjemme hele tiden og har det så synnsykt ille >.< ... snufs!

okey, ferdig utblåst^^
spørsmål til: hva er smart å trene/mosjonere når man er ganske ferdig med å være syk, men ikke er helt på topp enda?

Her er det omvendt, jeg har nok litt lavere terskel enn Lille Gubben når det gjelder å være hjemme fra jobb. Han går på jobb med mindre han ligger langflat og spyr eller er skikkelig-skikkelig dårlig! Og jeg synes ikke du har noe på verken jobb eller skole å gjøre om du er sylte forkjøla og har feber - du smitter jo andre!

Hvis du ikke er i form så nøy deg med en rolig rusletur.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :)
Gammel 30-10-13, 12:32   #21428
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Er det noe poeng i å tegne egen forsikring på mobilen gjennom mobilselskapet dersom man har reise- og innboforsikring?

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening
Gammel 30-10-13, 14:04   #21429
index
Seniormedlem
 
index sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.199
index er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressurs

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

En slik forsikring dekker gjerne det som innboforsikringen ikke dekker. Men om det er verdt det det koster, ja det er en annen vurdering.

Jeg har kjøpsforsikring inkludert i innboforsikringen, denne dekker det garantien ikke dekker med en egenandel på 1500,- tror jeg. Har kommet til nytte både for mobiler og PC'er som har blitt ødelagt...

index er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fritt etter S.Hexeberg
Gammel 30-10-13, 15:58   #21430
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Cyan, her.

Er det noe poeng i å tegne egen forsikring på mobilen gjennom mobilselskapet dersom man har reise- og innboforsikring?

Spørs hva mobilen koster da. Om den ikke koster mer enn egenandelen er det vel ingen vits? Og hva koster en slik forsikring da? Det går vel raskt over prisen på mobilen kanskje?

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :)
Gammel 30-10-13, 19:17   #21431
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Det er en galaxy note 3, så koster jo litt da. Men jeg har betalt 1500 med abbonement. Evt. forsikring gjennom mobilselskapet koster 99 pr mnd, og jeg syns det er litt dyrt. Får vel sjekke hva inboforsikringen dekker og vurdere om det er noe poeng.

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening
Gammel 30-10-13, 19:56   #21432
milena
Seniormedlem
 
milena sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 1.712
milena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Noen som har vært i Playa de las Americas på Tenerife? Reiser dit om 15 dager. Tips? Inntrykk?

Og trenger man reiseforsikring til en slik tur?

__________________
milena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver meg på Eurodiet
Gammel 30-10-13, 20:36   #21433
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av milena, her.

Noen som har vært i Playa de las Americas på Tenerife? Reiser dit om 15 dager. Tips? Inntrykk?

Og trenger man reiseforsikring til en slik tur?

Jeg har ikke vært der, men JA dere trenger reiseforsikring! Forhåpentligvis får dere ikke bruk for den, men hvis det skjer noe og dere ikke har forsikring så kommer dere til å angre bittert!

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :)
Gammel 30-10-13, 20:42   #21434
Bønna200
Seniormedlem
 
Bønna200 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Akershus
Alder: 47
Innlegg: 8.394
Bønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av milena, her.

Noen som har vært i Playa de las Americas på Tenerife? Reiser dit om 15 dager. Tips? Inntrykk?

Og trenger man reiseforsikring til en slik tur?

JA!!!! REIS ALDRI, ALDRI UTEN REISEFORSIKRING!!! En brukket ankel kosta meg over 50.000 kr.

Har vært på Playa de las Americas to ganger. Det er et typisk sted bygget for turister, med masse turister, men jeg liker meg der.
Det er masse utfluktmuligheter også. Jeg kan anbefale Los Gigantes og Tiede, bl.a.
Og hvis du liker dyr, så er det en park som heter Jungle Park rett i nærheten, der man kan få rovfugler på armen og sånt.

Utelivet har jeg ikke noe veldig peiling på, for vi liker best rolige kvelder på balkongen.

Og god tur!!

__________________
"Dyrene i denne verden eksisterer for sin egen skyld. De er ikke skapt for mennesker mer enn svarte er skapt for hvite eller kvinner for menn."
-Alice Walker, forfatter
Bønna200 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer. Ren mat og matglede.
Gammel 30-10-13, 20:45   #21435
milena
Seniormedlem
 
milena sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 1.712
milena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

Jeg har ikke vært der, men JA dere trenger reiseforsikring! Forhåpentligvis får dere ikke bruk for den, men hvis det skjer noe og dere ikke har forsikring så kommer dere til å angre bittert!

Derfor jeg tenker på forskudd - men hva trenger mann det til? Tenerife er Spania så det er dekket av helseforsikringen og jeg har ikke med meg noe veldig med verdier. Mobil, kamera til under 1000 kr...


Vet så lite om det så derfor jeg spør

__________________
milena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver meg på Eurodiet
Gammel 30-10-13, 20:46   #21436
milena
Seniormedlem
 
milena sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 1.712
milena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Bønna200, her.

JA!!!! REIS ALDRI, ALDRI UTEN REISEFORSIKRING!!! En brukket ankel kosta meg over 50.000 kr.

Har vært på Playa de las Americas to ganger. Det er et typisk sted bygget for turister, med masse turister, men jeg liker meg der.
Det er masse utfluktmuligheter også. Jeg kan anbefale Los Gigantes og Tiede, bl.a.
Og hvis du liker dyr, så er det en park som heter Jungle Park rett i nærheten, der man kan få rovfugler på armen og sånt.

Utelivet har jeg ikke noe veldig peiling på, for vi liker best rolige kvelder på balkongen.

Og god tur!!

Takk, takk, skriver ned alle tips! Når på året reiste du? Er så redd for været...

__________________
milena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver meg på Eurodiet
Gammel 30-10-13, 21:05   #21437
j88
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Alder: 35
Innlegg: 512
j88 er en juvelj88 er en juvelj88 er en juvel

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av milena, her.

Noen som har vært i Playa de las Americas på Tenerife? Reiser dit om 15 dager. Tips? Inntrykk?

Og trenger man reiseforsikring til en slik tur?

Har vært der tre ganger, og du kan glede deg, er kjempefint der. Er på mange måter typisk syden, men samtidig så er det gode muligheter for shopping. Ja reiseforsikring må man ha uansett hvor man drar.

j88 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egen
Gammel 30-10-13, 21:08   #21438
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av milena, her.

Derfor jeg tenker på forskudd - men hva trenger mann det til? Tenerife er Spania så det er dekket av helseforsikringen og jeg har ikke med meg noe veldig med verdier. Mobil, kamera til under 1000 kr...


Vet så lite om det så derfor jeg spør

Mye dekkes av helseforsinkringen, men ikke hjemreise eller noe for ledsager feks.
Vi har helårsreiseforsikring som gjelder selv på små turer og for hele familien. Hadde ALDRI turt å bevege meg utenfor landegrensene uten. Selv innenfor Europa variere kvaliteten på helsetilbudene mye.

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;)
Gammel 30-10-13, 21:09   #21439
milena
Seniormedlem
 
milena sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 1.712
milena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av j88, her.

Har vært der tre ganger, og du kan glede deg, er kjempefint der. Er på mange måter typisk syden, men samtidig så er det gode muligheter for shopping. Ja reiseforsikring må man ha uansett hvor man drar.

Forstår at det er på tide å vokse opp og skaffe seg en forsikring... Da bestiller jeg SR-bank sin helt vanlige reiseforsikring. Det holder, sant?

Og jeg gleder meg som en unge! Bryr meg ikke om det er syden-syden. Vil bare ligge på stranden, lese bøker og spille yatzy :-)

__________________
milena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver meg på Eurodiet
Gammel 30-10-13, 21:10   #21440
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Har man en ålreit forsikring uten egenandel er reise definert som hver gang du forlater huset. Jeg er sjeleglad for at jeg har reiseforsikring, men det henger vel også sammen med at jeg ikke har råd til å miste noe for 1000 kroner en gang ... Jeg fikk faktisk dekket et telt som ble skåret opp og all sprit og vin og en mp3-spiller som ble stjålet da jeg og venninna mi var ble utsatt for dårlige naboer på festival! Ingen spørsmål, ingen kvitteringer, bare attest på anmeldelse fra politiet og et kontonummer.
Jeg har ingen kjennskap til helseforsikring, men kanskje greit å sjekke om den dekker legehjelp i utlandet ...?

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 30-10-13, 21:11   #21441
milena
Seniormedlem
 
milena sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 1.712
milena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Mye dekkes av helseforsinkringen, men ikke hjemreise eller noe for ledsager feks.
Vi har helårsreiseforsikring som gjelder selv på små turer og for hele familien. Hadde ALDRI turt å bevege meg utenfor landegrensene uten. Selv innenfor Europa variere kvaliteten på helsetilbudene mye.

Skaffer meg forsikring "as we speak". Kan si meg enig i at 135kr i måneden er liten pris å betale for ro i sjela på reise!

__________________
milena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver meg på Eurodiet
Gammel 30-10-13, 23:27   #21442
Ziltoidia
Seniormedlem
 
Ziltoidia sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: London
Alder: 34
Innlegg: 1.080
Ziltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

I enkelte perioder, som f eks nå, våkner jeg med skrekkelig tørr munn og full blære. Andre som opplever det samme og/eller vet hva det kommer av?

Jeg drikker verken for mye eller for lite, og har alltid sovet med åpen munn, så jeg forstår ikke helt hva som er så annerledes nå.

__________________

Min kokebok // Ravelry // Min journal // Strikkeblogg
Ziltoidia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 2010-12 ketogent, siden mer liberal med frukt, belgfrukter og mer grønnsaker
Gammel 30-10-13, 23:48   #21443
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Ingenting anerledes i kostholdet? Ny overgang til ketose eller noe? Bytte av varmekilde? (Panelovner og andre eletriske varmekilder tørrer jo ut lufta) Jeg har forresten hørt at det kan være lurt å spise noe salt rett før man legger seg for å binde vann dersom man har problemer med å våkne for å gå på do i løpet av natta, if that applies? Å få i seg nok salt i det hele tatt er jo lurt dersom man lett dehydreres?

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 31-10-13, 07:28   #21444
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Ziltoidia, her.

I enkelte perioder, som f eks nå, våkner jeg med skrekkelig tørr munn og full blære. Andre som opplever det samme og/eller vet hva det kommer av?

Jeg drikker verken for mye eller for lite, og har alltid sovet med åpen munn, så jeg forstår ikke helt hva som er så annerledes nå.

Jeg har det også sånn i enkelte perioder og har det slik akkurat nå. Har dessverre ikke klart å forstå hvorfor, men har merket at jeg også svetter noe mer om nettene nå så jeg skal til akupunktur så fort det er ledig time. Det hjelper på så mangt.

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose
Gammel 31-10-13, 18:18   #21445
Bønna200
Seniormedlem
 
Bønna200 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Akershus
Alder: 47
Innlegg: 8.394
Bønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av milena, her.

Takk, takk, skriver ned alle tips! Når på året reiste du? Er så redd for været...

Vi var der i desember en gang og da var det fantastisk vær, godt og varmt. I år var vi der i månedskiftet februar/mars og da var det regn og kaldt nesten hele tida, og vi hadde "gleden" av å oppleve to orkaner. I følge dem som bodde der, var det normalt på den tida.
Ellers så synes jeg at det bruker å være ganske varmt og pent ut desember, men at det er ganske kjølig fram til midten av mars igjen. (Ut i fra de gangene jeg har vært på Kanariøyene.)
Også glemte jeg å si at nabobyen, Los Christianos er veldig koselig.

__________________
"Dyrene i denne verden eksisterer for sin egen skyld. De er ikke skapt for mennesker mer enn svarte er skapt for hvite eller kvinner for menn."
-Alice Walker, forfatter
Bønna200 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer. Ren mat og matglede.
Gammel 02-11-13, 12:06   #21446
Ziltoidia
Seniormedlem
 
Ziltoidia sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: London
Alder: 34
Innlegg: 1.080
Ziltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Ingenting anerledes i kostholdet? Ny overgang til ketose eller noe? Bytte av varmekilde? (Panelovner og andre eletriske varmekilder tørrer jo ut lufta) Jeg har forresten hørt at det kan være lurt å spise noe salt rett før man legger seg for å binde vann dersom man har problemer med å våkne for å gå på do i løpet av natta, if that applies? Å få i seg nok salt i det hele tatt er jo lurt dersom man lett dehydreres?

Opprinnelig lagt inn av Lillemy71, her.

Jeg har det også sånn i enkelte perioder og har det slik akkurat nå. Har dessverre ikke klart å forstå hvorfor, men har merket at jeg også svetter noe mer om nettene nå så jeg skal til akupunktur så fort det er ledig time. Det hjelper på så mangt.

Mulig det er en kombinasjon av flere faktorer. Etter eggeforbruket mitt i det siste å dømme kan det godt være jeg har gått inn i ketose, óg jeg sover rett ved en panelovn (tror jeg hvertfall at det er).

før var det å våkne med tørr munn nesten synonymt med å gå ned i vekt (ikke at jeg helt har forstått sammenhengen), men det gjør jeg ikke foreløpig, så jeg får ikke det helt til å stemme.

__________________

Min kokebok // Ravelry // Min journal // Strikkeblogg
Ziltoidia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 2010-12 ketogent, siden mer liberal med frukt, belgfrukter og mer grønnsaker
Gammel 03-11-13, 17:06   #21447
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Kan man ha på bluse og jeans i kirkedåp?

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo
Gammel 03-11-13, 17:34   #21448
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Kan man ha på bluse og jeans i kirkedåp?

Hvis du med jeans mener dongeribukse og du etterpå skal i selskapet i samme antrekk - nei. Hva er galt med å pynte seg litt?

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :)
Gammel 03-11-13, 18:03   #21449
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

Hvis du med jeans mener dongeribukse og du etterpå skal i selskapet i samme antrekk - nei. Hva er galt med å pynte seg litt?

Tenkte pynte meg med bluse og jeans da. Altså skinny-jeans, pyntet bluse og pumps.

Vet ikke hvordan man pynter seg annerledes jeg. Ser jo ut som et helvete i kjole.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo
Gammel 03-11-13, 18:14   #21450
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Tenkte pynte meg med bluse og jeans da. Altså skinny-jeans, pyntet bluse og pumps.

Vet ikke hvordan man pynter seg annerledes jeg. Ser jo ut som et helvete i kjole.

Syns du skal gå for jeans, bluse og pumps

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
Lukket tråd


Aktive brukere som ser på denne tråden: 2 (0 medlemmer 2 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Enkle middager psilocybe Lavkarbo generelt 14 30-08-09 12:28
Noen som har vært på korte eller lange interaillturer? mofe Generell diskusjon 2 13-03-09 23:56
Enkle middagstips limala Oppskrifter 2 18-02-09 18:39
Korte treningsøkter er bra? Marianne Trening 14 30-01-05 17:34


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:30.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no