Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Mer enn 30 kg overvekt

Hva er ditt mål?

Mer enn 30 kg overvekt Vi som trenger å ta av 30 kilo eller mer står gjerne overfor ekstra store utfordringer. Her deler vi erfaringer, gir gode råd og støtter hverandre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 06-03-11, 18:23   #1
Tidl. medlem
Gjest
 
Innlegg: n/a

Hva er ditt mål?

Hei=)
For meg hjelper det veldig å fokusere på målet mitt når jeg møter motgang og jeg kan ikke huske å ha sett en tråd om dette i dette forumet.

Håper å høre hva dere drømmer om og at vi kan ha en tråd det er naturlig å skrive i når vi er et skritt nærmere målene våre.

Hva er målet ditt med denne livsstilsendringen? (Både i kg og andre ting).
Har du noen delmål?
Når håper du å nå målene dine?
Har du noen form for belønning ventende på deg?

  Svar med sitat
Gammel 07-03-11, 00:14   #2
lillemeg88
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: oslo
Innlegg: 392
lillemeg88 er ny på veien

Sv: Mål

Hva er målet ditt med denne livsstilsendringen? (Både i kg og andre ting).
jeg jobber meg ut av en spiseforstyrrelse (anorexi), og skal da opp i vekt (og selvfølgelig prøve og holde meg der)

Har du noen delmål?
har ikke satt noe delmål egentlig, men da setter jeg meg et nå å klare å slutte og telle på kaloriene innen 1 juni!!

Når håper du å nå målene dine?
håper på å være oppe i normalvekt innen sommeren

Har du noen form for belønning ventende på deg?
det må vel bli en ny garderobe det da! og når jeg er frisk kan jeg begynne på studiene mine igjen, som nå er satt på vent. DET gleder jeg meg til

lillemeg88 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 07-03-11, 10:15   #3
Nnem
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 456
Nnem er ny på veien

Sv: Mål

Hva er målet ditt med denne livsstilsendringen? (Både i kg og andre ting).

Målet er jobbe meg ut av en kropp som jeg ikke kjenner igjen. Opplevde noe personlig for litt over 5 år siden som gjorde at jeg gikk opp ca 50 kg.
Har 2 barn og vil ha fler som jeg skal følge opp. Være god rollemodell for mine barn. Jobbe med selvtilliten, motivasjon og viljestyrke.

Har du noen delmål?

Jeg har satt meg delmål for hver 5 kg.

Når håper du å nå målene dine?

Skal gifte meg i desember og håper jeg klarer - 20 kg før den tid.
Ellers har jeg ingen eksakt mål. Er jo en livsstilendring og vet at det kan ta tid.

Har du noen form for belønning ventende på deg?

Ny garderobe og brudekjole.

__________________




Motto: This is my year to shine
Nnem er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - mellom 20-30 karbs Svar med sitat
Gammel 07-03-11, 10:26   #4
lillemeg88
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: oslo
Innlegg: 392
lillemeg88 er ny på veien

Sv: Mål

heier på deg Nnem

lillemeg88 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 07-03-11, 10:43   #5
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Mål

Hva er målet ditt med denne livsstilsendringen? (Både i kg og andre ting).
Å fortsette å ha god helse, holde vekta og formen. Overgangsalderen lurer rett rundt hjørnet (er jeg overbevist om) og jeg satser med dette på å unngå vektøkning, benskjørhet og andre uhumskheter som gjerne kommer med den.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 07-03-11, 12:38   #6
biggy
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Vadsø
Innlegg: 57
biggy er på en erverdig vei

Sv: Hva er ditt mål?

Opprinnelig lagt inn av Kreative, her.

Hva er målet ditt med denne livsstilsendringen? (Både i kg og andre ting).
Har du noen delmål?
Når håper du å nå målene dine?
Har du noen form for belønning ventende på deg?

Målet mitt er klart, jeg skal under 90 kg til OL i London sommeren 2012. Underveis setter jeg månedlige mål for vektnedgang.

Men i det store bildet så er vektnedgangen virkemiddelet for å få et bedre liv. Å kunne gå turer uten å bli andpusten for den minste ting, og gå turer sammen med andre uten å puste og pese og være den i dårligst form som må presse seg for å holde følge.

Eller bare det å kunne gå i vanlige butikker å finne klær som passer. Å få mer og bedre sexliv, det er nok først i det siste jeg har forstått hvor mye det har gått utover selvbildet å ha vært overvektig siden ungdomstiden. Så har vel litt å leve ut der.

Og så bare å leve ut min livsfilosofi, for jeg tenker mye riktig - men når det kommer til handling så stopper det opp, og der har nok både kroppen, selvbilde og manglende energi vært en hindring.

Så jeg har mange mål, og alt går ikke på vekt - og alt vil ikke løse seg bare med å gå ned i vekt heller, men kostholdet er en sentral del av min nye livsstil. Jeg står fremfor mine beste år, og den baggasjen jeg har med meg skal jeg bruke - for all erfaring man får i livet vil man på en eller annen måte få bruk for senere.

__________________


biggy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egennkomponert Svar med sitat
Gammel 07-03-11, 14:29   #7
Nupsida
Seniormedlem
 
Nupsida sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Hamar
Alder: 31
Innlegg: 1.449
Nupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlys

Sv: Hva er ditt mål?

Hva er målet ditt med denne livsstilsendringen? (Både i kg og andre ting).
- Mitt mål er å endelig kunne si at jeg er fornøyd med kroppen min! Å kunne elske kroppen min for det den er, å kunne tørre vise den frem. Ikke gjemmes bort i store svarte tskjorter. Jeg ønsker også å kunne få bedre selvtillit, og vet at vekten kan hjelpe på det! Har satt 65 som mål, men av en eller annen grunn føler jeg at det er 63 kg som er min skjebne, hihi :P

Har du noen delmål?
- Ja, har ett mål om at jeg skal komme ned til under 70 kg innen påske.

Når håper du å nå målene dine?
- Jeg håper å være ferdig slanket innen sommeren, og det skal jeg klare!

Har du noen form for belønning ventende på deg?
- Jeg belønner meg med småting for hver 5 kg. som feks frisørbesøk, nye klær, ting som gjør at jeg fremhever at jeg faktisk er vakker på en måte :P Men, når jeg er fornøyd med magen min så skal jeg pierce navlen (Noe jeg ALLTID har hatt lyst på, men ikke hatt kropp til) Også skal jeg ta en tattovering opp over ribbeina på den ene siden. <3

__________________


Nupsida er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 07-03-11, 17:51   #8
swegon
Medlem
 
Medlem siden: Dec 2010
Hvor: Bodø
Innlegg: 58
swegon er på en erverdig vei

Sv: Hva er ditt mål?

Hva er målet ditt med denne livsstilsendringen? (Både i kg og andre ting)
Jeg vil bli glad i min kroppen, det har vært veldig vanskelig å akseptere en stor kropp og har skjemtes av kroppen min. Jeg skal ned til 90 kg. Har gjort de nødvendige grep når det gjelder mat og mengde.

Har du noen delmål?
Del mål nr. 1 er 120 kg til påskeferie
Del mål nr. 2 er 105 kg til sommerferien
Del mål nr. 3 er 95 kg til desember 2011
Del mål nr. 4 er 90 kg til våren 2012

Når håper du å nå målene dine?
Våren 2012 skal jeg veie 90 kg... må nok ha en operasjon for å få fjernet overflødig hud for å komme i mål.

Har du noen form for belønning ventende på deg?
Jeg får belønning hver dag, slipper høyt blodsykker og har det veldig bra.

__________________


swegon er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 23-03-11, 15:14   #9
tittitt
Nytt Medlem
 
tittitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Alder: 45
Innlegg: 4
tittitt er på en erverdig vei

Sv: Hva er ditt mål?

Hva er målet ditt med denne livsstilsendringen? (Både i kg og andre ting).
Å finne den normalvektige jenta som er inne i den store jenta. Å ikke kjøpe klær som skjuler meg, men som viser meg. Å klare å sette pris på meg selv – akkurat slik jeg er. Vektmålet er 69 kilo.

Har du noen delmål?

Første delmål er å veie 89 kilo 17.mai. I så fall vil jeg totalt ha gått ned 16 kilo fra 10. januar. Ellers jobber jeg fem og fem kilo av gangen.

Når håper du å nå målene dine?

Selv om jeg håper at mye har skjedd i løpet av sommeren har jeg ikke satt en endelig frist for å nå det endelige målet. For meg er det viktigste å få på plass et kosthold jeg kan leve med. Jeg går heller ned litt sakte, så lenge det øker sjansen for å bli værende på målvekten. I tillegg vet jeg av erfaring at den psykiske biten av å gå ned også tar tid. Jeg har bommet på den før, det skal ikke skje nå.

Har du noen form for belønning ventende på deg?

Jeg gjør som Nupsida – belønner meg selv med småting for hver femte kilo. Belønningene er imidlertid ikke klær, i alle fall ikke enda. Målet er jo såpass langt framme at de klærne jeg skulle handlet nå ville blitt for store. Så langt har det blitt ny veske og ny hårsveis. (Ja, jeg juksa litt med den siste belønningen, men når en gammel favorittbukse plutselig smatt på måtte jeg feire litt.) Jeg har ikke planlagt neste belønning enda, muligens blir det nye vårsko Den endelige belønningen (i tillegg til å ha oppnådd det jeg skrev øverst) er noe så tullete som en Iphone. Men kjenner jeg meg selv rett har jeg sikkert ombestemt meg 100 ganger innen målet er nådd. Og dessuten kan det hende at hele budsjettet forsvinner på klær

__________________






Sist redigert av tittitt : 23-03-11 kl 16:05.
tittitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 23-03-11, 16:03   #10
Ada/80
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 162
Ada/80 er på en erverdig vei

Sv: Hva er ditt mål?

Bra initiativ! Tror også det er veldig lurt å ha fokus på motivasjonen en har for å gjøre dette- lettere å holde blikket på målet da

Hva er målet ditt med denne livsstilsendringen? (Både i kg og andre ting).

Målet mitt i kilo er 65, noe som ikke er lenge igjen til! Jeg gleder meg til å kunne se frem til sommer uten å grue meg til å vise en kropp jeg gremmes over. Jeg gleder meg mye mer over sosiale tilstelninger nå enn før, fordi jeg føler meg mye finere

Har du noen delmål?

Jeg har, i likhet med flere andre her, hatt delmål for hvert 5 kilo.

Når håper du å nå målene dine?

Jeg SKAL nå målet mitt til sydentur i midten av mai Gleder meg sååå mye mer enn jeg ville gjort på denne tiden i fjor!

Har du noen form for belønning ventende på deg?

Belønningen blir vel egentlig å føle meg frisk og fin igjen. Av matrielle ting blir det selvsagt litt nye klær Sydenturen blir også en form for belønning, siden det er den jeg hele tiden har hatt i sikte og "kalkulert" vektnedgangen opp mot. Livet er herlig!

Lykke til alle andre også! Gled dere, ikke bare til å nå målet, men også over å være underveis!

__________________






Ada/80 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 24-03-11, 10:22   #11
sjokolademomsen
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 81
sjokolademomsen er på en erverdig vei

Sv: Hva er ditt mål?

Hva er målet ditt med denne livsstilsendringen? (Både i kg og andre ting).
Målet mitt med denne livsstilendringen er å komme ned i idealvekta og bli der.
Har du noen delmål?
Første delmål var å komme under 100kg. Dette er oppnådd
Andre delmål var - 10 kg. Dette er oppnådd
Tredje delmål var - 20kg. Dette er oppnådd
Fjerde delmål (påskeutfordringa) å komme ned på 79 kg. (sist vegedag var 18.3 og da viste vekta 83,5)
Femte delmål (17.mai) å komme ned på 75kg.
Siste delmål er å komme ned på 69 kg. Håper å nå det før sommaren, men blir ikkje sur om eg ikkje klarer det før til hausten

Har du noen form for belønning ventende på deg?
Mannen min meinte at når eg hadde tatt av 20 kg, skulle eg få lov til å belønne meg sjølv med ein sydentur (som han skal betale) Så mest sannsynlig reiser eg og ei vennine på sol avslappingstur i juni mens han blir heime og passer ungene

__________________


Sankthans mål:
sjokolademomsen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 24-03-11, 19:13   #12
Adeleide
Medlem
 
Adeleide sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 72
Adeleide er på en erverdig vei

Sv: Hva er ditt mål?

Hva er målet ditt med denne livsstilsendringen? (Både i kg og andre ting).
Å kunne være meg selv i alle sammenhenger, ikke "hun overvektige". Ha mer energi og en størrelse som tillater at jeg kan bevege meg mer naturlig og være med på mer aktiviteter. Og såklart vil jeg være slank og lekker, kunne gå i korte kjoler og høye hæler uten at det ser dust ut.

Har du noen delmål?
Mange små delmål; 110 kg til påske, under 100 til ferieturen i juni, og flere runde tall på datoer utover sommeren og høsten.

Når håper du å nå målene dine?
Håper å nå dem i november: minus 47 kg på 47 uker (startet i januar).

Har du noen form for belønning ventende på deg?
Belønner meg selv fortløpende med nye klær, hver gang jeg går ned en størrelse må jeg jo handle litt nytt, men sånn blir det jo uansett. Ellers sparer jeg penger til litt beauty-behandling på huden i ansiktet til høsten, satser på å ha både ny kropp og pen hud innen desember.

Den største belønningen vil uansett være bedre selvtillit og forhåpentligvis økt oppmerksomhet fra det motsatte kjønn. Som litt "mindre attraktiv" i noen år har jeg måttet spille hardt på sjarmen, med både sjarm og bra utseende kommer jeg til å rocke vilt!

__________________



Adeleide er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 24-03-11, 19:54   #13
kthxbye
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 40
Innlegg: 37
kthxbye er på en erverdig vei

Sv: Hva er ditt mål?

Hva er målet ditt med denne livsstilsendringen? (Både i kg og andre ting).
I kilo, så hadde det vært en drøm å komme meg til omtrent 70kg. Er 168 cm høy, så på papiret er denne vekta passende. Men jeg må se det an, er ikke sikkert jeg klarer det, og kanskje jeg blir fornøyd på en høyere vekt. Jeg drømmer dessuten om å komme inn i størrelse 40/42, det er en del klesmerker jeg liker som stopper på denne størrelsen. Og ikke minst, så er det et håpå komme i mye bedre form, og orke å gå i fjellet. Jeg gikk Besseggen for 5 år siden, da veide jeg rundt 90 kg. Det var slitsomt, men det gikk. Jeg digger naturen. Jeg tror psyken min vil ha ganske godt av at kroppen blir slankere også. Jeg sliter med litt diverse psykiske utfordringer, for å si det pent, og jeg veit at jeg automatisk føler meg bedre oppi toppen om jeg føler meg mer komfortabel i min egen kropp.
Har du noen delmål?
Jeg tror jeg setter opp delmål med 10kg differanse. Så første målet er 120kg.
Når håper du å nå målene dine?
Helst i går. Jeg er en utålmodig person, men sånn som jeg holder på, så går det jo ikke så kjapt akkurat, så jeg må nok bare belage meg på å holde på en stund. Det er mye vekt som skal av, så jeg håper i alle fall at jeg neste sommer er nærme målet.
Har du noen form for belønning ventende på deg?
Jepp. Jeg har så innmari lyst til å dra på interrail, og jeg har mer eller mindre bestemt meg for å gjøre det neste sommer om jeg er nærme målet. Åå, kribler i magen bare jeg tenker på det.

Forresten veldig fint initiativ, jeg liker å få sånt ned "på papiret". Også er det på en måte litt kos å dele også.

kthxbye er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 24-03-11, 21:14   #14
Milla123
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Oslo
Alder: 35
Innlegg: 14
Milla123 er på en erverdig vei

Sv: Hva er ditt mål?

Hva er målet ditt med denne livsstilsendringen? (Både i kg og andre ting).

Jeg har akkurat begynt, og ønsker meg av med 20 kg på et år. Jeg ser på mer enn det som en bonus. Motivet bak er at jeg skal kunne bli gravid når den tid kommer, at jeg kan ta på meg min brudekjole og føle meg like fantastisk som jeg bør.

Har du noen delmål?
Nei ikke enda, men jeg ser nå at jeg bør det!

Når håper du å nå målene dine?

Jeg vil være langt på vei til januar 2012, og føle meg flott til bryllup i mai 2012.

Har du noen form for belønning ventende på deg?
Dersom jeg klarer å gå ned 10 kg til juni skal jeg unne meg en shoppingtur 15.juni.
Til syvende og sist er det så klart BRYLLUP!!!!!

Milla123 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 25-03-11, 17:27   #15
MalinTherese
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Østfold
Alder: 37
Innlegg: 6
MalinTherese er på en erverdig vei

Sv: Hva er ditt mål?

Dette blir mitt første innlegg her inne.

Hva er målet ditt med denne livsstilsendringen? (Både i kg og andre ting). Målet mitt er å gå ned 50 kg, få bedre kondis, lære å spise flere ganger daglig, lære om lavkarbomat, da det er dette jeg har bestemt meg for å følge.

Har du noen delmål?
Har egentlig ikke det, for jeg er helt grønn når det kommer til slanking, så jeg aner ikke hva som er realistisk, når jeg er så stor som jeg er.

Når håper du å nå målene dine? Vet ikke, men håper at jeg kan ha kommet ett godt stykke på vei, ut dette året.

Har du noen form for belønning ventende på deg? Ett lettere liv.

MalinTherese er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Nybegynner Svar med sitat
Gammel 06-04-11, 10:23   #16
nisse
Medlem
 
nisse sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 449
nisse er på en erverdig vei

Sv: Hva er ditt mål?

Hva er målet ditt med denne livsstilsendringen? (Både i kg og andre ting).
58kg. ja det er lite men jeg skal dit. jeg var der en gang men jeg var ung og følte meg alikevel fett. denne gangen kommer jeg til å føle meg sexy-
Har du noen delmål?
jeg tar hver 5.kg. men har litt mellomting da. begynte på 87 da er det både -5 og de runde på vekta. er nesten på -10=gleder meg. men da er det bare 2 til til 75... greit å ikke ha alt for mange kg mellom målene
Når håper du å nå målene dine?
neste vår skal vi til Asia. jeg skal være ferdigslanket og kose meg på stranda. jeg vil ha et fantastisk bilde av meg i bitte små bikini. og det skal jeg få.
Har du noen form for belønning ventende på deg?
Jepp. en fantastisk kropp som jeg kan være stolt av . og ny garderobe... har masse klær helt til jeg nå 70kg. etter det må jeg begynne å kjøpe nytt. tok være på det jeg hadde 2år siden

jeg har jobbet masse med det mentale før jeg begynte. dette gjør jeg for meg og for meg bare. ikke flere unskyldninger som for gubben eller unga. Og joda det kommer til å ta tid. men det er ikke så farlig. Tar en liten "pause" i juli. akkurat som ketolyse men skal ikke telle hvor mange jordbær kan jeg spise. og litt frukt vil jeg og ha. men fra 1.august er rett tilbake på ketolyse. hadde ikke en enseste sprekk så langt. begynte 3.1.2011

__________________



Sist redigert av nisse : 06-04-11 kl 10:32.
nisse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 06-04-11, 10:43   #17
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Hva er ditt mål?

Hva er målet ditt med denne livsstilsendringen? (Både i kg og andre ting).

Helt konkret: normalvekt. Jeg var over 30 kilo overvektig da jeg la om kostholdet, og veldig bevisst at dette både skapte tilleggsproblemer (jeg har kronisk sykdom i utgangspunktet) og gjorde behandlere blinde for problemer som faktisk ikke var overvektsrelaterte. Så jeg la om for helsa, i første omgang. I tida som har gått har jeg dog også fått nyte godt av feks å kunne handle klær i normalstørrelser og klippe håret kortere fordi pløsehaka har blitt betraktelig mindre. Fine bonuser.

Nå er normal BMI omtrent 6 kilo unna, og jeg tenker egentlig mer på størrelser enn vekt. Lita som jeg er, synes jeg kanskje at jeg bør kunne ta på meg bukser i str 38/40 (eller mindre enn 30") før jeg sier meg helt ferdig.

Har du noen delmål?


Jeg har hatt delmål underveis, men ikke noe veldig offisielt, egentlig. Da jeg veide over 90 var det 65 kilo jeg satte meg som endelig mål, men nå oppleves det mer som et milepæls-delmål. Jeg var jo alltid misunnelig på sånne som baaaare hadde fem kilo å gå ned - nå er jeg snart en av dem. Og når jeg krysser 65 er det dags for å ta mål og få et par skikkelige bh'er!

Når håper du å nå målene dine?

Sannelig om jeg vet - jeg vet at det går saktere nå enn da jeg veide mer. Det er ikke helt urealistisk å satse på at jeg er normalvektig før 2011 er omme, dog.

Har du noen form for belønning ventende på deg?

Bare ganske enkelt å kjenne på det å ha en "normal" kropp - det har jeg liksom aldri hatt. Og, selvfølgelig, å slippe å leve et liv med så mye skam over egen handlevogn på butikken - jeg er en tørrlagt sukkernarkoman, og jeg skal ikke tilbake dit.

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 06-04-11, 10:52   #18
Antoinette6
Seniormedlem
 
Antoinette6 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Asker
Alder: 63
Innlegg: 11.116
Antoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastisk

Sv: Hva er ditt mål?

Hva er målet ditt med denne livsstilsendringen? (Både i kg og andre ting).

Helse. Og vektnedgang. Og endelig kostholdsendring. Jeg er ikke så opptatt av denne BMI'en. Jeg vil allerhelst ned til 85 kilo, - da er BMI på 26. Æ'kke det greit, dah ? Jo, for meg er det det. Og jeg vil TRIVES med kroppen min. Det har jeg ikke gjort på lenge. Og det er så trist, syns jeg. Både for meg og for kroppen min. Det har jo blant annet resultert i at jeg har stappet i den så mye skrekkelige ting. Den er sikkert lei seg. men ikke nå lenger, tror jeg. Diabetesen min er også betydelig bedre.

Har du noen delmål?

Njeeeei. . . Kanskje for meg selv, liksom. Men, joda. Gudbedre. Først under hundre. Har godt og vel to kilo igjen der. Jeg gleder meg veldig, veldig til dét. Og så er're 95 og så går det videre nedover. Håper jeg . . .


Når håper du å nå målene dine?

Ojsann. . . det har jeg faktisk ikke tenkt på. . . Til jul 2012, kanskje ? Eller til sommeren 2012. Jeg vet ikke. . .

Har du noen form for belønning ventende på deg?

Nei. Bortsett fra lykken og tilfredsstillelsen ved å ha nådd målet. Og at kroppen min da vil ha det bra, håper jeg.

__________________

__________________


Kristin_B er best
Antoinette6 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 06-04-11, 12:45   #19
sistegang
Seniormedlem
 
sistegang sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Buskerud
Alder: 60
Innlegg: 714
sistegang er et fyrlyssistegang er et fyrlyssistegang er et fyrlyssistegang er et fyrlyssistegang er et fyrlys

Sv: Hva er ditt mål?

Hva er målet ditt med denne livsstilsendringen? (Både i kg og andre ting).
Bedre helse, og utsette kneprotese operasjonene så lenge som mulig.
Har du noen delmål?
Har hatt ved 10 kg grensene. Og -55 kg 7. april. (Sprekker med 0,3 kg ser det ut til) Og jeg har hatt belønning ved - 20 kg minipc, - 40 kg iPod touch.
Når håper du å nå målene dine?
Sankthans 2011 håper jeg å veie 70 kg. ( Da har jeg gått ned 65 kg)
Har du noen form for belønning ventende på deg?
Når jeg har holdt vekta ett år skal jeg bestille meg en ny blå nordlandsbunad. (derfor avataren - så jeg blir minna på det hver gang jeg er her inne)

__________________


sistegang er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 06-04-11, 20:12   #20
Tidl. medlem
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Hva er ditt mål?

Så morsomt å lese målene deres! Blir skikkelig motivert av det =D

- Synes det med bunaden var veldig fint mål! Liker det at du må ha holdt vekten først

  Svar med sitat
Gammel 07-04-11, 00:03   #21
Kanskje
Seniormedlem
 
Kanskje sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Hordaland
Innlegg: 1.046
Kanskje har en fantastisk aura rundt segKanskje har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hva er ditt mål?

Noen tanker rundt spørsmålet

Målet mitt med dette er å ta av 50 kg, og bli slank igjen slik jeg var før. Ikke være ei tjukk blubbe.
Kunne gå i en butikk og handle vanlige klær som jeg VIL ha, som andre bruker ... ikke måtte nøye meg med digre klær som tilfeldigvis er passelige.
Jeg vil gå i støvletter , mange kg siden jeg fikk støvletter på meg.
Jeg vil kunne ta på gummistøvler.
Jeg vil bli slank, få operert bort hengehud, bli meg selv , ikke lenger fanget i en diger kropp.
Bli lagt merke til ikke lenger fordi jeg er tjukk ..
Kunne løpe trapper, gå i bakker, gå tur sammen med spreke folk fordi jeg er liten og lett .... ikke være hemmet og tung og ikke orke være med på noe.
Og få noen år som sexy og slank før jeg blir gammel ...jeg føler jeg har gått glipp av så mange år fanget i denne kroppen her.

Så mye pga utseende, og også pga helsen, for å få et lettere liv.

det er håpet og målet mitt. jeg håper å bli betraktelig tynnere til sommeren så jeg får plass i en bikinitruse ..men foreløpig går det veldig sakte da. var så optimistisk at jeg trodde jeg skulle klare 20 kg til sommeren, men nå er vi alt i april og jeg har mistet 6 kg ...jaja.

belønningen min må jo bli å kunne gå bikinikledd uten å være kjempeflau og ha mange kilo flesk som gjør meg diger. . og at kjæresten min synes jeg er fin å se på, og er stolt over å ha meg ved sin side

__________________
Kanskje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ikke noe akuratt nå Svar med sitat
Gammel 07-04-11, 00:05   #22
Kanskje
Seniormedlem
 
Kanskje sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Hordaland
Innlegg: 1.046
Kanskje har en fantastisk aura rundt segKanskje har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hva er ditt mål?

Opprinnelig lagt inn av Kreative, her.

Så morsomt å lese målene deres! Blir skikkelig motivert av det =D

- Synes det med bunaden var veldig fint mål! Liker det at du må ha holdt vekten først


jeg også ønsker å kunne komme ned i bunaden min igjen .... det er jammen meg mange år siden sist , og sinnsykt mange kg siden.

__________________
Kanskje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ikke noe akuratt nå Svar med sitat
Gammel 07-04-11, 09:28   #23
ruslepølsa
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Sarpsborg
Innlegg: 97
ruslepølsa er på en erverdig vei

Sv: Hva er ditt mål?

Hva er målet ditt med denne livsstilsendringen? (Både i kg og andre ting).

tja mellom 80 og 90 kg (trolig 90Kg da jeg har stor kropp uten alt fettet på den)
Sunner livs stil. Kunne løpe og hærje med barna minne i mer en 30 min uten å være helt utslitt.
Ikke bli slått av min (over 60 år gamle pappa på 50 meter løping)

Sykle grenserittet i 2012.


Har du noen delmål?
140 (denne uken), 130 ,120 , 110 100, 90

Klare å svømmer MER en 3000 meter i timen (ligger på 2200 nå)


Diett.no (genial side)
VEKTREDUKSJON:
52 kg (0.18 kg/day 1.28 kg/week, 5.49 kg/month)
VARIGHET:
284 days

Når håper du å nå målene dine?
Innen sommer 2012

Har du noen form for belønning ventende på deg?
En kropp jeg kan være fornøyd med som tåler mere belastning en i dag.
Et lenger liv. Aktive og glade barn (de er det i dag å da).

ruslepølsa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins learner Svar med sitat
Gammel 07-04-11, 10:21   #24
Kirsti120
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 29
Kirsti120 er på en erverdig vei

Sv: Hva er ditt mål?

Mitt mål er å gå ned 35 kilo, og det håper jeg å nå innen sommeren 2012. Ellers er formålet med lavkarbomaten å se om det kan virke inn på medisineringen av en stoffskiftesykdom jeg har. Har hørt at andre kan redusere og etter hvert fjerne medisinen, så jeg skal teste det ut på meg selv.

Så er målet mitt å kunne kjøpe klær i en vanlig butikk igjen. Det går nesten nå. Blir deilig å slippe å forholde seg til kun de butikkene som har str 48-60. Nå er det på nippet at jeg kommer inn i 48 av enkelte plagg på de vanlige kjedebutikkene, og det er deilig.

For øvrig er hovedmålet mitt, og også delmålene mine at jeg skal få det bedre med meg selv. Bedre selvtillit, større trygghet og mer glede. Det er det viktigste.

Kirsti120 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Svar

Emneord
belønning, motivasjon, mål


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hva er ditt favorittmåltid? cathrin09 Ketolysekuren 38 07-03-11 19:28
Ditt BESTE lavkarbobrød? wollafruen Lavkarbo generelt 1 12-10-08 13:49
Gi barnet ditt fett Trolljenta Nyheter / media 6 18-08-07 20:18
Hva er ditt fagfelt? mofe Generell diskusjon 15 17-10-05 16:44
Hva er din belønning når du når ditt mål? Bamseline Lavkarbo generelt 19 03-03-05 10:12


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:56.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no