Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Hjelp, værsåsnill

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 25-08-09, 08:34   #1
Nuppe
Medlem
 
Nuppe sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Vestfold
Alder: 50
Innlegg: 99
Nuppe er på en erverdig vei

Hjelp, værsåsnill

Jeg har gått opp det jeg gikk ned!!!

første halvannen uka gikk jeg ned 3 kg, nå er vekta tilbake til der jeg startet!!

jeg drikker og spiser det samme som jeg har gjort hele tiden, og nå er det like før jeg slutter, jeg får nesten panikk.

Jeg spiser kyllinglår, eggeting bacon, sånne pølsebiter med 0 karber, ost, smør,rent kjøtt, fisk. Har minsket på grønnsakene, prøver å bare spise fett og proteiner, med unntak av kremfløte i kaffen.

Ikke har jeg gått spesielt mye ned i magemål, KANSKJE en cm...

HJELP Hva skal jeg gjøre???

Spiser noen ganger mye og sjeldent, andre ganger lite og ofte, har forstått det som at men skal spise når man er sulten og gi seg når man er mett.

Jeg har vært i ketose hele tiden, og jeg drikker 2-3 liter vann om dagen

Dette er kriiiise for meg...

Nuppe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 25-08-09, 08:43   #2
Viclin
Seniormedlem
 
Viclin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 1.407
Viclin er en juvelViclin er en juvelViclin er en juvel

Sv: Hjelp, værsåsnill

At du har minket på grønnsakene er kanskje cluet?

Viclin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 25-08-09, 08:56   #3
Nuppe
Medlem
 
Nuppe sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Vestfold
Alder: 50
Innlegg: 99
Nuppe er på en erverdig vei

Sv: Hjelp, værsåsnill

Men det er jo karber i endel grønnsaker... Kan man gå opp i vekt av å ikke spise grønnsaker?

Nuppe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 25-08-09, 09:01   #4
Viclin
Seniormedlem
 
Viclin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 1.407
Viclin er en juvelViclin er en juvelViclin er en juvel

Sv: Hjelp, værsåsnill

Ja, du trenger næringsstoffene grønnsakene gir. Karbene skal stort sett komme fra grønnsaker, spesielt på Ketolyse.

Jeg går mest ned når jeg spiser noe grønt til hvert måltid.

Hvis du spiser stort sett kun fett og proteiner virker det kanskje som at du ligger altfor lavt på karbene? Hvor mange kh spiser du ca om dagen?

Viclin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 25-08-09, 09:01   #5
Nuppe
Medlem
 
Nuppe sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Vestfold
Alder: 50
Innlegg: 99
Nuppe er på en erverdig vei

Sv: Hjelp, værsåsnill

... bør jeg kutte ut fløte og ost også da eller... Føles så ille, jeg som har snakka så vakkert om hvor effektivt dette er.

Nuppe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 25-08-09, 09:02   #6
Nuppe
Medlem
 
Nuppe sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Vestfold
Alder: 50
Innlegg: 99
Nuppe er på en erverdig vei

Sv: Hjelp, værsåsnill

Jeg har ikke regna nøyaktig, men kanskje 10- 15... så vdt jeg vet får jeg karbene fra fløta...

Nuppe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 25-08-09, 09:03   #7
Viclin
Seniormedlem
 
Viclin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 1.407
Viclin er en juvelViclin er en juvelViclin er en juvel

Sv: Hjelp, værsåsnill

Opprinnelig lagt inn av Nuppe, her.

... bør jeg kutte ut fløte og ost også da eller... Føles så ille, jeg som har snakka så vakkert om hvor effektivt dette er.

Nei, det trenger du ikke. Prøv med mer grønnsaker først, og så kan du heller prøve å kutte ut en og en ting om vekta fortsetter å stå stille.

Viclin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 25-08-09, 09:03   #8
Paris
Seniormedlem
 
Paris sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Møre og Romsdal
Alder: 48
Innlegg: 812
Paris har en fantastisk aura rundt segParis har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hjelp, værsåsnill

Jeg har absolutt ikke noe erfaring med dette, men kan fortelle litt om hvordan det har virket for meg. Jeg også gikk ned 2 kg de første dagene, og ble kjempemotivert. Enda da fulgte jeg Lindberg - som tross alt godtar en del mer karber. Nå har jeg kuttet ytterligere på karbene. Men det jeg merker, det er at kroppsfasongen min bedrer seg. Selv om ikke målbåndet klarer å fange det opp, så merker jeg at jeg kan bruke bukser som var for små før jeg startet på dette...magen er blitt mye flatere (men på målbåndet er det ikke så stor endring - hvis noe overhode)

Så jeg tenker at kanskje noe kan være muskler? At vi faktisk går ned i vekt sånn fett-messig (dårlig forklart), men at vi har fått litt mer muskelmasse siden vi kanskje trener sammen med høyt inntak av proteiner - som bygger muskler.

Dette er ihvertfall min "trøst" nå når vekten bare har stått på stedet hvil siden de første 2 mirakuløse kg... Jeg veier meg hver dag (ja vet jeg ikke skal de), og er desperat etter å snart se noe på vekta...men siden kroppen føles lettere så er motivasjonen på topp!!

Håper det lykkes for oss å få noen kg ned også

Lykke til videre!!

Paris er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - Ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-08-09, 09:04   #9
Viclin
Seniormedlem
 
Viclin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 1.407
Viclin er en juvelViclin er en juvelViclin er en juvel

Sv: Hjelp, værsåsnill

Opprinnelig lagt inn av Nuppe, her.

Jeg har ikke regna nøyaktig, men kanskje 10- 15... så vdt jeg vet får jeg karbene fra fløta...

Fløte inneholder 2,9 pr 100 gram. Da må du spise MYE fløte hver dag for å komme opp i 10-15 karber på det?

Viclin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 25-08-09, 09:05   #10
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Hjelp, værsåsnill

Jeg går ikke ned om jeg spiser for lite karber.
Har aldri opplevd ost og fløte som stoppere, men blir det mindre enn 20 karber , står jeg stille!

Vi er alle forskjellige, så du må nok prøve og feile litt før du finner din måte å gjøre dette på!

Lykke til videre!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 25-08-09, 09:06   #11
Nuppe
Medlem
 
Nuppe sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Vestfold
Alder: 50
Innlegg: 99
Nuppe er på en erverdig vei

Sv: Hjelp, værsåsnill

ikke for å gnage altså, men vekta står jo ikke stille, den øker... jeg skal spise mere grønt, frisk salat og brokkoli. Jeg er helt desperat etter å gå ned, beklager hvis jeg maser.

Nuppe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 25-08-09, 09:08   #12
Nuppe
Medlem
 
Nuppe sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Vestfold
Alder: 50
Innlegg: 99
Nuppe er på en erverdig vei

Sv: Hjelp, værsåsnill

Opprinnelig lagt inn av Viclin, her.

Fløte inneholder 2,9 pr 100 gram. Da må du spise MYE fløte hver dag for å komme opp i 10-15 karber på det?

Kremt... ja... jeg kjøper fløte hver dag for å si det sånn... men 10- 15 er max da... jeg skal øke kh inntaket et par dager for å se, selvom jeg syns det er skummelt. Huff.

Nuppe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 25-08-09, 09:08   #13
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Hjelp, værsåsnill

Kanskje du rett og slett er for desperat?

Har du lest denne?

Stress er en skikkelig partystopper som ikke er sååå lett å gjøre noe med bestandig!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 25-08-09, 09:09   #14
Viclin
Seniormedlem
 
Viclin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 1.407
Viclin er en juvelViclin er en juvelViclin er en juvel

Sv: Hjelp, værsåsnill

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Kanskje du rett og slett er for desperat?

Har du lest denne?

Stress er en skikkelig partystopper som ikke er sååå lett å gjøre noe med bestandig!

Viclin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 25-08-09, 09:13   #15
Nuppe
Medlem
 
Nuppe sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Vestfold
Alder: 50
Innlegg: 99
Nuppe er på en erverdig vei

Sv: Hjelp, værsåsnill

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Kanskje du rett og slett er for desperat?

Har du lest denne?

Stress er en skikkelig partystopper som ikke er sååå lett å gjøre noe med bestandig!


Takk...
*ikke veie meg før neste mandag* *skal prøve vertfall*

Nuppe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 25-08-09, 09:16   #16
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Hjelp, værsåsnill

Jeg går opp hvis jeg sover for lite. Eller drikker lettbrus...

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 25-08-09, 09:17   #17
Areola
Supermoderator
 
Areola sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2005
Innlegg: 2.025
Areola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt av

Sv: Hjelp, værsåsnill

Du skriver i en annen tråd at du drakk vin og drinker og spiste dårlig før helgen. Det kan ha noe med saken å gjøre.
Masse lykke til uansett

__________________
Vil du ha en ticker? Les her
Areola er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lchf Svar med sitat
Gammel 25-08-09, 09:24   #18
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Hjelp, værsåsnill

Opprinnelig lagt inn av Nuppe, her.


Takk...
*ikke veie meg før neste mandag* *skal prøve vertfall*

Mange her har stått stille leeeenge før det endelig slipper. Prøv om du klarer å følge opplegget over tid uten å få panikk, det hjelper i hvert fall ikke!

Husk at en utskeielse kan sitte i lenge og noen står stille/går opp både under mensen og eggløsning.

Slapp av, det ordner seg for tålmodige jenter!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 25-08-09, 09:30   #19
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Hjelp, værsåsnill

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Husk at en utskeielse kan sitte i lenge

Og det kan ta flere dager før man ser effekten av utskeielsen

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 25-08-09, 10:02   #20
Krøllerellerei
Seniormedlem
 
Krøllerellerei sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 635
Krøllerellerei er ny på veien

Sv: Hjelp, værsåsnill

Jeg tenker også at dette er ikke en slankekur, men en livsstilsendring. Da er det bare å la kroppen ta den tiden den trenger. Hvis en er nøye og flittig får en resultater, etterhvert. Det som er så kjekt, er jo at en slipper å gå sulten mens en venter, slik at en slipper å trøstespise!

Ønsker deg masse lykke til, dette løsner, helt sikkert!

__________________
Journalen min



Krøllerellerei er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 25-08-09, 11:06   #21
Nuppe
Medlem
 
Nuppe sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Vestfold
Alder: 50
Innlegg: 99
Nuppe er på en erverdig vei

Sv: Hjelp, værsåsnill

Tusen takk for svar vertfall! Jeg skal roe ned og forsøke å ikke være så utålmodig...
Skal i vertfall ikke på fylla på leeenge!!!
Har lest litt rundt og det er godt å se at det ikke bare er jeg som har fått panikk... Så jeg fortsetter å spise min deilige mat, og tilfører litt mere karbohydrater... Noen tips til hva jeg kan finne det i, hvis jeg vil øke med ca 10 da?

Nuppe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 25-08-09, 11:08   #22
Nuppe
Medlem
 
Nuppe sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Vestfold
Alder: 50
Innlegg: 99
Nuppe er på en erverdig vei

Sv: Hjelp, værsåsnill

Hvis man feks spiser en ostepølse med bacon på Narvesen, hva inneholder det?Uten brød eller lompe eller ketchup da!

Nuppe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 25-08-09, 11:40   #23
Areola
Supermoderator
 
Areola sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2005
Innlegg: 2.025
Areola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt av

Sv: Hjelp, værsåsnill

En vanlig grillpølse har ca 3 karber, og ostepølse veier veil rundt det dobbelte og med ost.. kanskje 8-10?
Det er mye utspedd kjøtt i en pølse, desverre....

__________________
Vil du ha en ticker? Les her
Areola er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lchf Svar med sitat
Gammel 25-08-09, 11:51   #24
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Hjelp, værsåsnill

For det første er det litt vanskelig å gi konkrete råd da du ikke følger noen spesiell filosofi, så det blir litt gjetting fra vår side.

Men uansett, spiser du 3-4dl fløte hver dag, så er det nok for m*e, for alle de karbene kommer fra mjølkesukker! Få heller i deg 10g karber fra grønnsaker!
Jeg følger Skaldeman og har 1dl fløte pr dag som regel, for jeg er som de fleste, for m*e mjølkeprodukter stopper meg.
Fettet får jeg i fra smør og majones og fett kjøtt.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 25-08-09, 14:47   #25
inel
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 42
Innlegg: 292
inel har en fantastisk aura rundt seginel har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hjelp, værsåsnill

Akkurat det samme har skjedd med meg Nuppe!! Jeg er også helt fersk, men har bare innsett at det må til litt prøving og feiling til i starten. Men som du sier selv, det tar litt på psyken.. Jeg har heller ikke vært noe flink med grønnsaker, men det skal absolutt bli en større del av måltidene nå! Hold ut, når vi får tak på hva som funker så blir det nok resultater også

__________________



Min journal
inel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hjelp hjelp! Noen med medisinutdannelse? Photobscura Fysisk og mental helse 23 17-11-09 11:02


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:25.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no