Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Dr Lindbergs

Er det mange "lindbergere" her?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 24-04-05, 19:39   #1
*Tulla*
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2005
Innlegg: 272
*Tulla* har en fantastisk aura rundt seg*Tulla* har en fantastisk aura rundt seg

Er det mange "lindbergere" her?

Synes det er litt lite aktivitet her under lindberg, så jeg lurer på om vi er mange som prøver oss på Lindberg. Eller om mesteparten av "samtalene" fåregår i den enkeltes dagbok.

Jeg prøver iallefall

__________________



Skriv gjerne noen ord i dagboken min





*Tulla* er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 24-04-05, 19:42   #2
sommerfugl
Il Mio Angelo Piccolo
 
sommerfugl sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Molde
Alder: 39
Innlegg: 1.431
sommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurs

jeg driver å skal prøve ut lindberg litt, begynner i morra eller neste uke

har gått på atkins tidligere, men det funka ikke med sykdommen min.

men skal nok gå bra med lindberg

åsså har de akkurat fått lindberg pizza, bar og brød i butikken her

__________________
sommerfugl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Annika D, 80-80-20 Svar med sitat
Gammel 24-04-05, 19:55   #3
Fedonisten
Supermoderator
 
Fedonisten sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 53
Innlegg: 6.447
Fedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av *Tulla*

Synes det er litt lite aktivitet her under lindberg, så jeg lurer på om vi er mange som prøver oss på Lindberg. Eller om mesteparten av "samtalene" fåregår i den enkeltes dagbok.

Jeg prøver iallefall

Hei *Tulla*
Vi er ganske mange Lindbergere her etter hvert altså - men det er nok kanskje litt som du sier at mange av samtalene foregår i journalene våre.

fra Fedonisten

__________________
Etter en rask titt i speilet ser jeg at jeg har kropp som en gud!!
Riktignok en Buddah, men likevel en gud...

Fedonisten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 24-04-05, 21:35   #4
luringen
Seniormedlem
 
luringen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Alder: 56
Innlegg: 2.399
luringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressurs

heisan...jeg er nok en Lindberger...selv om jeg av og til bruker atkinstips og oppskrifter.


Kikker ofte innom her, men det meste skjer visst anbdre steder...

__________________
luringen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo a'la Luringen Svar med sitat
Gammel 25-04-05, 08:30   #5
guro
Sterk og fri!
 
guro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Alder: 59
Innlegg: 9.453
guro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastisk

Joda, vi er mange!

__________________
-lig hilsen Guro
guro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Rent og naturlig, uten melk, hvete, sukker, gjær, svin og sånt Svar med sitat
Gammel 25-04-05, 10:07   #6
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 02-05-05, 14:54   #7
Mint
Medlem
 
Mint sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Trondheim
Alder: 43
Innlegg: 369
Mint har en fantastisk aura rundt segMint har en fantastisk aura rundt seg

Hei, jeg er også en Lindberger

Mint er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 04-05-05, 12:22   #8
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Jeg er ganske ny her også, og vet ikke så mye om Lindberg... hvilken av bøkene vil dere anbefale at jeg kjøper for å få satt meg skikkelig inn i dette???

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 04-05-05, 12:49   #9
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av jeef-micro

Jeg er ganske ny her også, og vet ikke så mye om Lindberg... hvilken av bøkene vil dere anbefale at jeg kjøper for å få satt meg skikkelig inn i dette???

Denne:

Naturlig slank

Det er hovedboka, og her finner du kokebøkene osv:

http://www.drlindberg.no/page/index....1&parentid=218

Ganske interessant hjemmeside det der. Pasienthistorier, shop, MASSE artikler fra media osv.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 04-05-05, 12:51   #10
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Takk skal du ha....

*løper og kjøper*

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 29-09-05, 01:47   #11
amalia
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Sep 2005
Innlegg: 1
amalia er på en erverdig vei

Jeg har fulgt diskusjonen her om Lindberg. Uansett hva vi mener er han utdannet til og hjelpe folk med diabetes. Det er hans fag og det kan han. Det gjør nettopp denne kostomleggingen interesant. Det er vel ikke vanlig at det er en lege som setter i gang ett slikt prosjekt her i landet. At det koster penger--ja det gjør det. Men alt i dag koster. Går du inn på en helsekost - butikk er det og veldig dyrt. Spørsmålet er vel om vi er villig til og betale det det koster og få en bedre helse. Jeg synes at de som har virkelig ett stort behov for og få det dekket burde få det. Mange gjør jo det og hvis de har diabetes. Da får de dekket det gjennom Trygdeetaten. Hvis det ikke er blitt forandret da, alt gjør jo det i helsevesenet hele tiden.Jeg skal selv starte på dette opplegget og er veldig spent på hvordan det vil gå.
Amalia

amalia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Din filosfi/hvilken du følger Svar med sitat
Gammel 29-09-05, 19:28   #12
fedonie
Juniormedlem
 
fedonie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2005
Hvor: Oslo
Innlegg: 18
fedonie er på en erverdig vei

Jeg går på helsecoaching hos drLindbergs klinikk i Oslo. Enn så lenge er jeg på Eurodiet, og kommer til å være på denne kuren fram til jul omtrent.

Jeg har sansen for Lindbergs kostholdsfilosofi og har på egenhånd tatt av meg 17 kilo på det opplegget, men skled ut og gikk opp 12 relativt raskt igjen.

For meg er dette et valg for livet, men jeg håper at kroppen min etterhvert blir sånn sammensatt at jeg tåler å skeie ut i helgene med hjelp av fedonkosthold på hverdager og trening.

__________________
Den 20. oktober blir en suveren dag. Da er fase 1 over.
fedonie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Lindberg Svar med sitat
Gammel 01-10-05, 16:31   #13
David
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2005
Alder: 48
Innlegg: 207
David er ny på veien

David er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 28-01-06, 02:34   #14
Hedda:)
Seniormedlem
 
Hedda:) sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Innlegg: 1.731
Hedda:) er en juvelHedda:) er en juvelHedda:) er en juvel

Sv: Er det mange "lindbergere" her?

Jeg følger sånn ca. Lindberg.

__________________


Min journal
Hedda:) er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat
Gammel 20-02-06, 14:43   #15
Amanda
Juniormedlem
 
Amanda sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Innlegg: 28
Amanda er på en erverdig vei
Smile

Sv: Er det mange "lindbergere" her?

Prøver så godt jeg kan å følge Lindberg

Amanda er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ca Lindberg:) Svar med sitat
Gammel 16-04-06, 12:04   #16
Hege_
Medlem
 
Hege_ sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2006
Hvor: Ski
Alder: 51
Innlegg: 218
Hege_ er ny på veien

Sv: Er det mange "lindbergere" her?

Jeg er en "Lindberger" da han, etter min mening, har lagt opp et kosthold som er mye sunnere enn feks. Atkins. Fedon legger opp til balanse i kostholdet, noe som er viktig. Mener å huske et sted at Atkins døde av hjerte/karsykdommer...

Hege_ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å holde meg til Lindberg... Svar med sitat
Gammel 16-04-06, 13:35   #17
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Er det mange "lindbergere" her?

Opprinnelig lagt inn av Hege_

Jeg er en "Lindberger" da han, etter min mening, har lagt opp et kosthold som er mye sunnere enn feks. Atkins. Fedon legger opp til balanse i kostholdet, noe som er viktig. Mener å huske et sted at Atkins døde av hjerte/karsykdommer...

At Lindberg kosthold er kjempeflott for de fleste er det ingen tvil om ! Men det blir litt feil å uttale seg om Atkins er sunt eller ikke så lenge man baserer seg på hva man har hørt eller lest i avisa, tydeligvis uten å ha lest boka. For HAR man lest boka så ser man at Atkins vedvarende/vedlikeholds kosthold nøyaktig det samme som Lindberg kosthold

*sukk* så trist at det gang på gang skal gjentas feilaktige påstander man syns å ha hørt/lest ! Joda, Atkins hadde en hjertesykdom. Og det var på grunn av den dietten hans ble "laget". Atkins var dessuten hjertespesialtist og behandlet tusen vis av pasienter med dietten gjennom som karriere. Men det var altså ikke det han døde av. "Blunt Impact injury of head with epidural hemotoma", som det står på dødsattesten, skulle vel bety noe sånt som "slag mot hode som forårsaket indre blødninger" eller noe. Å jaaaaa, stemmer det, han glei på det glatte fortauet og slå hue i asfalten - DET var det det sto i avisa !

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile

Sist redigert av Nille : 23-04-08 kl 08:44.
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 16-04-06, 13:43   #18
Hege_
Medlem
 
Hege_ sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2006
Hvor: Ski
Alder: 51
Innlegg: 218
Hege_ er ny på veien

Sv: Er det mange "lindbergere" her?

Jeg HAR faktisk lest boka til Atkins, gikk på denne dietten før jeg konverterte til Fedon. Jeg syns at Fedon viser til et mer balansert kosthold som faktisk tillater litt mer, blant annet noe karber. Atkins-dietten passet i alle fall ikke meg, men vi har vel alle våre ulike meninger og tolkninger kanskje?

Hege_ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å holde meg til Lindberg... Svar med sitat
Gammel 16-04-06, 14:17   #19
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Er det mange "lindbergere" her?

Opprinnelig lagt inn av Hege_

Jeg HAR faktisk lest boka til Atkins, gikk på denne dietten før jeg konverterte til Fedon. Jeg syns at Fedon viser til et mer balansert kosthold som faktisk tillater litt mer, blant annet noe karber. Atkins-dietten passet i alle fall ikke meg, men vi har vel alle våre ulike meninger og tolkninger kanskje?

Jeg forstår at du kan ha en annen oppfatning om Atkins om du bare har lest den norske boka. Den bygger på en eldre versjon (1992) av originalen og er totalt 296 sider mens originalen i ny revidert utgave fra 2002 er på 542 sider. Den norske omhandler jo stort sett bare induksjonsperioden og feier raskt over de andre 3 fasene. Og induksjonen er jo bare en knøttliten del av Atkins.
Induksjonen er streng, det er helt korrekt. Men at den ikke er sunn kan man ha forskjellige oppfatninger om. Det er vel helst karbegrensen som er problemet for noen, ikke HVA man spiser. Men når du kommer oppover vedvarende stigen (som ikke står i den norske utgaven) etter de første 14 dagene og over på vedlikehold har du helt frie tøyler og kan spise det du tåler å spise. Da har du funnet din grense for vektoppgang/nedgang. Jeg har lest alle Atkins bøkene OG alle Lindberg sine. Og det er absolutt ingen tvil om at Atkins vedvarende og Lindberg kosthold er så og si identiske. Jeg bruker bl.a oppskrifter fra begge. Nå har vi flere Lindberg kursledere her inne og de (bl.a. HP) er helt enige i at det er det samme. Det er ikke snakk om tolkning eller forskjellige meninger akkurat når det gjelder dette, det er et ubestritt faktum ! Det er ikke noe vi diskuterer en gang, så selvfølglig er det.

Fedon sjøl er livredd for å bli assosiert med Atkins (av publikumsvennlige årsaker) og kjemper imot her, men han står nok litt alene der stakkar

Men vi er iallefall enige om at Lindberg er bra !

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 16-04-06, 23:34   #20
Hege_
Medlem
 
Hege_ sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2006
Hvor: Ski
Alder: 51
Innlegg: 218
Hege_ er ny på veien

Sv: Er det mange "lindbergere" her?

Personlig liker jeg Fedon-dietten best og er enig med deg om at den er bra. Følger den sånn ca. og går ned jevnt og trutt, selv om det ikke går med superfart. Har skeiet ut i påsken da, men det er jeg kanskje ikke alene om?

Hege_ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å holde meg til Lindberg... Svar med sitat
Gammel 30-04-06, 21:14   #21
nunno
Juniormedlem
 
nunno sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Kvinnherad
Innlegg: 26
nunno er på en erverdig vei

Sv: Er det mange "lindbergere" her?

Går på eurodietten ennå
Målet mitt er å gå over på Lindberg etter kvart Synes det virkar som eit greit kosthold for meg og min familie.

Lykke til

__________________
Du er ikke nøyaktig den samme i morgen.
Bare den som forandrer seg, kan fortsette.
nunno er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg/Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 25-06-06, 13:43   #22
kaspara
Juniormedlem
 
kaspara sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 52
Innlegg: 30
kaspara er på en erverdig vei

Sv: Er det mange "lindbergere" her?

jeg har gått på eurodiett, og nå prøver jeg meg på lindberg. (ikke mannen, men kostholdet....)
Har lest boka, og har ei oppskriftsbok, syns det virker litt komplisert, men det er vel bare til jeg kommer inn i det. I store trekk skal vi spise mye grønnsaker, rent kjøtt/ fisk og lite ris,pasta og sukker? Har jeg forstått riktig?
Nå skal vi snart spise, og jeg har laget en stor salat med masse grønt, og kylling! Sabla godt det!

kaspara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lindberg Svar med sitat
Gammel 25-06-06, 14:05   #23
Trolljenta
Seniormedlem
 
Trolljenta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 2.146
Trolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt av

Sv: Er det mange "lindbergere" her?

Opprinnelig lagt inn av kaspara

jeg har gått på eurodiett, og nå prøver jeg meg på lindberg. (ikke mannen, men kostholdet....)
Har lest boka, og har ei oppskriftsbok, syns det virker litt komplisert, men det er vel bare til jeg kommer inn i det. I store trekk skal vi spise mye grønnsaker, rent kjøtt/ fisk og lite ris,pasta og sukker? Har jeg forstått riktig?
Nå skal vi snart spise, og jeg har laget en stor salat med masse grønt, og kylling! Sabla godt det!

Ja, men ikke glem fettet

__________________
Min lavkarbo blogg
Trolljenta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 26-06-06, 21:50   #24
kaspara
Juniormedlem
 
kaspara sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 52
Innlegg: 30
kaspara er på en erverdig vei

Sv: Er det mange "lindbergere" her?

nei, der sier du noe....lett å tenke at man skal holde seg borte fra fett....
men gode fettkilder er oljer, nøtter, fet fisk? er jeg fremdeles på rett spor?

kaspara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lindberg Svar med sitat
Gammel 28-06-06, 00:19   #25
Trolljenta
Seniormedlem
 
Trolljenta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 2.146
Trolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt av

Sv: Er det mange "lindbergere" her?

De du nevner er gode fettkilder ja, men oljene må være kaldpressede.
Avocado, frø og oliven også.

__________________
Min lavkarbo blogg
Trolljenta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:38.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no