Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Lurte på en ting

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 18-05-10, 13:41   #1
Pal
Juniormedlem
 
Pal sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Porsgrunn, Telemark
Alder: 57
Innlegg: 41
Pal er på en erverdig vei
Cool

Lurte på en ting

Jg startet på dette for en tid siden, vart i ketose i flere uker, etter ca 6 kg nedgang stoppet jeg helt opp. Full stans i nedgangen et par uker. Da kuttet jeg ut å være i ketose. Nå spiser jeg generelt lavkarbo, holder meg unna brød, poteter, pasta og slikt, men er som sagt ikke i ketose. Skal jeg nå spise mye fett som jeg gjorde tidligere? Tenkte kanskje det var det LCHF betydde. Jeg trener også en del nå. Går sakte nedover. Mer litt usikker på om jeg gjør riktig.

__________________



Pal er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 18-05-10, 14:24   #2
Aggatuss
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 56
Aggatuss er på en erverdig vei

Sv: Lurte på en ting

Opprinnelig lagt inn av Pal, her.

Nå spiser jeg generelt lavkarbo, holder meg unna brød, poteter, pasta og slikt, men er som sagt ikke i ketose. Skal jeg nå spise mye fett som jeg gjorde tidligere?

Jeg er på lavkarbo, ikke ketose, og følger rådene til Lutz (Boka: Bedre uten brød, 2005). Dvs. at jeg kan spise opp til 72 gr karbo dagen og så mye fett jeg vil. Går jeg over 72 gr, må jeg trappe ned på fettet.

Aggatuss er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo/Lutz Svar med sitat
Gammel 18-05-10, 14:26   #3
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Lurte på en ting

Hei,
Den generelle oppfatningen er at man ikke behøver å tenke nevneverdig på å kutte i fettet før man overstiger 72 kh pr dag, ref. Lutz (boka: bedre uten brød)
Ikke unormalt at det stopper litt opp i uke 3/4 etter en god nedgang i de første ukene, kropen trenger tid på omstillingen.

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 18-05-10, 14:34   #4
Mr. Muscle
Medlem
 
Mr. Muscle sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Randaberg
Innlegg: 234
Mr. Muscle er ny på veien

Sv: Lurte på en ting

Vektnedgang (og hurtigheten) beror blant annet på nåværende vekt, muskelmasse,aktivitetsnivå og (hvile)stoffskifte.
Jo større du er, jo mer energi krever kroppen for å utføre de daglige aktiviteter. Muskelmassen spiller også en rolle og denne trenger energi selv i hvilende tilstand. Har du mye muskelmasse har du høyt hvilestoffskifte (forbrenning uten å gjøre noe) og omvendt dersom du har lite. Det ordinære stoffskiftet spiller selvsagt også en rolle, både på hvilestoffskiftet og energibehovet ved aktivitet.
Det hele koker nok ned til kalorier (fy-ord her på forumet), men dersom du spiser masse fett vil kroppen ha nok med å forbrenne dette fettet, fremfor kroppsfettet.

Prøv å unngå å overkonsumere men ikke nødvendigvis low low lavkalori. Prøv med 2000kcal daglig. Mest proteiner og selvsagt litt fett. Spis når du er sulten og stopp når du er mett. Dersom du fremdeles står stille, prøv å reduser kaloriene ytterligere. Men for all del ikke sult deg, da ryker muskelmassen og hvilestoffskiftet.

__________________


Mr. Muscle er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Absolutt NULL karbohydrater Svar med sitat
Gammel 18-05-10, 14:45   #5
Pal
Juniormedlem
 
Pal sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Porsgrunn, Telemark
Alder: 57
Innlegg: 41
Pal er på en erverdig vei

Sv: Lurte på en ting

Tusen takk for hjelpen, må begynne å telle igjen da. Jeg går nedover, det er bare det at det går hysteriskt sakte

Trener en del vekter, har forstått at jeg forbrenner mer da. Men i stedet for å bli strammere og mer markert, har jeg blitt "slaskete" dvs mer løs i fisken. Før så holdt jeg i alle fall skinnet stramt ;-)
Men det er vel bare å trene mer, forsøker å bruke ca 30 tilsammen på sykkel og stepmaskin før jeg trener vekter. Sommeren kommer fort nå

__________________



Pal er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Svar

Emneord
kost, lavkarbo, spørsmål


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hei, er ny her og lurte på noen ting clovek Ketolysekuren 2 12-01-09 22:26
Morstine! Ser at du har gått ned 25 kg?! Lurte på noe!:0) mamma til tre gutter Ketolysekuren 2 07-05-08 16:50
Dr. Torkil! Lurte på noe?! mamma til tre gutter Ketolysekuren 11 04-03-08 22:40
Jeg lurte på hvordan man får seg journal Petronella Spørsmål og svar 1 08-01-08 23:03


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:51.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no