Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Bakst

Hvilket brød smaker minst egg?

Bakst Her finner du, og poster du oppskrifter på lavkarbovenlig bakst, som lavkarbo-brød, pannekaker, vafler, muffins, og andre gode ting du kommer på som kan bakes på et lavkarbokosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 05-12-08, 20:10   #1
Elephanta
Medlem
 
Elephanta sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Alder: 45
Innlegg: 140
Elephanta er på en erverdig vei

Hvilket brød smaker minst egg?

Lagde et brød jeg fant oppskriften på her, husker ikke hvilket det var, men syntes det smakte bare egg...
Hvilket brød synes dere smaker mest som brød, og minst egg?

Elephanta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver South Beach Svar med sitat
Gammel 05-12-08, 20:56   #2
Theba
Juniormedlem
 
Theba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Hamar
Alder: 36
Innlegg: 24
Theba er på en erverdig vei

Sv: Hvilket brød smaker minst egg?

http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=6079

Har ikke prøvd dette selv ennå, men det virker her inne som om det brødet er ganske populært. =)

__________________


Theba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 05-12-08, 21:01   #3
isabella
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 195
isabella har en fantastisk aura rundt segisabella har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hvilket brød smaker minst egg?

Jeg har laget denne og synes den er ett av de bedre jeg har bakt. Når det gjelder soyaprotein så er det noen som ikke klarer det, men synes det var en tilvenningssak. Den smuldrer ikke opp - holder seg lenge i kjøleskap, kan fryses. Skal også prøve nøttebrød oppskrift men er ikke kommet så langt. Jeg har variert alt etter hva jeg har i huset, har også med fordel laget den med 4 store eller 5 mellomstore egg. (det som står i blått har jeg endret etter hva jeg har i hus)

Soyaproteinbrød a la PrincessMe


Bakte dette brødet et par ganger, men savnet 'brødfølelsen'. Idag kombinerte jeg litt av Ragnas Runstykker (takk Ragna!) og brødet og fikk et KJEMPEGODT brød som både smaker og ser ut som brød!

6 egg
2 dl creme fraiche (el seterrømme) - jeg har forsøkt begge deler mindre karb i rømme
1/2 dl rapsolje (mrk. ,5 dl tok nesten 1/2 liter men oppdaget det før det gikk i deigen)
2.5 dl soyaprotein
1 ss bakepulver
4 ss linfrø
50 gram sesamfrø (når det gjelder frø, kli og solsikkekjerner kan du veksle, kan også ha feks valnøtter istedetfor sesamfrø.)
30 gram hvetekli (Jeg bruker ca 20 grmkruskakli og har flere solsikkerkjerner)
30 gram solsikkekjerner
Drysset med blå valmuefrø på toppen (ikke nødvendig)

Hele brødet inneholder ca 24 kh, og jeg får 17-18 skiver per brød (det blir stort). Dvs bare litt over 1 kh per skive!!! (og det er med min type soyaprotein som inneholder 10 kh per 100 gram)

Og det smaker brød!

Stekinga er som før: 180 grader -45 min!

isabella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: konvertert til ketolyse Svar med sitat
Gammel 05-12-08, 23:51   #4
StineK
Seniormedlem
 
StineK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Utenfor Bergen
Innlegg: 15.457
StineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastisk

Sv: Hvilket brød smaker minst egg?

Proteinbrødet og lollypopbrødet kjenner ikke jeg noen eggesmak på.

__________________




Det er alltid hyggelig med besøk i Journalen min - StineK uten sukker, takk!
StineK er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 06-12-08, 07:54   #5
screwball
Seniormedlem
 
screwball sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Tromsø
Alder: 45
Innlegg: 564
screwball er ny på veien

Sv: Hvilket brød smaker minst egg?

Opprinnelig lagt inn av StineK, her.

Proteinbrødet og lollypopbrødet kjenner ikke jeg noen eggesmak på.

Kjenner heller ikke noen eggesmak på lollipopbrødet og det er dette brødet som har hjulpet meg å "holde ut" ketolysen.
Jeg bløtlegger ikke linfrøene og steker det bare 1t. Skjærer i 4-6mm tykke skiver og fryser. Tar så opp så mange som jeg trenger.

__________________

Har spist meg ned 30kg og holdt vekta i over to år nå.
2,5 år på lavkarbo - ikke en kur men en livsstil!
screwball er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo under 30g karbo pr dag - masse proteiner. Svar med sitat
Gammel 06-12-08, 13:34   #6
Elephanta
Medlem
 
Elephanta sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Alder: 45
Innlegg: 140
Elephanta er på en erverdig vei

Sv: Hvilket brød smaker minst egg?

Flott! Takk for oppskrifter, disse skal prøves ut så fort som mulig!

Elephanta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver South Beach Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvilket bacon har minst saltinnhold? Thorwald Generell ernæringsdebatt 5 27-06-08 19:16
Hvilket kjøpebrød/knekkebrød har minst karber?? mariusmor Spørsmål og svar 8 25-04-08 11:52
En brøderstatning som smaker godt! MokkMokk Spørsmål om matvarer og oppskrifter 6 18-03-08 22:49
Hvilket brød er sunnest av "Dansk brød eller Lavkarbo? Aadna Lavkarbo generelt 14 28-09-06 21:25
Linsekaker som smaker godt? Fjonken Dr Lindbergs 2 20-08-06 11:18


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:20.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no