Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Badevekt-test (er du med?)

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 23-03-12, 18:35   #1
Elster
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 4
Elster er på en erverdig vei

Badevekt-test (er du med?)

Jeg har nå for tredje gang gått til innkjøp av badevekt. Jeg liker disse vanlige som kun viser vekt og ikke alskens annen info som fettprosent og lignende.

Problemet er at vektene er så unøyaktige. Hvis jeg stiger opp på den 10 ganger etter hverandre, viser de ti forskjellige tall, med helt opp i 3 kg differanse på det værste (den jeg har nå). Jeg føler jeg kjøper og kjøper vekter, men gir alle til loppemarkeder fordi de er unøyaktige.

Jeg liker å ha en nøyaktig vekt så jeg kan følge med vekttapet fra dag til dag. Selv desimalene motiverer

JEG LURER DERFOR OM DERE ALLE KAN HJELPE MEG Å GJØRE EN BADEVEKT-TEST FOR NØYAKTIGHET (kun på selve vekten).

Gå på vekten 10 ganger (la den slukke mellom hver gang).

Noter vekten/tallene dere får (om dere ikke vil si hvor mye dere veier, skriv differansen og bruk tallet 10 el. annet som referanse, for eks:

Dette er min test:
Merke på badevekt: TRISTAR WG-2421
10.7
10.2
11.7
10.3
11.2
11.2
10.1
12.6
11.5
10.4
(differanse: laveste 10.1, høyeste 12.6 = 2.5 kg :/)

Håper noen vil "delta" eller tipse om nøyaktige vekter.

Elster er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vegetar Svar med sitat
Gammel 23-03-12, 18:58   #2
Maissa89
Medlem
 
Maissa89 sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 34
Innlegg: 122
Maissa89 er ny på veien

Sv: Badevekt-test (er du med?)

Da har jeg testet Vekten viste 10.4 eller 10.5. Dette hadde noe med hvor på baderomsflisen jeg plasserte den (5cm til høyre, snu vekten osv.) Jeg stiller den nemlig alltid på samme flis! Den er stabil, hvis underlaget er stabilt. Plasser den på et hardt rett underlag. Testet også å ta med vekten ut på parketten, som er litt mykere og kanskje ikke helt rett. Da var den mer ustabil, men ikke ekstremt, da viste den 10,3 - 10,6.

Så mitt råd er å finne en rett flis på badet (hvis du har fliser) og benytt alltid denne flisen.

Vekten min er wilfa, og en av de billigste typene du får tak i. Anbefales
http://www.expert.no/product/product...ntifier=135171

Maissa89 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 23-03-12, 19:01   #3
Alynna
Seniormedlem
 
Alynna sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sandvika
Innlegg: 524
Alynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt likt

Sv: Badevekt-test (er du med?)

Vet hva du mener, og det er skrekkelig irriterende. Etter at jeg kjøpte den flate, runde metallvekten fra Ikea er det slutt på det problemet. Kan gå på 10 ganger og få samme resultat. Nøyaktighet på 100 g.

Alynna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mest smak igjen for hver karbohydrat :) Ketolyse om jeg ønsker å gå ned i vekt. Svar med sitat
Gammel 23-03-12, 19:48   #4
Elster
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 4
Elster er på en erverdig vei

Sv: Badevekt-test (er du med?)

Opprinnelig lagt inn av Alynna, her.

Vet hva du mener, og det er skrekkelig irriterende. Etter at jeg kjøpte den flate, runde metallvekten fra Ikea er det slutt på det problemet. Kan gå på 10 ganger og få samme resultat. Nøyaktighet på 100 g.

Kjempetips, tusen takk
Har du prøvd å veie deg, deretter drikke 1 dl vann (100g) og veie deg igjen?
Fikk vite nå at det er den ultimate kvalitetskontrollen for å se om vekten er nøyaktig

Elster er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vegetar Svar med sitat
Gammel 23-03-12, 19:51   #5
Elster
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 4
Elster er på en erverdig vei

Sv: Badevekt-test (er du med?)

Opprinnelig lagt inn av Maissa89, her.

Da har jeg testet Vekten viste 10.4 eller 10.5. Dette hadde noe med hvor på baderomsflisen jeg plasserte den (5cm til høyre, snu vekten osv.) Jeg stiller den nemlig alltid på samme flis! Den er stabil, hvis underlaget er stabilt. Plasser den på et hardt rett underlag. Testet også å ta med vekten ut på parketten, som er litt mykere og kanskje ikke helt rett. Da var den mer ustabil, men ikke ekstremt, da viste den 10,3 - 10,6.

Så mitt råd er å finne en rett flis på badet (hvis du har fliser) og benytt alltid denne flisen.

Vekten min er wilfa, og en av de billigste typene du får tak i. Anbefales
http://www.expert.no/product/product...ntifier=135171

Jeg har også fliser på badet, men der gav jeg opp å bruke den fordi jeg merket at den ikke var stabil. Derfor har jeg kun brukt den utenfor på parketten i gangen. Testet på nytt nå og det er opptil 2 kg avvik (og da flytter jeg ikke vekten en gang og står med samme benstilling).

Elster er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vegetar Svar med sitat
Gammel 23-03-12, 21:52   #6
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Badevekt-test (er du med?)

Har annonsenvekt som er 15 år gammel (den gang svinedyr, elektronisk med 200g intervaller) og den viser kanskje 200g avvik (om jeg måler på samme flis) dersom jeg er på "vippen". Passer på å sette beina likt hver gang - like langt inn fra begge kanter.

Fjellnøyaktig.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 23-03-12, 22:58   #7
Alynna
Seniormedlem
 
Alynna sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sandvika
Innlegg: 524
Alynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt likt

Sv: Badevekt-test (er du med?)

Opprinnelig lagt inn av Elster, her.

Kjempetips, tusen takk
Har du prøvd å veie deg, deretter drikke 1 dl vann (100g) og veie deg igjen?
Fikk vite nå at det er den ultimate kvalitetskontrollen for å se om vekten er nøyaktig

Nei, jeg har testet den så mye at jeg bare vet den er til å stole på... før kunne jeg gjerne gå på mange ganger i håp om å lure vekten til å vise et lavere tall :P Det nytter IKKE med Ikea-vekten :P

http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/60072150/

Billig, og ganske stilren. Ja, og så er den rask.

Alynna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mest smak igjen for hver karbohydrat :) Ketolyse om jeg ønsker å gå ned i vekt. Svar med sitat
Gammel 24-03-12, 19:02   #8
Tidl. medlem
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Badevekt-test (er du med?)

Mener jeg har hørt at vekta ikke bør stå på gulv med varmekabler. Har derfor flyttet min fra flisene på badet inn på soverommet! Min vekt viser også forskjellig! Første gang jeg veier meg viser den ett tall, mens den gjerne viser noen 100 gram mer andre gang. Deretter er den stabil på det andre tallet den viste! Så hvis jeg vil lure meg selv en dag og trenger en oppmuntring veier jeg meg bare en gang! Hehe! Rart hvordandisse grammene påvirker humøret!

  Svar med sitat
Gammel 25-03-12, 22:18   #9
halkatlala
Seniormedlem
 
halkatlala sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: hamar
Alder: 46
Innlegg: 591
halkatlala har en fantastisk aura rundt seghalkatlala har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Badevekt-test (er du med?)

ok- nå har jeg tatt testen. den viser 52,8 hver gang og uansett hvor den er plassert. så i morgen må jeg ut på butikkrunde å teste vekter, for jeg har ikke helt trua på at jeg ikke veier mer enn det...

__________________


halkatlala er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 26-03-12, 08:40   #10
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Badevekt-test (er du med?)

Opprinnelig lagt inn av mai27, her.

Mener jeg har hørt at vekta ikke bør stå på gulv med varmekabler. Har derfor flyttet min fra flisene på badet inn på soverommet! Min vekt viser også forskjellig! Første gang jeg veier meg viser den ett tall, mens den gjerne viser noen 100 gram mer andre gang. Deretter er den stabil på det andre tallet den viste! Så hvis jeg vil lure meg selv en dag og trenger en oppmuntring veier jeg meg bare en gang! Hehe! Rart hvordandisse grammene påvirker humøret!

Min har bodd på varmekabler de siste 10 årene, uten at det har endret status. Men det er kanskje forskjell på de ulike typene.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 26-03-12, 22:28   #11
Mat for sjelen
Medlem
 
Mat for sjelen sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2012
Innlegg: 371
Mat for sjelen er virkelig snillMat for sjelen er virkelig snillMat for sjelen er virkelig snillMat for sjelen er virkelig snill

Sv: Badevekt-test (er du med?)

Denne her går som en farsott på FB for tiden:

Husk at i natt kl. 2400 så skal badevekta stilles 15 kg tilbake.
Sommervekt kalles d


Sorry Usaklig, men måtte bare

__________________
Tove

Ta en titt innom bloggen min for flere bilder, oppskrifter og kanskje litt matinspirasjon - og kikk gjerne også på boken min...
http://sjelemat.blogspot.com/
Mat for sjelen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo/LCHF Svar med sitat
Gammel 26-03-12, 22:31   #12
akas
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2011
Hvor: Ålesund
Alder: 70
Innlegg: 1.097
akas er veldig godt liktakas er veldig godt liktakas er veldig godt liktakas er veldig godt liktakas er veldig godt liktakas er veldig godt liktakas er veldig godt likt

Sv: Badevekt-test (er du med?)

Opprinnelig lagt inn av Mat for sjelen, her.

Denne her går som en farsott på FB for tiden:

Husk at i natt kl. 2400 så skal badevekta stilles 15 kg tilbake.
Sommervekt kalles d


Sorry Usaklig, men måtte bare

Og så avskaffer man "vintervekta"!

akas er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 26-03-12, 23:37   #13
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: Badevekt-test (er du med?)

Opprinnelig lagt inn av Mat for sjelen, her.

Denne her går som en farsott på FB for tiden:

Husk at i natt kl. 2400 så skal badevekta stilles 15 kg tilbake.
Sommervekt kalles d

Sorry Usaklig, men måtte bare

Sånn vekt vil jeg ha

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort.... Svar med sitat
Gammel 27-03-12, 00:15   #14
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Badevekt-test (er du med?)

Opprinnelig lagt inn av Dietta, her.

Sånn vekt vil jeg ha

Da får jeg en bmi, typ syk undervekt, så mi får stå på vintervekt hele året

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 27-03-12, 00:18   #15
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: Badevekt-test (er du med?)

Opprinnelig lagt inn av langaard, her.

Da får jeg en bmi, typ syk undervekt, så mi får stå på vintervekt hele året

Da lar du din stå på vintervekt hele året - så kan min stå på sommervekt

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort.... Svar med sitat
Gammel 27-03-12, 01:21   #16
amritam
Medlem
 
amritam sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 429
amritam har en fantastisk aura rundt segamritam har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Badevekt-test (er du med?)

Opprinnelig lagt inn av Alynna, her.

Vet hva du mener, og det er skrekkelig irriterende. Etter at jeg kjøpte den flate, runde metallvekten fra Ikea er det slutt på det problemet. Kan gå på 10 ganger og få samme resultat. Nøyaktighet på 100 g.

Er det denne?
http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/60072150/

amritam er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Steinalderkost med allergiske begrensninger Svar med sitat
Gammel 12-08-12, 18:54   #17
Sharinx
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Aug 2012
Innlegg: 1
Sharinx er på en erverdig vei

Sv: Badevekt-test (er du med?)

Opprinnelig lagt inn av Elster, her.

Jeg har nå for tredje gang gått til innkjøp av badevekt. Jeg liker disse vanlige som kun viser vekt og ikke alskens annen info som fettprosent og lignende.

Problemet er at vektene er så unøyaktige. Hvis jeg stiger opp på den 10 ganger etter hverandre, viser de ti forskjellige tall, med helt opp i 3 kg differanse på det værste (den jeg har nå). Jeg føler jeg kjøper og kjøper vekter, men gir alle til loppemarkeder fordi de er unøyaktige.

Jeg liker å ha en nøyaktig vekt så jeg kan følge med vekttapet fra dag til dag. Selv desimalene motiverer

JEG LURER DERFOR OM DERE ALLE KAN HJELPE MEG Å GJØRE EN BADEVEKT-TEST FOR NØYAKTIGHET (kun på selve vekten).

Gå på vekten 10 ganger (la den slukke mellom hver gang).

Noter vekten/tallene dere får (om dere ikke vil si hvor mye dere veier, skriv differansen og bruk tallet 10 el. annet som referanse, for eks:

Dette er min test:
Merke på badevekt: TRISTAR WG-2421
10.7
10.2
11.7
10.3
11.2
11.2
10.1
12.6
11.5
10.4
(differanse: laveste 10.1, høyeste 12.6 = 2.5 kg :/)

Håper noen vil "delta" eller tipse om nøyaktige vekter.




Jeg kjøpte min badevekt for ett par dager siden, og det er samme merke som din type. Men så lurte jeg på en ting, hvordan skrur man den på?

Jeg tror at det er batteriet som fulgte med som er dårlig, men ville bare høre med andre om det er noe sånn "intelligens"-metode for å få den på :P Btw, jeg har lest bruksanvisninga.. :P

Sharinx er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Min egen filosofi! :) Svar med sitat
Gammel 19-01-13, 09:47   #18
ikkemittektenavn
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jan 2013
Innlegg: 1
ikkemittektenavn er på en erverdig vei

Sv: Badevekt-test (er du med?)

http://www.clasohlson.com/no/Personv...ne/Pr341551000
Clas Ohlson, billigste Coline. Varierer 0,5kg, har gitt den 2 stjerner på Clas Ohlson (så får vi se om det går gjennom)

Mann, 187cm forresten, driver ikke med lavkarbo, ville bare bidra.. Laveste denne gang 88,3, høyeste 88,8, variasjon 0,5 kg som vanlig. Til info veide jeg 88,1 og 88,6 på denne vekten i sted, og 87,9 og 88,4 i går (jeg veier meg ikke hver dag men ville teste vekten litt for den varierer sånn).

88,5
88,5
88,4
88,7
88,4
88,8
88,3
88,5
88,5
88,7

Edit tre dager etterpå: testet denne igjen før jeg skal levere den inn, jeg gikk fra 88,4 via 87,7 til 87,4 på et minutt, ett helt kg i forskjell. Og CO la ut anmeldelsen min.


Sist redigert av ikkemittektenavn : 22-01-13 kl 16:41. Årsak: Mer info
ikkemittektenavn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Teller kalorier Svar med sitat
Gammel 19-01-13, 10:03   #19
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Badevekt-test (er du med?)

Opprinnelig lagt inn av Sharinx, her.

Jeg kjøpte min badevekt for ett par dager siden, og det er samme merke som din type. Men så lurte jeg på en ting, hvordan skrur man den på?

Jeg tror at det er batteriet som fulgte med som er dårlig, men ville bare høre med andre om det er noe sånn "intelligens"-metode for å få den på :P Btw, jeg har lest bruksanvisninga.. :P

På alle de digitale vektene jeg har vært borti tråkker man bare på vekten med en fot til det kommer opp tall, så tar man bort foten til det står 0.0 og deretter går man på vekta.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 19-01-13, 10:08   #20
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Badevekt-test (er du med?)

Jeg har en OBH Nordica 6289 som ble kjøpt på Jernia høsten 2003, da jeg flyttet fra eksen. Nå har jeg gjort rene step-testen på vekta og den viste nøyaktig det samme 10 ganger på rad. Sto på samme sed og jeg prøvde å stå på samme måte på den da.

Da jeg kjøpte elektronisk vekt til Lille Gubben fikk jeg beskjed om at de ikke skulle stå på badet for fukt og varme kunne ødelegge elektronikken, da var det bedre å ha vekta stående på et kaldt soverom. Har min i gangen utenfor badet jeg.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Ustadig badevekt sistegang Generell diskusjon 15 23-04-12 15:41
Badevekt nightly Generell diskusjon 16 16-07-11 22:18
Hva slags badevekt? bamseline34 Generell diskusjon 13 18-02-11 10:00
Ny badevekt... Hilde3 Generell diskusjon 6 12-08-06 18:12


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:15.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no