Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Mer enn 30 kg overvekt

Hei! Ny her og er nysgjerrig!

Mer enn 30 kg overvekt Vi som trenger å ta av 30 kilo eller mer står gjerne overfor ekstra store utfordringer. Her deler vi erfaringer, gir gode råd og støtter hverandre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 09-02-11, 19:01   #1
Snorkfroken76
Medlem
 
Snorkfroken76 sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 308
Snorkfroken76 er på en erverdig vei

Hei! Ny her og er nysgjerrig!

Hei! Jeg er 34 år, veier 125kg og skal i første omgang ned til 85. Bare det å få tosifret vekt er et stort mål i seg selv Er 176 høy så på lang sikt håper jeg å klare 75. Jeg trives med å være litt rund, men ikke som nå.. ER insulinresistent og har nå gått på Skaldemans kost på 4.uka. Har før hoppet mye mellom kurer og endret om jeg ikke var fonøyd ettter to uker så har bestmt meg for å følge dette nå uansett om en uke skuffer, for det er jo normalt! Så nok av å lure meg selv nå

Har gått ned 5 kg og håper å ligge på minus rett over en kilo i uka. Jeg ser det er er flere her som har gått ned mye og at en del er slankeoperert. Er det noen her som har gått ned mye som ikke er operert? Jeg håper å slippe det. Lurer også på om om alle sliter med overføldig hud eller om det ikke er noe problem for de fleste, sånn på min alder tenker jeg på?

Håper å klare 10 kg til før påske! Håper å finne og kunne gi gode råd og støtte her! Er proff jojo-slanker og hobby-ernæringsprofessor,- som de fleste av oss kanskje..

__________________
Snorkfroken76
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wpQb1pE/]

Mål til 17.mai!:
Snorkfroken76 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman/LCHF Svar med sitat
Gammel 09-02-11, 19:12   #2
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Hei! Ny her og er nyskjerrig! :)

Hei og velkommen!

Joda, mange som har gått med mye, men det er ikke en del som er slankeoperert her, altså! Noen, ja, men langt fra mange!

Dette med huden er veldig individuelt, tror jeg! Hos noen trekker alt seg tilbake, andre må ty til kirurgi til slutt!

Har du tittet i bloggen til Lena Beatrice?
Fantastisk inspirerende!

Lykke til med å nå målet ditt!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 09-02-11, 19:45   #3
Snorkfroken76
Medlem
 
Snorkfroken76 sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 308
Snorkfroken76 er på en erverdig vei

Sv: Hei! Ny her og er nyskjerrig! :)

Hei, og takk for svar! Skal kikke på blogg og lese mer rundt her! Så mange som er så flinke! Føler det er håp for at min trege kropp også skal klare å gå ned!

Er forøvrig svært forståelsesfull for de som velger operasjon altså, har vurdert det seriøst selv men syns det er skummelt. Lurte mest nå fordi jeg liksom ikke sammenligne mine håp om hurtighet på vekttap med det de klarer ;D

__________________
Snorkfroken76
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wpQb1pE/]

Mål til 17.mai!:
Snorkfroken76 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman/LCHF Svar med sitat
Gammel 10-02-11, 09:16   #4
Savagedlight
Medlem
 
Savagedlight sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 74
Savagedlight er på en erverdig vei

Re: Hei! Ny her og er nysgjerrig!

Ingen slankeoperasjon her, bare kostomlegging. Har mistet 21kg siden 17. oktober. (Skal ta av totalt ca. 43kg; Kommer an på om kroppen er enig med meg om hva min idealvekt er )

__________________
Start: 17. Oktober, 2010.
Savagedlight er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-02-11, 09:31   #5
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Hei! Ny her og er nysgjerrig!

Hjertelig velkommen og lykke til nedover!

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 10-02-11, 18:55   #6
Snorkfroken76
Medlem
 
Snorkfroken76 sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 308
Snorkfroken76 er på en erverdig vei

Sv: Hei! Ny her og er nysgjerrig!

Takk takk! Og gratulerer med alt dere alt har fått av! Mektig imponert!

Hva er egentlig forskjellen på Skaldemann og ketolyse-kuren? Jeg har lest mye Skaldeman og holder meg til hans råd, og er jo også i ketolyse da. Tester med strimler sånn annenhver dag omtrent. Får ikke helt den mørkeste, men ofte nest-mørkeste resultat. Ok det? Og så lurer jeg på om man bør måle på et bestemt tidspunkt etter/før måltid?

Og igjen takk for svar

__________________
Snorkfroken76
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wpQb1pE/]

Mål til 17.mai!:
Snorkfroken76 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman/LCHF Svar med sitat
Gammel 10-02-11, 20:42   #7
MadamMim
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Sandnes
Innlegg: 236
MadamMim er på en erverdig vei

Sv: Hei! Ny her og er nysgjerrig!

Er fryktelig MANGE her som har gått ned MYYYYYE ved omlegging til lakarbo! Helt uten operasjon.. :-)

Og når det gjelder stick så bør den ikke være på det mørkeste, det kan vitne om uttørking (iallefall for lite væskeinntak) - slik som jeg har forstått det. Utslag er bra, uansett om det bare er bittlitt.

Kjempemasse lykke til!!!

__________________


25 kg er borte på lavkarbo i 2010. Nå starter dansen om å få vekk de siste 15 kg!! :-)

Startdatoen nå er 18. juli 2011! Følg meg i journalen min
MadamMim er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-02-11, 21:50   #8
Camomilla
Seniormedlem
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Lier, Buskerud
Alder: 51
Innlegg: 5.448
Camomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt av

Sv: Hei! Ny her og er nysgjerrig!

Opprinnelig lagt inn av Snorkfroken76, her.

Takk takk! Og gratulerer med alt dere alt har fått av! Mektig imponert!

Hva er egentlig forskjellen på Skaldemann og ketolyse-kuren? Jeg har lest mye Skaldeman og holder meg til hans råd, og er jo også i ketolyse da. Tester med strimler sånn annenhver dag omtrent. Får ikke helt den mørkeste, men ofte nest-mørkeste resultat. Ok det? Og så lurer jeg på om man bør måle på et bestemt tidspunkt etter/før måltid?

Og igjen takk for svar

2 timer etter siste måltid er riktig måletidspunkt, tror jeg

__________________
Gått ned ca. 19 kilo fra 73-54 i løpet av 2011.
Nå vedlikeholder jeg og har et vektvindu fra 53-58 kg.


Min journal
Camomilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Paleo-inspirert :) Svar med sitat
Gammel 10-02-11, 22:42   #9
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Hei! Ny her og er nysgjerrig!

Ketolyse er mer opptatt av grønnsaker og hvor viktige de er enn Skaldeman. Der er det fett for alle penga!

Stiksen skal brukes om kvelden, 2 timer etter siste måltid!
Alle utslag er utslag!
Men husk at de bare viser hva som finnes i urinen din! Om du vet at du gjør alt riktig og vekten går nedover, har stiksen ikke noe å si!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 13-02-11, 15:54   #10
Snorkfroken76
Medlem
 
Snorkfroken76 sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 308
Snorkfroken76 er på en erverdig vei

Sv: Hei! Ny her og er nysgjerrig!

Ok, takk igjen! Syns det er greit å måle innimellom, litt for å teste hva jeg tåler av ost, nøtter etc. som ikke alle tåler og fortsatt være i ketose sånn jeg har forstått det(?) Men kommer ikke til å drive med det i evigheter, føler alt jeg begynner få oversikten og begynner å få en del faste måltider jeg lager uten å måtte måle og telle så mye fordi jeg kan det. Det er deilig, for føles da mer normalt syns jeg

Skal prøve å rekke å lese litt blogger i dag! God motivasjon

__________________
Snorkfroken76
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wpQb1pE/]

Mål til 17.mai!:
Snorkfroken76 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman/LCHF Svar med sitat
Gammel 13-02-11, 20:42   #11
swegon
Medlem
 
Medlem siden: Dec 2010
Hvor: Bodø
Innlegg: 58
swegon er på en erverdig vei

Sv: Hei! Ny her og er nysgjerrig!

Hei

Jeg holder på slanke meg ned til 95 kg, har diabetes 2. Veide 150 kg høsten 2009, slanket av meg 9 kg 2010. Disse kiloene var ikke enkel å bort, brukte mye 70 enheter insulin morgen og kvelde. Høsten 2010 begynte jeg med victoza som skulle erstatte insulin, har ikke brukt insulin på 2 mnd nå. Har siden 1 januar 2011 slanket bort 15,5 kg. Holder meg til ketolyse kuren og trener minst 1 time hver dag. Motivasjon min er å få overskudd til mine 2 små barn og få et bedre liv. Hadde valget mellom slanke operasjon eller slanke meg, valgte det siste. Har fått støtte på sykehuset for mitt valg. Lavkarbo er slankekuren som jeg trives med, slipper sulten. Har prøvd xtravaganza, kurset var dårlig og pulver kurer er ikke noe for meg.

__________________


swegon er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 13-02-11, 20:59   #12
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Hei! Ny her og er nysgjerrig!

Opprinnelig lagt inn av swegon, her.

Hei

Jeg holder på slanke meg ned til 95 kg, har diabetes 2. Veide 150 kg høsten 2009, slanket av meg 9 kg 2010. Disse kiloene var ikke enkel å bort, brukte mye 70 enheter insulin morgen og kvelde. Høsten 2010 begynte jeg med victoza som skulle erstatte insulin, har ikke brukt insulin på 2 mnd nå. Har siden 1 januar 2011 slanket bort 15,5 kg. Holder meg til ketolyse kuren og trener minst 1 time hver dag. Motivasjon min er å få overskudd til mine 2 små barn og få et bedre liv. Hadde valget mellom slanke operasjon eller slanke meg, valgte det siste. Har fått støtte på sykehuset for mitt valg. Lavkarbo er slankekuren som jeg trives med, slipper sulten. Har prøvd xtravaganza, kurset var dårlig og pulver kurer er ikke noe for meg.

Gratulerer med flott vektnedgang!! Heier på deg

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 15-02-11, 08:06   #13
Snorkfroken76
Medlem
 
Snorkfroken76 sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 308
Snorkfroken76 er på en erverdig vei

Sv: Hei! Ny her og er nysgjerrig!

Ja, så flinke folkens! Jeg tørr nesten ikke tro at jeg endelig har funnet en måte å bli kvitt kiloene, men kjenner håp når jeg ser så mange som har gått ned så mye! Etter årevis med jojo-slanking har kiloene sittet som limt uansett hvor få kcalorier jeg har spist, men nå har jeg tatt av 6 kilo på 4 uker!

Håper å kunne klare 6-7 kilo i mnd, men er fornøyd med en kilo i uka altså! Men før jeg når 100 så håper jeg det kan gå litt fortere...#krysserfingre

__________________
Snorkfroken76
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wpQb1pE/]

Mål til 17.mai!:
Snorkfroken76 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman/LCHF Svar med sitat
Gammel 16-03-11, 22:32   #14
reiapal
Nytt Medlem
 
reiapal sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: førde
Innlegg: 5
reiapal er på en erverdig vei

Sv: Hei! Ny her og er nysgjerrig!

Opprinnelig lagt inn av Snorkfroken76, her.

Hei! Jeg er 34 år, veier 125kg og skal i første omgang ned til 85. Bare det å få tosifret vekt er et stort mål i seg selv Er 176 høy så på lang sikt håper jeg å klare 75. Jeg trives med å være litt rund, men ikke som nå.. ER insulinresistent og har nå gått på Skaldemans kost på 4.uka. Har før hoppet mye mellom kurer og endret om jeg ikke var fonøyd ettter to uker så har bestmt meg for å følge dette nå uansett om en uke skuffer, for det er jo normalt! Så nok av å lure meg selv nå

Har gått ned 5 kg og håper å ligge på minus rett over en kilo i uka. Jeg ser det er er flere her som har gått ned mye og at en del er slankeoperert. Er det noen her som har gått ned mye som ikke er operert? Jeg håper å slippe det. Lurer også på om om alle sliter med overføldig hud eller om det ikke er noe problem for de fleste, sånn på min alder tenker jeg på?

Håper å klare 10 kg til før påske! Håper å finne og kunne gi gode råd og støtte her! Er proff jojo-slanker og hobby-ernæringsprofessor,- som de fleste av oss kanskje..

Tudelidu Snorkfrøken!
Er også ny. Veier no 101 kg, er 171 høg. skal ned til 70. Begynte egentlig skikkelig på mandag med lavkarbo, men har lenge spist lite pasta, ris og poteter. Sliter litt med brødet, men i dag har eg bakt kjempegodt nøttebrød, så det skal nok gå bra. Har ik operert, men har jo lurt på det. Går på bailine, og det funker kjempebra! (gikk inn mange cm i fjor, men så kutta eg ut den og sprakk på cola så da kom det pluss litt til på igjen) Det som er greia då er jo at du sannsynligvis slipper operasjon. Når du i tillegg går på lavkarbo så raser man jo ned i vekt! Gleder meg til eg begynner å sjå at det sniker seg av..
Har du valgt en retning enda eller? eg er veldig usikker. har lest masse her inne, og kjøpt to bøker, men blir liksom ik heil klok på det. kan vel luke ut atkins trur eg.

10 kg før påske er jo knall da, da har du jo fått en kjempestart viss du klarer det, men hei forresten ik noe viss, det klarer du! Setter meg delmål med 5 kg om gangen, men har ik satt noken spes dato.

Nei, da var det natta på meg tenker eg..... Er supertrøtt.

__________________


reiapal er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 16-03-11, 22:50   #15
Nnem
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 456
Nnem er ny på veien

Sv: Hei! Ny her og er nysgjerrig!

Velkommen og jeg ser at du har fått et skikkelig godt effekt allerede. Jeg heier på deg

__________________




Motto: This is my year to shine
Nnem er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - mellom 20-30 karbs Svar med sitat
Gammel 17-03-11, 22:46   #16
Tidl. medlem
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Hei! Ny her og er nysgjerrig!

Er mange som har gått ned mye - veldig mange flinke folk her! Du selv har og vært veldig flink!

Vil bare minne deg på at å gå ned over 1 kg i uka er kjempemye! Ikke mist motet om du går ned mindre eller ikke går ned ei uke =) Så lenge gjennomsnittlig vekttap er på over 0,5 kg i uka så er det ett godt resultat.

  Svar med sitat
Gammel 18-03-11, 18:44   #17
Snorkfroken76
Medlem
 
Snorkfroken76 sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 308
Snorkfroken76 er på en erverdig vei

Sv: Hei! Ny her og er nysgjerrig!

Opprinnelig lagt inn av reiapal, her.

Tudelidu Snorkfrøken!
Er også ny. Veier no 101 kg, er 171 høg. skal ned til 70. Begynte egentlig skikkelig på mandag med lavkarbo, men har lenge spist lite pasta, ris og poteter. Sliter litt med brødet, men i dag har eg bakt kjempegodt nøttebrød, så det skal nok gå bra. Har ik operert, men har jo lurt på det. Går på bailine, og det funker kjempebra! (gikk inn mange cm i fjor, men så kutta eg ut den og sprakk på cola så da kom det pluss litt til på igjen) Det som er greia då er jo at du sannsynligvis slipper operasjon. Når du i tillegg går på lavkarbo så raser man jo ned i vekt! Gleder meg til eg begynner å sjå at det sniker seg av..
Har du valgt en retning enda eller? eg er veldig usikker. har lest masse her inne, og kjøpt to bøker, men blir liksom ik heil klok på det. kan vel luke ut atkins trur eg.

10 kg før påske er jo knall da, da har du jo fått en kjempestart viss du klarer det, men hei forresten ik noe viss, det klarer du! Setter meg delmål med 5 kg om gangen, men har ik satt noken spes dato.

Nei, da var det natta på meg tenker eg..... Er supertrøtt.

Hei! Og takk for koselig svar! Jeg sliter med insulinresistens så jeg har valgt Skaldeman som min profet for vektnedgangen, så kan jeg løsne litt på hvor streng jeg er etter det Hans teori om fettlagrings"knappen" og fettforbrennings"knappen" tror jeg på, så føler det er rett for meg
Lykke til med valgene og nedgangen du også!

__________________
Snorkfroken76
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wpQb1pE/]

Mål til 17.mai!:
Snorkfroken76 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman/LCHF Svar med sitat
Gammel 18-03-11, 18:56   #18
Snorkfroken76
Medlem
 
Snorkfroken76 sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 308
Snorkfroken76 er på en erverdig vei

Sv: Hei! Ny her og er nysgjerrig!

Opprinnelig lagt inn av Nnem, her.

Velkommen og jeg ser at du har fått et skikkelig godt effekt allerede. Jeg heier på deg

Tusen takk! Jeg heier på deg også! :

__________________
Snorkfroken76
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wpQb1pE/]

Mål til 17.mai!:
Snorkfroken76 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman/LCHF Svar med sitat
Gammel 18-03-11, 18:59   #19
Snorkfroken76
Medlem
 
Snorkfroken76 sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 308
Snorkfroken76 er på en erverdig vei

Sv: Hei! Ny her og er nysgjerrig!

Opprinnelig lagt inn av Kreative, her.

Er mange som har gått ned mye - veldig mange flinke folk her! Du selv har og vært veldig flink!

Vil bare minne deg på at å gå ned over 1 kg i uka er kjempemye! Ikke mist motet om du går ned mindre eller ikke går ned ei uke =) Så lenge gjennomsnittlig vekttap er på over 0,5 kg i uka så er det ett godt resultat.

Veldig sant det! Er så deilig å gå ned endelig, så blir litt overivrig! Men er her for varig vekttap, og er veldig glad for en halv kilo i uka, men selvfølgelig stas om jeg klarer en hel! Mer en det er jo ikke bra sånn over lang tid, så prøver finne en ballanse

Lykke til til deg også!
Tusen takk for mange trivelige innlegg her, en fin start på helgen!

__________________
Snorkfroken76
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wpQb1pE/]

Mål til 17.mai!:
Snorkfroken76 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman/LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Ny og nysgjerrig j0ffen Trening 2 07-09-10 08:12
Nysgjerrig Gir Lavkarbo generelt 8 13-11-04 20:08


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no