Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Hjelp! Hvor mye karbohydrater spiser du per dag og går du ned i vekt?

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 21-08-13, 08:26   #1
Nemo78
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2013
Innlegg: 41
Nemo78 er på en erverdig vei
Unhappy

Hjelp! Hvor mye karbohydrater spiser du per dag og går du ned i vekt?

Jeg lurer på hvor mye karbohydrater dere spiser per dag og hva dere da spiser?

På meg blir det til lunsj en vanlig brødskive på jobben med mye pålegg, eller to havreknekkebrød/husmann med ost/skinke + litt salat ved siden av og kanskje 1/2 glass melk.

Om jeg kutter ut knekkebrød/brød til lunsj og bare spiser så kan det bli en potet eller to til middag f.eks.

Frokost og kvelds spiser jeg ikke for jeg er ikke sulten, men mulig jeg bør få i meg et eller annet for jeg står fortsatt stille på vekten.
Har vært forsiktig med karber i 2 ukers tid nå, så vet ikke om jeg må ta tiden til hjelp her jeg.
Mulig jeg gjør noe galt...

Nemo78 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 21-08-13, 08:46   #2
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Hjelp :-( Hvor mye karbohydrater spiser du per dag og går du ned i vekt?

Brødskiver, melk og poteter er ikke så veldig lavkarbo, da!
Hva spiser du ellers?

Hvor mye karber man tåler er veldig individuelt. Jeg kan ligge mellom 50 og 70 og gå sakte ned, andre må under 20 for at det skal skje noe på vekten.

Hva man veier og hvor mye man skal ned, er også faktorer som spiller inne. Kan lønne seg å sette seg ordentlig inn i hva man holder på med, velge en kostholdsfilosofi og holde seg til den. Da er det lettere å se hva man evnt gjør "galt" også!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 21-08-13, 09:01   #3
Nemo78
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2013
Innlegg: 41
Nemo78 er på en erverdig vei

Sv: Hjelp! Hvor mye karbohydrater spiser du per dag og går du ned i vekt?

Takk for svar, Kitt.

Jeg vet at poteter, brød og melk er fyfy når det gjelder lavkarbo, men om jeg spiser det så er det snakk om en brødskive eller 1-2 knekkebrød eller en potet, i løpet av en hel dag.

Min filosofi er og ikke kutte ut, men kutte betraktelig ned på karbohydrater noe jeg føler jeg har gjort i forhold til tidligere.
Før kunne jeg gjerne spise 3-4 brødskiver/knekkebrød om dagen, poteter til middag, mye pastaretter osv.

Ellers så spiser jeg bla egg, kylling, koteletter, svinekjøtt med salat eller grønnsaker til.

Nemo78 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 21-08-13, 09:43   #4
SusannaAlma
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2013
Innlegg: 11
SusannaAlma er på en erverdig vei

Sv: Hjelp! Hvor mye karbohydrater spiser du per dag og går du ned i vekt?

Hvis du bytter ut brød og knekkebrød med lavkarbovarianter (de selger f.eks lavkarbobrød som smaker helt vanlig og godt på butikken) tror jeg det blir lettere. Da kan du fremdeles spise alle slags grønnsaker og bær og sånne ting. Det blir mange karbohydrater i et par skiver og noen poteter.

Jeg spiser ikke potet, pasta, ris, mel eller sukker, ellers spiser jeg omtrent som vanlig. Da holder jeg meg på ca stabil vekt. Spiser jeg mindre fløte og yogurt en uke går jeg nedover (spiser ganske mye fett nå), men det er ikke så viktig for meg akkurat nå.

__________________


SusannaAlma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Andre- Svar med sitat
Gammel 21-08-13, 15:01   #5
Nemo78
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2013
Innlegg: 41
Nemo78 er på en erverdig vei

Sv: Hjelp! Hvor mye karbohydrater spiser du per dag og går du ned i vekt?

Tusen takk for svar.
Da skal jeg teste lavkarbobrød i butikken (noe spesielt merke du kan anbefale) og lage meg lavkarboknekkebrød.
Litt usikker på lavkarboknekkebrødene da de skal lages med hele frø om det blir alt for mye frø liksom, men kan teste.
Kan jeg male alle frøene tro?

Nemo78 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 21-08-13, 15:09   #6
Bønna200
Seniormedlem
 
Bønna200 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Akershus
Alder: 47
Innlegg: 8.394
Bønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastisk

Sv: Hjelp! Hvor mye karbohydrater spiser du per dag og går du ned i vekt?

Lavkarbobrødet til Norgesbakeriet synes jeg smaker som helt vanlig brød. Det får du kjøpt på Rimi og (tror jeg) Ica.

__________________
"Dyrene i denne verden eksisterer for sin egen skyld. De er ikke skapt for mennesker mer enn svarte er skapt for hvite eller kvinner for menn."
-Alice Walker, forfatter
Bønna200 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer. Ren mat og matglede. Svar med sitat
Gammel 21-08-13, 15:59   #7
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Hjelp! Hvor mye karbohydrater spiser du per dag og går du ned i vekt?

Opprinnelig lagt inn av Nemo78, her.

Tusen takk for svar.
Da skal jeg teste lavkarbobrød i butikken (noe spesielt merke du kan anbefale) og lage meg lavkarboknekkebrød.
Litt usikker på lavkarboknekkebrødene da de skal lages med hele frø om det blir alt for mye frø liksom, men kan teste.
Kan jeg male alle frøene tro?

Prøv frøknekkebrød før du dømmer. Har du smakt de, så er fiberrik bare papplate i forhold( det er de uansett, smaker ikke noe fordi det ikke er salt i de,grøss og gru). Frøknekkebrød er smakfulle knekkebrød.
Jeg liker nannahs knekkebrødkjeks best. Søk på knekkebrødkjeks under oppskrifter. De inneholder malte mandler, linfrø, sesamfrø og fiberhusk og salt. Knallgode!

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 22-08-13, 09:13   #8
timich
Medlem
 
timich sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Indre Agder
Alder: 47
Innlegg: 409
timich har en fantastisk aura rundt segtimich har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hjelp! Hvor mye karbohydrater spiser du per dag og går du ned i vekt?

Jeg spiser ca 80-100g karbohydrater til dagen, men jeg teller ikke nå lenger, så jeg vet ikke helt nøyaktig.
Spiser aldri brød, poteter, pasta eller ris (eller melk), men føler ikke behov for det heller. Og selvsagt ikke sukker og hvetemel. Ellers spiser jeg det jeg vil og fokuserer på ren mat (altså ikke bearbeidede produkter). Ligger nok på en del mer karbohydrater enn mange her inne, men jeg spiser f.eks. havregryn til frokost, stort sett en frukt hver dag, og det havner gjerne både ananas og krutonger i salaten min uten at det gjør noe. Spiser også bønner og linser. Men jeg trener mye, og man tåler vel gjerne litt mer karbohydrater da

__________________
timich er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo generelt Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvor mye karbohydrater per dag? Hjelp! Chunkymonkey Spørsmål og svar 16 06-01-12 21:55
Tror jeg spiser for lite karbohydrater Kanskje Lavkarbo generelt 22 05-02-11 16:59
Hva skjer om jeg spiser karbohydrater en gang i blant? Heidi1 Lavkarbo generelt 3 09-12-09 18:02
Går opp i vekt, spiser jeg for mye? benam Lavkarbo generelt 5 13-04-09 14:25


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no