Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Kalorier på babybel

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 20-09-06, 20:45   #1
vanilla
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2006
Alder: 38
Innlegg: 30
vanilla er på en erverdig vei

Kalorier på babybel

Kan tenkes at jeg la dette inn feil, men jeg spør her
Er det noen her som vet hvor mange kalorier det er i en mini babybel?

vanilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lav karbo generelt Svar med sitat
Gammel 20-09-06, 20:46   #2
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: Kalorier på babybel

Kalorier..?

Mener du karbohydrater?

(ingen som teller kalorier her vel... )

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 20-09-06, 20:58   #3
vanilla
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2006
Alder: 38
Innlegg: 30
vanilla er på en erverdig vei

Sv: Kalorier på babybel

hehe...Jeg mente kalorier, karbohydrater er det vel nesten ikke i den så vidt jeg vet. Tenkte kanskje noen her kunne vite det enda ingen teller kalorier her.

vanilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lav karbo generelt Svar med sitat
Gammel 20-09-06, 21:05   #4
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: Kalorier på babybel

Opprinnelig lagt inn av vanilla, her.

hehe...Jeg mente kalorier, karbohydrater er det vel nesten ikke i den så vidt jeg vet. Tenkte kanskje noen her kunne vite det enda ingen teller kalorier her.

He he, bra du ikke tok det ille opp da

Velkommen hit forresten

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 20-09-06, 21:06   #5
Helene
Seniormedlem
 
Helene sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Alder: 37
Innlegg: 2.399
Helene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressurs

Sv: Kalorier på babybel

hadde jeg hatt en plakke liggende kunne jeg kansje ha sjekke.. men jeg har ikke det.. og ikke teller jeg kalorier..

Er det en spesiell grunn til at du teller kalorier?

__________________
Hilsen Helene.




Helene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert som ligner ketolyse Svar med sitat
Gammel 20-09-06, 21:12   #6
vanilla
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2006
Alder: 38
Innlegg: 30
vanilla er på en erverdig vei

Sv: Kalorier på babybel

Opprinnelig lagt inn av Frøy, her.

He he, bra du ikke tok det ille opp da

Velkommen hit forresten

Takk

vanilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lav karbo generelt Svar med sitat
Gammel 20-09-06, 21:14   #7
vanilla
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2006
Alder: 38
Innlegg: 30
vanilla er på en erverdig vei

Sv: Kalorier på babybel

Opprinnelig lagt inn av Helene, her.

hadde jeg hatt en plakke liggende kunne jeg kansje ha sjekke.. men jeg har ikke det.. og ikke teller jeg kalorier..

Er det en spesiell grunn til at du teller kalorier?

Teller ikke kalorier, men liker å ha litt kontroll på hva jeg får i meg Jeg følger ikke noe spesiell diett/kostholdsfilosofi, så er derfor jeg styrer litt med kalorier, og karbohydrater og protein om hverandre.

vanilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lav karbo generelt Svar med sitat
Gammel 20-09-06, 21:21   #8
Hyper
Seniormedlem
 
Hyper sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2006
Hvor: Kristiansand
Alder: 41
Innlegg: 6.709
Hyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressurs

Sv: Kalorier på babybel

Hmm..Jeg må spørre jeg..men hva er babybel?......

__________________

Hyper er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 20-09-06, 21:22   #9
vanilla
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2006
Alder: 38
Innlegg: 30
vanilla er på en erverdig vei

Sv: Kalorier på babybel

Opprinnelig lagt inn av Hyper, her.

Hmm..Jeg må spørre jeg..men hva er babybel?......

http://www.spar.no/spar/spar/norsksmak/article5973.ece

Skroll litt nedover på siden, så ser du det

vanilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lav karbo generelt Svar med sitat
Gammel 20-09-06, 21:24   #10
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: Kalorier på babybel

Det er små oster innpakket i rød voks og folie... veldig gode, og ypperlige å ha med i veska i tilfelle plutselig sult! De holder seg lenge utenfor kjøleskap.

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 20-09-06, 21:28   #11
Hyper
Seniormedlem
 
Hyper sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2006
Hvor: Kristiansand
Alder: 41
Innlegg: 6.709
Hyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressurs

Sv: Kalorier på babybel

Åååh....hørtes spennende ut..Hvor får man kjøpt disse da?
Vanlige dagligvarebutikker?

__________________

Hyper er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 20-09-06, 21:37   #12
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: Kalorier på babybel

Opprinnelig lagt inn av Hyper, her.

Åååh....hørtes spennende ut..Hvor får man kjøpt disse da?
Vanlige dagligvarebutikker?



...men ikke REMA av en eller annen grunn...

De ligger i hvite nett med seks oster i hver

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 20-09-06, 21:54   #13
Georgine
Supermoderator
 
Georgine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 54
Innlegg: 6.457
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Sv: Kalorier på babybel

I 100 gram babybel er det 299 kalorier, 23 fett, 23 protein og 0,2 karbo.

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat
Gammel 20-09-06, 22:16   #14
vanilla
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2006
Alder: 38
Innlegg: 30
vanilla er på en erverdig vei

Sv: Kalorier på babybel

Opprinnelig lagt inn av Georgine, her.

I 100 gram babybel er det 299 kalorier, 23 fett, 23 protein og 0,2 karbo.

Takk Georgine!!

vanilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lav karbo generelt Svar med sitat
Gammel 20-09-06, 22:47   #15
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: Kalorier på babybel

Opprinnelig lagt inn av vanilla, her.

Teller ikke kalorier, men liker å ha litt kontroll på hva jeg får i meg Jeg følger ikke noe spesiell diett/kostholdsfilosofi, så er derfor jeg styrer litt med kalorier, og karbohydrater og protein om hverandre.

Bare et lite tips...

Ikke bland så mange måter å tenke på... Du kommer til å blande ihjel, og ta det "beste" fra alle... og det kan bet motsatt effekt av hva du ønsker...

__________________
.
frosketelling:14

Sist redigert av jeef-micro : 20-09-06 kl 22:56. Årsak: Trykkleiflarsen var på besøk..
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 20-09-06, 22:49   #16
Daizy
Seniormedlem
 
Daizy sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Alder: 46
Innlegg: 3.162
Daizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt av

Sv: Kalorier på babybel

Hvor lenge holder slike oster seg i romtemp da? Jeg har 2 stk i veska nå som jeg egentlig tenkte å spise på jobb, men som jeg glemte. Må jeg kaste de eller kan jeg spise de imorgen? Evt. legge de tilbake i kjøleskapet nå for så å spise de i morgen? Noen som vet?

__________________

17/11 = 30 kg lost = Jeg er i mål!!!
~3-5 kg "ønskekilo" igjen~
Daizy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo à la Atkins Svar med sitat
Gammel 20-09-06, 22:56   #17
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: Kalorier på babybel

Opprinnelig lagt inn av Daizy, her.

Hvor lenge holder slike oster seg i romtemp da? Jeg har 2 stk i veska nå som jeg egentlig tenkte å spise på jobb, men som jeg glemte. Må jeg kaste de eller kan jeg spise de imorgen? Evt. legge de tilbake i kjøleskapet nå for så å spise de i morgen? Noen som vet?


jeg tror ikke jeg har turt å spise de i morgen... og man skal jo ikke legge slikt i kjøleskap og ta det ut mange ganger heller da...

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 20-09-06, 22:57   #18
Georgine
Supermoderator
 
Georgine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 54
Innlegg: 6.457
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Sv: Kalorier på babybel

Opprinnelig lagt inn av Daizy, her.

Hvor lenge holder slike oster seg i romtemp da? Jeg har 2 stk i veska nå som jeg egentlig tenkte å spise på jobb, men som jeg glemte. Må jeg kaste de eller kan jeg spise de imorgen? Evt. legge de tilbake i kjøleskapet nå for så å spise de i morgen? Noen som vet?

Jeg gjør også slikt innimellom og har til og med noen liggende på pulten i en dag eller to. Hiver de bare inn i kjøleskapet igjen... og har jeg ikke tilgang til kjøleskap så spiser jeg de halvsvette

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat
Gammel 20-09-06, 23:00   #19
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: Kalorier på babybel

Opprinnelig lagt inn av Georgine, her.

Jeg gjør også slikt innimellom og har til og med noen liggende på pulten i en dag eller to. Hiver de bare inn i kjøleskapet igjen... og har jeg ikke tilgang til kjøleskap så spiser jeg de halvsvette

hørtes ekkelt ut... jaja hver sin lyst

svett ost *ironisk*

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 20-09-06, 23:06   #20
Georgine
Supermoderator
 
Georgine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 54
Innlegg: 6.457
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Sv: Kalorier på babybel

Opprinnelig lagt inn av jeef-micro, her.

hørtes ekkelt ut... jaja hver sin lyst

svett ost *ironisk*

Den er ikke såååå ille.. den er jo pent pakket inn hele tiden

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat
Gammel 20-09-06, 23:07   #21
Hyper
Seniormedlem
 
Hyper sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2006
Hvor: Kristiansand
Alder: 41
Innlegg: 6.709
Hyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressurs

Sv: Kalorier på babybel

Skal kjøpe noen sånne i morra gitt!
Pris noen??

__________________

Hyper er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 20-09-06, 23:09   #22
Georgine
Supermoderator
 
Georgine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 54
Innlegg: 6.457
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Sv: Kalorier på babybel

Opprinnelig lagt inn av Hyper, her.

Skal kjøpe noen sånne i morra gitt!
Pris noen??

20 - 25 kroner for et nett med 5

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat
Gammel 21-09-06, 00:12   #23
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: Kalorier på babybel

Opprinnelig lagt inn av Daizy, her.

Hvor lenge holder slike oster seg i romtemp da? Jeg har 2 stk i veska nå som jeg egentlig tenkte å spise på jobb, men som jeg glemte. Må jeg kaste de eller kan jeg spise de imorgen? Evt. legge de tilbake i kjøleskapet nå for så å spise de i morgen? Noen som vet?

Det går helt fint! Jeg pleier å gjøre det jeg også. Det står jo på også, at de holder seg i romtemperatur...

Har hatt sånne i romtemperatur i opptil to dager uten problemer . Og Jeef - den smaker faktisk best når den er temperert...

Opprinnelig lagt inn av Georgine

20 - 25 kroner for et nett med 5

Tror de har lagt i en ost til i nettet nå, 6 stk altså

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 21-09-06, 06:31   #24
Helene
Seniormedlem
 
Helene sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Alder: 37
Innlegg: 2.399
Helene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressurs

Sv: Kalorier på babybel

Opprinnelig lagt inn av Frøy, her.

Det går helt fint! Jeg pleier å gjøre det jeg også. Det står jo på også, at de holder seg i romtemperatur...

Har hatt sånne i romtemperatur i opptil to dager uten problemer . Og Jeef - den smaker faktisk best når den er temperert...
Tror de har lagt i en ost til i nettet nå, 6 stk altså

kan jo være hun alltid spiser en før hun teller over.. er ofte sån når man er sugen på noe

__________________
Hilsen Helene.




Helene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert som ligner ketolyse Svar med sitat
Gammel 21-09-06, 06:57   #25
Siljevanilje
Seniormedlem
 
Siljevanilje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2005
Hvor: Stavanger - the oil capital
Alder: 38
Innlegg: 3.156
Siljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt likt

Sv: Kalorier på babybel

Opprinnelig lagt inn av Helene, her.

kan jo være hun alltid spiser en før hun teller over.. er ofte sån når man er sugen på noe

Siljevanilje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Beinhard ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
kalorier Trolljenta Spørsmål og svar 14 25-05-06 16:45
Kalorier vs karber Fjonken Lavkarbo generelt 19 13-04-06 08:53
Er det virkelig så mange kalorier i denne smoothien?? Iset Generell ernæringsdebatt 8 29-03-05 16:56
Kalorier themonk Generell ernæringsdebatt 7 22-03-05 12:49


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:24.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no