Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Hva når du sprekker?

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 20-08-09, 14:19   #1
Paris
Seniormedlem
 
Paris sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Møre og Romsdal
Alder: 48
Innlegg: 812
Paris har en fantastisk aura rundt segParis har en fantastisk aura rundt seg

Hva når du sprekker?

Jeg har skikkelig sprukket idag, og spiste nettopp ca 50 g 70 % Bocca sjokolade

Hvor lang tid må jeg vente nå før jeg spiser ordentlig mat igjen? Regner med at det er vel ikke lurt å lasse innpå med masse fett og proteiner nå når blodsukkeret mest sannsynlig er kjempehøyt?

Dere er så flinke, syns ikke det er så enkelt dette som jeg troddeTrodde jeg hadde kontrollen...

Paris er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - Ketolyse Svar med sitat
Gammel 20-08-09, 14:26   #2
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Hva når du sprekker?

Hvis du følger lindberg som det står i filosofi-boksen din er ikke 50g bocca en sprekk. Lindberg tillater 70% sjokolade i begrensede mengder.
Mørk sjokolade påvirker ikke blodsukkeret like mye som vanlig sjokolade, så det er nok langt fra skyhøyt.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 20-08-09, 14:53   #3
Celine
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Norge
Innlegg: 83
Celine er på en erverdig vei

Sv: Hva når du sprekker?

Ja som Carisma sier så er litt 70% sjokkis lov på Lindberg. Så dette går nok helt fint
Godt å kose seg litt innimellom

Celine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedonish/Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 20-08-09, 15:31   #4
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Hva når du sprekker?

Jeg tror uansett ikke du får så høy blodsukkerstigning av en Boccasjokolade, ettersom den inneholder mer fett en sukker (om jeg ikke husker feil). Fett demper blodsukkerstigningen. (Enn ikke en oppfordring til å stappe innpå sjokolade, altså! , å blande sukker og fett er ikke bra i lengden, men man kan avverge høye blodsukkertopper med fett om uhellet er ute.)

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 20-08-09, 19:06   #5
Paris
Seniormedlem
 
Paris sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Møre og Romsdal
Alder: 48
Innlegg: 812
Paris har en fantastisk aura rundt segParis har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hva når du sprekker?

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Jeg tror uansett ikke du får så høy blodsukkerstigning av en Boccasjokolade, ettersom den inneholder mer fett en sukker (om jeg ikke husker feil). Fett demper blodsukkerstigningen. (Enn ikke en oppfordring til å stappe innpå sjokolade, altså! , å blande sukker og fett er ikke bra i lengden, men man kan avverge høye blodsukkertopper med fett om uhellet er ute.)

Oj Er det sant

Tusen takk for svar!

Paris er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - Ketolyse Svar med sitat
Gammel 20-08-09, 22:23   #6
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Hva når du sprekker?

Opprinnelig lagt inn av Paris, her.

Oj Er det sant

Tusen takk for svar!

Ja! Men i lengden vil du legge på deg om du blander sukker og fett i større mengder. Men det er ubehagelig å få høye blodsukkertopper. Jeg tar glukosebelastning hos legen årlig, for å ha kontroll, ettersom jeg er disponert for diabetes, og jeg blir så sykt høy på det sukkervannet jeg må drikke før prøvene, det første jeg gjør når jeg kommer hjem er å spise rent smør

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 22-08-09, 21:53   #7
matitt
Medlem
 
matitt sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Grenland
Alder: 46
Innlegg: 394
matitt er ny på veien

Sv: Hva når du sprekker?

Opprinnelig lagt inn av Paris, her.

Jeg har skikkelig sprukket idag, og spiste nettopp ca 50 g 70 % Bocca sjokolade

Hvor lang tid må jeg vente nå før jeg spiser ordentlig mat igjen? Regner med at det er vel ikke lurt å lasse innpå med masse fett og proteiner nå når blodsukkeret mest sannsynlig er kjempehøyt?

Dere er så flinke, syns ikke det er så enkelt dette som jeg troddeTrodde jeg hadde kontrollen...

Oj, kaller du DET en sprekk?? Høhø, da skulle du sett meg på kino i går, spiste en pose Smash!! Angrer bittert, men sjokoladen var go`og filmen var morsom, spist er spist Begynte dagen i dag med å lage en svær omelett som varte hele dagen Vi får ta disse sprekkene uten panikk-følelse

__________________


matitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo Svar med sitat
Gammel 22-08-09, 23:05   #8
Paris
Seniormedlem
 
Paris sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Møre og Romsdal
Alder: 48
Innlegg: 812
Paris har en fantastisk aura rundt segParis har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hva når du sprekker?

Opprinnelig lagt inn av matitt, her.

Oj, kaller du DET en sprekk?? Høhø, da skulle du sett meg på kino i går, spiste en pose Smash!! Angrer bittert, men sjokoladen var go`og filmen var morsom, spist er spist Begynte dagen i dag med å lage en svær omelett som varte hele dagen Vi får ta disse sprekkene uten panikk-følelse

Nybegynner-sprekk He he
Har dårlig samvittighet bare jeg tenker på feks is jeg

Paris er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - Ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-08-09, 23:38   #9
Megvel
Seniormedlem
 
Megvel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 51
Innlegg: 2.547
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Sv: Hva når du sprekker?

På lindbergh er utskeielser obligatorisk. For om du går og fantaserer om no mat og ikke engang tar en liten blings så ender man opp med å spise en hel marsipanblokk...på en gang. Så en liten nesten lovlig boccasjokolade er å foretrekke!

__________________
Nyttårsforsett: Å spise kun god mat som er bra for meg. Nå konvertert Atkins-spiser!!! Min journal-velkommen inn! Jeg er bestandig frisk, sånn er det! Ammehjelpen

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Gammel 23-05-10, 21:29   #10
rebeal
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: bodø
Innlegg: 7
rebeal er på en erverdig vei

Sv: Hva når du sprekker?

Huff.. jeg sprakk idag.. igjen.. klarer meg bare en 4-5 dager, og så MÅ jeg bare ha noe! Har spist en is og 9 biter smågodt idag WæææÆÆÆ... ),:
Hjeelp helgene er grusomme! Uka går greit, da er jeg opptatt med jobb og dagene går. Men med en sånn sprekk hver helg vil jeg vel heller dø av hjerteinnfarkt og legge på meg hvis jeg spiser katalysemat resten av uka.. /:

rebeal er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 23-05-10, 21:34   #11
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Hva når du sprekker?

Jeg sprekker sjelden for jeg er kommet såpass langt at ubehaget av en ev sprekk kommer bare ved tankene på en sprekk...

Var i konfirmasjon i dag. Det var maaaaaange kaker der, og jeg tok en ss av alle kakene bare for å teste. Selv denne spiseskjea klarte jeg ikke spise opp. Men jeg fikk testa alle kakene og kjente når det var nok.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 23-05-10, 23:19   #12
rebeal
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: bodø
Innlegg: 7
rebeal er på en erverdig vei

Sv: Hva når du sprekker?

Det er jo egentlig ganske genialt at man får ubehag av en sprekk da! :P Jeg har sprukket i dag, men føler lite ubehag, kansje litt spenning i hodet og en smule deprimert, men det er vel mest fordi jeg er skuffa over meg selv.. Kanske jeg ikke har holdt på lenge nok? Starta 10 mai så... men det er jo utrolig mye godt man kan spise når man er på katolyse! Familien sitter å sikkler og vil spise het samme som meg. hihi Nei full skjerpings no!!

rebeal er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 24-05-10, 20:58   #13
Paris
Seniormedlem
 
Paris sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Møre og Romsdal
Alder: 48
Innlegg: 812
Paris har en fantastisk aura rundt segParis har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hva når du sprekker?

Opprinnelig lagt inn av rebeal, her.

Det er jo egentlig ganske genialt at man får ubehag av en sprekk da! :P Jeg har sprukket i dag, men føler lite ubehag, kansje litt spenning i hodet og en smule deprimert, men det er vel mest fordi jeg er skuffa over meg selv.. Kanske jeg ikke har holdt på lenge nok? Starta 10 mai så... men det er jo utrolig mye godt man kan spise når man er på katolyse! Familien sitter å sikkler og vil spise het samme som meg. hihi Nei full skjerpings no!!

Heldig som har en famile som "sikler"

Jeg opplever veldig mye motforestillinger fra de som er "de nærmeste" - de syns jeg spiser rart og mange rare kommentarer. Dette gjør at jeg får lyst å spies noe karbo, men samtidig vil jeg ikke gjøre det for å vise dem, liksom... Men det er ikke enkelt syns jeg å være en ekte lavkarbo

__________________


Paris er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Nå er det rett før jeg sprekker! blå blomst Lavkarbo generelt 14 19-09-08 14:40
Sprekker i munnvikene Enid Generell diskusjon 11 01-04-08 23:46
Hvis man sprekker? Roy82 Lavkarbo generelt 2 06-03-05 18:28
Nå sprekker jeg Amygdala Induksjonen 6 13-07-04 19:38


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:36.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no