Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Jeg har gått ned!

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 12-07-11, 09:06   #1
Restart
Gjest
 
Innlegg: n/a

Jeg har gått ned!

Helt utrolig!

Siden jeg skrev introduksjonen min, og fikk så gode tilbakemeldinger fra dere, har jeg ikke gått på vekta..

Det har vært så vanskelig å beholde motivasjonen før når jeg har sett at tallene har gått oppover eller i beste fall stått stille, og denne gangen har jeg ikke villet ødelegge dette...

Jeg har villet gi det en skikkelig sjanse, for jeg har tross alt merket andre gode helseeffekter av å holde meg unna karbohydrater (færre antibiotikakurer), og selv om vekta tidligere ikke har rørt seg i riktig retning tenkte jeg at jeg må gi det en sjanse over en lengre periode av rent helsemessige årsaker for å se om det kunne bli noen bedring...

Jeg har lang vei å gå med tanke på helsa også, men denne gangen lovet jeg meg selv å tenke grundig over hvor lang tid kroppen min har slitt også, og at jeg skal la den få tid til å jobbe seg gjennom dette.

Jeg reduserte derfor karbohydratene ennå mer, og økte på inntaket av fett gjennom laks, ørret, egg, rapsolje bl.a, og minsket litt på melkeprodukter litt mer tilfeldig... og da jeg skulle prøve nå for å se om jeg hadde gått oppover på vekten hadde jeg gått ned 1,8 kg!!

For meg er det enormt, for jeg sliter sånn med veien ned i vekt, og jeg tør nesten ikke å tro på det en gang...

En del av meg holder nemlig fast på det at jeg sovnet tidlig i går, helt utslitt, og da fikk jeg jo ikke spist det siste måltidet jeg pleier, så kanskje jeg bare har mindre mat i magesekken på tidspunktet jeg veide meg... men uansett ville vel ikke den kveldsmaten veid 1,8 kg...

Så kanskje jeg faktisk kan tillate meg å bli litt rørt?
I så fall betyr det så mye...

  Svar med sitat
Gammel 12-07-11, 09:13   #2
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: Jeg har gått ned!

Så deilig! Gratulerer Kanskje det er fordi du rett og slett stresser mindre med vekta?

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat
Gammel 12-07-11, 09:15   #3
lille_trille
Seniormedlem
 
lille_trille sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Sunnmøre
Innlegg: 1.568
lille_trille er ny på veien

Sv: Jeg har gått ned!

God morgen Du har vert kjempeflink
Syns godt du kan tillate deg å tro på vekta. Og tenk på helsegevinsten ellers da.
Ønsker deg en super dag, Restart.

__________________


lille_trille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo generelt Svar med sitat
Gammel 12-07-11, 09:19   #4
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Jeg har gått ned!

Jeg blir rett og slett imponert over innstillingen din og jobben du har gjort med deg selv jeg! Gratulerer sååååå mye!

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 12-07-11, 09:40   #5
Restart
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Jeg har gått ned!

Åhhh! Nå er dere sånn gode igjen!!!

Av og til skulle jeg ønske at dette ikke var anonymt heller, for jeg ville gjerne sendt en mer personlig takk i posten til noen av dere som har gjort dette mulig, for det er dere som har hjulpet meg på så mange måter nå...

Men samtidig ser jeg jo at det er viktig at det er anonymt på mange måter for at man lettere skal kunne være helt ærlige om de tingene som er mer sårbare også, og nettopp den delen av prosessen hadde jeg nok ikke klart hvis det ikke var anonymt.

Men vit at det er et menneske bak denne anonymiteten som er så utrolig takknemlig for dere...

Det er snakk om et menneske som har slitt på veldig mange områder i mange år, og som nå plutselig har merket et par drømmer...

Drømmer som hittil har vært utenfor rekkevidde i mange år fordi helseproblemene har begrenset mulighetene, og tårene trillet fordi jeg plutselig tok meg i å (i et par sekunder) drømme om noe med et visst håp i det...

Det håpet har jeg ikke hatt på veldig mange år, og det rørte meg å oppleve det...

Jeg har veldig lang vei frem, så denne prosessen må få ta tid, men det er en så stor motivasjon i seg selv å ha fått oppleve at jeg kanskje faktisk kanskje kan tillate meg å drømme noen små drømmer...

Så takk...

Takk for at dere hjalp meg så mye rundt introduksjonen min, for jeg trengte dere så veldig over den kneika..., og det er godt å vite at dere finnes her.

Vær så snill å takk dere selv for meg for at dere nådde frem.

  Svar med sitat
Gammel 12-07-11, 09:43   #6
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Jeg har gått ned!

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 12-07-11, 09:47   #7
lille_trille
Seniormedlem
 
lille_trille sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Sunnmøre
Innlegg: 1.568
lille_trille er ny på veien

Sv: Jeg har gått ned!

Det er godt å vite at en ikke er aleine. Anonym eller ei. Dette forumet har hjulpet meg utrolig mye. Både når det gjelder å face problemet og ikke minst å holde mot og motivasjon oppe. Vi får bare fortsette å stå på.

__________________


lille_trille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo generelt Svar med sitat
Gammel 12-07-11, 10:04   #8
<insert_scary_name_here>
Seniormedlem
 
<insert_scary_name_here> sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 1.313
<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill

Sv: Jeg har gått ned!

1,8 kg. høres mye ut til bare å være lite mat i kroppen. Så stol på tallet, og fortsett med ikke å stresse med vekten. Måler du deg?

__________________
<insert_scary_name_here> er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 12-07-11, 10:45   #9
Furine
Supermoderator
 
Furine sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Heime på berget, ved havet
Innlegg: 4.044
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Sv: Jeg har gått ned!

Herleg! Gratulerer! Det er DU som har gjort jobben, så ver for all del stolt av det! Dette forumet ER verkeleg god hjelp! Men hugs at det er DU som har gjort jobben!

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 12-07-11, 12:48   #10
Tirililltove
Medlem
 
Tirililltove sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 169
Tirililltove er ny på veien
Thumbs up

Sv: Jeg har gått ned!

Så flott, stol på vekta

Men et tips, vei deg på samme tid på morgenen, en gang i blant om du vil, men da vet du at magen er tom

Kjenner meg igjen i det du skriver, har aldri før fått slik bedring som nå helsemessig, og bieffekten med vektnedgang føles som en bonus blir av og til litt opphengt i vekta, men selv om jeg nå nesten står stille, så endres målene!

__________________


Tirililltove er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 12-07-11, 12:52   #11
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Jeg har gått ned!

Sitat:

jeg sovnet tidlig i går, helt utslitt

Nok og god søvn er også veldig viktig for at kroppen skal klare å slippe kiloene

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 12-07-11, 12:55   #12
Restart
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Jeg har gått ned!

Takk...! Det er i så fall helt utrolig hvis jobbingen min med å komme hit har hatt noe for seg, for det har vært en lang prosess, men jeg tror...hmm... hvordan skal jeg få forklart det..

Jeg tror mye av det har med viljestyrke og tro på at man må holde på en stund, men så er det akkurat som om kroppen hjelper til etterhvert ved å balansere seg bedre...

Abstinensene blir lettere å takle, suget mindre, og det er tydelig at det er en fysisk prosess i kroppen...

Jeg har bivirkninger, og mange rare reaksjoner, men det er akkurat som om kroppen jobber ..riktigere.. mot målet...
At noe renses opp, og er på vei fremover...
Og det gjør det så mye lettere å stå på videre...

Og det hadde nok vært en god ide det der å måle seg, men jeg synes buksa hadde blitt litt større...
Er bare så vant til å stagnere at jeg automatisk trodde jeg hadde "gått den inn"...

Men det er tydelig noe som skjer...og det er en utrolig følelse hvis det stemmer...

  Svar med sitat
Gammel 12-07-11, 12:56   #13
lille_trille
Seniormedlem
 
lille_trille sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Sunnmøre
Innlegg: 1.568
lille_trille er ny på veien

Sv: Jeg har gått ned!

Det er ikke buksa som har blitt større, min venn. Det er du som har blitt mindre

__________________


lille_trille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo generelt Svar med sitat
Gammel 12-07-11, 13:02   #14
mamz
Medlem
 
mamz sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Alder: 56
Innlegg: 310
mamz er på en erverdig vei

Sv: Jeg har gått ned!

Så herlig da kan tenke meg det føles godt, og da blir man jo veldig motivert Synes du er kjempeflink, ha en fiiin dag videre

mamz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 12-07-11, 14:49   #15
Restart
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Jeg har gått ned!

Dere er så gode!!!

Ha en super dag dere også!

Min ble i hvert fall mye bedre av denne fremgangen.

Merker man trenger noen sånne oppturer selv om man vet at dette er en prosess over tid, og det gjør det med en gang lettere å stå på.

Ta godt vare på dere selv, så "snakkes" vi snart.

  Svar med sitat
Gammel 12-07-11, 18:17   #16
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: Jeg har gått ned!

Opprinnelig lagt inn av Furine, her.

Herleg! Gratulerer! Det er DU som har gjort jobben, så ver for all del stolt av det! Dette forumet ER verkeleg god hjelp! Men hugs at det er DU som har gjort jobben!

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Gått ned mamita30 Ketolysekuren 8 05-02-09 06:56
Gått opp! nettan Ketolysekuren 20 29-08-07 08:42
Jeg har gått ned mer på en uke Lovehandle Ketolysekuren 15 13-08-07 12:59
Når jeg har gått ned 30 kg.... Iset Generell diskusjon 22 05-11-05 18:51
nå har jeg gått ned 10 kg:) Iset Atkins kosthold 9 10-02-04 20:01


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:26.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no