Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Kviser, rød og betent hud i ansiktet

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 24-09-12, 16:54   #1
mamz
Medlem
 
mamz sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Alder: 56
Innlegg: 310
mamz er på en erverdig vei

Kviser, rød og betent hud i ansiktet

Startet opp med lavkarbo i begynnelsen av august, prøver å spise så lite karbo som mulig.
Drikker en del pepsi max, veldig avhengig av den har gått ned 4 kilo.
Så plutselig begynte jeg å få kviser og røde ømme flekker(betent) i ansiktet (nese og hake) etter ca 14 dager på dette kostholdet og jeg som aldri har vært plaget med kviser før, dette er virkelig plagsomt, hvis noen har noe å komme med så blir jeg veldig takknemlig

mamz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 24-09-12, 21:32   #2
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: Kviser, rød og betent hud i ansiktet

Har du innført noe i kostholdet nå som du ikke spiste noe særlig av før ?
Eller spiser du veldig mye av enkelte ting som du ikke spiste så mye av før lavkarbo, fx melkeprodukter ?
Ville tro at det er noe du spiser du reagerer på, såfremt du ikke har begynt med noen nye kremer etc.

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort.... Svar med sitat
Gammel 24-09-12, 21:36   #3
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Kviser, rød og betent hud i ansiktet

I tillegg til forslagene fra Dietta; Det kan også være forbigående hormonendriger som følge av endret kosthold. I så fall burde det gå over nå snart...

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 24-09-12, 22:06   #4
mamz
Medlem
 
mamz sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Alder: 56
Innlegg: 310
mamz er på en erverdig vei

Sv: Kviser, rød og betent hud i ansiktet

Tusen takk for svar dere
Spiser jo mye fett da, noe jeg ikke gjorde tidligere, tidligere var det mest mager mat.... drikker ikke noe særlig melk, bruker fløte i eggerøre/omelett og spiser litt krem innimellom, når jeg koser meg så blir det vel mere ost nå enn tidligere. Har jo spist lavkarbo tidligere også, men fikk ikke noen sånn reaksjon da. Da jeg først merket dette spurte jeg på apoteket om krem og renseprodukter for sensitiv hud, har prøvd et par stykker på denne tiden, men har ikke blitt bedre....nå vet jeg ikke om jeg tør smøre/rense med noe
Håper bare det blir bedre etter hvert....kanskje jeg skulle prøve kutte ut noe av det jeg spiser, men hva?

mamz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 24-09-12, 22:15   #5
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: Kviser, rød og betent hud i ansiktet

Jeg hadde tatt en tur i en hudpleiesalong og kjøpt ansiktsprodukter der i første omgang, i stedet for å prøve veldig mange forskjellige. De du får på parfymerier er ofte veldig parfymert, og det er sikkert ikke smart å bruke nå. Apoteket har sikkert endel produkter, men det har du jo prøvd allerede.
Hvis du skal fjerne noe i kosten, hadde jeg startet med melkeproduktene først. Men, kanskje det "bare" er som smgj sier, en hormonell ubalanse i forbindelse med nytt kosthold.
Lykke til

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort.... Svar med sitat
Gammel 24-09-12, 22:20   #6
mamz
Medlem
 
mamz sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Alder: 56
Innlegg: 310
mamz er på en erverdig vei

Sv: Kviser, rød og betent hud i ansiktet

Takk takk skal prøve med litt mindre melkeprodukter en stund så får jeg se om det kanskje hjelper

mamz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 24-09-12, 22:26   #7
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Kviser, rød og betent hud i ansiktet

Har selv hudsykdommen rosacea, som kan høres ut som omtrent det du beskriver. Jeg vil anbefale deg å slutte å prøve en masse kremer etc, men heller ta gode bilder og få en henvisning til hudlege av fastlegen din.
Grunnen til at jeg ber deg ta bilder er at det er ofte lang ventetid hos hudlege og da kan det være greit å kunne vise frem bilder av hvordan du så ut da henvisningen ble skrevet. For alt er jo så bra nå man først kommer inn til legen!

Jeg tåler så og si ingen hudpleieprodukter uansett hvor milde og fine og parfymefrie de er. Tåler nesten bare kremen jeg får på resept! Får vanvittige utbrudd ved opplevd fysisk eller psykisk stress og av og til av kombinasjoner av mat/stress.

God bedring!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 24-09-12, 22:55   #8
mamz
Medlem
 
mamz sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Alder: 56
Innlegg: 310
mamz er på en erverdig vei

Sv: Kviser, rød og betent hud i ansiktet

Takk for svar Kitt men kan jeg få en sånn hudsykdom sånn plutselig(skal lese litt om det etterpå ).....skal faktisk til hudlege med datteren min snart, hun har en sjelden hudsykdom(fiskehud), så jeg kan be han ta en titt på meg da. Hun bruker Locoid som hun får på resept, prøvde litt av den jeg å, det røde ble litt bedre, men kom jo tilbake igjen....

mamz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 24-09-12, 23:00   #9
mamz
Medlem
 
mamz sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Alder: 56
Innlegg: 310
mamz er på en erverdig vei

Sv: Kviser, rød og betent hud i ansiktet

oi...leste litt om dette nå, og så bilder og det lignet på det jeg har
må nok få legen til å se på dette ja...var bare så rart at jeg fikk det rette etter at jeg begynte på lavkarbo.....

mamz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 25-09-12, 08:18   #10
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Kviser, rød og betent hud i ansiktet

Jeg har hatt dette siden midten av tenårene faktisk, men ble ikke diagnostisert før jeg var 30.
Det kan dukke opp når som helst og kanskje ble kroppen din litt stresset av overgangen til lavkarbo- kosthold, kanskje var det helt tilfeldig at det dukket oppnå.
Som sgat, ikke prøv deg frem med noe før legen har sett på deg. Du risikerer å gjøre alt myyyyye verre!

Lykke til!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 25-09-12, 08:27   #11
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Kviser, rød og betent hud i ansiktet

Jeg har også rosacea. Hos meg kommer utbrudd når jeg stresser. Jeg har fått resept på oxytetral som jeg tar når jeg kjenner at det begynner poppe frem og etter et par dager er utslettet borte igjen. Tetrasyklider blir ofte anbefalt mot rosacea, men det er dessverre ikke alle som responderer på det. Du kan jo kanskje spørre legen om å få prøve?

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 25-09-12, 08:46   #12
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Kviser, rød og betent hud i ansiktet

Jeg tar tetrasyclider 3-6 måneder med noen års mellomrom. Holder det verst i sjakk lenge. Men sporadiske utbrudd i forbindelse med stress kommer innimellom. Jeg bruker litt forskjellig kremer/salver fordi jeg også har eksem og noen av disse hjelper litt på begge, eller de er ikke bra for det ene eller det andre!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 27-09-12, 10:37   #13
Laelli
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Kviser, rød og betent hud i ansiktet

Nå høres det jo ut som du kanskje har litt verre tilfeller enn hva jeg har vært borti.. Men jeg har "alltid" vært plaget med kviser og i periodevis rød og betent hud/kviser som låg under huden og bare var vonde. Men etter jeg la om kostholdet til lavkarbo i fjor, så har jeg hatt "feilfri" hud og så og si aldri kviser UTENOM når jeg spiser mye melkeprodukter (og karbohydrat da selvfølgelig men det skjer så og si aldri). Jeg har hatt flere perioder hvor jeg har hatt dilla på f.eks. youghurt eller andre melkeprodukt, og har da fått voldsomt med kviser.

Så det kan kanskje være greit å trappe ned på melkeproduktene, om du spiser mye av det, for å se om det kan ha noen positiv effekt på huden din

Lykke til! Håper det snur!

  Svar med sitat
Gammel 27-09-12, 12:44   #14
Moogie
Seniormedlem
 
Moogie sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Finnmark
Alder: 45
Innlegg: 694
Moogie er virkelig snillMoogie er virkelig snillMoogie er virkelig snillMoogie er virkelig snill

Sv: Kviser, rød og betent hud i ansiktet

I første omgang så ville jeg nok ikke ha stresset med dette. Ta gode bilder for ev. seinere bruk, ja, det er viktig. Kutt litt ned på melekprodukter og bare se det an. Som oftest så går det nok fort over. Det er helt vanlig at man reagerer slikt etter en kostomlegging for nå må jo kroppen rense seg selv på en måte. Jeg har opplevd noe lignende begge gangene jeg startet med lavkarbo, men det har gått fort over. Om det derimot ikke går over, kan det jo hende at det ligger mer til enn bare hormonendringer. Da er det jo veldig greit å få det sjekka ut som Kitt og andre sier.

Jeg støtter jo også rådet om å dra til hudpleiesalongen og finne GODE hudprodukter. Og i første omgang er det da rens og eksfoliant som er vitkig. Og ev. antiseptik/antibak til kvisene slik at du ungår kraftige utbrudd og smitte.

__________________
Dagboken min Ny start august 2012. -20,2 kg totalt
Moogie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketogen LCHF Svar med sitat
Gammel 27-09-12, 14:21   #15
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Kviser, rød og betent hud i ansiktet

Og der merket jeg at noen prikker begynner poppe frem. Da er det bare å begynne med oxytetral før at de begynner å væske og klø.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 08-10-12, 20:06   #16
mamz
Medlem
 
mamz sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Alder: 56
Innlegg: 310
mamz er på en erverdig vei

Sv: Kviser, rød og betent hud i ansiktet

Hei dere
Har vært hos legen, og hun sa at det lignet veldig på den hudsykdommen rosacea, hun skrev ut en gel som jeg har brukt i over 1 uke nå, ble mye verre til å begynne med, men er bedre nå, hun skulle sende meg vidre til hudlege, betryggende det.

mamz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 08-10-12, 21:01   #17
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Kviser, rød og betent hud i ansiktet

Greit å få en vurdering av hudlege, ja!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Blank i ansiktet! Sara_salamander Lavkarbo generelt 5 16-09-11 21:27
Tørr hud i ansiktet ... mamz Spørsmål og svar 27 15-07-11 17:51
Store porer i ansiktet ... Victory Generell diskusjon 28 10-09-10 13:58
Utslett i ansiktet på grunn av meieriprodukter? Photobscura Lavkarbo generelt 0 10-04-10 11:33
Rød i ansiktet ved trening Hege_ Trening 7 25-06-06 22:01


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:01.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no