Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Trening

Ketogen diett og puls

Trening Forumet for tips, diskusjoner og spørsmål angående trening og lavkarbokosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 09-09-10, 15:39   #1
nellysnella
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Sørlandet
Innlegg: 8
nellysnella er på en erverdig vei

Ketogen diett og puls

Jeg har nå søkt og lest og lest, men finner ikke svar. Jeg mener helt bestemt at jeg har lest noe om dette her inne, men finner det ikke igjen. Kanskje det er jeg som har drømt

I alle fall: Var på treningsstudioet i dag og kom i skikkelig diskusjon med instruktøren. Jeg fortalte at jeg gikk på Ketogen diett (Keolyse) og at pulsen er endret etter jeg gikk inn i Ketose. Jeg har nå vært i ketose i 6 uker. De første ukene ble pulsen skyhøy og jeg følte jeg hadde lite å gi. etter et par uker føles det bedre, men pulsen er mye høyere enn den pleier å være. Hun sto bare å rista på hodet og sa "Dette er ikke mulig!". Jeg fortalte at jeg har trent fast i 2 år og hele tiden med pulsklokke. Den første gangen trodde jeg det var pulsklokka mi som det var noe galt med og lånte pulsklokka til mannen min på neste trening men med samme resultat.

Det andre som er rart er maxpulsen min: Har tatt maxpulstest 2 ganger. Første gangen var jeg ganske utrent, den andre gangen trent. Resultatet ble det samme. Har trent etter denne maxpulsen hele tiden og det har funket fint. MEN så når jeg har vært i Ketose en måned og trener ganske hardt går jeg over maxpulsen? Dette har skjedd flere ganger. Mitt spørsmål er derfor: Kan maxpulsen bli høyere ved Ketogen kost?

Instruktøren så HELT fortørna ut og sa at det ikke under noen omstendighet var mulig. Maxpulsen sank bare gjennom livet..

Noen som vet?

nellysnella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 09-09-10, 15:48   #2
Cherry
Seniormedlem
 
Cherry sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.828
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sv: Ketogen diett og puls

Jepp! Det har seg slik at hjertet får lov å jobbe optimalt på lavkarbokosthold, og dermed kan man flytte grensa for maxpulsen ganske radikalt. Lavkarbokostholdet gjør altså slik til at hjertet og blodomløpet fungerer som det skal uten hindringer. Er en her inne som har en maxpuls på 242 eller noe. Altså nesten 50 over det han skal ha.

__________________

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that Svar med sitat
Gammel 09-09-10, 17:56   #3
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Ketogen diett og puls

Jammen, puls over tid over normalen føles jævlig! Det er som å ha et kaninhjerte i brystet...

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 09-09-10, 19:00   #4
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Ketogen diett og puls

Når jeg trener så får jeg skyhøy puls, men hadde ikke visst det om jeg ikke så det på klokka. Føles ikke sånn

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 09-09-10, 20:14   #5
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Ketogen diett og puls

Søk på makspuls og BitTorres ga denne tråden!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 09-09-10, 23:23   #6
nellysnella
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Sørlandet
Innlegg: 8
nellysnella er på en erverdig vei

Sv: Ketogen diett og puls

Takk dere! Jeg følte meg så totalt dum og tenkte kanskje det var noe galt med meg (eller pulsklokka!). Grådig guffent. Masse folk som overhørte.
Skulle gjerne slått i bordet med noe. Er det gjort noe forskning på dette? Intruktøren er jo sikekrt utdanna og vet SÅ lite om dette?
Kanskje jeg bør skrive en mail til treningssenteret og be dem sette seg inn i lavkarbo. Vil jo tippe de kommer borti issuet igjen

nellysnella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 10-09-10, 00:05   #7
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Ketogen diett og puls

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Jammen, puls over tid over normalen føles jævlig! Det er som å ha et kaninhjerte i brystet...

Det er stor forskjell på å ha forhøyet puls "uten videre", og høy puls på trening

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Ketogen diett - og epilepsi mofe Andre dietter 12 14-09-10 19:23
Ketogen diett grotingeling Lavkarbo generelt 9 01-08-09 11:34
Ketogen diett Smyklebust Induksjonen 15 25-07-09 15:12
Er SB (fase 1) en ketogen diett? Borealis South Beach 2 28-01-07 18:54
ketogen diett lillan32 Lavkarbo generelt 3 01-12-05 00:05


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:40.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no