Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Ketolyse uten melkeprodukter?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 02-11-07, 22:17   #1
Kokkosbolla
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2007
Alder: 50
Innlegg: 124
Kokkosbolla er på en erverdig vei

Ketolyse uten melkeprodukter?

Er det mulig? Hvordan vil da en dag se ut? Jeg har liksom belaget meg på å bruke rømme, fløte og ost. Dette er jo nå utelukket.
Kan noen hjelpe meg litt. Føler meg litt motløs etter at jeg fikk vite dette i dag...

__________________
Fra maxvekt i 2003: minus 45 kg
Fra 8.1.08: - 17 kg

Kokkosbolla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarb Svar med sitat
Gammel 02-11-07, 22:24   #2
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Ketolyse uten melkeprodukter?

Opprinnelig lagt inn av Kokkosbolla, her.

Er det mulig? Hvordan vil da en dag se ut? Jeg har liksom belaget meg på å bruke rømme, fløte og ost. Dette er jo nå utelukket.
Kan noen hjelpe meg litt. Føler meg litt motløs etter at jeg fikk vite dette i dag...

Hvorfor kan du ikke bruke rømme, fløte og ost da?

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 02-11-07, 22:46   #3
Kokkosbolla
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2007
Alder: 50
Innlegg: 124
Kokkosbolla er på en erverdig vei

Sv: Ketolyse uten melkeprodukter?

Jeg slo ut på alle de produktene på matintoleranse. Mulig jeg er litt på jordet men jeg trodde rømme, fløte og ost var lagd av melk jeg.. Men på skjema jeg fikk så står det krysset for alle sammen.
Sammen med tomat og potet (men det er helt greit da).

__________________
Fra maxvekt i 2003: minus 45 kg
Fra 8.1.08: - 17 kg

Kokkosbolla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarb Svar med sitat
Gammel 02-11-07, 22:56   #4
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Ketolyse uten melkeprodukter?

Uff da

Hvordan ketolysekuren blir uten de produkta, vet jeg ikke... Det eneste jeg vet er at fløte kan erstattes med kokosmelk til masse. Helst mat med smak i fra før...

Creme fraiche? Kan du bruke det?

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 02-11-07, 23:06   #5
Kokkosbolla
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2007
Alder: 50
Innlegg: 124
Kokkosbolla er på en erverdig vei

Sv: Ketolyse uten melkeprodukter?

Nei, ikke det heller...
Buhu.. dette var skikkelig kjipt.
Jeg får legge meg og håper jeg finner igjen litt motivasjon i morgen.

__________________
Fra maxvekt i 2003: minus 45 kg
Fra 8.1.08: - 17 kg

Kokkosbolla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarb Svar med sitat
Gammel 02-11-07, 23:10   #6
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Ketolyse uten melkeprodukter?

Opprinnelig lagt inn av Kokkosbolla, her.

Nei, ikke det heller...
Buhu.. dette var skikkelig kjipt.
Jeg får legge meg og håper jeg finner igjen litt motivasjon i morgen.

Får det nok sikkert til på et vis Og det er greit å få sovet på det også

Du kan jo sende en mail til Torkil på post@ketolyse.no og spørre han?

Ellers så er jo han innom rett som det er å svarer på tråder her..

Sove godt da, det blir nok likare i morra

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 02-11-07, 23:47   #7
Bea
Medlem
 
Bea sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2005
Alder: 53
Innlegg: 131
Bea har en fantastisk aura rundt segBea har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Ketolyse uten melkeprodukter?

Jeg tåler heller ikke melkeprodukter. Spiser litt hvitost innimellom,pluss litt kremost av og til, men det er alt. Går greit det synes jeg. Men jeg er ikke vant til å kunne spise melkeprodukter, så jeg tenker ikke på det egentlig
Når du kommer over det første sjokket går det nok bra Det gjelder å ikke tenke for mye på det man ikke kan spise, men fokusere på det som er greit å spise.

Lykke til! Dette greier du!

Jeg tåler forresten ikke egg, kokos, fisk, og forskjellig annet heller jeg. Går bra det og altså Blir mest grønnsaker og kjøtt på meg

Bea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 02-11-07, 23:47   #8
safran
Seniormedlem
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 565
safran er virkelig snillsafran er virkelig snillsafran er virkelig snillsafran er virkelig snill

Sv: Ketolyse uten melkeprodukter?

Du kan bruke Menkomel og soyamelk og -fløte.

__________________


Min journal
safran er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Grete Roede/Fedonish Svar med sitat
Gammel 03-11-07, 00:26   #9
Ciss
Seniormedlem
 
Ciss sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Akershus
Alder: 60
Innlegg: 15.894
Ciss er bare helt fantastiskCiss er bare helt fantastiskCiss er bare helt fantastiskCiss er bare helt fantastiskCiss er bare helt fantastiskCiss er bare helt fantastiskCiss er bare helt fantastiskCiss er bare helt fantastiskCiss er bare helt fantastiskCiss er bare helt fantastiskCiss er bare helt fantastisk

Sv: Ketolyse uten melkeprodukter?

Jeg har mer eller mindre kuttet ut alle melkeprodukter siden juli. Dette er jo ikke fordi jeg ikke tåler produktene, men fordi det hmmer vekttapet mitt, så jeg kan jo unne meg det innimellom om jeg har lyst, men prinsippene blir jo de samme. Trodde det skulle bli mye verre enn det har blitt. Har erstattet fløte med soyafløte i mange av oppskriftene mine, men ellers er det mest en tilvenningssak å lage maten på en annen måte enn tidligere.

__________________
Ciss
Ciss er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketogent Svar med sitat
Gammel 03-11-07, 00:58   #10
Dilly
Seniormedlem
 
Dilly sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 1.886
Dilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressurs

Sv: Ketolyse uten melkeprodukter?

Usj, ja, det er kjipt å ikke tåle melkeprodukter

Jeg må også holde meg unna, og jeg som er så glad i ost og rømme.. osv.

Det er ikke noe å diskutere egentlig, man får bare finne på noe annet. Kokosmelk, rømmeerstatning, en slags soyarømme. Og smørbar ostelignende greie, samt chevre, en slags geitost.

Ille var det verre og før er det nå..

Lykke til med kosthold uten melk.

__________________

Dilly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 03-11-07, 08:26   #11
Trolljenta
Seniormedlem
 
Trolljenta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 2.146
Trolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt av

Sv: Ketolyse uten melkeprodukter?

Les om atkins induksjon og se rundt på forumet om du finner menyer for de som er på induksjon/rens/nille etc, de spiser minimalt med melkeprodukter.

Ellers snakket Georgine om noe dyre greier på helsekosten som var litt sånn fløteaktig. Noen som husker hva det het?

__________________
Min lavkarbo blogg
Trolljenta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 03-11-07, 09:51   #12
Torkil
Seniormedlem
 
Torkil sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 65
Innlegg: 1.714
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk

Sv: Ketolyse uten melkeprodukter?

Opprinnelig lagt inn av Kokkosbolla, her.

Jeg slo ut på alle de produktene på matintoleranse. Mulig jeg er litt på jordet men jeg trodde rømme, fløte og ost var lagd av melk jeg.. Men på skjema jeg fikk så står det krysset for alle sammen.
Sammen med tomat og potet (men det er helt greit da).

Hei
Matintolleranse er svært vanskelig å diagnostisere. Det finnes bare et fåtall av blodprøver som kan benyttes. Eliminasjonsdiett er tidskrevende og heller ikke 100%
Hvordan blev disse allergiene/intolleransene diagnostisert?

Har du tålt potet, tomat, melkeprodukter før, eller har de gitt kraftig diarre blod og slim i avføringen og mageknip ( noe karbohydrater generellt kan gi uten at det er allergi)

Som du skjønner stiller jeg meg tvilende til diagnostikken som viser du er allergisk mot nevnte matvarer. Men bevares, det kan jo hende.

Har du tålt matvarene før er det bare å gå i gang med ketolysekuren inklusive de nevnte matvarer ( dog ikke potet ) du vil sannsynlivis oppleve at magen etter et par uker på ketolysekuren er så god som adri før. Men i starten kan det oppstå både diarre og det motsatte, inntil kroppen har innstillt seg på dietten.

Lykke til
Torkil

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 03-11-07, 10:58   #13
Selma
Medlem
 
Selma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Harstad
Innlegg: 246
Selma har en fantastisk aura rundt segSelma har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Ketolyse uten melkeprodukter?

Opprinnelig lagt inn av Torkil, her.


du vil sannsynlivis oppleve at magen etter et par uker på ketolysekuren er så god som adri før. Men i starten kan det oppstå både diarre og det motsatte, inntil kroppen har innstillt seg på dietten.

Lykke til
Torkil

Hvor lang tid kan dette ta????

__________________
Hilsen Selma
Klar for kamp
Selma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 03-11-07, 11:19   #14
wander
Medlem
 
wander sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Drammen
Alder: 52
Innlegg: 387
wander har en fantastisk aura rundt segwander har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Ketolyse uten melkeprodukter?

Opprinnelig lagt inn av Torkil, her.

du vil sannsynlivis oppleve at magen etter et par uker på ketolysekuren er så god som adri før.

Lykke til
Torkil

Tror han mener at den vil stabilisere seg etter et par uker...

__________________
wander er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 03-11-07, 13:45   #15
Kokkosbolla
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2007
Alder: 50
Innlegg: 124
Kokkosbolla er på en erverdig vei

Sv: Ketolyse uten melkeprodukter?

Torkil, jeg har sendt deg en mail

__________________
Fra maxvekt i 2003: minus 45 kg
Fra 8.1.08: - 17 kg

Kokkosbolla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarb Svar med sitat
Gammel 03-11-07, 15:09   #16
Torkil
Seniormedlem
 
Torkil sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 65
Innlegg: 1.714
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk

Sv: Ketolyse uten melkeprodukter?

Hei
De fleste av de som får forandringer med magen blir bra i løpet av 1-2 uker.
Vennlig Hilsen
Torkil

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 03-11-07, 15:15   #17
Selma
Medlem
 
Selma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Harstad
Innlegg: 246
Selma har en fantastisk aura rundt segSelma har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Ketolyse uten melkeprodukter?

Opprinnelig lagt inn av Torkil, her.

Hei
De fleste av de som får forandringer med magen blir bra i løpet av 1-2 uker.
Vennlig Hilsen
Torkil

Ikke min Har gått på ketolyse i 24 dager og min mage kan IKKE stoles på....Men nå har jeg bestillt MCT-olje som jeg skal forsøke å ta for å se om det blir litt bedre stell på den

__________________
Hilsen Selma
Klar for kamp
Selma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 03-11-07, 22:17   #18
Kokkosbolla
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2007
Alder: 50
Innlegg: 124
Kokkosbolla er på en erverdig vei

Sv: Ketolyse uten melkeprodukter?

Etter dagens erfaring så blir det tilbake til ketolyse i morgen.. med melkeprodukter, men jeg skal prøve å begrense det littebitt. Har lest hele boka i dag. Bestilt mere vitaminer og ny bakemix. Den jeg hadde gikk ut 20.06.07. Da kan den vel ikke brukes nå?
Eksemen min som de siste dagene ikke har klødd i det hele tatt har i dag klødd og klødd og klødd... helt håpløst. Men så gikk jeg ut av ketose i går.
Ny dag i morgen. Og nå har jeg fått med meg mannen min også Han har ikke så mange kg å gå ned, men han klager stadig på at buksene hans blir trangere. Sånn 7-8 kg tenker jeg.
Så da er jeg på track igjen i morgen Kjenner jeg gleder meg allerede.
Men om det er så vanskelig å finne ut av matintoleranse, hvordan kan så mange få diagnose på det da?

__________________
Fra maxvekt i 2003: minus 45 kg
Fra 8.1.08: - 17 kg

Kokkosbolla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarb Svar med sitat
Gammel 03-11-07, 22:26   #19
JenJen
Seniormedlem
 
JenJen sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Alder: 38
Innlegg: 2.608
JenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressurs

Sv: Ketolyse uten melkeprodukter?

Kanskje fordi noen leger er mer interessert i å ta den letteste utvei..? Det er ikke alle leger som er like engasjerte i pasientene. Det gjelder IKKE alle, men jeg har møtt noen som er sånn.

__________________


Rest if you must, but don't you quit.


JenJen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lytter til kroppen Svar med sitat
Gammel 03-11-07, 23:27   #20
MorStine
Seniormedlem
 
MorStine sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Eidsvoll
Alder: 44
Innlegg: 1.651
MorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt likt

Sv: Ketolyse uten melkeprodukter?

Opprinnelig lagt inn av JenJen, her.

Kanskje fordi noen leger er mer interessert i å ta den letteste utvei..? Det er ikke alle leger som er like engasjerte i pasientene. Det gjelder IKKE alle, men jeg har møtt noen som er sånn.

Da er vi to... Tror ofte det skyldes mangel på kompetanse på det problemet gjelder. Da er det lett å ta enkleste utvei. Som feks virus, se bare på meg, gikk igjennom ett helvete i sommer og fikk diagnose virus på balansenerven. Noe som i dag viser seg å være, med 98% sikkerhet, feil diagnose...

__________________
Er nå i gang med LCHF
It's no hocus pocus, it's all about the focus!
MorStine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen diett Svar med sitat
Gammel 08-01-08, 20:59   #21
Tiger
Medlem
 
Tiger sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Engledalen
Alder: 55
Innlegg: 109
Tiger er ny på veien

Sv: Ketolyse uten melkeprodukter?

Min er faring er at leger mangler kompentanse på området.
Det var en kiropraktor som skjønte mitt problem. Etter å ha kuttet ut alle søte melkeprodukter, ble jeg bedre i magen.
T.o.m. sjokolade er nok til å reagere.
"Sure" melkeprodukter går bra, men jeg er forsiktig med det også.

Tiger er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Forever Aloe Vera Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Jippi, jeg greide å lage en bløtkakebunn UTEN nøtter! Pc-snuppa Kake/dessert og snacks 80 14-02-14 23:18
Nestle barnegrøt 'uten sukker' redikk Barns kosthold 11 14-01-08 09:22
Takk Torkil Og Ketolyse!!! lokkebiff Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger 13 10-03-07 16:40
Melk Kristian Generell ernæringsdebatt 39 06-06-05 04:52
Snuppelines lavkarbobrød uten gjær Skorpia Bakst 0 18-02-04 01:01


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:46.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no