Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Netto karbohydrater Allevo pulver - svar fra leverandør

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 26-02-13, 17:05   #1
Leyyda
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2013
Innlegg: 58
Leyyda er på en erverdig vei
Thumbs up

Netto karbohydrater Allevo pulver - svar fra leverandør

Jeg sendte e-post til leverandør og fikk følgende svar. Poster det her om flere er interressert.

Mitt spørsmål:

Hei! Hvor mange netto karbohydrater erdet i Allevo shake f.eks Banan og

Rasberry?
Det står 11 karbohydrater pr porsjon på pakken. Kan man trekke fra

kostfiber eller er de allerede trukket fra? Noen sier at ifølge EU

reglement skal disse allerede være trukket fra, men på pakken deres står

ikke kostfiber under "Varav", derfor lurer jeg.

Er det noen sukkeralkoholer som man kan trekke fra?

Skulle ønsker dere begynte med lavkarbo-lavkalori pulver
Svaret jeg fikk:
Dette er fra produktutvikler i Sverige:

Det är 11 g kolhydrater per portion i Shake Banana Raspberry.

Kostfiber är inte inkluderat i kolhydrater och produkten innehåller inga sockeralkoholer.


Når det gjelder lavkarbo-pulver, så vil vi ikke tilby dette, da dette ikke vil kunne bli godkjent av mattilsynet som kosterstatning.
Min konklusjon:
Dersom man trekker fra kostfiber blir det 37,5 karbohydrater pr dag med fem poser. Det er jo ganske lavkarbo

Leyyda er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 26-02-13, 17:09   #2
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Netto karbohydrater Allevo pulver - svar fra leverandør

Skal ikke uttale meg om pulverkurer og sånn, men jeg leser denne setningen annerledes enn du gjør, tror jeg:

Sitat:

Kostfiber är inte inkluderat i kolhydrater och produkten innehåller inga sockeralkoholer.

Her står det jo at kostfiber ikke er inkludert i karbohydrat-tallet - da kan du jo ikke trekke dem fra.

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 26-02-13, 17:17   #3
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Netto karbohydrater Allevo pulver - svar fra leverandør

Opprinnelig lagt inn av Rin, her.

Skal ikke uttale meg om pulverkurer og sånn, men jeg leser denne setningen annerledes enn du gjør, tror jeg:


Her står det jo at kostfiber ikke er inkludert i karbohydrat-tallet - da kan du jo ikke trekke dem fra.

Slik leser jeg det også.
Innad i EU er kostfiber allerede trukket fra

Og dessuten svarer de:

Sitat:

Det är 11 g kolhydrater per portion i Shake Banana Raspberry.

Så da blir 5 poser 55g karber.

Til trådstarter:
En annen ting: Hva inneholder de?

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 26-02-13, 19:36   #4
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Netto karbohydrater Allevo pulver - svar fra leverandør

Shakene inneholder fruktose, noe som ikke er et sukkeralkohol.

De inneholder akkurat så mange karber det står på pakka.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 26-02-13, 22:15   #5
Leyyda
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2013
Innlegg: 58
Leyyda er på en erverdig vei

Sv: Netto karbohydrater Allevo pulver - svar fra leverandør

Ok da skjønner jeg. Er vist litt treig jeg. Det var jo synd da.

Leyyda er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 26-02-13, 22:20   #6
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Netto karbohydrater Allevo pulver - svar fra leverandør

Forøvrig anbefales vel ikke pulverkurer på dette forumet?...

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 26-02-13, 22:29   #7
Leyyda
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2013
Innlegg: 58
Leyyda er på en erverdig vei

Sv: Netto karbohydrater Allevo pulver - svar fra leverandør

Dersom du søker på Allevo er det mange som skriver om det her på forumet.

__________________


Leyyda er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 27-02-13, 00:42   #8
nøtteliten:-)
Medlem
 
nøtteliten:-) sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 79
nøtteliten:-) er ny på veien

Sv: Netto karbohydrater Allevo pulver - svar fra leverandør

Søppel som ikke har noe med lavkarbo å gjøre.

nøtteliten:-) er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo,egendefinert Svar med sitat
Gammel 27-02-13, 00:58   #9
Kari Marita
Seniormedlem
 
Kari Marita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Nord-Trøndelag.
Innlegg: 883
Kari Marita er en juvelKari Marita er en juvelKari Marita er en juvel

Sv: Netto karbohydrater Allevo pulver - svar fra leverandør

Opprinnelig lagt inn av Leyyda, her.

Jeg sendte e-post til leverandør og fikk følgende svar. Poster det her om flere er interressert.

Mitt spørsmål:

Hei! Hvor mange netto karbohydrater erdet i Allevo shake f.eks Banan og

Rasberry?
Det står 11 karbohydrater pr porsjon på pakken. Kan man trekke fra

kostfiber eller er de allerede trukket fra? Noen sier at ifølge EU

reglement skal disse allerede være trukket fra, men på pakken deres står

ikke kostfiber under "Varav", derfor lurer jeg.

Er det noen sukkeralkoholer som man kan trekke fra?

Skulle ønsker dere begynte med lavkarbo-lavkalori pulver
Svaret jeg fikk:
Dette er fra produktutvikler i Sverige:

Det är 11 g kolhydrater per portion i Shake Banana Raspberry.

Kostfiber är inte inkluderat i kolhydrater och produkten innehåller inga sockeralkoholer.


Når det gjelder lavkarbo-pulver, så vil vi ikke tilby dette, da dette ikke vil kunne bli godkjent av mattilsynet som kosterstatning.
Min konklusjon:
Dersom man trekker fra kostfiber blir det 37,5 karbohydrater pr dag med fem poser. Det er jo ganske lavkarbo

Alt innen 150 g karber er jo under lavkarbo da.

Kari Marita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo. :) Svar med sitat
Gammel 27-02-13, 02:35   #10
Maissa89
Medlem
 
Maissa89 sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 34
Innlegg: 122
Maissa89 er ny på veien

Sv: Netto karbohydrater Allevo pulver - svar fra leverandør

Opprinnelig lagt inn av Kari Marita, her.

Alt innen 150 g karber er jo under lavkarbo da.

Ja, men når du får i deg ca. 500 kcal per dag, og over 200 av dem kommer fra karbohydrater blir det å lure seg selv å si det er lavkarbo. Eneste grunnen til at det er lav-karbo er fordi det er lav-alt.

Maissa89 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 27-02-13, 02:47   #11
Kari Marita
Seniormedlem
 
Kari Marita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Nord-Trøndelag.
Innlegg: 883
Kari Marita er en juvelKari Marita er en juvelKari Marita er en juvel

Sv: Netto karbohydrater Allevo pulver - svar fra leverandør

Opprinnelig lagt inn av Maissa89, her.

Ja, men når du får i deg ca. 500 kcal per dag, og over 200 av dem kommer fra karbohydrater blir det å lure seg selv å si det er lavkarbo. Eneste grunnen til at det er lav-karbo er fordi det er lav-alt.

Ja, du har et poeng der. Skal jo helst være fra lavkarbomat karbene.

Kari Marita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo. :) Svar med sitat
Gammel 27-02-13, 08:35   #12
Leyyda
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2013
Innlegg: 58
Leyyda er på en erverdig vei

Sv: Netto karbohydrater Allevo pulver - svar fra leverandør

Jeg synes man skal ha litt respekt for at folk må finne sin egen vei. Om man velger å erstatte noen av måltidene med pulver for å gå ned i vekt så må da det være opp til hver enkelt. Det er en midlertidig løsning. Det betyr ikke at vi ikke bruker lavkarbo i tillegg, enten underveis eller før eller etterpå. Det er mange som sliter med å gå ned i vekt også på lavkarbo, det er det jo en egen tråd om her. For meg er det viktig å gå ned i vekt nå, og da ønsker jeg å finne min måte å gjøre det på - og jeg kjenner meg og min kropp best.
Dessverre finnes det ikke noe pulver som markedsføres som lavkarbo pulver bortsett fra Eurodietten som er ganske dyr.

__________________


Leyyda er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 27-02-13, 10:59   #13
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Netto karbohydrater Allevo pulver - svar fra leverandør

Det finnes opptil flere pulverdietter som markedsføres som lavkarbo, campKilo f.eks, men ingen som reelt er det.
Eorodietten er IKKE en pulverkurer, men måltider.

Personlig syns jeg det blir feil å be andre respektere at man fronter usunne retninger.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 27-02-13, 11:11   #14
Leyyda
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2013
Innlegg: 58
Leyyda er på en erverdig vei

Sv: Netto karbohydrater Allevo pulver - svar fra leverandør

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Det finnes opptil flere pulverdietter som markedsføres som lavkarbo, campKilo f.eks, men ingen som reelt er det.
Eorodietten er IKKE en pulverkurer, men måltider.

Personlig syns jeg det blir feil å be andre respektere at man fronter usunne retninger.

Mener du at Eurodietten er mye bedre fordi den inneholder måltider som Brownies og sånn, som folk her skriver smaker som pulver.

Nei jeg skjønner at det er som å banne i kirka og se på hva som kan hjelpe en ned i vekt. Jeg har gått på lavkarbo i to år. Om jeg bruker pulver som erstatning for noen måltider og klarer å gå ned i vekt, er jeg fornøyd med det - det får så være at jeg har valgt en grusom usunn retning.

__________________


Leyyda er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 27-02-13, 11:31   #15
Vibeke-67
Seniormedlem
 
Vibeke-67 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bergen
Alder: 56
Innlegg: 1.934
Vibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastisk

Sv: Netto karbohydrater Allevo pulver - svar fra leverandør

Opprinnelig lagt inn av Leyyda, her.

Mener du at Eurodietten er mye bedre fordi den inneholder måltider som Brownies og sånn, som folk her skriver smaker som pulver.

Nei jeg skjønner at det er som å banne i kirka og se på hva som kan hjelpe en ned i vekt. Jeg har gått på lavkarbo i to år. Om jeg bruker pulver som erstatning for noen måltider og klarer å gå ned i vekt, er jeg fornøyd med det - det får så være at jeg har valgt en grusom usunn retning.

jeg kjenner ikke til de andre pulverkurene, så dette kan jeg ikke uttale meg om, men Eurodietten er nøye sammensatt for å inneholde alt det man trenger av næringsstoffer, vitaminer og mineraler i den perioden man går på ED.
Noe av det som meget betryggende med ED, er at man må ha resept fra legen på å få kjøpe produktene, og man må ha konsultasjon hos lege og oppfølging hos lege/andre eksperter på dietten.

Vibeke-67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LowFODMAP/Fedon Svar med sitat
Gammel 27-02-13, 11:32   #16
Vibeke-67
Seniormedlem
 
Vibeke-67 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bergen
Alder: 56
Innlegg: 1.934
Vibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastisk

Sv: Netto karbohydrater Allevo pulver - svar fra leverandør

Opprinnelig lagt inn av Leyyda, her.


Nei jeg skjønner at det er som å banne i kirka og se på hva som kan hjelpe en ned i vekt.

Nettopp, her tok du poenget! Siden ingen andre diskuterer det her inne på forumet mener jeg

Vibeke-67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LowFODMAP/Fedon Svar med sitat
Gammel 27-02-13, 12:40   #17
Leyyda
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2013
Innlegg: 58
Leyyda er på en erverdig vei

Sv: Netto karbohydrater Allevo pulver - svar fra leverandør

Opprinnelig lagt inn av Vibeke-67, her.

Nettopp, her tok du poenget! Siden ingen andre diskuterer det her inne på forumet mener jeg

Men det gjør de jo. Om du søker på alle pulverkurene som nærmer seg lavkarbo så er det mange tråder og svar om det. Søker du på kick start er det akkurat det samme. Hadde jeg spurt legen min - vil jeg tro at han hadde syntes det som hjalp meg ned i vekt er best. Allevo er et pulver man kjøper på apoteket.

Jeg synes det blir veldig snevert at man bombastisk slår fast at det kun er en ting som gjelder. Alle andre er omentrent like kloke som om de er født i går, eller er usunne. Jeg skulle ønske dette var et forum for lavkarbo elskere, uten at man blir sett på som en idiot fordi man ønsker å finne sin vei til hva som faktisk kan fungere for en selv.

Men det er mulig jeg har postet i feil tråd eller noe.

__________________


Leyyda er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 27-02-13, 14:30   #18
nøtteliten:-)
Medlem
 
nøtteliten:-) sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 79
nøtteliten:-) er ny på veien

Sv: Netto karbohydrater Allevo pulver - svar fra leverandør

Opprinnelig lagt inn av Leyyda, her.

Men det gjør de jo. Om du søker på alle pulverkurene som nærmer seg lavkarbo så er det mange tråder og svar om det. Søker du på kick start er det akkurat det samme. Hadde jeg spurt legen min - vil jeg tro at han hadde syntes det som hjalp meg ned i vekt er best. Allevo er et pulver man kjøper på apoteket.

Jeg synes det blir veldig snevert at man bombastisk slår fast at det kun er en ting som gjelder. Alle andre er omentrent like kloke som om de er født i går, eller er usunne. Jeg skulle ønske dette var et forum for lavkarbo elskere, uten at man blir sett på som en idiot fordi man ønsker å finne sin vei til hva som faktisk kan fungere for en selv.

Men det er mulig jeg har postet i feil tråd eller noe.

Hva med å se på årsaken til att du ikke går ned i vekt

nøtteliten:-) er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo,egendefinert Svar med sitat
Gammel 27-02-13, 14:37   #19
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Netto karbohydrater Allevo pulver - svar fra leverandør

Opprinnelig lagt inn av Leyyda, her.

Men det gjør de jo. Om du søker på alle pulverkurene som nærmer seg lavkarbo så er det mange tråder og svar om det. Søker du på kick start er det akkurat det samme. Hadde jeg spurt legen min - vil jeg tro at han hadde syntes det som hjalp meg ned i vekt er best. Allevo er et pulver man kjøper på apoteket.

Jeg synes det blir veldig snevert at man bombastisk slår fast at det kun er en ting som gjelder. Alle andre er omentrent like kloke som om de er født i går, eller er usunne. Jeg skulle ønske dette var et forum for lavkarbo elskere, uten at man blir sett på som en idiot fordi man ønsker å finne sin vei til hva som faktisk kan fungere for en selv.

Men det er mulig jeg har postet i feil tråd eller noe.



Prøv pulveret du! Drit i hva alle her har å si. Jeg prøvde også pulverkur en gang, selv om jeg var godt inne i lavkarbolivsstilen. Innimellom vil man bare at det skal gå litt fortere.

Det var ikke noe for meg, da det kræsja litt med det å ha et lite barn osv. Er noe med signalene man sender til dem.. Holdt ut i 2 uker.

Hadde valget kun vært basert på vektnedgang, så hadde jeg fortsatt, for jeg føk jo ned 5 kilo på to uker, selv om jeg spiste et "Normalt" måltid om dagen.

Sånn, nå fikk jeg nesten lyst til å gjøre det igjen, men leverte alt pulveret jeg hadde stående til en kollega for noen måneder siden, så får la være.

Det er ikke farlig å prøve, men det er en midlertidig løsning, så løser jo ingenting. Stor sjanse for å gå opp igjen etterpå.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 27-02-13, 15:33   #20
Kari Marita
Seniormedlem
 
Kari Marita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Nord-Trøndelag.
Innlegg: 883
Kari Marita er en juvelKari Marita er en juvelKari Marita er en juvel

Sv: Netto karbohydrater Allevo pulver - svar fra leverandør

Opprinnelig lagt inn av Leyyda, her.

Jeg synes man skal ha litt respekt for at folk må finne sin egen vei. Om man velger å erstatte noen av måltidene med pulver for å gå ned i vekt så må da det være opp til hver enkelt. Det er en midlertidig løsning. Det betyr ikke at vi ikke bruker lavkarbo i tillegg, enten underveis eller før eller etterpå. Det er mange som sliter med å gå ned i vekt også på lavkarbo, det er det jo en egen tråd om her. For meg er det viktig å gå ned i vekt nå, og da ønsker jeg å finne min måte å gjøre det på - og jeg kjenner meg og min kropp best.
Dessverre finnes det ikke noe pulver som markedsføres som lavkarbo pulver bortsett fra Eurodietten som er ganske dyr.

Ja de mener jeg også, ha respekt for at folk må finne ut hva som er riktig for dem. Vi er alle forskjellige, og alt virker ikke på samme måte på alle.

Kari Marita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo. :) Svar med sitat
Gammel 27-02-13, 16:41   #21
Leyyda
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2013
Innlegg: 58
Leyyda er på en erverdig vei

Sv: Netto karbohydrater Allevo pulver - svar fra leverandør

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Prøv pulveret du! Drit i hva alle her har å si.

Jøsses for en tone på dette forumet. Blir man sånn av når man ser lyset i form av lavkarbo? Det er mulig jeg fremstår som om jeg er 19 år og ikke forsøkt noe i dette livet. Men jeg har flere barn og har levd i over 40 år. Jeg har da forsøkt både pulverkur og lavkarbo kur.

Ikke rart min favoritt er Fedon som jeg synes er litt balansert mellom de tradisjonelle rådene og de som går på lavkarbo og mener at det er det eneste riktige.

__________________


Leyyda er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 27-02-13, 17:08   #22
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Netto karbohydrater Allevo pulver - svar fra leverandør

Opprinnelig lagt inn av Leyyda, her.

Jøsses for en tone på dette forumet. Blir man sånn av når man ser lyset i form av lavkarbo? Det er mulig jeg fremstår som om jeg er 19 år og ikke forsøkt noe i dette livet. Men jeg har flere barn og har levd i over 40 år. Jeg har da forsøkt både pulverkur og lavkarbo kur.

Ikke rart min favoritt er Fedon som jeg synes er litt balansert mellom de tradisjonelle rådene og de som går på lavkarbo og mener at det er det eneste riktige.

Eh, sorry for støtten.

Nå er det Fedon sine prinsipper jeg har fulgt i 7 år snart, så det er kanskje "sånn" man blir av det da.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 27-02-13, 17:19   #23
Vibeke-67
Seniormedlem
 
Vibeke-67 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bergen
Alder: 56
Innlegg: 1.934
Vibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastisk

Sv: Netto karbohydrater Allevo pulver - svar fra leverandør

Opprinnelig lagt inn av Leyyda, her.

Men det gjør de jo. Om du søker på alle pulverkurene som nærmer seg lavkarbo så er det mange tråder og svar om det. Søker du på kick start er det akkurat det samme. Hadde jeg spurt legen min - vil jeg tro at han hadde syntes det som hjalp meg ned i vekt er best. Allevo er et pulver man kjøper på apoteket.

Jeg synes det blir veldig snevert at man bombastisk slår fast at det kun er en ting som gjelder. Alle andre er omentrent like kloke som om de er født i går, eller er usunne. Jeg skulle ønske dette var et forum for lavkarbo elskere, uten at man blir sett på som en idiot fordi man ønsker å finne sin vei til hva som faktisk kan fungere for en selv.

Men det er mulig jeg har postet i feil tråd eller noe.

jeg mente ikke diskusjon rundt pulverkurer for å gå ned i vekt, men at de fleste her faktisk diskuterer hvordan man kan gå ned i vekt

Det at flere her er skeptiske til pulverkurer er vel greit, mange har erfaringer med dette og deler disse med deg deg. De synes ikke dette er den beste veien å gå ned i vekt. Men om du velger å gjøre det er jo det helt greit!
Tonen på forumet kan nok til tider være ganske så amper, det har bare litt sånn de siste årene av en eller annen grunn.
Det er veldig mange har som har opparbeidet seg en enorm kunnskap om lavkarbo. De har lest seg opp og kan mye av det tekniske. Selv er ikke jeg så interessert i akkurat det, men heller å vite hva som fungerer for meg. Vi er jo alle så forskjellig, og ulike ting fungerer for forskjellige. Jeg tåler for eksempel ikke å være i ketose, men lever best med 50-70 gram karbohydrater om dagen og ikke så mye fett. Jeg har fått gjennomgå i mange diskusjoner jeg også, på grunn av det "høye" nivået av karbohydrater.
Du setter også fingeren på noe som jeg virkelig ikke liker her inne, den nedlatende tonen. Jeg beklager om jeg virket sånn overfor deg i kommentaren lenger oppe, man bli kanskje revet litt med av tonen. Det er viktig å tenke seg om før man poster noe.
Ønsker deg lykke til med å finne din vei

Vibeke-67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LowFODMAP/Fedon Svar med sitat
Gammel 27-02-13, 18:20   #24
Leyyda
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2013
Innlegg: 58
Leyyda er på en erverdig vei

Sv: Netto karbohydrater Allevo pulver - svar fra leverandør

Opprinnelig lagt inn av Vibeke-67, her.

jeg mente ikke diskusjon rundt pulverkurer for å gå ned i vekt, men at de fleste her faktisk diskuterer hvordan man kan gå ned i vekt

Det at flere her er skeptiske til pulverkurer er vel greit, mange har erfaringer med dette og deler disse med deg deg. De synes ikke dette er den beste veien å gå ned i vekt. Men om du velger å gjøre det er jo det helt greit!
Tonen på forumet kan nok til tider være ganske så amper, det har bare litt sånn de siste årene av en eller annen grunn.
Det er veldig mange har som har opparbeidet seg en enorm kunnskap om lavkarbo. De har lest seg opp og kan mye av det tekniske. Selv er ikke jeg så interessert i akkurat det, men heller å vite hva som fungerer for meg. Vi er jo alle så forskjellig, og ulike ting fungerer for forskjellige. Jeg tåler for eksempel ikke å være i ketose, men lever best med 50-70 gram karbohydrater om dagen og ikke så mye fett. Jeg har fått gjennomgå i mange diskusjoner jeg også, på grunn av det "høye" nivået av karbohydrater.
Du setter også fingeren på noe som jeg virkelig ikke liker her inne, den nedlatende tonen. Jeg beklager om jeg virket sånn overfor deg i kommentaren lenger oppe, man bli kanskje revet litt med av tonen. Det er viktig å tenke seg om før man poster noe.
Ønsker deg lykke til med å finne din vei

Takk for at du sier det. Jeg har vært på flere forum som omhandler andre ting, men må si jeg blir overrasket over tonene her inne. Husker dog at det har vært litt sånn på Kostdoktorn og Lena Beatrice, så man kan jo lure på hvorfor en matretning gjør at man blir så bastant. Jeg må nå finne min vei uansett. Men ned skal jeg og det gleder jeg meg til: )

__________________


Leyyda er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 27-02-13, 18:58   #25
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Netto karbohydrater Allevo pulver - svar fra leverandør

Det er ikke noe særlig å oppleve at noen snakker nedlatende til en, men innimellom bør man kanskje både lese andres innlegg en og to ganger, samt tenke seg litt om før man poster noe som kan oppfattes feil. Det gjelder alle og enhver.

Jeg vil bare si noe i anledning trådtemaet. Vi her på lavkarbo.no er først og fremst opptatt av kosthold og helse. Vi har stort sett hatt en policy på å ikke "reklamere" for pulver- eller sultekurer som potensielt kan være skadelige på sikt, og dette støttes ofte opp av flere medlemmer med dårlige erfaringer. Det betyr ikke dermed at man ikke kan stille spørsmål om det, eller dele erfaringer, men ettersom forumet først og fremst fokuserer på lavkarbo (derav navnet lavkarbo.no ) med hele sitt spenn fra Skaldemann til Fedon, hvor ren og ordentlig mat og helse legger premissene for at vi i det hele tatt finnes, ønsker vi ikke overfokus eller oppmuntring til kommersielle pulverkurer eller ekstreme lavkalorikurer. Det finnes det sikkert andre foraer for. Det er mange unge medlemmer her, og flere som har historie med spiseforstyrrelser. Så at det kommer sånne reaksjoner i denne type tråder er rett og slett i tråd med forumets funksjon.
Vennligst respekter dette.

-Moderator.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Netto karbohydrater Nimbuskey Spørsmål og svar 1 22-02-10 17:12
Brutto og netto karbohydrater SuperMamma Ketolysekuren 1 11-01-10 14:06
Når det står 0 netto karbo betyr det da at det er null karbohydrater i det? Nitja Ketolysekuren 7 12-01-09 18:45
Netto karbohydrater ramones Atkins kosthold 3 21-01-07 19:04
Hva er netto karbohydrater? RAGNA Lavkarbo generelt 1 25-02-05 18:52


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:46.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no