Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Ketolysekuren og Diabetes 1

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 21-10-09, 14:15   #1
Katharina
Nytt Medlem
 
Katharina sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Stavanger
Innlegg: 2
Katharina er på en erverdig vei

Ketolysekuren og Diabetes 1

Hei
Har lest flere steder at de som har diabetes type 2 kan gå på ketolysekuren, men at de med type 1 ikke skal gjøre det . Finner imidlertid ikke ut hvorfor det er ok for type 2 , men ikke for type 1 .
Kan noen gi meg en forklaring ?

Katharina

Katharina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Diabetes Type 1 og lavkarbo Svar med sitat
Gammel 21-10-09, 14:22   #2
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Ketolysekuren og Diabetes 1

Jeg aner ikke. Det må da jaggu være lettere å regne ut insulinmengder når man spiser mat som knapt påvirker blodsukkeret. Men jeg ville nok snakket med legen om det og kanskje fått jevnlig oppfølging.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 21-10-09, 18:53   #3
jvb
Seniormedlem
 
jvb sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Kristiansand
Alder: 47
Innlegg: 634
jvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlys

Sv: Ketolysekuren og Diabetes 1

De som har type 1 produserer ikke insulin selv, slik at de risikerer å få så høyt blodsukker at de blir alvorlig syke av en tilstand som heter ketoacidose. Det kommer av to ting: ketoner og acidose i blodet. Ketoner produseres når kroppen ikke får brukt sukker som forbrenningsstoff (grunnet lite eller ingen insulin) og derfor brukes fettreservene.

Har du diabetes 2 så produserer kroppen litt insulin selv. Siden ketolysekuren inneholder kun mat som gir liten eller ingen stigning i blodsukkeret så vil mange (ikke alle) klare seg uten medisiner - eller kutte medisinbruken kraftig - selv om de har diabetes 2.

__________________
You think it's FOOD you're eating?
jvb er avlogget   Min kostholdsfilosofi: IF - LCKD Svar med sitat
Gammel 21-10-09, 19:54   #4
arkine
Seniormedlem
 
arkine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: vestfold
Alder: 70
Innlegg: 1.154
arkine er virkelig snillarkine er virkelig snillarkine er virkelig snillarkine er virkelig snill

Sv: Ketolysekuren og Diabetes 1

se hva lommelegen skriver om ketose og diabetes 1

http://www.lommelegen.no/375619/ketose-og-slanking

__________________
start 18.01.2016

arkine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: røykfri,og snart slank,,håper jeg Svar med sitat
Gammel 21-10-09, 20:06   #5
Grovsnus
Medlem
 
Grovsnus sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 460
Grovsnus er virkelig snillGrovsnus er virkelig snillGrovsnus er virkelig snillGrovsnus er virkelig snill

Sv: Ketolysekuren og Diabetes 1

Det har vert omtalt her på forumet tidligere ei bok av en amerikansk (tror jeg) lege som selv har diabetes 1. Og som gikk på lavcarbo.
Husker bare ikke navnet.
Mvh Grovsnus
Ha en fin dag

Grovsnus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Er tilbake til en mellomting Ketolyse/Skaldemann Svar med sitat
Gammel 21-10-09, 20:36   #6
The Dude
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 247
The Dude har en fantastisk aura rundt segThe Dude har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Ketolysekuren og Diabetes 1

http://www.lommelegen.no/823782/diab...togene-dietter

The Dude er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vær snill med kroppen Svar med sitat
Gammel 22-10-09, 16:04   #7
Katharina
Nytt Medlem
 
Katharina sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Stavanger
Innlegg: 2
Katharina er på en erverdig vei

Sv: Ketolysekuren og Diabetes 1

Takk for svarene der har gitt på mitt spørsmål. Fant nyttig info i linkene dere har sendt også :-)

Katharina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Diabetes Type 1 og lavkarbo Svar med sitat
Gammel 25-10-09, 23:56   #8
Veggpryd
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Romerike
Alder: 57
Innlegg: 2.462
Veggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt av

Sv: Ketolysekuren og Diabetes 1

Dette er hva Dr. Annika Dahlqvist skriver om LCHF og Diabetes 1.

Veggpryd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar

Emneord
diabetes, diabetes 1


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Diabetes? icarus Stoffskifte / hormonproblemer 4 02-04-11 12:46
Diabetes Tidl. medlem Spørsmål og svar 7 22-02-09 16:32
Diabetes 2 ? chili Ketolysekuren 11 02-04-07 20:20
Diabetes 2 Tingeling Lavkarbo generelt 3 07-05-05 22:18


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:12.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no