Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Julistarternes tråd

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 19-07-10, 09:34   #51
COG3015
Juniormedlem
 
COG3015 sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Alder: 42
Innlegg: 11
COG3015 er på en erverdig vei

Sv: Julistarternes tråd

Så fornøyd - gått ned 3 kilo på 1 uke....:-) Mye av det var sikkert vann, men uansett. Dette er helt supert!

__________________






COG3015 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 19-07-10, 11:12   #52
Sunroad78
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Larvik
Alder: 46
Innlegg: 298
Sunroad78 er på en erverdig vei

Sv: Julistarternes tråd

Kjempe bra COG3015, er det ikkje deilig å sjå at tala går nedover vel??

Dette er ein fantastisk opplevelse og eg satsar på at denne gongen klarer eg å nå målet mitt og ikkje minst klare å vere på det målet

Sunroad78 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - 50-100 gr kh pr dag Svar med sitat
Gammel 19-07-10, 12:19   #53
Sesti
Medlem
 
Sesti sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Alder: 35
Innlegg: 323
Sesti har en fantastisk aura rundt segSesti har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Julistarternes tråd

Så flinke alle sammen er!
Såframt vekta mi her (er hjemme hos mamma og pappa) er samstemt med vekta mi i Trondheim, så skal startvekt være 115 kg. Gikk ned en del på interrailturen jeg var på i Juni/Juli, og har gått ned 3 kg siden jeg kom hjem. Men jeg får ikke noe endelig tall før jeg kommer tilbake til Trondheim i august en gang

Uansett har det vært første offisielle veiedag!
Hyggelig å gjøre det her igjen, jeg kjenner jeg gleder meg veldig til veiedager, akkurat som sist jeg bedrev slanking. Den gang fikk jeg påvist PCOS etter å ha gått ned 20 kg (plutselig stoppa vekta og sto i ro i et år, og da fikk jeg påvist skiten), så jeg håper at denne gangen når jeg har gått ned masse så blir jeg erklært frisk

Såh, gikk ned 2 kg forrige uke, og rumpa mi har krympet med hele 4,5 cm!
Magen har krympa, på alle 3 stedene jeg måler, armene har krympa, halsen har krympa, lårene har krympa. Eneste som ikke har krympa er leggene, som har gått opp 0,5 cm. Men det var da aldri nøye

Har det veldig bra, og kjenner at det er utrolig enkelt å takke nei til all mulig dritt folk vil jeg skal putte i meg Det er så godt å være tilbake

__________________
"Man blir ikke søt av å spise fett, men man blir fet av å spise søtt".. sa biokjemiforeleseren min


Sesti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert 17.01.11, nå lindberg-ish Svar med sitat
Gammel 19-07-10, 13:37   #54
kennygirl
Seniormedlem
 
kennygirl sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Nordmøre
Alder: 37
Innlegg: 946
kennygirl er ny på veien

Sv: Julistarternes tråd

Blir så imponert av alle sammen - dere er så flinke

Selv var jeg innom HM fordi jeg måtte ha meg ny bukse. Starter ny jobb på onsdag og da er det greit å se litt ordentlig ut. Fant i en hel haug med bukser, for jeg er så vandt til at ingenting passer... Men den gang ei - alle passet !!! Var nesten litt gøy å prøve klær for en gangs skyld Har tydeligvis gått ned en størrelse, så nå gleder jeg meg til veiedag på fredag

__________________


kennygirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mellom 100-150 kh uten mel, melk og egg Svar med sitat
Gammel 19-07-10, 15:26   #55
Smugspiser
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Bergen
Innlegg: 64
Smugspiser er på en erverdig vei

Sv: Julistarternes tråd

Merker at målene allerede er på vei ned. Har ikke hatt tilgang på målebånd den siste uken, men buksene sitter bedre og magen står mindre ut. Så dette går virkelig veien

__________________
Bloggen min


Smugspiser er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å leve etter LCHF.. Nybegynner Svar med sitat
Gammel 19-07-10, 16:34   #56
ketochic
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: storhaug
Innlegg: 11
ketochic er på en erverdig vei

Sv: Julistarternes tråd

jeg er på andre uke og har store forventninger, startet på 90 ,har fått utslag men ingenting skjedd m kilo ennå men d kommer vel snart drikker 2-3 liter vann så kroppen får nok vann hehe (forresten er det andre som springer på toalette ti ganger iløpet av dagen?)dette skal vi alle klare ....stå på alle sammen

ketochic er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 19-07-10, 17:15   #57
Smugspiser
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Bergen
Innlegg: 64
Smugspiser er på en erverdig vei

Sv: Julistarternes tråd

Åja, her er det toalettbesøk på høyt nivå for å si det slik. Og vanninntaket er høyt. Drikker hele tiden da jeg føler meg tørst mye mer enn før og.

__________________
Bloggen min


Smugspiser er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å leve etter LCHF.. Nybegynner Svar med sitat
Gammel 19-07-10, 17:43   #58
ketochic
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: storhaug
Innlegg: 11
ketochic er på en erverdig vei

Sv: Julistarternes tråd

så bra takk

ketochic er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 19-07-10, 17:43   #59
ketochic
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: storhaug
Innlegg: 11
ketochic er på en erverdig vei

Sv: Julistarternes tråd

startet forrige uke og ska ta slik en ny ketostix men forstår ije fargene, kansje eg e dum hehe men spør alikevel først va an lyserosa , nå nesten lilla!!hvor mye væske bør en driikke

ketochic er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 19-07-10, 17:45   #60
Smugspiser
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Bergen
Innlegg: 64
Smugspiser er på en erverdig vei

Sv: Julistarternes tråd

Men den største forandringen jeg merker er at nå er det VANN jeg vil ha. Ikke noe annet... Brus smarker ikke godt lenger, og jeg kjenner at det hjelper ihvertfall ikke (eneste alternativ hos min mor som er uten vann litt i dag). Sånn var jeg ikke før..

__________________
Bloggen min


Smugspiser er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å leve etter LCHF.. Nybegynner Svar med sitat
Gammel 19-07-10, 19:07   #61
Fru Steiro
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Stavanger
Innlegg: 2
Fru Steiro er på en erverdig vei

Sv: Julistarternes tråd

Hei hei.. Hiver meg innpå her eg.. Starta i dag.. Men har tenkt og psyka meg opp ei gode stund+lest masse her inne
Endelig e eg i gang og det ska bli deiligt å få litt bedre trivsel med meg sjøl.

Ganske merkelig for meg som alltid har vært så lita og tynn.. Etter min andre datter kom til verden begynnte eg å legge på meg.. og på 3,5 år har det kommet på 34 kg.. ska ikkje ned alt dette for det var for tynt men 20 kg i det lange løp hadde vært gøy..
Men starter med å ville komme under 80kg..

Kjenne meg sjøl så pass at eg trenge litt premier underveis noe å glede meg til.. (vet at vekttap burde være premie i seg sjøl men)
Noen andre som har det?? Evt hvilke??

Glede meg te å bli "bedre"kjent med dere her inne..

Klem

__________________


Fru Steiro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 19-07-10, 21:00   #62
Debz
Medlem
 
Debz sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Kristiansand
Innlegg: 373
Debz er på en erverdig vei

Sv: Julistarternes tråd

Hei hei! Jeg begynte med ketolysekuren forrige mandag dvs 12/7. På tirsdag var jeg i ketose og når torsdag kom hadde jeg gått ned 2.5 kg. Har ikke hatt noe forandring siden da...jeg stresser litt fordi jeg leser mye på forumet og få litt panikk når folk skriver at de har gjort dette før også lagt på seg så de prøver igjen. Må si det skremmer meg...var veldig motivert helt til jeg leste det. Er også veldig usikkert om hvor mye fett jeg må spise - men er enda i ketose så jeg kan ikke har gjort så mye feil så langt. Da sier jeg lykke til alle sammen - er veldig takknemlig at jeg har et plass med liksinnende folk (håper dere forstå min dårlig norsk...)

__________________


Debz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 20-07-10, 14:04   #63
Gressenka
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sunnmøre
Innlegg: 131
Gressenka er på en erverdig vei

Sv: Julistarternes tråd

JULISTARTERE!
Vi må ha en veietråd! Der alle har 1 plass der vi skriver opp vekt og mål om vi vil. HVa tror dere om det?

__________________
Første delmål.
Gressenka er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 20-07-10, 14:27   #64
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Julistarternes tråd

Opprinnelig lagt inn av Debz, her.

jeg stresser litt fordi jeg leser mye på forumet og få litt panikk når folk skriver at de har gjort dette før også lagt på seg så de prøver igjen. Må si det skremmer meg...var veldig motivert helt til jeg leste det.

Grunnen til at de går opp i vekt er fordi de begynner å spise mye mer karbohydrater igjen og ikke holder seg til lavkarbo, rett og slett. Man trenger ikke nødvendigvis være i ketose, men spise mer Fedon-aktig f.eks.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 20-07-10, 15:10   #65
annex
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Oslo
Alder: 62
Innlegg: 816
annex har en fantastisk aura rundt segannex har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Julistarternes tråd

Opprinnelig lagt inn av Gressenka, her.

JULISTARTERE!
Vi må ha en veietråd! Der alle har 1 plass der vi skriver opp vekt og mål om vi vil. HVa tror dere om det?

Kult, jeg er med!
Må innrømme at det er inspirerende å gå på vekta!
Jeg SKAL klare å gjennomføre!

__________________

Høyde: 163 cm - Startvekt: 77 kg - Sluttmål: 58 - 60 kg
annex er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Under 50 karber, kutte alkohol og røyk Svar med sitat
Gammel 20-07-10, 15:26   #66
kennygirl
Seniormedlem
 
kennygirl sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Nordmøre
Alder: 37
Innlegg: 946
kennygirl er ny på veien

Sv: Julistarternes tråd

Jeg er også med på en veietråd, men d går vel an å bare skrive det i denne tråden?

__________________


kennygirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mellom 100-150 kh uten mel, melk og egg Svar med sitat
Gammel 20-07-10, 17:20   #67
trine32
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Østfold, Moss
Innlegg: 13
trine32 er på en erverdig vei
Thumbs up

Sv: Julistarternes tråd

Hei på dere..
Da har jeg last hele tråden og den passer nok for meg så jeg "joiner" dere..
Må si dere er flinke, raser ned i vekt.. flott.. et spørsmål bare, kommer dere fra et kosthold fullt av karbo? Prøvde Atkins tidlig i år men det var ikke noe for meg. Ble for mye varm mat som tok litt lenger tid enn jeg var villig til å bruke. (nå skal det sies at jeg IKKE liker matlaging) Har egentlig levd sunt (redusert karbo ift. f.eks grete roede)det siste året men kiloene sitter hardt. (Har ikke vært super flink. skeier litt ofte ut da jeg ELSKER sjokolade) Har jo-jo slanket meg i ca 15 år så kroppen er nok litt "ødelagt". Har først nå godtatt at det vil ta litt tid. Gikk på fedon kurs rett før sommeren og lærte mye om hva mat gjør med kroppene våre og bestemte meg for å legge om livstilen til resten av familien. (har 2 tenåringsbarn) Et av barna har endret mye på oppførsel og konsentrasjon på skolen pga endring av matvaner så jeg har selv sett hva mat kan gjøre med oss. Han skal "aldri" tilbake til hvetemel og sukker og det er han relativt enig i.
Vel, ulempen med meg er at jeg blir så fokusert på og ikke gjøre "feil" så det ender med at jeg ikke får i meg det jeg skal bla. av sunt fett. (Dette pga jeg alltid skal ned 5 kg gjerne på 1 uke) Jeg er blitt opptatt av å leve sunt og holdningen at "fett er ett fett" er ikke noe for meg. Har enda ikke skjønt hvordan jeg skal se på inholdfortegnelsen om en matvare har sunt fett eller ikke. Vet vi ikke skal ha transfett og mettet fett men det gjelder jo ikke meieriprodukter og Cocosa. Blir litt sprø så hvis noen har tips så spytt ut... Tror denne tråden kan gjøre at jeg holder ut denne gangen, hjalp i alle fall da jeg var medlem av grete roede og snakket med folk i lignende situasjoner. Mitt første innlegg men har lest MYE her inne. Veldig inspirerende...
Jeg begynte 12 juli og har tatt av kun 0,5 på en uke. Litt kjedelig men siden jeg ikke er i ketose men følger Fedon vil det ta litt lengere tid.
Gleder meg å bli kjent med dere..
Start vekt 75 kg og vil helst ned til 65, men blir glad hvis jeg klarer 68...

Trine


Sist redigert av trine32 : 20-07-10 kl 18:09.
trine32 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Lindberg Svar med sitat
Gammel 20-07-10, 17:26   #68
Smugspiser
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Bergen
Innlegg: 64
Smugspiser er på en erverdig vei

Sv: Julistarternes tråd

Hei og velkommen!
Jeg har bare holdt på en uke nå, men ser og at det er lett å lage fortgjrot mat her. Som f.eks i dag da alle rundt meg skal ete pizza, da slenger jeg bare sammen en enkel pizzabunn og fyller med fyll. Og de kan f.eks være kjekke å lage opp noen av en dag du gidder og slenge i frysen. Da har du et kjapt måltid

__________________
Bloggen min


Smugspiser er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å leve etter LCHF.. Nybegynner Svar med sitat
Gammel 20-07-10, 17:28   #69
Gressenka
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sunnmøre
Innlegg: 131
Gressenka er på en erverdig vei

Sv: Julistarternes tråd

Jeg tenkte at siden denne tråden allerede er kommet til side 3 og inneholder litt av hvert så kanskje det var lettere å finne igjen innleggene om vi hadde en egen veietråd som kun inneholdt 1 innlegg per pers. så det ikke blir så rotete?

__________________
Første delmål.
Gressenka er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 20-07-10, 17:33   #70
Smugspiser
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Bergen
Innlegg: 64
Smugspiser er på en erverdig vei

Sv: Julistarternes tråd

Opprinnelig lagt inn av Gressenka, her.

Jeg tenkte at siden denne tråden allerede er kommet til side 3 og inneholder litt av hvert så kanskje det var lettere å finne igjen innleggene om vi hadde en egen veietråd som kun inneholdt 1 innlegg per pers. så det ikke blir så rotete?

Er i grunnen enig i det.. Hvem starter den "rene" veietråden da?

__________________
Bloggen min


Smugspiser er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å leve etter LCHF.. Nybegynner Svar med sitat
Gammel 20-07-10, 17:37   #71
Gressenka
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sunnmøre
Innlegg: 131
Gressenka er på en erverdig vei

Sv: Julistarternes tråd

Opprinnelig lagt inn av Smugspiser, her.

Er i grunnen enig i det.. Hvem starter den "rene" veietråden da?

Uff...jeg er litt sånn systematiker som må ha orden på ting jeg da Jeg kan godt starte den jeg?

__________________
Første delmål.
Gressenka er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 20-07-10, 18:42   #72
Mizzme
Juniormedlem
 
Mizzme sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Vestfold
Innlegg: 22
Mizzme er på en erverdig vei

Sv: Julistarternes tråd

Her i gården går det veldig opp og ned igrunn, har dager hvor jeg bare sover og dager hvor jeg orker ALT og litt til.. De siste dagene har jeg hatt kjempe vondt i magen og er kvalm.. Uch dette er ikke noe særlig
Jeg vet ikke hva som er galt..

Ikke vet jeg om vekta har beveget seg heller for jeg tørr ikke veie meg (blir så demotivert hvis jeg ikke har gått ned noe )

Så flot at flere joiner Og gratulerer til alle som har begynt nedstigningen i vekt

__________________


Mizzme er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 20-07-10, 18:51   #73
Smugspiser
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Bergen
Innlegg: 64
Smugspiser er på en erverdig vei

Sv: Julistarternes tråd

Opprinnelig lagt inn av Gressenka, her.

Uff...jeg er litt sånn systematiker som må ha orden på ting jeg da Jeg kan godt starte den jeg?

Ja, kan du ikke bare gjøre det da?

__________________
Bloggen min


Smugspiser er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å leve etter LCHF.. Nybegynner Svar med sitat
Gammel 21-07-10, 11:22   #74
RainAngel
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 21
RainAngel er på en erverdig vei

Sv: Julistarternes tråd

Slenger meg med dere jeg også

Jeg prøvde meg i april, men sprakk da eksamenstida mi begynte, så nå prøver jeg igjen!

Begynte i går, så har veiedag om tirsdagene. Må huske å måle meg i morgen, greit å ha litt kontrollen på sånne mål også og ikke bare vekta

Siden jeg gikk noen uker på dette i april, så VET jeg at sukkersuget går over og er mer forberedt med hva jeg kan spise, hvilke måltiderjeg kan lage og sånn.
Jeg føler ikke at jeg famler så mye i mørket denne gangen, som jeg gjorde i april, og det gjør meg mer sikker på at jeg klarer det denne gangen.

Og så må jeg få nevne at siden april har jeg også stumpet røyken Og klarer jeg DET klarer jeg dette også

__________________



RainAngel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 21-07-10, 14:09   #75
annex
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Oslo
Alder: 62
Innlegg: 816
annex har en fantastisk aura rundt segannex har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Julistarternes tråd

Opprinnelig lagt inn av RainAngel, her.

Slenger meg med dere jeg også

Jeg prøvde meg i april, men sprakk da eksamenstida mi begynte, så nå prøver jeg igjen!

Begynte i går, så har veiedag om tirsdagene. Må huske å måle meg i morgen, greit å ha litt kontrollen på sånne mål også og ikke bare vekta

Siden jeg gikk noen uker på dette i april, så VET jeg at sukkersuget går over og er mer forberedt med hva jeg kan spise, hvilke måltiderjeg kan lage og sånn.
Jeg føler ikke at jeg famler så mye i mørket denne gangen, som jeg gjorde i april, og det gjør meg mer sikker på at jeg klarer det denne gangen.

Og så må jeg få nevne at siden april har jeg også stumpet røyken Og klarer jeg DET klarer jeg dette også


Så fint at du er med.
Har du noen triks for å stumpe røyken? Ønsker å slutte selv, men det sitter hardt inne.
Hei fra annex - stå på!

__________________

Høyde: 163 cm - Startvekt: 77 kg - Sluttmål: 58 - 60 kg
annex er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Under 50 karber, kutte alkohol og røyk Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Kaffetråd nøtta Smoothies / drikke 7 23-02-11 09:09
Spinat-tråd mofe Middag 17 29-06-07 14:08
MCT tråd? Distrea Spørsmål og svar 2 30-05-07 18:21


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:40.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no