Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Andre dietter

Makrobiotisk kost

Andre dietter Her er det plass til dietter som ikke har fått sin egen kategori over.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 01-01-05, 13:51   #1
Marianne
Livsdesigner
 
Marianne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 4.596
Marianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastisk

Makrobiotisk kost

Kosthold som baserer seg på den kinesiske filosofien om yin (smidighet, flytende, kjølige krefter i naturen) og yang (sterke, dynamiske og varme krefter i naturen). I et makrobiotisk kosthold skal maten settes sammen slik at mat som hører til yin og mat som hører til yang er balansert. Typiske yin-matvarer er frukt, bladgrønnsaker, nøtter og frø, sukker og søtsaker, sterkt krydder og kaffe og te. Av yang mat kan nevnes fullkorn og brød og ris, rotfrukter og poteter, fisk og skalldyr, bønner og erter, kjøtt og fjærkre, egg og harde oster.

Fra dinkost.no

__________________
Marianne

I expand my life to include the possibilities of miracles!
Marianne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg m/egne tilpasninger Svar med sitat
Gammel 09-07-05, 00:46   #2
Dantien
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2005
Alder: 49
Innlegg: 11
Dantien er på en erverdig vei

macrobiotisk

Har du prøvd denne dietten selv?
Noen andre som har prøvd denne dietten ?

Interesserer meg veldig. Vet at denne dietten erlite populært siden den er veldig spesiell.

Kan tipse om et matseminar som handler endel om bl. a macrobiotisk mat:

klikk her

Dantien er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Life is suffering. La oss ihvertfall spise litt sunn og god mat da... Svar med sitat
Gammel 18-05-09, 19:18   #3
gladigjen
Nytt Medlem
 
Medlem siden: May 2009
Innlegg: 1
gladigjen er på en erverdig vei

Sv: Makrobiotisk kost

Jeg har spist röd naturris etter George Ohsawa sin oppskrift i 6 dager. Jeg har redusert vekten med 4 kg og föler meg ganske lett. Jeg er 168 cm höy og veier nu 60 kg. Jeg spiser etter nr 7, det innebärer at jeg kun spiser röd naturris med sesamfrö og havsalt. Mengden av salt, sesam og ris mä gjöres riktig. Flere jeg kjenner har kurert flere sykdommer som tannkjöttbetennelse, store allergiplager, soppinfeksjon, slapphet, migrene, etc.

Om noen önsker aa pröve dette saa vil dere ikke angre.....Jeg har stor tro paa at det fungerer....

Mvh gladigjen

gladigjen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Makrobiotikk Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Blodtype A; Jordbrukeren Summer Type A 34 02-12-09 22:42
kvalme ved fedon kost? *lilje* Dr Lindbergs 10 09-02-05 13:08
Hvorfor vil ikke familien min tro vitaminer er viktig ang kost Tidligere bruker Kosttilskudd 7 06-12-04 14:41
Yin og Yang kost Marianne Andre dietter 6 15-09-04 19:37
78 prosent av dem som prøver, tar av med lav-karbo kost HP Nyheter / media 1 10-06-04 19:03


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:30.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no