Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Trening og karbohydrater

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 07-11-08, 16:27   #1
Lille Rosin
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 3
Lille Rosin er på en erverdig vei

Trening og karbohydrater

Er det sånn at man kan spise flere karbohydrater når man trener??
Hvor mange karbohydrater forbrenner man isåfall??

Lille Rosin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbodiett - bestiller mat fra internett Svar med sitat
Gammel 15-11-08, 13:34   #2
maxiice
Juniormedlem
 
maxiice sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 30
maxiice er på en erverdig vei

Sv: Trening og karbohydrater

Opprinnelig lagt inn av Lille Rosin, her.

Er det sånn at man kan spise flere karbohydrater når man trener??
Hvor mange karbohydrater forbrenner man isåfall??

Flere er inne på tanken.
Ta en titt hær

http://www.fitnessprat.no//showthread.php?t=2179

maxiice er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-11-08, 21:25   #3
energibunten
Seniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2007
Alder: 52
Innlegg: 648
energibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjent

Sv: Trening og karbohydrater

ja du kan normalt det. Grunnen er enkel, lavkarbo er egentlig en diett for å naturlig få en høyere grad av fettforbrenning og et jevnere blodsukker ved å utelate store mengder karbo. Når du trener vil forbrenningen være høyere både under og lenge etter trening. Du trenger altså mer energi til både treningen og å ta deg igjen etter trening. Utholdenhetstrening bruker mye karbo som energi om den er tilgjengelig og om intensiteten er høy nok. Dvs summasummarum vil slik trening klare å ta unna endel karbo pr dag.
En tøff og lang konkurranse på 60-90 min vil bruke opp til 400g karbo. Trener man ekstremt mye (2 ganger daglig og hardt) kan behovet faktisk være opp i 400g karbo pr dag på de tøffe dagene, mindre på de snillere. Men spiser man bare den karbo som trengs for opplagring til å yte i idretten kan man kalle det for lavkarbo likevel. Man går jo på mye fettforbrenning ellers likevel, samt at under og umiddelbart etter trening regulerer kroppen blodsukker effektivt.

Avhengig av hvor mye du trener kan du forsøke deg frem. Jeg har et dilemma i at jeg reagerer negativt på karbo generelt (de positive lavkarboeffektene forsvinner), så for meg funker faktisk mye flytende karbo+protein umiddelbart etter trening best og ren lavkarbo ellers. Karbo ifm trening endrer ikke min metabolisme, karbo utenom trening tuller bare til blodsukkeret og metabolismen for meg

Tror ikke det er noen fasit. Du må finne noe som passer både velværen, helsen, fordøyelsen og treninga.

energibunten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo, hel sunn mat Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Karbohydrater før trening på ketolyse Lisekir Trening 28 30-05-08 01:36
Trening + karbohydrater = usant Zincite Nyheter / media 20 16-05-08 22:13
Trening kristweh Ketolysekuren 12 22-09-07 16:35
Trening nettan Ketolysekuren 5 21-08-07 13:30
trening.. Psyclus Trening 12 11-08-04 09:01


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:10.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no