Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

"Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Lukket tråd
 
Trådverktøy
Gammel 25-03-14, 23:01   #22576
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Marella77, her.

Er det noen som er skilt her, med barn? Har ei venninne som skal skilles, hvordan kan jeg som venn på best mulig måte stille opp for henne? Jeg skulle virkelig ønske at de fant en løsning, og at de ikke skilte seg, for barnas skyld. Jeg vil støtte henne 100%, og jeg vet at ord som "det blir bedre" osv blir bare tomme ord! Hun er lei seg. Jeg vet at det ikke alltid er best for barna at foreldrene holder sammen, men min erfaring som barn i skilsmisse -hjem, så hadde det vært mye bedre om de klarte å funne en vei utenom skilsmisse!

Så til dere som har vært igjennom dette; hva skal man ikke si og gjøre? Og hvilken støtte hjelper, uten å trykke ned personen? Tenker at man ikke skal si for mye; stakkars deg, heller...

Er det du som svartmaler bruddet deres her nå - eller ser hun utelukkende mørkt på det også? Det er ikke alltid det beste for barna at foreldrene holder sammen.

Vi skilte lag for 10 år siden, ungene var 3 og 5 år og jeg tror det var det beste for alle parter. Det siste året før vi skilte lag var det ikke særlig trivelig i heimen og alle har fått det bedre i ettertid.

Men vær der for henne, la henne snakke, ikke snakk nedlatende om eksmannen hennes (for meg var det litt rart det der - jeg kunne gjerne snakke litt stygt om eksen min, men om noen andre gjorde det så strittet jeg med piggene og forsvarte ham! *hehe*) og tilby deg praktisk hjelp - særlig i flytteprosessen.

Hun vil få det bedre etterhvert, men det er ikke nødvendig å si det, hun kommer antagelig ikke til å tro det i begynnelsen uansett.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :)
Gammel 25-03-14, 23:06   #22577
sonim
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2013
Innlegg: 370
sonim er virkelig snillsonim er virkelig snillsonim er virkelig snillsonim er virkelig snillsonim er virkelig snill

Sv: Re: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av BAN, her.

Når det gjelder sikkerhet på Ipad, Android osv, så finnes det ikke.

Jeg har verktøy som kan hente ut all info på mobiler og padder som har WIFI eller Blåtann påslått og kommer innenfor rekkevidde. All sms og kontakter hente ut uten at eieren kan oppdage det, og det finnes ikke noen innstillinger som kan hindre at informasjonen hentes ut.

Jo det finnes. Det kalles flåtestyring og kryptert containerløsning av eksvis mobile enheter. Nettopp for å skille privat fra bedriftsdelen på en mobil enhet. Benyttes av industri, stat og militære som har behov for en viss beskyttelse. Men hovedregelen er at kan enheten tildeles en IP adresse og er eksponert mot internett, ja så er den sårbar uansett. Men, enkelte enheter er mer sårbar enn andre i grunnoppsett.
Å hente ut informasjon av en ipad/mobil er temmelig enkelt med riktig kompetanse og verktøy, men hvis du forteller meg at du med verktøyet ditt klarer knekke en 256bits AES kryptering og lese innhold i klartekst, så må du si fra, da blir du antakelig ansatt hos kineserne promte ;-)
Med kryptert containerløsning så kan du være på nett online og en som har tilegnet seg tilgang via det samme nett du sitter på (som jo er en svakhet) eller opptrer som "man in the middle" så kan han i prinsippet lese filer på privat/ubeskyttet område. Men skal han lese fra den krypterte enheten, så vil han nok slite noe mer ja. Nettopp derfor politi, bedrifter kan bruke ipad, ja sågar forsvarsmakter også har bedret sikkerhet på sine operative mobile enheter i bruk. Selv ikke NSA klarte knekke krypteringen på 256bits kode som er brukt på Samsung, iphone. Grunnen til at de har fått tilgang er menneskelig svikt og feil oppsett hos brukere, eller de har fått tilgang til passord etc. Finnes ikke sikkerhet som kan ivareta menneskelige feil eller at bruker/passord kommer i feil hender på en eller annen måte. Enkleste er da kanskje å bruke "keylogger" app, eller sensor. Men da begynner vi snakke seriøst paranoid og har du informasjon på telefonene/ipaden din som krever ekstrem paranoid syn på verden så bør du vel streng tatt hverken eie eller bruke en mobiltelefon/ipad? ;-)

sonim er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo
Gammel 25-03-14, 23:13   #22578
sonim
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2013
Innlegg: 370
sonim er virkelig snillsonim er virkelig snillsonim er virkelig snillsonim er virkelig snillsonim er virkelig snill

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Det kan trenes opp. Hvertfall om den bare sitter "i hodet", som det ofte gjør på jenter i tenårene f.eks.

Smerte er subjektivt. Veldig viktig å erkjenne og forstå det. Å pushe noen til å strekke sin smertegrense kalles for tortur...Men det å pushe noen til å et minimumskrav/arbeidskrav for å gjennomføre et oppdrag eller et "gjøremål" er noe annet. Noen mennesker ønsker/klarer tilfredsstille et arbeidskrav og er egnet for "jobben", andre ønsker/klarer ikke tilfredsstille et arbeidskrav og bør følgelig ikke "ansettes" for akkurat den "jobben".

Opplevelsen av smerte er derfor svært individuelt og ingen kan si at andre har en "lav smerteterskel". Men man kan si at for å tilfredsstille DET ABREIDSKRAVET så kan man si det ja, uten at det betyr at individet har en lav terskel for smerte. ;-)

sonim er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo
Gammel 26-03-14, 08:45   #22579
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av sonim, her.

Å pushe noen til å strekke sin smertegrense kalles for tortur...

Jeg snakket ikke om det, men å lære noen å pushe sin egen smertegrense. Å mentalt "flytte" smerten til andre punkter er f.eks veldig effektivt.
Jeg har veldig sensitivt tannkjøtt, og bare den pirketingen er noe av det nærmeste tortur jeg kan tenke meg. Eneste måten jeg overlever i tannlegestolen på er å tenke masse på det vonde kneet mitt. Det blit ikke "ikke-vondt" i tennene, men det blir mye mindre vondt fordi jeg ikke sitter og venter på smerten i tillegg når hodet er opptat tpå annet hold.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 26-03-14, 13:52   #22580
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Når er det OK å begynne med hvite klær f.eks bukse eller skjørt (og sko)? På høsten er jo regelen "Never white after labour day", men på våren er det ikke noen sånne (som jeg kjenner til hvertfall).

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 26-03-14, 13:54   #22581
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 36
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Det er da jaggu helt ok å bruke det man vil når man vil. For en tullete "regel".

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo
Gammel 26-03-14, 14:01   #22582
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut, her.

Det er da jaggu helt ok å bruke det man vil når man vil. For en tullete "regel".

Jeg mener faktisk at hvite bukser eller hvite pumps f.eks ikke ser særlig bra ut på vinteren.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 26-03-14, 14:05   #22583
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 36
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

At du ikke synes det er pent betyr jo ikke at det ikke er ok å bruke hvitt. Jeg for min del ser ikke noen grunn til å ikke bruke hvitt om vinteren om man vil det.

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo
Gammel 26-03-14, 14:08   #22584
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Siden det finnes "regler" for det, er det ikke bare jeg som er av den oppfatningen...

Forøvrig fant jeg ut det jeg lurte på, det er "Etter påske".

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 26-03-14, 14:21   #22585
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Siden det finnes "regler" for det, er det ikke bare jeg som er av den oppfatningen...

Forøvrig fant jeg ut det jeg lurte på, det er "Etter påske".

Jeg har hørt ikke før 17. Mai. Men sånt driter jeg i. Jeg har en hvit boblevest som jeg bruker om vinteren.

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC
Gammel 26-03-14, 14:27   #22586
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Supera, her.

Jeg har hørt ikke før 17. Mai. Men sånt driter jeg i. Jeg har en hvit boblevest som jeg bruker om vinteren.

Det gjelder vel hovedskalig for helhvitt, kjoler, skjørt, bukser og småsko såvidt jeg har forstått.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 26-03-14, 14:46   #22587
Marella77
Seniormedlem
 
Marella77 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.119
Marella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

Er det du som svartmaler bruddet deres her nå - eller ser hun utelukkende mørkt på det også? Det er ikke alltid det beste for barna at foreldrene holder sammen.

Vi skilte lag for 10 år siden, ungene var 3 og 5 år og jeg tror det var det beste for alle parter. Det siste året før vi skilte lag var det ikke særlig trivelig i heimen og alle har fått det bedre i ettertid.

Men vær der for henne, la henne snakke, ikke snakk nedlatende om eksmannen hennes (for meg var det litt rart det der - jeg kunne gjerne snakke litt stygt om eksen min, men om noen andre gjorde det så strittet jeg med piggene og forsvarte ham! *hehe*) og tilby deg praktisk hjelp - særlig i flytteprosessen.

Hun vil få det bedre etterhvert, men det er ikke nødvendig å si det, hun kommer antagelig ikke til å tro det i begynnelsen uansett.

Hei! Jeg svartmaler det ikke, hun er helt knust. Jeg vet at det ikke alltid er best for barna at foreldrene holder sammen, dersom de gjør hverandre ulykkelige.

Fint at du minnet meg på at jeg ikke skal snakke nedlatende om mannen hennes, det er fort gjort å holde med henne og dermed rakke ned på mannen!

Takk for din tilbakemelding

__________________
Marella77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å være i ketose hele tiden... Men skeier ut av og til. Har gått ned 33,2 kg på lavkarbo.
Gammel 26-03-14, 14:57   #22588
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Marella77, her.

Fint at du minnet meg på at jeg ikke skal snakke nedlatende om mannen hennes, det er fort gjort å holde med henne og dermed rakke ned på mannen!

Det beste er å jatte med uten å karakterisere noe selv, for om du fremhever det positive blir hun enda mer bevisst på hva hun har mistet også

Dessuten, OM det skulle ordne seg mellom dem igjen en gang i framtida er det veldig greit å ikke ha øst ut alt man mener om fyren... Blir endel klamme sammenkomster etterpå for endel folk

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 26-03-14, 19:30   #22589
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Hvor varme klær trur dere jeg trenger til en Trysiltur nå? Det er meldt pent vær, men antar fjellufta kjennes litt kaldere ut enn bylufta? Jeg skal ikke stå på ski, men vi skal ha uteaktiviteter (teambuilding) i morgen fra ca 17-19.30. Usikker på om jeg trenger den tykke boblebuksa eller om det holder med ull-longs og fjellbukse/overtrekksbukse ...

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening
Gammel 26-03-14, 19:44   #22590
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Cyan, her.

Hvor varme klær trur dere jeg trenger til en Trysiltur nå? Det er meldt pent vær, men antar fjellufta kjennes litt kaldere ut enn bylufta? Jeg skal ikke stå på ski, men vi skal ha uteaktiviteter (teambuilding) i morgen fra ca 17-19.30. Usikker på om jeg trenger den tykke boblebuksa eller om det holder med ull-longs og fjellbukse/overtrekksbukse ...

Ta med bobletøy for sikkerhets skyld. Jeg regner med at dere skal være i fjellområdene og ikke nede i innbygda, og på fjellet kan bli ganske så kaldt på denne tida om ikke sola er på.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 26-03-14, 19:48   #22591
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Trysil fjellalpinanlegg eller noe i den duren. Da pakkerbjeg ned boblebuksa, hvis jeg finner den

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening
Gammel 26-03-14, 22:18   #22592
Vibeke-67
Seniormedlem
 
Vibeke-67 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bergen
Alder: 56
Innlegg: 1.934
Vibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Marella77, her.

Hei! Jeg svartmaler det ikke, hun er helt knust. Jeg vet at det ikke alltid er best for barna at foreldrene holder sammen, dersom de gjør hverandre ulykkelige.

Fint at du minnet meg på at jeg ikke skal snakke nedlatende om mannen hennes, det er fort gjort å holde med henne og dermed rakke ned på mannen!

Takk for din tilbakemelding

Kommer vel an på mannen og årsaken til bruddet?
Om mannen har oppført seg som en dritt er det jo greit å få støtte på det, at det ikke var bra. Men det vet jo du, Marella, årsaken til bruddet og sånt. Blir rimelig kunstig om mannen har forlatt kone og barn og reist til andre siden av jorda for å realisere seg selv (for eksempel), også skal du som venn sitte der og være nøytral og ikke bekrefte at det er ganske hårete

Min erfaring var at jeg virkelig trengte støtte på at hans oppførsel ikke var greit, og at noen snakket om han sammen med meg. Og det var helt greit at andre gjorde det

Vibeke-67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LowFODMAP/Fedon
Gammel 26-03-14, 22:44   #22593
Marella77
Seniormedlem
 
Marella77 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.119
Marella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Det beste er å jatte med uten å karakterisere noe selv, for om du fremhever det positive blir hun enda mer bevisst på hva hun har mistet også

Dessuten, OM det skulle ordne seg mellom dem igjen en gang i framtida er det veldig greit å ikke ha øst ut alt man mener om fyren... Blir endel klamme sammenkomster etterpå for endel folk

Ja, det er sant! Har tråkket feil der før!


Opprinnelig lagt inn av Vibeke-67, her.

Kommer vel an på mannen og årsaken til bruddet?
Om mannen har oppført seg som en dritt er det jo greit å få støtte på det, at det ikke var bra. Men det vet jo du, Marella, årsaken til bruddet og sånt. Blir rimelig kunstig om mannen har forlatt kone og barn og reist til andre siden av jorda for å realisere seg selv (for eksempel), også skal du som venn sitte der og være nøytral og ikke bekrefte at det er ganske hårete

Min erfaring var at jeg virkelig trengte støtte på at hans oppførsel ikke var greit, og at noen snakket om han sammen med meg. Og det var helt greit at andre gjorde det

Ja, jeg skjønner hva du mener!! Kan vel si at noen valg han har tatt er egoistiske, men ikke snakke bare dritt om han lissom. Alle har jo flere sider. Jeg svartmaler aldri noen! Gir til og med værstinger positive tanker, om du skjønner.

__________________
Marella77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å være i ketose hele tiden... Men skeier ut av og til. Har gått ned 33,2 kg på lavkarbo.
Gammel 26-03-14, 23:31   #22594
BAN
Juniormedlem
 
BAN sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2014
Innlegg: 23
BAN er ny på veien

Re: Sv: Re: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av sonim, her.

Å hente ut informasjon av en ipad/mobil er temmelig enkelt med riktig kompetanse og verktøy, men hvis du forteller meg at du med verktøyet ditt klarer knekke en 256bits AES kryptering og lese innhold i klartekst, så må du si fra, da blir du antakelig ansatt hos kineserne promte ;-)

Har bare sett en slik krabat på nært hold en gang, men fikk ikke lov til å fikle med den

256bits AES klarer jeg selvfølgelig ikke å knekke innenfor en vettig tidsramme. For privatbruk så trenges det ikke på langt nær så kraftig beskyttelse som det du beskriver. Bare en enkel form for brannmur og enkel kryptering hadde vært nok.

BAN er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell karbokutt :)
Gammel 26-03-14, 23:39   #22595
Fillilura
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2014
Alder: 40
Innlegg: 143
Fillilura er ny på veien

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Hvor lang tid tar det å sette opp en 21 kvm platting? Og er 8900,- inkl mva en grei pris?

__________________
Paleofrelst


Journal
Bloggen min
Fillilura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Paleo
Gammel 27-03-14, 13:17   #22596
index
Seniormedlem
 
index sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.199
index er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressurs

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Høres helt kurant ut det. Ca en dags arbeid?

index er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fritt etter S.Hexeberg
Gammel 27-03-14, 14:13   #22597
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av index, her.

Høres helt kurant ut det. Ca en dags arbeid?

Det kommer vel helt an på om det er gjort noe grunnarbeide, hva som trengs å gjøres i forkant, om det må graves ned pillarer og sånt. En arbeidsdag på 8 timer -lunsjpause høres knapt ut.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :)
Gammel 27-03-14, 18:34   #22598
Fillilura
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2014
Alder: 40
Innlegg: 143
Fillilura er ny på veien

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

Det kommer vel helt an på om det er gjort noe grunnarbeide, hva som trengs å gjøres i forkant, om det må graves ned pillarer og sånt. En arbeidsdag på 8 timer -lunsjpause høres knapt ut.

Skal legges på bestående steinheller så ikke så mye jobb.

Takk for svar

__________________
Paleofrelst


Journal
Bloggen min
Fillilura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Paleo
Gammel 27-03-14, 18:47   #22599
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Fillilura, her.

Skal legges på bestående steinheller så ikke så mye jobb.

Takk for svar

Synes det var dyrt jeg. Ok hvis det var inkludert materiale.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥
Gammel 27-03-14, 19:39   #22600
sonim
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2013
Innlegg: 370
sonim er virkelig snillsonim er virkelig snillsonim er virkelig snillsonim er virkelig snillsonim er virkelig snill

Sv: Re: Sv: Re: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av BAN, her.

Har bare sett en slik krabat på nært hold en gang, men fikk ikke lov til å fikle med den

256bits AES klarer jeg selvfølgelig ikke å knekke innenfor en vettig tidsramme. For privatbruk så trenges det ikke på langt nær så kraftig beskyttelse som det du beskriver. Bare en enkel form for brannmur og enkel kryptering hadde vært nok.

De aller fleste brannmurer og AV programmer til iphone er på applikasjnslaget i OSI modellen og dermed gir det kun "falsk trygghet", men selvfølgelig bedre enn ingenting. Når AV og brannmurer (software) operer lavere ned i laget eksvis på kjernenivå så kan det være reell sikkerhet.

iphone krypterer med 256 bits algoritme, dog ikke hardware, men software krypto. Android bruker vel det samme prinsippet. Tror faktisk ikke du klarer knekke 256bits kryptering om du så hadde 1000 datamaskiner jobbende 24/7 i tja.....1000 år? Vettug tidsramme...hehe. Overkill, ja, antakelig, men 256bits er nå standard pr idag og er vanlig for både private og bedrifter/forsvarsindustri.

Har du slått på låskode på iphone så er innholdet kryptert og uleselig for andre som ønsker tilgang.
På android så må man faktisk selv velge om man vil kryptere enheten. Den er IKKE kryptert i utgangspunktet. Husk da også å slå på kryptering også for evt minnekort og ikke bare internminne. Beskyttes med swype eller 5 sifret låskode. Men, allverdens kryptering hjelper jo lite om man sender filer og bilder til dropbox eller andre skylagringstjenester. Da er man fortapt uansett...hehehe.
Er litt for mange som bare installerer og ikke tenker. Lett å trykke "Synkronisere ALLE bilder" til dropbox under installasjon da.

sonim er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo
Lukket tråd


Aktive brukere som ser på denne tråden: 4 (0 medlemmer 4 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Enkle middager psilocybe Lavkarbo generelt 14 30-08-09 12:28
Noen som har vært på korte eller lange interaillturer? mofe Generell diskusjon 2 13-03-09 23:56
Enkle middagstips limala Oppskrifter 2 18-02-09 18:39
Korte treningsøkter er bra? Marianne Trening 14 30-01-05 17:34


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no