Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Finn crisp

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 15-03-07, 21:36   #1
Monen
Medlem
 
Monen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Lier
Alder: 40
Innlegg: 403
Monen har en fantastisk aura rundt segMonen har en fantastisk aura rundt seg

Finn crisp

Er det OK å spise det på ketolyse? Inneholder 3.9 karbo. Man kan jo ikke akkurat fråtse i det, men jeg har oppdaga den nå og ELSKER den... Ingen eggesmak, jo!!!

__________________
-13.1 kilo
Monen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Under 20 karber om dagen Svar med sitat
Gammel 15-03-07, 21:39   #2
tess81
Seniormedlem
 
tess81 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2006
Hvor: Arendal
Alder: 43
Innlegg: 1.720
tess81 er en juveltess81 er en juveltess81 er en juvel

Sv: Finn crisp

Opprinnelig lagt inn av Monen, her.

Er det OK å spise det på ketolyse? Inneholder 3.9 karbo. Man kan jo ikke akkurat fråtse i det, men jeg har oppdaga den nå og ELSKER den... Ingen eggesmak, jo!!!


Hva er finn crisp??

__________________
Carpe Diem




tess81 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 15-03-07, 21:47   #3
Monen
Medlem
 
Monen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Lier
Alder: 40
Innlegg: 403
Monen har en fantastisk aura rundt segMonen har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Finn crisp

Opprinnelig lagt inn av tess81, her.

Hva er finn crisp??

Det er noen veldig tynne slags knekkebrød! Ser nå at det er forskjellige typer... Men jeg mener altså den som heter thin crisps

__________________
-13.1 kilo
Monen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Under 20 karber om dagen Svar med sitat
Gammel 15-03-07, 22:09   #4
tess81
Seniormedlem
 
tess81 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2006
Hvor: Arendal
Alder: 43
Innlegg: 1.720
tess81 er en juveltess81 er en juveltess81 er en juvel

Sv: Finn crisp

Opprinnelig lagt inn av Monen, her.

Det er noen veldig tynne slags knekkebrød! Ser nå at det er forskjellige typer... Men jeg mener altså den som heter thin crisps


ååååå...hehe....dumme meg

så lenge det ikke er laget på hvete så går d sikkert bra med en om dagen, prøv å se om det går

__________________
Carpe Diem




tess81 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 15-03-07, 22:32   #5
Monen
Medlem
 
Monen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Lier
Alder: 40
Innlegg: 403
Monen har en fantastisk aura rundt segMonen har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Finn crisp

Nå leste jeg innholdsfortegneslen da...
Helkorn rugmel, hvetemel( ), helkorn havremel, byggmel, vann, hirse, valmuefrø, salt og gjær......

Da er det bare å kaste hele greia??? F... altså... Endelig hadde jeg fått opp motivasjonen litt fordi jeg hadde noe å spise... Spiser jo omtrent ikke om dagen

__________________
-13.1 kilo
Monen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Under 20 karber om dagen Svar med sitat
Gammel 15-03-07, 22:42   #6
Borealis
Seniormedlem
 
Borealis sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 54
Innlegg: 1.383
Borealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt likt

Sv: Finn crisp

Opprinnelig lagt inn av Monen, her.

Nå leste jeg innholdsfortegneslen da...
Helkorn rugmel, hvetemel( ), helkorn havremel, byggmel, vann, hirse, valmuefrø, salt og gjær......

Da er det bare å kaste hele greia??? F... altså... Endelig hadde jeg fått opp motivasjonen litt fordi jeg hadde noe å spise... Spiser jo omtrent ikke om dagen

Anbefaler deg å teste Ziggy`s "polarbrød"...

Borealis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karbohydratredusert & styrketrening Svar med sitat
Gammel 15-03-07, 22:52   #7
Monen
Medlem
 
Monen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Lier
Alder: 40
Innlegg: 403
Monen har en fantastisk aura rundt segMonen har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Finn crisp

Opprinnelig lagt inn av Borealis, her.

Anbefaler deg å teste Ziggy`s "polarbrød"...

Takk for tipset, men jeg klarer ikke noe som smaker egg

__________________
-13.1 kilo
Monen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Under 20 karber om dagen Svar med sitat
Gammel 15-03-07, 23:18   #8
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Finn crisp

Opprinnelig lagt inn av Monen, her.

Takk for tipset, men jeg klarer ikke noe som smaker egg

Bruk krydder og urter i, hvitløk... Da smaker de ikke egg Helt sant

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 15-03-07, 23:21   #9
Borealis
Seniormedlem
 
Borealis sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 54
Innlegg: 1.383
Borealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt likt

Sv: Finn crisp

Opprinnelig lagt inn av Gerd, her.

Bruk krydder og urter i, hvitløk... Da smaker de ikke egg Helt sant

Signerer!

Borealis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karbohydratredusert & styrketrening Svar med sitat
Gammel 16-03-07, 00:38   #10
Isalien
Medlem
 
Isalien sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Alder: 47
Innlegg: 312
Isalien er ny på veien

Sv: Finn crisp

Du kan spise Fiberrik! Alle matbutikker har det, og det står ved knekkebrødene.

Isalien er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 16-03-07, 08:34   #11
jorang
Medlem
 
jorang sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Kristiansund
Alder: 63
Innlegg: 57
jorang er på en erverdig vei

Sv: Finn crisp

Husk at Ketolysekuren ikke er noen sultekur i utgangspunktet. Det gjelder å finne seg mat som en kan spise seg mett av uten å gå ut over den daglige dosen kh.

Derfor vil jeg anbefale deg å droppe 'småtterier' som har mange kh. Bak deg heller et Hildeborgs grovbrød. En skive har like mange kh som en skive fiberrik. Forskjellen er an en skive grovbrød virkelig metter en halv dag, mens en skive fiberrik er 'next to nothing' når det gjelder metthetsfølelse (for meg i alle fall )

Spis ellers salat, kjøtt, fisk, reker, krepsehaler... Lag deg noen gode sauser, rømme.....
Hva med en Ketolyse cabaret? Denne kan også spises uten brød. Jeg tar den til middag med salat innimellom - når jeg først har den stående i kjøleskapet


Trøbler du med egg og med fett vil denne kuren være krevende å variere, men det finnes mange varianter av det meste. Mange gode oppskrifter her på forumet, og på forumet på www.ketolyse.no
Utfordringen med oppskriftene her på forumet er at mange er lavkarbo, og ikke nødvendigvis ketolyse-oppskrifter.

Lykke til!

__________________
JoranG
21.jan-07: Startet vektreduksjon
Påske 07: -20,8kg. Første delmål nådd
Neste delmål: 90kg til St.Hans!
jorang er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 16-03-07, 11:02   #12
Monen
Medlem
 
Monen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Lier
Alder: 40
Innlegg: 403
Monen har en fantastisk aura rundt segMonen har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Finn crisp

Takk for tips.. Men et spørsmål: Hvorfor er fiberrik bedre enn finn crisp?
Jeg er ikke noe særlig sulten, jeg, spiser kun fordi jeg må...

__________________
-13.1 kilo
Monen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Under 20 karber om dagen Svar med sitat
Gammel 16-03-07, 13:15   #13
LilleVille
Medlem
 
LilleVille sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2006
Hvor: Buskerud
Alder: 50
Innlegg: 347
LilleVille har en fantastisk aura rundt segLilleVille har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Finn crisp

Jeg får sikkert mange på nakken nå men... Så lenge du teller antall kh, så drit i hvor de kommer fra. Noe må man gjøre for å holde på motivasjonen, og hvis det innebærer å spise finn crisp med litt hvetemel, eller makrell i tomat med litt sukker, så gjør ihvertfall jeg det. Du merker jo fort om vektnedgangen stopper....

__________________

LilleVille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert, 50-70 g karber fra fiber og grønnsaker, 1200-1800 kcal om dagen. Svar med sitat
Gammel 16-03-07, 13:20   #14
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Finn crisp

Opprinnelig lagt inn av LilleVille, her.

Jeg får sikkert mange på nakken nå men... Så lenge du teller antall kh, så drit i hvor de kommer fra. Noe må man gjøre for å holde på motivasjonen, og hvis det innebærer å spise finn crisp med litt hvetemel, eller makrell i tomat med litt sukker, så gjør ihvertfall jeg det. Du merker jo fort om vektnedgangen stopper....

Meg får du ikke på nakken, for jeg er enig med deg der...
Eksempel:
Gubben min spiser til lunch hver dag: 3skiver nabobrød + ett eller to fibberrik. Med makrell i tomat. Han drikker 1-2 glass melk til.
Han har gått ned like mange kilo som meg på like lang tid. Og han er i ketose hver dag... Jeg spiser ikke noe av det, er mye strengere enn han

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 17-03-07, 10:24   #15
Monen
Medlem
 
Monen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Lier
Alder: 40
Innlegg: 403
Monen har en fantastisk aura rundt segMonen har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Finn crisp

Så morsomt at dere sa det, for jeg skulle akkurat inn hit og skrive at jeg kommer til å fortsette å spise finn crisp! Det er takket være den jeg kommer til å klare å være på denne kuren 1 mnd til! Spiste 2 stk på torsdag og 1 i går, og har gått ned nesten 1 kg på de to dagene....Nå får jeg hvertfall i meg mat! Og for de som lurer; jeg får i meg grønnsaker også

Gerd: Heldiggris han mannen din, da? For da må han jo tåle kanske mye KH før han går ut av ketose! Har ikke turt å eksperimentere, jeg..

__________________
-13.1 kilo
Monen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Under 20 karber om dagen Svar med sitat
Gammel 17-03-07, 10:33   #16
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Finn crisp

Opprinnelig lagt inn av Monen, her.

Så morsomt at dere sa det, for jeg skulle akkurat inn hit og skrive at jeg kommer til å fortsette å spise finn crisp! Det er takket være den jeg kommer til å klare å være på denne kuren 1 mnd til! Spiste 2 stk på torsdag og 1 i går, og har gått ned nesten 1 kg på de to dagene....Nå får jeg hvertfall i meg mat! Og for de som lurer; jeg får i meg grønnsaker også

Gerd: Heldiggris han mannen din, da? For da må han jo tåle kanske mye KH før han går ut av ketose! Har ikke turt å eksperimentere, jeg..

Han tåler nok mer enn jeg, tror jeg, men jeg tør ikke eksprimentere jeg heller... Holder meg på matta... Inntil videre i vertfall

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 17-03-07, 11:07   #17
stinasol
Seniormedlem
 
stinasol sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2006
Hvor: Bergen
Alder: 43
Innlegg: 1.585
stinasol er virkelig snillstinasol er virkelig snillstinasol er virkelig snillstinasol er virkelig snill

Sv: Finn crisp

jeg spiser fiber rik,finn crisp og rugsprø samma greiene...går helt fint
men spiser ikke mer enn 1-2 for dagen.. bare å prøve vel,merker jo fort om vekten fortsetter nedover...

__________________






stinasol er avlogget   Min kostholdsfilosofi: sukkerfritt Svar med sitat
Gammel 17-03-07, 21:36   #18
Fridolina
Seniormedlem
 
Fridolina sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 1.514
Fridolina er en juvelFridolina er en juvelFridolina er en juvel

Sv: Finn crisp

Holder med! så lenge du holder dig innom totale karbs per dag så ska det ikke spille nån rolle

__________________
1/6 -5/10 Nådd mitt mål 65 kg

Er på mine siste "ønskekilon" nå Mål: 60 kg
ca 3,5 år senare och uppe i 73 kg igensucks
[/IMG]
Fridolina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 17-03-07, 21:46   #19
Monen
Medlem
 
Monen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Lier
Alder: 40
Innlegg: 403
Monen har en fantastisk aura rundt segMonen har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Finn crisp

Da gidder jeg ikke ha dårlig samvittighet for finn crisp'en lenger Har bare spist en om dagen, 2 en gang. Takk alle sammen

__________________
-13.1 kilo
Monen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Under 20 karber om dagen Svar med sitat
Gammel 18-03-07, 15:03   #20
Gamla
Potius sero, quam numquam
 
Gamla sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Innlegg: 1.103
Gamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressurs

Sv: Finn crisp

Sitat:

Og for de som lurer; jeg får i meg grønnsaker også

__________________
Stor klem fra Gamla!

Medlem av Ren mat-klubben
Gamla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo vedlikehold Svar med sitat
Gammel 18-03-07, 17:59   #21
LilleVille
Medlem
 
LilleVille sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2006
Hvor: Buskerud
Alder: 50
Innlegg: 347
LilleVille har en fantastisk aura rundt segLilleVille har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Finn crisp

Men siden Finn Crisp gjør dagen din mye bedre.. Så burde du vurdere å bestille Crackerbread fra Netrition altså... De gjør det samme for meg, de er sprø og gode, og smaker verken egg eller fett eller soya eller... Får dem i flere smaker, har foreløpig smakt sesam og parmesan, og digger dem! 1 g kh pr stk, da kan man godt unne seg 3.. Samme størrelse som Finn Crisp

At det blir 3 ganger så dyrt later vi som vi ikke vet.....

__________________

LilleVille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert, 50-70 g karber fra fiber og grønnsaker, 1200-1800 kcal om dagen. Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Finn Crisp Fjonken Spørsmål og svar 2 12-03-06 21:27
Atkins bake mix og crunchy almond crisp? Hjelp! Amagetha Lavkarbo generelt 27 10-03-06 10:29
BA fikk tilgangang til alle FINN passordene HP Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger 2 27-09-05 18:46
Nøtter og Bacon Crisp siri74 Induksjonen 6 30-03-05 18:47
Finn antall gram karber ved SMS! mofe Lavkarbo generelt 1 09-03-05 18:14


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:49.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no