Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Lindbergklinikken, hvordan går jeg frem?

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 26-05-08, 13:23   #26
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Lindbergklinikken, hvordan går jeg frem?

Jo, jeg har god peiling på kostholdet, og mye av det fysiologiske, men hva jeg ikke har peiling på er tall og verdier på alt mulig rart i kroppen, hvordan jeg skal lese eller tolke det. Og jeg vil jo ikke gå et sted der det blir lest ut fra tradisjonelle tenkemåter. Tenk om totalkolesterolet mitt er "for høyt" uten at det taes hensyn til LDL og triglyserider? Legen min har ikke peiling nok, det har jeg skjønt, selv om han har vært velvillig nok til å veie meg, og ta noen enkle prøver.

Så, det jeg ser for meg, kanskje? Er å sende mail/snakke med noen på Lindbergklinikken og fortelle at jeg ønsker en konsultasjon med blodprøvetakning, veiing og vurdering av eventuell medisinering om insulinresistensen min fortsatt skaper problemer for meg, eventuelt stoffskiftet. Det er liksom det jeg ønsker, noen klare svar på om det er noe jeg ikke kan fikse med kostholdet alene, fra noen som har litt samme utgangspunkt som meg når det gjelder ernæring

Og sorry Karbolia, jeg leste nok litt feil ja Heh, jeg er temmelig forvirra nå, skjønner ikke helt hva jeg skal gjøre eller hvem jeg skal prate med...

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 26-05-08, 13:26   #27
smilefjes
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Akershus
Innlegg: 447
smilefjes er en juvelsmilefjes er en juvelsmilefjes er en juvel

Sv: Lindbergklinikken, hvordan går jeg frem?

Hei :-)
Jeg går til hexeberg.

Jeg har også levd Fedon i mange år før jeg kom til henne, og vet en god del om hva jeg skal spise - hvilket også har gjort at jeg har tatt av over førti kilo før jeg kom til henne.

Så sto imidlertid vekta stille en stund - et par år - mens jeg skilte meg og gjorde unna noen andre løft i livet. Uten å slurve med maten, og fortsatt med trening, men altså uten vektnedgang.

Jeg synes det er kjempefint å få den oppfølgingen fra gang til gang som jeg får der og har allerede bedt om å få nye timer i minst ett år etter endt vektnedgang. (Her skal dte være grundig...)

Gangen i starten var som følger: Første time, veies på tanitavekten, går gjennom hva jeg spiser i det kostholdet jeg har, hun forklarer showet sitt om lavkarbo for å være sikker på at vi er enige i forståelsen. (Er visst mange innom der som tror de vet mye men som ikke helt har fått det riktig likevel.)

Det var greit nok syntes jeg - det viste meg bare at hun vil forsikre seg selv om at det blir riktig.

Så henviste hun meg til blodprøvetakning (fikk lapp til Fürst, det tok ti minutter der og kostet bare førti kroner).

Hun gikk gjennom resultatene fra tanitavekten også grundig.

Deretter dikterte hun hvordan hun ville ha maten min frem til neste time.

En uke etter var blodprøvene klare og jeg hadde ny time. Da avtalte vi oppstart på eurodietten, veide og analyserte resultatet fra det "nye" kostholdet og hun forklarte hvordan eurodietten skulle brukes.

Så har jeg nye timer hos henne en gang i måneden fremover og planlegger å bruke dem til å finjustere mat, diett, osv.

Jeg fikk også beskjed om hvilke kosttilskudd jeg måtte ta basert på blodprøvene mine og det syntes jeg var kjekt. (Etter det har jeg bla ikke hatt full stopp i fordøyelsen...)

Timene er ganske dyre - koster 1500 den første gangen, deretter 890 per gang.

Men - du kan trekke av disse utgiftene på skatten hvis du kommer over ca 9000 kroner da. Og det er totalt - legetimer, kosttilskudd, eventuelle ed produkter osv osv.

Om ikke annet så kan du jo bestille deg en time først og se hva hun har å tilbu akkurat deg. Det er jo ikke verre enn at du i verste fall søler bort 1500 kroner. Og det er jo surt, men det har jo hendt før også det...

__________________


smilefjes er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen kost og latter Svar med sitat
Gammel 26-05-08, 13:34   #28
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Lindbergklinikken, hvordan går jeg frem?

Tusen takk for konstruktiv tilbakemelding, smilefjes!
Det jeg tenker på nå, er hva hun (var det Sofie Hekseberg du var hos?) tenker om Atkins-kosthold? Fedon er vel kanskje ikke kjempeulikt Atkins vedlikehold... Jeg vet noe om Fedon, men ikke kjempemye, annet enn hva jeg har lest her.
ED skal jeg jo ikke ha, det er jo ketogent, og det klarer jeg fint selv

Skjedde alt det du beskriver i løpet av første time, eller måtte du har ny time med analyse?

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 26-05-08, 13:40   #29
Enid
Seniormedlem
 
Enid sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 3.583
Enid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressurs

Sv: Lindbergklinikken, hvordan går jeg frem?

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Det er sant Enid, men jeg har også en idé om at jeg kanskje mister motet litt dersom det IKKE er noe som jeg ikke kan gjøre noe med som gjør dette.
Jeg husker veldig godt da jeg skulle bli utreda for Cushing/PCO, og det viste seg at jeg ikke hadde det. Jeg tenkte under hele prosessen at da, da er det kanskje ikke utelukkende min feil at jeg er tjukk! Og det ramle litt sammen for meg da jeg ikke hadde noen av delene... Skjønner? Høres kanskje litt dumt ut, men...

Skjønner veldig godt! Har tenkt sånn selv, maaange ganger
Tenkte sånn da legen sa at jeg ikke er insulinresistent lenger, og jeg likevel hadde gått opp i vekt! "Jammen hva gjør jeg feil da?", sa jeg, og så viste det seg jo likevel at jeg ikke har gjort noe feil, at det var andre faktorer som spilte inn.
Det er jo ikke nødvendigvis "din feil" selv om du ikke har insulinresistens? Kanskje du mangler noe, feks?
Legen sier også at når kroppen har blitt frisk og nærmer seg normal bmi så nekter kroppen å kvitte seg med flere kilo,og for mange så er den siste biten ekstremt vanskelig. For meg er det tydeligvis ekstra viktig med store doser b12 for å gå ned resten, feks.

__________________
Ned 27 kilo hittil, 7 kilo igjen
Enid er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 26-05-08, 13:41   #30
smilefjes
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Akershus
Innlegg: 447
smilefjes er en juvelsmilefjes er en juvelsmilefjes er en juvel

Sv: Lindbergklinikken, hvordan går jeg frem?

Gjennomgangen av prøveresultatene var i time 2. Ja, dette var hos Hexeberg. Hun er på ingen måte "nazi" på at man skal leve med Fedon mat eller med ED. Hun er mest opptatt av at man skal leve med riktig mat. Uten at jeg vet det selv, så tror jeg etter det inntrykket jeg har fått av henne at hun kan diskutere Atkins med deg med godt kunnskapsnivå og kanskje hjelpe deg med å "finne feilen" på hvorfor du ikke går videre ned.

Jeg hadde som sagt stått stille i et par år, og begynt å slite med å holde vekta - nå er det gått syv kilo på en måneds tid.

Ed er ikke bare keto-mat - det er også veldig kalorifattig. Dermed blir det ganske annerledes enn vanlig ketogen mat hvor man spiser godt med mat.

__________________


smilefjes er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen kost og latter Svar med sitat
Gammel 26-05-08, 13:44   #31
smilefjes
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Akershus
Innlegg: 447
smilefjes er en juvelsmilefjes er en juvelsmilefjes er en juvel

Sv: Lindbergklinikken, hvordan går jeg frem?

Jeg har forresten ikke inlinresistens eller noe annet "å skylde på" jeg heller. Men likevel gikk jeg ikke ned.

Hun er også nøye på blodprøvene - at verdiene skal være sunne og bra for deg, ikke bare "innenfor normalen". Og hun gjennomgikk resultatene veldig grundig med meg i time to.

Det du kanskje kan gjøre for å spare litt er å ringe og be dem sende deg skjemaet for blodprøvene på forhånd - så kan dere gå gjennom dem med en gang den første timen?

__________________


smilefjes er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen kost og latter Svar med sitat
Gammel 26-05-08, 13:47   #32
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Lindbergklinikken, hvordan går jeg frem?

Takk igjen, til både Enid og Smilefjes. Godt å høre at kunnskapen hennes strekker utenfor Fedon

Jeg tror jeg gjør som jeg skrev tidligere her, kontakter dem og forklarer situasjonen min, med dårlig økonomi etc, sånn at jeg i hvert fall ikke har noe uprøvd. Jeg vil jo gjerne få fortalt historien min også, og opprette kontakt med legen som skal finne ut hva det eventuelt kan være

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 26-05-08, 13:47   #33
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Lindbergklinikken, hvordan går jeg frem?

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Det du kanskje kan gjøre for å spare litt er å ringe og be dem sende deg skjemaet for blodprøvene på forhånd - så kan dere gå gjennom dem med en gang den første timen?

Ja! Kjempelurt! Bra tips

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 26-05-08, 22:02   #34
Stupedama
Seniormedlem
 
Stupedama sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Østlandet
Alder: 56
Innlegg: 677
Stupedama er veldig godt liktStupedama er veldig godt liktStupedama er veldig godt liktStupedama er veldig godt liktStupedama er veldig godt liktStupedama er veldig godt likt

Sv: Lindbergklinikken, hvordan går jeg frem?

Jeg er så takknemlig for at du holder denne tråden, Photo! Jeg snikleser flere ganger om dagen Folk er flinke, altså! Tilsammen er det jommen enorm kunnskap ute og går her i forumet.

Hilsen trådsnylter!

__________________
***
Sunn og frisk, sterk og pen, mett og glad
- rik, slank og forelska Stupedame! La oss si hun veier omtrent 60 kilo. Mer i bloggen, under mål og vekt.
Stupedama er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindbergish Svar med sitat
Gammel 26-05-08, 22:53   #35
Vibeke-67
Seniormedlem
 
Vibeke-67 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bergen
Alder: 56
Innlegg: 1.934
Vibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastisk

Sv: Lindbergklinikken, hvordan går jeg frem?

Det jeg synes er bra med lindberg-legen her i Bergen, er oppfølging av hele meg, liksom. Hun er grundig, og det handler ikke bare om lavkarbomat og slanking. Ikke i mitt tilfelle i alle fall. Vi snakker, går igjennom livssituasjon, tar prøver, veier og måler blodtrykk.
Første gangen var det en annen lege, en mann, og da var det generelt mye om kostholdet som jeg i grunnen visste fra før av. Nå har han sluttet, og jeg går til henne. Første året syntes jeg det var så dyrt, at jeg gikk bare hver 6. mnd - trodde jeg skulle klare meg med det, men det gikk ikke. Det var mer komplisert enn som så. Nå har jeg valgt å gå oftere med en tettere oppfølging.
Det som er godt å vite, er at det ikke er min "feil" da jeg ikke gikk ned, men opp på lavkarbo. Da jeg fikk metformin ble jeg så glad! Tenk at det finnes noe som kan hjelpe!
Neste gang jeg skal til legen er i august, og jeg synes det er vel anvendte penger.
Man må også regne med å bruke litt tid på å fortelle legen hva man kan og vet, og hun husker meg fra gang til gang pga journalen.
Du har beukt så utrolig mye tid på å analysere hva som kan være feil, hvor det stopper opp. Du har vært en gudinne i tålmodighet, og jeg unner deg virkelig å finne ut av dette.
God tur til legen da!

Vibeke-67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LowFODMAP/Fedon Svar med sitat
Gammel 26-05-08, 23:08   #36
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Lindbergklinikken, hvordan går jeg frem?

Opprinnelig lagt inn av Vibeke40, her.

Du har beukt så utrolig mye tid på å analysere hva som kan være feil, hvor det stopper opp. Du har vært en gudinne i tålmodighet, og jeg unner deg virkelig å finne ut av dette.
God tur til legen da!

Tusen takk for gode ord! Jeg håper virkelig at noe ekstern hjelp kan være løsninga nå!
Begynner å forme seg en plan nå

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 26-05-08, 23:20   #37
Fredrikke
Medlem
 
Fredrikke sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Alder: 47
Innlegg: 110
Fredrikke er på en erverdig vei

Sv: Lindbergklinikken, hvordan går jeg frem?

hadde jeg vært deg , ville jeg tatt en c-peptid hos fürst , med resultatet i hånd kunne du snakket med din egen lege .feks foreslått metformin...! du kunne jo bare prøvd det en mnd tid ?
skjønner ikke hvorfor han ikke vil ta c-peptid på deg , hva er begrunnelsen hans ????

__________________
Fra liten og tett til liten og nett....

Fredrikkes journal

Fredrikke er avlogget   Min kostholdsfilosofi: akkurat nå:ketolyse Svar med sitat
Gammel 26-05-08, 23:24   #38
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Lindbergklinikken, hvordan går jeg frem?

Han har bare sagt at det er veldig enkle prøver han får tatt der. Men jeg må ha henvisning for å dra på Fürst.
Dessuten har ikke han nok peiling, jeg ønsker å komme i kontakt med eksperter

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 26-05-08, 23:28   #39
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Lindbergklinikken, hvordan går jeg frem?

Det er ikke alle som tar c-peptid, du må ikke spørre meg hvorfor, men jeg visste ikke en gang hva det var før. Da jeg nevnte det til han, så sa han at glukosebelastning var den måten han fikk sjekka det på selv om det er litt mindre nøyaktig. Vi har ikke snakka mer om det heller.
Jeg har bare forstått at det er fint lite mer legen min kan gjøre for meg.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 27-05-08, 10:29   #40
Fredrikke
Medlem
 
Fredrikke sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Alder: 47
Innlegg: 110
Fredrikke er på en erverdig vei

Sv: Lindbergklinikken, hvordan går jeg frem?

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Det er ikke alle som tar c-peptid, du må ikke spørre meg hvorfor, men jeg visste ikke en gang hva det var før. Da jeg nevnte det til han, så sa han at glukosebelastning var den måten han fikk sjekka det på selv om det er litt mindre nøyaktig. Vi har ikke snakka mer om det heller.
Jeg har bare forstått at det er fint lite mer legen min kan gjøre for meg.

det høres mer ut som et praktisk spørsmål fremfor et gjennomtenkt begrunnelse... irriterende at leger er så lite interessert i forebygging .... jeg hadde ikke nølt med å forlangt en henvisning for å få tatt en c-peptid .
Og det kan jo hende at den er kjempefin og at problemet ligger i en sjeldent irriterende og gjenstridig platå, man vet aldri...jeg håper virkelig du finner ut av det, det har du så inderlig fortjent !

__________________
Fra liten og tett til liten og nett....

Fredrikkes journal

Fredrikke er avlogget   Min kostholdsfilosofi: akkurat nå:ketolyse Svar med sitat
Gammel 27-05-08, 10:32   #41
Fredrikke
Medlem
 
Fredrikke sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Alder: 47
Innlegg: 110
Fredrikke er på en erverdig vei

Sv: Lindbergklinikken, hvordan går jeg frem?

fakta om C-peptid
I pankreas lages forstadiet til insulin , dette forstadiet består av insulin og c-peptid. Ved utslipp til blodet spaltes insulinet og c-peptidet fra hverandre. Insulin forsvinner lett fra blodet mens c-peptid ikke gjør det . ved å måle c-peptid innhold i blodet vil man derfor kunne få et pekepinn på hvor mye insulin pankreas danner.
En høy c-peptid vil kunne fortelle at pankreas produserer store mengder insulin i et forsøk på å holde blodsukkeret normalt.altså er kroppen resistent mot insulinet.
En lav c-peptid vil si at det produseres for lite insulin i forhold til behovet ..
Normale c-peptid nivåer er mellom 220-1400 pmol (måles fastende)

__________________
Fra liten og tett til liten og nett....

Fredrikkes journal

Fredrikke er avlogget   Min kostholdsfilosofi: akkurat nå:ketolyse Svar med sitat
Gammel 27-05-08, 12:47   #42
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Lindbergklinikken, hvordan går jeg frem?

Opprinnelig lagt inn av Fredrikke, her.

det høres mer ut som et praktisk spørsmål fremfor et gjennomtenkt begrunnelse... irriterende at leger er så lite interessert i forebygging .... jeg hadde ikke nølt med å forlangt en henvisning for å få tatt en c-peptid .
Og det kan jo hende at den er kjempefin og at problemet ligger i en sjeldent irriterende og gjenstridig platå, man vet aldri...jeg håper virkelig du finner ut av det, det har du så inderlig fortjent !

Jeg vet ikke om det går på hans interesse, mer det at han ikke har peiling nok...
Jeg liker nemlig legen min veldig godt, men jeg har ikke bett om noe på veldig lenge, og har kimset en del av det i og med at de siste tallene fra glukosebelastningen jeg tok for over et år siden så ganske fine ut om jeg ikke husker feil...

Men takk for gode ord!
Jeg tror jeg tar kontakt med Linbergklinikken og spør om de kan sende meg blodprøveskjema, så jeg kan gå på Fürst og ta de der, da sparer jeg i alle fall en time og får litt mer informasjon på en gang, så håper jeg det funker for dem

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 27-05-08, 13:25   #43
smilefjes
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Akershus
Innlegg: 447
smilefjes er en juvelsmilefjes er en juvelsmilefjes er en juvel

Sv: Lindbergklinikken, hvordan går jeg frem?

Er på grunn av kunnskapsnivået jeg går til spesialist med vekta mi jeg også. Jeg unner ikke min snille, flinke fastlege å skulle forklare meg noe om mat.....

__________________


smilefjes er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen kost og latter Svar med sitat
Gammel 27-05-08, 13:35   #44
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Lindbergklinikken, hvordan går jeg frem?

Min fastlege tok noen prøver på meg da jeg kom dit pga elendig allmenform, og mente jeg var på bredden av diabetes, og ba meg dermed kutte ned på mat med sukker og stivelse. Det var ikke før jeg kom over forumet at det ble fart på sakene. Men jeg kan i utgangspunktet takke legen min for at han sparket det hele i gang!
Men jeg tror egentlig han er veldig fornøyd så lenge jeg har gått ned såpass mye, og har ålreit allmennform.
Derfor jeg også vil snakke med noen som har virkelig peiling nå!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
99-tråden!!!!!!! nalana Livets lyse side 5 22-12-04 15:33


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:44.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no